آزاد می کنند تا بیشتر بکشند
آیا آزادی پنج هزار طالب با دادن ده هزار افغانی به هر کدام و ده هزار دیگر خرج لباس و تشریفات آزادی شان، برای آوردن صلح است؟ آیا مسایل قومی و تقویت بدنه قبیله ای نقشی در آزادی زندانیان طالبان ندارد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۸    ۱۳۹۹/۲/۱۸ کد خبر: 163305 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که با آزادی ۸۳ زندانی دیگر طی دو روز اخیر، شمار زندانیان آزاده شده از طالبان به ۹۳۳ نفر رسیده است. دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه‌ای اضافه کرد که دولت افغانستان در دو روز گذشته 83 زندانی طالبان را از زندان «پلچرخی» در کابل آزاد کرده است. بر اساس این بیانیه، روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به ترتیب 52 و 31 زندانی طالبان آزاد شدند. گفته شده است که زندانیان طالبان با درنظرداشت وضعیت سلامتی، سن و مدت مجازات به ‌عنوان بخشی از تلاش‌های دولت افغانستان برای تامین صلح و مهار کرونا آزاد شده‌اند. بر اساس فرمان اشرف غنی در مرحله نخست 1500 زندانی آزاد می‌شوند و 3500 زندانی دیگر طالبان نیز به تدریج از سوی دولت افغانستان آزاد خواهند شد.

این افراد درحالی آزاد می شوند که اشرف‌غنی فرمان عفو مجازات و آزادی پنج هزار زندانی گروه طالبان را امضا کرده بود. براساس این فرمان، طالبان به شرطی آزاد می شوند که سطح خشونت‌ها در کشور به‌طور چشم‌گیر کاهش یابد. در صورتیکه سطح خشونت افزایش یافته ولی روند آزادی همچنان ادامه دارد.

در ابتدا رهایی پنج‌هزار زندانی گروه طالبان در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان در توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان مطرح شد و اشرف غنی با آزادسازی زندانیان طالبان پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی مخالف بود. او باری گفته بود که هیچ تعهدی برای آزادی 5000 زندانی طالبان وجود ندارد. پس از آن، او در ننگرهار برای آزادی زندانیان طالبان شرط تعیین کرد و گفت اگر طالبان آزادی زندانیان‌شان را می‌خواهند، در نخست باید بگویند که چه وقت از پاکستان بیرون می‌شوند؟
جالب اینجا است که هیچکدام از شروط غنی تحقق نیافت اما روند آزادی طالبان به قوت خود باقی است.

رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور در توییتر خود نوشته است که طالبان پس از امضای توافقنامه صلح، روند شریک ساختن معلومات استخباراتی در مورد دیگر گروه های تروریستی را آغاز کرده اند و رهبران این گروه در بدل شریک ساختن معلومات از امریکایی ها پول میگیرند.
به گفته وی، افزایش حملات طالبان در این روزها یک پیغام مشخص دارد و پیغام این است که جنگ طالبان علیه امریکا نه بلکه علیه مردم افغانستان است و این گروه همچنان برای اهداف دیگر کشور ها کار می کند.
رحمت‌الله نبیل، چندی پیش در یک تویت تصویر یک زندانی رها شدهٔ‌ طالبان را نشر کرده و گفته بود او دوباره به پاکستان رفته و فعالیت‌هایش را از سر گرفته است.

