دزدان بزرگتر از عمر هیچگاه به دادستانی معرفی نشدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۹    ۱۳۹۹/۲/۱۱ کد خبر: 163219 منبع: پرینت

رسانه‌ها نوشته‌اند که مجلس سنا، جناب وحید عمر، مشاور اشرف‌غنی و رییس بخش آگاهی‌دهی عامه در مورد کرونا را به دادستانی معرفی کرده است.
معرفی ایشان به دادستانی، خبر بسیاری خوبی است؛ زیرا کسانی از اموال و دارای عامه، سوءاستفاده کرده و بیت‌المال را چپاول می‌کنند باید بازخواست شوند، اما پرسش اینجا است که مفسدان و دزدان بزرگتر از وحید عمر، مانند اکلیل حکیمی، مشاور فضلی، سلطانزوی و... هیچگاه به دادستانی معرفی نشدند، بلکه ارتقای رتبه دریافت‌نمودند؟

واقعیت امر این است که ارگ را یک تیم مافیایی در اختیار گرفته و افراد متعلق به این تیم، هر مقدار دزدی و چپاول کنند، هرگز بازخواست نخواهند، این تیم به شدت در صدد تصفیه رقبای‌شان است.

وحید عمر عضو تیم کرزی بود، او در انتخابات ۲۰۱۴ عضو تیم زلمی رسول بود و بیشترین تاخت و تاز را بر تیم اشرف‌غنی داشت، اما بعد از اینکه غنی قدرت را در دست گرفت، وحید عمر را کرزی وارد حکومت نمود و تیم غنی هم چون در بحث تقلب، مدیون کرزی بودند، تعدادی از افراد تیم کرزی از جمله وحید عمر را در حکومت پذیرفتند.

تیم مافیایی غنی، نه تنها حضور اقوام دیگر را در حکومت تحمل نکردند، بلکه برای اخراج افراد متعلق به تیم کرزی نیز به‌شدت تلاش می‌کنند، افشای دزدی‌های وحید عمر ابتدا از ارگ و توسط فضلی‌گروپ استارت زده شد و اگر عمر عضو همان تیم مافیایی می‌بود، هیچگاه دزدی‌هایش افشا نمی‌شد و اگر می‌شد، هم مورد بازخواست قرار نمی‌گرفت، کما اینکه اکلیل حکیمی، سلطانزوی و فضلی با اینکه فساد شان بالا گرفته بود، اما هرگز پرونده‌های‌شان، مورد بررسی قرار نگرفت.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمر
دادستانی
نظرات بینندگان:

>>>   Fawzia Wahdat
پرسش حقوقی!
همگانی سازید تا پاسخ قانونی مجلس سنا را دریافت کنیم.
مطابق پاراگراف دوم ماده۷۷ قانون اساسی: وزرا از وظایف مشخصه خود نزد ولسی جرگه ورییس جمهور مسئولیت دارند.
مطابق ماده۹۳ قانون اساسی مجلس سنا می تواند تنهاحق پرسش را از وزیر داشته باشد.
ولی مسئولیت را مطرح نکرده، اگر نیاید ویا قناعت مجلس سنا فراهم نشد سلب اعتماد شود ویا به لوی سارنوالی معرفی شود.
از ولسی جرگه وضعیت آن مشخص است.
مجلس سنا نظر به کدام دلایل و ماده قانون اساسی می تواند یک وزیر را به لوی سارنوالی معرفی کند؟
اگر یک وزیر برای پاسخ به کمیسیون ویا مجلس سنا نیامد، مجلس می تواند او را به لوی سارنوالی معرفی کند؟
مجلس سنا برای معرفی وزیر صحت عامه در ابتدا باید مبنای قانونی آن را که صلاحیت معرفی دارد تذکر می دادند.
معرفی وزیر به لوی سارنوالی از جانب مجلس سنا آیا می تواند سبب سلب اعتماد آن به عنوان وزیر شود؟
میرحسین تلاش
استاد دانشگاه

>>>   Sami Darayi
من از یک سناتور صیب در باره معرفی وزیر و مشاور صیب پرسیدم که چرا؟
گفت: حقیقت این است که وقتی اعضا وحید عمر را به سارنوالی معرفی کرد، بکتعداد وکلای جنوبی اعتراض کردند و گفتند: «وزیر هم باید معرفی شود، چون وزیر همین بخش است. و اگر وزیر را معرفی نکنید، درواقع شما قومی عمل می کنید»
این سناتور صیب گفت: بعد از آن همه سکوت کردند و افسوس کردند خلاص :)

>>>   اقای زابلی ریس شکایات مجلس سنا خیلی خود خواه جاه طلب و عقده مندانه برخورد با دیران دارد و بدون هیچ دلیل و یا شواهدی بلای اشخاص و افراد تاخت وتاز کرده و گاه گاهی شخص مورد نظر اش را عجولانه به مراجع تحقیق منحیث یک مجرم معرفی کرده اینکار اقای زابلی نوع از سوی استفاده از وظیفه است خواهشم از اقای زابلی اینست که از دقت کار بگیرد تا شدت انهم بیجا و دور از قاعده های قانونی و حقوقی زیرا معرفی یک شخص به تحقیق و محکمه در حقیقت صدمه جبران ناپذیری به اشخاص بیگناه است اقای زابلی با چنین عملکرد شان در برابر ابرو ریزی شخص متضرر چه جواب را دارد و جبران انرا چگونه خواهد نمود .

