مذاکرات ارگ و سپیدار وارد مرحله نهایی شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۹/۲/۱۸ کد خبر: 163295 منبع: پرینت

منابع دخیل در مذاکرات میان ارگ و سپیدار می‌گویند که گفتگوهای دو طرف وارد مرحله نهایی شده و قرار است به زودی توافق رسمی اعلام شود.
یک منبع معتبر در گفتگو با روزنامه ۸صبح گفت که ارگ و سپیدار در روزهای اخیر روی وزارت‌های امور خارجه و مالیه و اداره دادستانی کل چانه‌زنی می‌کنند. پیش‌تر، یک منبع آگاه از این مذاکرات تأیید کرد که طرف‌های گفتگوکننده روی کلیات طرحی که از سوی سپیدار پیشنهاد شده بود، به توافق رسیده‌‌اند و تنها بحث روی جزییات را در روزهای اخیر ادامه داده‌اند. بر اساس این طرح، قرار است عبدالله عبدالله در چارچوب حکومت مشارکتی پُست ریاست شورای مصالحه را احراز کند و قدرت سیاسی نیز به گونه مساویانه میان دو طرف تقسیم ‌شود. طرف‌های مذاکره‌کننده اما گفته‌اند که جزییات این گفتگوها را پس از به دست آمدن توافق نهایی به مردم خواهند گفت.

تنش‌های سیاسی میان ارگ و سپیدار قرار است به زودی به یک توافق سیاسی منجر می‌شود. یک منبع آگاه از این گفتگوها می‌گوید که پس از توافق روی کلیات طرح پیشنهادی سپیدار، دو طرف روی برخی از جزییات گفتگو می‌کنند و در حال حاضر، مذاکرات پیرامون چگونه‌گی تقسیم کرسی‌های حکومت ادامه دارد. این منابع می‌گویند که عبدالله عبدالله نیز در سطح بالای مذاکرات حضور یافته و طرف‌های مذاکره‌کننده در سطوح مختلف روی تقسیم کرسی‌های حکومت رای‌زنی می‌کنند. گفته می‌شود که دو طرف پس از توافق روی چارچوب طرح پیشنهادی سپیدار، گفت‌وگوها روی جزییات را برای پایان تنش‌های سیاسی سرعت بخشیده‌اند و این طرح به زودی نهایی می‌شود.

به گفته منبع، مذاکرات روی تقسیم حکومت در چهار سطوح مختلف که شامل کابینه، اداره‌های مستقل، ولایت‌ها و سفارت‌خانه‌ها می‌شود، ادامه یافته و پیش‌رفت‌هایی نیز در پی داشته است. این منبع افزود که گفتگوهای سیاسی ارگ و سپیدار رو به پایان است و مذاکره‌کنندگان با توجه به بحران‌های کنونی کشور، این روند را سرعت بخشیده‌اند. در همین حال، یک منبع آگاه از این مذاکرات می‌گوید که روی شماری از جزییات طرح پیشنهادی سپیدار توافق شده و دو طرف در حال حاضر روی پست‌های وزارت‌های امور خارجه و مالیه و اداره دادستانی چانه می‌زنند. قرار است پس از نهایی شدن توافق میان دو طرف، این طرح به یک توافق‌نامه بدل شده و با حضور و تضمین گروه میانجی و نمایندگان برخی از کشورها و سازمان‌های خارجی، میان ارگ و سپیدار به امضا برسد. طرف‌های مذاکره اما توافق کرده‌اند که جزییات را پس از نهایی شدن توافق سیاسی با مردم در میان بگذارند.
هرچند ارگ ریاست جمهوری پیش از این پیش‌رفت‌ها در گفتگوها با سپیدار را تایید کرد، اما در این مورد جزییات ارایه نکرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
سپیدار
نظرات بینندگان:

>>>   وزارت خارجه و دادستانی مقصدش چوکی برای ربانی ومعنوی است

>>>   کفن دزد های ارگ و سپیدار
هرچه زود تر بر سر تقسیم قبور ملت بد بخت به توافق برسید .
ما را کفن به کار نباشد، کفن برید
دانم که بی کفن ، به خاک سیاه روید

>>>   مه به جای اشرف غنی باشم.میگویم تمام وزارت خانه ها از شما،من تنها معینیت ها و مشاوریت های وزارت خانه ها را میخواهم.
بعداً تمام صلاحیت های وزرا را از نزد شان،از مقرری ها گرفته تا مسایل مالی و بودجه را میگیرم و به معین ها و مشاورین میدهم و به وزرا میگویم که وظیفه شما پوست کردن پیاز و آماده کردن نان چاشت مامورین است.
مثلی که دوستم را رولاندوی افغانستان مقرر کردی.
در نهایت وزرا نیز مثل دوستم قهر کرده میروند.
خیر است،مرغ کم،گویش کم.

>>>   خداوند ج به بركت اين ماه مبارك رمضان افغانستان را هر چه زودتر از شر اين رهبران خودفروش ، خود خواه، زر أندوز و معامله گر نجات دهند. خداوند ج هر خاين به وطن را نابود كند.

>>>   جنجال هابرسراقتداربودن خودشان و،نورچشمی هایشان ودارودسته چپاولگرشان است خداوندبه لطف ومرهمت خویش ۳۵میلون نفرفقیرواسیرراازقید این ظالم های وطنفروش ومعامله گرودشمن بشریت نجات دهدشرم حیاهیچ ندارندملت درچه حال دست وپامیزنندروزانه چقدربه هلاکت میرسند اما این های هردقیقه با فیش وآرایش زنانه خویش بابی حیایی ازتقسیم قدرت این ساعت ،دوساعت بعد وپس فردا حرف میزنند مرگ است بشرمیدوازخدابترسید نشود که بوت های تان را نپوشیده ازملک فرارکنید

>>>   عبداالله و احمدزی هردویش منافق و فاشیست هستند

>>>   گر محکی تجربه آید به میان
تا سیاه روی شود هر که در او غش باشد.
این تقسیم قدرت یک روی سیاهی به غنی و دارو دسته تقلبکارش است مانند داود زی سلطان زوی ، سید باقر کاضمی ، سادات احمدزی و چند نفریکه در جریان شمارش آرادر بحث های تلویزیونی دهن های شان از گفتند چرندیات کف میکردند و سیاه را سفید جلوه میدادند.
من از عبدالله طرفداری نمی کنم اما همینکه به همه ثبوت کرد که انتخابات تقلبی بوده بدون کدام تقسیم هم برنده است.
حالا کار حوا علم نورستانی چه خواهد شد نقده را گرفت نسیه اش مانده و سهم دامادش چه می شه ؟

>>>   مردم ما بسیار ساده اند تا در پشت غنی یهودی وعبدالله می روند اصلا چوکی دالر های خارجی هردو این را دیوانه کرده و چوکی را رها نمی کنند کله به حال مردم بی طرف که در طول ۲۰سال جان داند در طول ۲۰ سال ۵۰۰ نفر در قدرت است که از یک چوکی به چوکی دیگر چخ می شود کله به حال ۳۵میلون انسان دیگر هم تحصیل کرده و مردم خوب اند در قصه آنها هم کس نیست و مردم هم بی امت شده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است