در همین حال، شماری از زنان در هفت ولایت کشور (کابل، هرات، بلخ، بامیان، دایکندی، میدان وردک و سرپل)، به طور همزمان نسبت به آزادی بدون قید و شرط زندانیان گروه طالبان بر اساس توافقنامه این گروه با امریکا، تجمعهای اعتراضی بر پا کردند و خواستار توجه حکومت و نهادهای حقوق بشری به این موضوع شدند.
مرضیه نجفی در این تجمع اعتراضی از کمیسیون مستقل حقوق بشر خواست که در مقابل آزادی بدون قید و شرط 5 هزار زندانی طالبان بایستد و اجازه ندهد که این زندانیان طالبان بدون هیچ محاکمهای آزاد شوند.
فاطمه الیاسی یکی از معترضان نیز گفت که زندانیانی که دهها هزار جوان این سرزمین را به خون کشیدهاند و هزاران زن دیگر را بیوه کردهاند نباید بدون محاکمه آزاد شوند.
او افزود، برای دفاع از عزت مردم، حفظ ارزشهای ملی و اراضی کشور سالها قربانی دادهایم و فریاد و ضجه کودکان و زنان این سرزمین را شنیدهایم، اکنون خواستار این هستیم که صلح نباید ارزشها و خون شهدای ما را پایمال کند.
این شهروند کابلی گفت که کمیسیون حقوق بشر باید به قربانیهای مردم احترام قایل شود و از حقوق افراد بیگناهی که کشته شدهاند دفاع کنند تا تاریخ شاهد این شهامتشان باشد.
معترضان از حکومت نیز خواستند که زندانیان طالبان را بدون هیچ قید و شرطی آزاد نکنند تا نباشد دوباره به میدانهای جنگ برگردند.
پیش از این کمیسیون حقوق بشر نیز در نامهای خطاب به امریکا، حکومت افغانستان و طالبان، گفته است که خبرها درباره تبادله زندانیان میان دولت و طالبان سبب نگرانی مردم و پرسشبرانگیز شده است.

آیا آزادی پنج هزار طالب با دادن ده هزار افغانی به هر کدام و ده هزار دیگر خرج لباس و تشریفات آزادی شان، برای آوردن صلح است؟ آیا مسایل قومی و تقویت بدنه قبیله ای نقشی در آزادی زندانیان طالبان ندارد؟
قرار بود طالبان زندانی درصورت کاهش محسوس خشونت ها و حاضر شدن سران طالبان به گفتگوهای بین الافغانی آزاد شوند اما دیده می شود که همه آن شرایط برای فریب مردم بوده و از اول قصد آمریکا و اشرف غنی آزادی طالبان زندانی بوده است. طالبان در زندان تقویت شدند و آنچه از آموزش های نظامی و چریکی کم داشتند تکمیل کردند و اینکه دوباره به میدان های نبرد باز می گردند.
در این میان عبدالله نیز با آرام کردن بقیه اقوام تلاش کرد تا خواسته آمریکا را در این زمینه محقق کند و پیشتر از اشرف غنی خواهان آزادی زندانیان طالبان شد. اینجا است که نقشه تقویت قبیله و سرکوب دیگر اقوام در افغانستان بیشتر خودنمایی می کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زندانیان طالب
قبیله
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Nauroz Hamid
مشکل در اینست که شایستگی و اهلیت و همچنان جرم و جنایت برای خیلی ها تباری تعریف می شوند. برای دوستم پرستان، دوستم قهرمان است، برای گلبدین پرستان، گلبدین مجاهد کبیر است، برای غنی پرستان غنی بابا است. این فهرست را همینطور می توان ادامه داد. دنباله روان و شخصیت پرستان نمی خواهند از این زندگی متعفن و پر از لجن شان نجالت یابند. اینها به زندگی در منجلاب خو گرفته اند، خصلتی که مدام رمز اقتدار رهبران قومی بوده است. شخصیت پرستان از فرط خودباختگی فکر می کنند که بدون این و آن رهبر قومی، که پشت آنها بایستند و سایه ی شان شوند، هیچ هستند، هیچ هایی که در فکر خودباخته ی شان فقط در زیر سایه رهبران قومی معنی می یابند و این تاجران قومی استند که به بودن شان هستی و معنی و زندگی می‌ بخشند. عبور از خودباختگی، آگاهی و توشه‌ ی از خودباوری لازم دارد. باور به اینکه نجات دهنده‌ ی در راه نیست، هرچه هست، همین خود ما هستیم!

>>>   معاون شورای کوهدامن فرمانده داعش برآمد
در عملیات دیشب نیروهای امنیتی در قریه کچکین از مربوطان ولسوالی شکردره که داعشی ها کشته و اسیر شدند. در این میان انجنیر شاکر معاون فعلی شورای کوهدامن و عضو شورای شمالی بزرگ و فرمانده نظامی حزب اسلامی حکمتیار نیز دستگیر شده است.
یک سال قبل نیز از این رسانه خبری را نشر کردیم که برادر زاده های انجنیر شاکر در حال حاضر در جبهه جنگ در صف داعش فعالیت میکنند و در شمالی هم نفوذ کردند اما نهادهای ذیربط امنیتی توجه نکردند.

