چای خورده جنگ نمی شود...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۸    ۱۳۹۹/۲/۱۱ کد خبر: 163216 منبع: پرینت

معلوم میشود که ما سرگذشت «تاریخ بخارا» را یعنی حکایت "چای نا خورده جنگ نمیشود" را تکرار میکنیم...!
پادشاه "بینا" شاعر جوان سرزمینم چه زیبا گفته است:
گفتمش فرمانروا از من چه میخواهی بگو؟
گفت شادم گر کنی با غیر هم پیمان مباش.

اگر همین اکنون به حال نیاییم و عاقلانه نیندیشیم، فردا خیلی دیر خواهد بود. زیرا از قراین چنین برمی آید که همه ما متآسفانه هنوز مصروف درگیری هایی هستیم که هرگز مرحم دردی از زخم های سنگین و نا التهام شده امروز و فردای مان نبوده و نیست.
به این دلیل که غضب و قهر زمان علیه من و تو نهایت بی پرده، آشکار و دیوانه وار به سرعت در حرکت بوده ولی من و شما پیش از اینکه برایش تدابیر کامل داشته باشیم و آگاهانه به شکلی از اشکال مردمان خویش را از این غول قهر زمان و لشکر سیاه که برای نابودی هستی من و تو که تاریخ گواه بر آن است که از هیچ عملی جنایتکارانه دریغ نکرده است و دریغ هم نخواهند نمود کمر همت بستیم و آگاه سازیم؛ برعکس با اینکه در یک نقطه ساکت و سکوت مانده ایم، حتی در درون خویش همچون موریانه یکدیگر را در حالت خوردن هستیم.

باور داشته باشید بارها است که تاکید کرده ایم و نیز با متانت این قلم تاکید میکنم که: اینبار دندان فاشیزم تیزتر و قوی تر نظر به هر زمان دیگر خواهد بود. بنآ اگر برنامه سقوی دوم اندکی سرعت بیشتر گیرد مطمین باشید که دیری نخواهد گذشت که فاشیزم افغانی با تفکر قبیلوی همچون نازی های هیتلری که در دوران جنگ دوم جهانی بخاطر گرفتاری یهودیان تحقق پذیرفته بود در و دروازه هرکدام مان را با تشخیص هویت خواهد کوبید و به قرارگاه های گشتارگاه روانه خواهد نمود و آنوقت ممکن است حکایت تاریخ مسلمانان بخارایی را که گفته بودند "چای خورده جنگ نمیشود" را تکرار خواهیم نمود.... وقتی چای را نوش جان کردند، متوجه شدند که در محاصره عسکر سرخ قرار گرفته اند... اگر فریادی هم کشیده شد که خیلی ناوقت شده بود. این حرف من نه خیال است و نه محال...

بدرود/ صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
چای
نظرات بینندگان:

>>>   به یزدان اگر ما خرد داشتیم
کجا این سر انجام بد داشتیم

>>>   مه ده یک چیز جیران هستم.
ای حکومت قبیله چرا پنج هزار طالب را از زندان ها،نظر به موافقه بین امریکا و طالبان،رها نمی کند؟
این طالب ها خو از قوم و قبیله خودشان است.
مه فکر میکنم که همو متل که میگویند سیاست پدر و مادر ندارد و در افغانستان بخاطر تخت پادشاهی پسر ها پدر ها را کشته است،هنوز هم جریان دارد.
اشرف غنی میترسد که اگر طالبان قدرت را بگیرند،او را از چوکی زیاست جمهوری برطرف میکنند.
بنأ از همین خاطر مخالف طالبان و رهایی زندانیان آنها است.
شما چه فکر میکنید؟
اگر جنبش متحد شمال از شمال و طالبان از جنوب و شرق برضد اشرف غنی حرکت کنند،چه فکر میکنید که اشرف غنی کوم خواته زور واچوی؟

>>>   غنی دیوانه است دیوانه تر بادا

>>>   تا حالا شنیده بودیم چای نخورده جنگ نمی شود؟
به حق چیزهای نشنیده

>>>   شما هم از همان نسل بخارایی استید و راه پدران تانر ا ادمه داده اید. از همین خاطر برای آمدن امریکا خوشحال بودید و رقص میکردید. ما پشتون ها با سر و جان علیه امریکا استادیم و با کشتن ۳۰۰۰ عسکر شان و خسارات تریلیون دالر مجبور به ترک افغانستان کردیم شان.شما در حالیکه آرام از دالر ها و عیاشی لدب مبردید. از همین خاطر صاحبان افغانستان ما بوده ایم و همیشه خواهیم بود.
شما تاجک ها نسل رقص و اواز و شعر نه در برابر چنگیز ایستاگی کردید نه در مقابل روس و نه هم در مقابل آمریکا. همین ما پشتونها استیم که این وطن است.

>>>   نظردهنده اول!
هم دستت رامیبوسم وهم قلمت را.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است