ماندن در قدرت خیلی هم مشکل نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۱    ۱۳۹۹/۲/۱۳ کد خبر: 163229 منبع: پرینت

در مملکت ما، راه های زیادی برای ماندن در قدرت و پنهان کردن کثافت کاری ها وجود دارد. مثلا این یکی: کسانی که از قدرت کنار زده می‌شوند، با پول و ثروت هنگفتی که دزدیده اند حزب و جریانی را تشکیل میدهند.

مردمانی که خاصیت برد‌گی دارند و دنبال وسیله برای رسیدن به شهرت و قدرت و پول هستند را با وعده‌های چرب فریب داده و از آنها استفاده ابزاری میکنند. چند تن از آدم‌های سرشناس و مردم‌دار را پول گزاف داده و آن‌ها هم به اندازه‌ی کافی آدم در اختیارشان می‌گذارد. این آدم‌ها، اکثرا کسانی اند که از فقر و تنگدستی به ستوه آمده و ظاهرا خواستار یک رهبر مردم دوست هستند که زندگی راحت‌تری را براشان فراهم کند.

با جمعت چند صد نفری و گاهی چندهزار نفری اعتراض به پا می‌کنند و خاک به چشم دولت و قانون می‌زنند. سر دسته‌ی این جمعیت جاهل کسانی هستند که تشنه‌ی قدرت اند، مثل زنان سلطه‌جو خود را بلند مرتبه میدانند.
برای مردم هم قسمی وانمود میکنند که خادم‌شان اند. اینها در اصل گرگانی هستند که لباس چوپان به تن کرده و بر گله بره‌ها حکم می‌رانند تا در وقت ضرورت تعمه‌ی خوب و آسانی برای شان فراهم باشد. با استفاده از این تعدادی که به برد‌گی عادت کرده اند، خود را به مقام و منصب می‌رسانند. پول و قدرت خود را افزایش می‌دهند و از گاو غدودش را برای بقیه کسانی که دنباله‌رو هستند میدهند.

این یک نوع تجارت، در عصر کنونی است. من به این نوع تجارت میگویم: تجارت آدم. آن‌ها بالای آدم‌ها تجارت می‌کنند و هرگاه به مشکلی برخوردند، یک جمع را هم بدون تشویش قربانی می‌کنند. قربانی اهداف شوم و غیر انسانی که این پست‌ترین خصلت بشری و پایین‌ترین مرحله اخلاق است...

#ملک‌_آریایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قدرت
تجارت
نظرات بینندگان:

>>>   تا که احمق در جهان باشد مفلس خوار نمی ماند.
ملت اگر آگاه نشود و از گوسفند بودن بیرون نیاید هیچ تغیری به وجود نخواهد آمد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است