ریشه های گروه تروریستی داعش در ولسوالی های شمالی خیلی ریشه دوانده و برای برچیدن آن کار زیاد نیاز است، وقتی معاون امان الله گذر در شورای کوهدامن و عضو شورای شمالی بزرگ فرمانده داعش می باشد پس باید پذیرفت که وضعیت خیلی نگران کننده است و فقط جوانان شمالی میتوانند با بسیج در عرصه های مختلف این ریشه ها را بخشکانند.
"گزارشنامه افغانستان"

>>>   دستور آزادی از سوی ارباب صادر شده است!
بعد از 19 سال تبعیت از آمریکاو صدهاهزار نفر از مردم بیگناه و نیروی های امنیتی کشور توسط طالبان وابسته به اجانب و بیگانگان سعودی و پاکستانی و اماراتی و قطری قتل عام شدند و در آخر هم امریکا به دولت و ملت افغانستان خیانت کرد و با دشمنان مردم افغانستان دست دوستی و صلح داد.
مردم ما را نیزآواره کردند.
آیا روزی خواهد رسید که سران جنایت کار طالبان و حامیان اصلی آنها به جزم این همه قتل عام و کشتار مردم و آوارگی آنها محاکمه شوند؟

>>>   هم دختر میته هم یک سناچ آرد
۵۰۰۰×۲۰۰۰۰=۱۰۰۰۰۰۰۰۰
تنها مصرف رهایی طالب صد ملیون افغانی میشود.
پول گدایی ملت را به مصرف قاتلین ملت رساندن یک حماقت است.

>>>   آقای اشرف غنی با امضای پیمان با امریکا، جاسوسان سیای امریکا را برافغانستان مسلط کرد.
حالا آقای اشرف غنی بدون دستور آمریکا یک جرعه آب هم نمی تواند بخورد.
خیلی از قتل عام ها توسط سیرویس های جاسوسی امریکا صورت می گیرد.
انتخاب حکومت ها در افغانستان بدون دخالت خارجی ها، باید به دست مردم افغانستان صورت بگیرد، تا این خواسته ی مردم محقق نشود، مردم به حقوق شان نخواهد رسید.

>>>   رها شده گان دوباره به جبهات جنگ میروند تا تقویه شوند.دولت وحلقات تباری قبیله باطالب صاحبان کرام همتبار وهم برادراند.

>>>   اساس آذادی طالبان مربوط میشود به معاده صلح بین دولت امریکا و طالبان ،که البته دولت غنی در آن چندان رولی نداشت چون این دولت کدام پرستیز سیاسی در نزد آنها ندارد و. یک حکومت دوسره با اختلافات بمیان آمده با اختلافات سیاسی به پیش برده میشودو. این دولت ناقص ، هیچ نوعی تعهد اخلاقی و احساس وطن دوستی در مقابل مردم بیچاره افغانستان ندارد فقط وفقط چور و چپاول را میدانند تا در فضای ناامنی زر دخیره کنند،واما در مقابل یک تعداد از سودجویان ومغرضان از این حالت استفاده سو میکنند و مردم افغانستان را چه از پشتون ها و تاجک ها و هزاره ها وغیره بنام های مختلف قومی وزبانی ومذهبی به هم میندازند تا بازار خود را گرم نمایند ،توصیه من به صفت یک برادر مسلمان تان اینست که قومگرای وقومپرستی و. زبان پرستی را کنار گزارید همه ما وشما برادران هم دیگر هستیم چه از پشتون و تاجک وهزاره وازبک و. همه گل یک باغ هستیم و. کوشش نکنید مقالات ضد و. نقیض بر ضد یک قوم بر قوم دیگر و. تبصره های مبتذل را هم کنار گزارید ،راه خدا ورسولش پیروی کنید وتقوا را پیشه کنید تا به افتخار زندگی کنید .
عبدالله ریحان