>>>   در افغانستان کی دزدی نکرده،شماثابت کن .......

>>>   وحید عمر نفر هیچ کس نیست جایکه دزدی و فسادش جا داشته باشد انجا میباشد نام کرزی خدایی بد است وحید یک انسان بی شرم است هیچ حیا و عزت ندارد تمام بستو هفت ملیون را همین شخص مصرف کرده باید دقیق با در نظر داشت قانو ن تدارکات از نزدش حساب ګرفته شود خیاین است در هر جاییکه وظیفه داشته دزدی نموده است
وزیر را دقیق نمی شانسم اما در رابط به فوت داکتر یوسف که در شفاخانه چاپانی لت و کوب شده حتی دندانش را شکتانده بودند باید پرسان شود که منحث مسوول چرا پرسان نه ګرد داکترش در خدمت مردم بوده و مرض برایش انتقال ګردیده وی و فاملش را کس کمک نکرد درین مورد قابل پرسش است
افراد مفسد که از پول کمک کرونا دزدی نموده باید و باید به مراجع عدلی معرفی ګردد
احمدی کابل

>>>   گرگ از فریدون مشیری :
وآن ستمکاران که با هم محرم اند
گرگ هاشان آشنایان هم اند
---------------
گرگ ها همراه و انسان ها غریب
با که باید گفت این حال عجیب؟
ر

>>>   سنا از نظر قانونی حق معرفی به دادستانی را ندارد اما به گونه فردی سناتور ها میتوانند شخصاّ اقدام کنند و از دادستان بخواهند که داد شان را بستاند مگر موضوع هم با اسناد مشخص باشد که چه مقدار نقد یا جنس توسط کی چه وقت در کجا چگونه حیف و میل شده.

>>>   دزدتر از عمر در تاریخ مسلمانان وجود دارد؟!
لعنت به عمر

>>>   درپهلوی وحید عمر هستند بسیار کسانی که ملیارد ها دالر را حیف ومیل کردندبگونه مثال: وزرای مالیه پیشین ازاول حکومت غربی ها وتکنوکرات یا طالبان نیکتایی پوش ازقبیل: احدی,زاخیلوال,اکلیل حکیمی,قیومی ودیگران.
فاروق وردک با مکتبهای خیالی چند ملیون دالر را درجیب انداخت؟غاصبین زمین های دولتی وشخصی (دشت چمتله)ودیگر جاهای کابل مثل قرغه,پغمان,شهرک نوروز آباد(حاجی نوروز) وصدهای دگی امثالهم.

>>>   تا زمانیکه این نظام از بین نروید هچ کاری صورت نمی گیرد

>>>   نویسنده دزد تر از عمر !!!!!!!
میدانم منظورت چیست مگر به یاد داشته باش که در نهایت این تفکر گمراهی است.
تو به خود پرداز و بگذر از عمر
تو جواب خود دهی نی از عمر

>>>   مشکل وحید عمر این بود یا است که خود را بیشتر از آنچه هست یا بود نشان داد و به هر سوالی جواب حاظر و آماده ارائه کرد در حالیکه نه سخن گوی دولت است و نه هم از کرونا.
هیچ صلاحیت اجرایی ندارد و فقط مشاور است و وظیفه مشاور مشوره دادن است و بس.
پس بهتر است که سپر بلای بلایان موجود در ارگ نشود.

>>>   واقعیت چنین است که وحید عمر دوزد ملیونی است و درین میان وزیر هم قربانی عمر شد که نمایانگر عمل کرد سنا به قومی و سلیقه ای است و در ضمن منافقیار که دستگاهای آکسجن را به خانه خود برده کوشش کرد که وزیرا که به خارنوالی معرفی کنم دیگه کسی جراات گرفتن این دستگاها را ندارد هرجه دلش خواست خو عصب کرده حالا دستگاه تنفس را هم عصب میکند او بیچاره خدا که تورا ازی دنیا ببرد دستگاه مستگاه بدرد تو نمیخورد از خدا بترس او منافق درست است که زور داری و زور نشان میدهی اما همه چیز دایمی نیست روزی ازین قدرت می افتی باز طرف کسی دیده بتوانی صفره نان تان ازحیوان بد تر است مردم غریب نان خوردن ندارند
مجاهد نوری مقیم استرلیا

>>>   اگر گرگ عهای کلان معرفی شوند جنرالی دروزارت دفاع داخله باقی نمیماند کابینه حکومت خالی میشود والی هارا باید جدید تعیین کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است