آیا زیان اقتصادی کرونا امریکا را به زانو در می آورد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۹/۲/۱۶ کد خبر: 163273 منبع: پرینت

شمار بیکاران در امریکا تا کنون به 26 میلیون نفر رسیده و هنوز این شمار رو به افزایش است. امریکا سه هزار میلیارد دالر قرض می گیرد و در حال حاضر 774 میلیارد دالر کسر بودجه دارد.
به گزارش بی بی سی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که برای تامین هزینه‌های اضطراری مرتبط با شیوع کرونا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی حدود سه هزار میلیارد دلار (سه تریلیون) قرض خواهد گرفت.

مقامات خزانه‌داری همچنین انتظار دارند در سه ماهه سوم سال جاری به استقراض ۶۷۷ میلیارد دلار دیگر مجبور شوند. رقم مذکور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۴۷۷ میلیارد دلار بود.
کنگره آمریکا ظرف دو ماه گذشته برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا حدود سه هزار میلیارد دلار اختصاص داده است.

از ابتدای ماه مارچ تا کنون، بدهی ملی ایالات متحده با یک و نیم تریلیون دلار افزایش، به حدود ۲۵ تریلیون رسیده است. دولت فدرال همچنین در حال حاضر با یک کسری بودجه کم سابقه ۷۷۴ میلیار دلاری روبرو است.
دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که اقتصاد این کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا در ظرف سه ماهه اول سال میلادی جاری، دچار یک انقباض حداقل ۴/۸ درصدی شده است.

این میزان کاهش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده از سال ۲۰۰۸ میلادی تا به حال بی‌سابقه بوده است. اقتصاد آمریکا همچنین در ظرف شش سال اخیر دچار هیچ گونه انقباضی نشده بود.
از ماه مارچ ۲۰۲۰ تا به حال به خاطر اعمال تدابیر محدودکننده یا قرنطینه در بیشتر ایالت‌ها، شمار بیکاران در آمریکا به ۲۶ میلیون نفر رسیده است که انتظار می‌رود همچنان افزایش یابد.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است