>>>   دیده گر بینابود هرروزروز محشراست جنایت کاران بشری نه تنها سه ملیون افغان را به قتل رسانیده اند در جنگ های اول ودوم جهانی وبعد ازان هرجا که دستشان رسید به قتل عام وکشتار بشریت وانسانها اقدام نمودند ودر هرگوشه ای این کره ای خاکی سیل خون را جاری ساختند واین خون ریزی وکشتار انسانهای مظلوم وبی گناه هنوز هم ادامه دارد پیش چشم اینها را خون گرفته هر از گاهی خداوند توسط کرایسیز ونفاق وطاعون ووبا اینها را تنبیه می نماید ولی متاسفانه بجای این که از بلاهای خداوند پند وانتباه بگیرند شدت وحدت مظالم خودرا چند برابر نموده به تاراج اموال وخون ریزی بیشتر دست می یازند گرچه انسانیت حکم میکند که ما در مبتلا شدن انسانها به این امراض مزمن غم شریکی وهمدردی نمایم وبه مرگ هر انسان از هر کجای دنیا ومربوط به هر دین ومذهب وگرایش سیاسی باشند اظهار نارضاءیتی وهمدردی نمایم ولی خداوند میفرماید< واتقوا فتنة لا تصیبن الذین ظلمو منکم خاصه> بترسید از عذابهای که چون بیاید تنها ظالم های شما را احتوا نمیکند پس سوالی پیدا میشود که گناهی مردم عادی ورعیت بیچاره چه است که خداوند انها را به جرم اینها میگیردبدون شک همین ملت ها هستند که اینها را بزرگ میسازند ولا اقل به مظالم انها سکوت می نمایند البته انچه میرسد حق السکوتی است که نصیب ما میگردد ازین همه چنین نتیجه میگیریم که هنوز دیده ها در افغانستان وجهان بینا نشده تا ازین حوادث وبلا ها پند بگیریم وبخود ایم تا باعث این همه کشتار وخون ریزی در هیچ جای دنیا نگردیم
تبنگچی

>>>   حالا بیشتر می کشند تاباز هم آزاد کنند

>>>   سلطان زوی آریانارا دزدیده بود یا طیاره جت میگ ؟؟؟
سلطانزوی جت میگ 21 را 34 سال پیش به آی اس آی تحفه داده بود
روزنامه لاس انجلس تایمز امریکایی به تاریخ ۲۴ اکتوبر سال ۱۹۸۶ از فرار دادن یک جت جنگی نوع میگ ۲۱ به پاکستان خبر داد.
خلبان به نام محمد داوود قبلاً با گروپ های شورشی درارتباط بوده و در ازاء تحویلی میگ دولت کابل امتیاز پناهنده گی سیاسی را به دست آورده است.
داوود سلطانزوی طیاره را به هدف یک مأموریت جنگی از کابل پرواز داده و از منطقه شرق افغانستان با منابع پاکستانی تماس گرفته و طیاره را به یک پایگاه آن کشور نشست داده است.
سلطانزوی به امریکا پناهنده شد و دربدل خدمتی که به کمپاین جهاد کرده بود، به یونایتد ایرلاین به کار پیلوتی پرداخت.
گذارش نامه

>>>   Anwar Rawi
لاف نزنید !
افغانستان صد سال از تاجیکستان و کشور های تازه به استقلال رسیده آسیامیانه پس مانده ؛ سه صد سال از ایران ؛ دوصد سال از پاکستان و سه صد سال از هندوستان ...
گزارشات نهاد های جهانی هم هر روز از رسانه های خود افغانستان به اطلاع تان می رسد ؛ از برکت هوشیاری های فاشیست های اوغان , افغانستان فاسد ترین کشور دنیا شناخته شده است ...
مردم مظلوم و ستم دیده آن کشور بلا دیده زیرخط فقر نفس می کشند ؛ انتحار و انفجار و خطر مرگ و بی عدالتی و زور گویی و دسیسه سازی بیداد می کند ؛ ولی یک تعداد هنوز هم با تمطراق ادعای پیشرفت و ترقی افغانستان را دارند و بی شرمانه بدبختی های مردم بیچاره و مظلوم را نادیده می گیرند و میخواهند به چشم مردم خاک بپاشند ؛ در حالیکه معلوم نیست پس از قطع کمک های جامعه جهانی و همین کفار که شما از آنها نفرت نشان می دهید , مردم مظلوم و معصوم افغانستان را گرفتار چه فجایح خواهید ساخت ...
آن کله خران فکر می کنند که مردم نه چشم و گوش دارند و نه احساس وعقل و اگاهی ؛ لااقل از رسانه ها که شب و روز از بد بختی های مردم مظلوم افغانستان فریاد می زنند نمی شرمند ؛ با لاف و دروغ نمیتوانید واقعیت های درد ناک کشور مانرا پنهان کنید , به صورت خود تف می اندازید ...

