ديوانه ای كه از قصر رياست جمهورى پريد...
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۹/۲/۱۶ کد خبر: 163274 منبع: پرینت

آنهایی که زندگی پر فراز و نشیب ریيس جمهور غنى را دنبال می کنند می دانند که دلیل اصلی شهرت وی جسارت در زمینه ایجاد حس نفرت در مخاطب بوده.
معروف است که آقای غنى همیشه دوست داشت کارهای پر ریسک سياسى انجام دهد كه هيچ تضمينى نسبت به استقلال و عزت ملى كشور نداشت و عاشق آن بود که به کارآموزان نظامى و سياسى بگوید شما اخراجید.
به قول یکی از مشاورين سابقش كه می گفت : افسر بلند رتبه بخوبی می توانست احساس کند که وی با تمام وجود دیوانه وار و عاشقانه در حال اخراج کارآموز است.

در حالی که همه رؤسای جمهوری اسبق تلاش می کردند با جذب حد اکثری افسران در انتخابات پیروز شوند و سیاست غنى برای پیروزی در انتخابات ایجاد تفرقه و نفرت پراکنی میان مردم بود و وی که بخوبی می دانست از راه ایجاد محبوبیت به هیچ وجه نمی تواند به قدرت برسد تلاش کرد از راه ایجاد نفرت به قدرت برسد.
وی با ایجاد نفرت بر علیه اقوام غير پشتون توانست رأی مخالفین آنها را به دست آورد.

به هر صورت از زمانی که آقای غنى به رياست جمهورى رسید وی از دهها معاهده و پیمان که دولت های اسبق امضا کرده بودند خارج شد و رکورد دار اخراج کارمندان و نظاميان ارشد در دولت نيز شد.
وی همچنین بسیاری از تعهدات كشورى را نسبت به مجامع بین المللی زیر پا گذاشت و منتقدین خود را به باد فحاشی گرفت، حتی روزنامه نگاران.
به هر حال می توان گفت : آقای غنى از هیچ کاری برای حفظ قدرت خود در زندگی دست نكشيد و از هیچ خلافی ابایی نداشته.
حتی اگر بنا باشد از طرفداران خود بخواهد سلاح به دست به خیابان ها بیایند و با نیروهای محلی درگیر شوند.

در تاریخ پیش نیامده رییس جمهوری و یا رهبری مردم را به شورش دعوت کند. اگر به این کار دیوانگی نمی گویند، پس چه صفتی را می توان برای آن استفاده کرد؟

گل محمد اصغرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیوانه
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   چون ما با امریکا نزدیک هستیم باید خصوصیات رهبران هردو کشور یکی باشد
دیدیر ترامپ از چند پیمان بین المللی خارج شد ، چندین مشاور وزیر و همکار قصر سفید را اخراج کرد بنا رئیس جمهورماذ هم باید مانند ترامپ مردم اورا دیوانه فکر کنند وهمینطور وزرا ونظامیان رابدون موجه اخراج کند
ماباذ امریکاد توافقنامه استراتژیک داریم وباید چنین باشد

>>>   غنی یک دیکتاتور جاهل است. کاش یک دیکتاتور می بود که سیاست هایش به نفع ملت و کشور می بود.
کاش در مبارزه با طالبان مصمم می بود. برای وی و امثالشان به شمول کرزی طالبان دشمن نیست. بلکه تروریست هم نیست.
حیف خون جوانان وطن که در این مدت بدون کدام دست آوردی ریخته شد.

>>>   گویند
خر عیسی گرش به مکه بری
چو بیاری باز همان خر بود
هوادران غنی کوچی هم فراموش کرده اند که غنی بعد از این همه تعلیم و تحصیل در غرب، چو بیاری باز همان خر کوچی متعصب که بود هنوز هم هست۰
حال اینکه غنی بگفته بعضی "یک مرد دانشگاهی و عمیقا آگاه از اوضاع کشور و جهان است" چه بدرد میخورد که تمام این دانش در جهت منفی و برای اهداف سمتی و گروهی سهو استفاده میشوند۰
نتیجه کار دانش فهم و مدیریت غنی را دیدیم که چه بود۰ حال او پس میتواند به همان کالج که سابق درس میداد همانجا برود۰ در امریکا مثل غنی معلم های چولر و گوه دیوانه زیاد هستند؛ این افغانستان بود که او را صرف بخاطر تسلط او بر زبان انگلیسی و نزدیکی او با امریکایی ها اینقدر جدی گرفته بودند، ورنه او بجز از یک ایجنت خارجی هیچ گوهی هم نیست۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است