>>>   یک فیلم هست به اسم کاپیتان مارول که شخصیت ان در شرایطی شبیه برخی اقوام افغانستان که تصور اریایی بودن دارند قرار دارد مانند مردم المان که همین بالاتر دانستن خود از بقیه سبب جنگ های تضعیف کننده کشور ما و جنگ های دنیای این فیلم شده است اگر ازادی می خواهید بببینیدش فیلم جالبی است ببینید

>>>   Musa Mahmodi
نازی ها و فاشیسم شکست داده شدند، سرکوب و محاکمه شدند واینگونه بود که صلح بعد از روز آزادی در اروپا تا امروز دوام نموده و حفظ شده است. اگر نازی ها و فاشیسم شکست داده نمی شد، و آنها به عنوان یک واقعیت در نظر گرفته شده و برای شان با مذاکره و گفتگو امتیاز و مشروعیت داده میشد دنیای امروز شاید به رفاه، صلح و توسعه اقتصادی پیش از دوران کرونا نمی رسید. ملت ها شاید بار ها و بارها شکست میخوردند و توسعه روابط بین المللی و همکاری های جهانی وجود نمی داشت.
این درسیست برای سیاست مداران ، جامعه مدنی ، وطن پرستان و همکاران جامعه بین المللی که آنها نمی توانند به موفقیت سیاست مذاکره و اغماض (چمبرلین با نازی ها) و در شرایط امروز طالبان امید داشته باشند، زیرا رهبر نازی ها هیچ گاهی موافقت نامه های اش با چمبرلین را جدی نگرفت. طالبان نیز با تمامیت خواهی و آسمانی فرض کردن ماموریت شان مثل همه نیروهای ایدیولوژیک و نازی ها هستند که بدون اینکه شکست بخورند، نمی شود با آنها به همزیستی دریک جامعه صلح آمیز، مرفه و توسعه یافته دست پیدا کرد. جامعه جهانی نباید به درس های که خودشان انرا ثبت کردند و به دیگران درس میدهند در زمینه اعتماد به طالبان بی اعتنایی کنند. طالبان سابقه جنایت و مفکوره برتری مثل نازی ها دارند. آیا رد #آتشبس توسط طالبان نشان از مفکوره خونریزی رهبران آنان ندارد.

>>>   Scherzadeh Gul Mohammed
رهبران سياسى افغانستان همه خائن و مزدور اند" استثنائى وجود ندارد ، ملت دست بدست فروخته مى شود . . .
رهبر خوب ، بِه از نان شب .
رهبرى چيست ؟
رهبرى به معناى نفوذ در دل ملت و جلب حمايت و همكارى آنها است .
به زبان ساده رهبرى به معناى تأثير گذاشتن و نفوذ در دل ملت است . زمانيكه ملت به دلخواه و نه از روى اجبار از آنها پيروى كند .
عنصر كليدى اين تعريف ، نفوذ در دل ملت است و ملت باور كند كه او مى تواند آنها را به خواسته هاى شان نزديك تر كند ...
اما در افغانستان نه .....

>>>   امتیاز فامیلی و برخورد یک بام و دو هوا!
من یک تعداد مشخص و محدود می بینیم و دقیق میشناسم که ایشان در این اواخر از دولت مرکزی قدرتمند و قانون اساسی شکایت دارند، واقعیت این که همین جمع خودشان و یا پدران شان بیشتر از هر کسی در برابر امتیاز شخصی و فامیلی در تصویب قانون اساسی فعلی و استحکام پایه های نظام ریاستی قدرتمند مرکزی نقش اساسی داشته اند، همین ها تا خودشان در قدرت بودند با رییس جمهور قبلی ‌‌و فعلی دعوای برادری و رابطه خانوادگی داشتند، در جهت استحکام دولت مرکزی در مجالس و محافل هزاران دلیل می آوردند، اولادهای شان و خودشان در هر دو دوره از امتیاز خانوادگی (رشوت سیاسی و یا حق سکوت) سال ها برخوردار بودند، حتی تا همین لحظه فرزندان شان و نزدیکان شان بدون طی مراحل قانونی اداری، بدون امتحان ورودی مامور دولت هستند و امتیاز میراثی دولتی در داخل و خارج کشور دارند.
برادر ‌و خواهر محترم مردم احمق فکر نکنید،اگر قانون اساسی و سیستم مرکزی خراب است و به نفع مردم نبست،مطمین شما به مردم و آرمانهای مردم بیشتر از هر کسی بخاطر امتیاز شخصی خیانت کردید،پس هرسال بجای تقدیر باید محکوم شوید، لطفاً در این قضایا برخورد یک بام و دو هوا از مردم انتظار نداشته باشید، همین که در دولت بودید رییس جمهور بهترین آدم و رهبر پیدا کرده گی تان است،روزی که رفتید و امتیاز خانوادگی تان قطع شد، باز مردم یادتان می آید و همه چیزی برعکس میشود!
وسلام
سالم وحدت

>>>   Amina Wahabzadah
پروسه صلح بوسیله اشخاص بیطرف دانا قشردرددیده نه جهادی نه کمونیست غربی ها دوتابعیته بلکه بیطرف باشد مستند بامنطق جسورانه باوطندوستی قاطعانه تامین نماید نه موش پشک بازی کردن

>>>   Hamid Rahguzar
كارمندان رياست اجرائيه ايجاد رياست اجرائيه را در بدنه نظام، دستاورد تاريخي داكتر عبدالله قلمداد مي كردند، در حالي كه مبني بر قراين و شواهد، نقش شخص داكتر عبدالله در شكل گيري اين نهاد بسيار ضعيف و ناچيز است. در واقع او به زور بازو و تلاش كسان ديگر و به ويژه استاد عطا محمد نور بدين جايگاه رسيد.
نقش استاد عطامحمد نور در ايجاد رياست اجراييه، محوري و تعيين كننده بود.
اكنون مي بينيد كه جايگاه داكتر عبدالله با وجود هياهو و سر و صداي زياد در نبود طرف هاي موثر از جمله استاد به رياست شوراي مصالحه تقليل پيدا كرده است.
اكنون تنها تعمير رياست اجرائيه به داكتر عبدالله مانده و دفتر سابق استاد خليلي رييس شوراي عالي صلح به سپيدار انتقال ميايد و ديگر كدام دستاوردي به چشم نمي خورد.

>>>   Abdol Wahid Hasanyar
مردم مساوی به«بادِ» غنی و عبدالله!
من هفت ماه قبل خطر کردم و به پای صندوق رأی رفتم و ترس برادران ناراضی را به جان خریدم تا رییس جمهور آینده ام را انتخاب کنم. اکنون عبدالله و غنی دولت را پنجاه پنجاه تقسیم می کنند، پس مردم مساوی به باد عالی جنابان؟ چنین که می کرده اید بد کردید مردم را به خطر انداختید و پول های ملت را به حلقوم زدید!

>>>   Fatah Mehryaan
عبدالحفیظ منصور عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان
دوستان می‌پرسند، فرجام گفت‌وگوی سیاسی میان دو تیم انتخاباتی ( ثبات، همگرایی و دولت ساز ) به کجا خواهد رسید؟ کدام یک پیروز میدان خواهد شد؟
به نظر من:
• اگر دو تیم انتخاباتی آماده به امضای توافقنامه سیاسی برای حل معضله انتخابات گردند، بدین معنی که اساس کار آینده شان توافق‌نامه سیاسی قرار گیرد؛
• اگر شورای عالی مصالحه با استقلالیت لازم در تصمیم گیری‌ها و امور بودیجوی تسجیل گردد:
• اگر شورای عالی دولت تشکیل شود؛ تا در موارد مهم و حساس تصامیم لازم ملی اتخاذ بدارد؛
• اگر قدرت اجرایی ( حکومت ) به‌صورت مساویانه میان دوتیم انتخاباتی تقسیم گردد.
مردم افغانستان پیروز می‌شوند، و هر دو جناح انتخاباتی علی السویه می توانند خود را پیروز میدان بدانند، در غیر آن همه بازنده خواهند بود.

>>>   Sahil Sidiq
قابل توجه سهمداران و تيكه داران دايم العمرحكومت افغانستان!
به تناسب ميليونها دالر كمكهاي سرازيرشده 38 كشورهاي بزرگ دنيا،
از براي عواطف انساني و مسئوليت هاي ديني و انساني تان به زندگي بخور و نمير منسوبين ملكي و نظامي دولت خداداد افغانستان توجه كنيد،

توزيع كوپون مواد ارتزاقي براي مامورين ملكي و منسوبين نظامي كشور كه از دو دهه به اينسو با معاشات ثابت با فقر و تهيدستي دست و پنجه نرم مينمايند، وجيبه انساني و اسلامي حكام مسئول دولت است.
اگر خواستار خواستار انجام خدمات شايست و وطندوستانه به ملت بخصوص به خانواده هاي نيروهاي امنيتي، دفاعي و مامورين، معلمين و كاركنان خدماتي دوالت هستيد،
بهترين و موثر ترين راه انجام خدمات دلسوزانه و ملي به رعيت همانا مانند دوران حكومات قبل از ورود مجاهدين، توزيع كوپون رايگان مواد ارتزاقي براي مامورين، معلمين و كارمندان دولت است كه اجرأ چنين عمل مردم دوستانه راه ثليث مبارزه بأفقر ، تنگدستي و فساد در جامعه بخصوص در نهاد هاي ملكي و نظامي دولت است.
ياهو

>>>   این را باید بدانید که زندان برای افراد بیگناه نیست و باید هیچ فرد که از افغانستان است اگر از حکومت است ویا از طرف مخالف حکومت در زندان نباید بماند زندان برای انعده نمکحرام های خر اسان طلب است که نمک را از افغانستان میخورد و تخم خود را برای دشمنان افغانستان می‌دهد و چند فاحشه که یکجا شده و بنام حقوق بشر سر و صدا دارد انها باید خواهان محکمه دوستم و مزاری و محقق خردوان شوند که در دهه شصت و هفتاد خواهر ‌مادر همین حقوق طلب را در تانک بالا میکرد و غریضه جنسی خود را مانند حیوان بالایمشان مینمود
مردم این را هم میداند که زیاتر از پنجهزار بندی بیگناه به دستور باداران همین خر اسانیان که در اردو افغانستان جابجا شده افراد بیگناه را از راه و کوچه بنام طالب یا بندی کرده و یا کشته است همان کسانیکه همرایی پدران نامشروع ربانی ترجمانی می‌کردند انها خوب میدانند که اینها و قماش انها چقدر جنایت کرده است غنی باید هفت هزار بیگناه را آزاد کند اینها اگر هرچه کرده اند به پرچم افغانستان احترام گذاشته و اتش نزده اند ولی انعده نمکحرام ها که پرچم افغانستان را اتش زده و هزارن دشنام به ملت افغانستان داده است چرا ازاد میشوند

>>>   قاتلین ما رها می‌شوند
آنها با لباس زنانه گرفتار می‌شوند وبا پول جیب خرج ولباس پلنگی وجپلی نو رها می‌شوند بدون پیکر فقط مهمانان که استراحت گاه آمده ودوباره میروند آیا اگر طالب پشتون نمی بود چین سخاوتمندانه رها می‌شد
چرا مارا میکشند چون ما نمیکشیم آنها را وهرقدر گذشت نمایم دست بردار نمیشوند
کشتار را در کشور ما یک رواج ساخته است وما عادت کرده ایم بالای قبرهای خود بگیریم وفردا پهلوی دیگری را برده تکرار گریه وبگویم روحت شاد
آیا خسته نشده اید
اگر نکشید طرف احساس نمی کند که شما هم می‌توانند بکشید آنوقت این کشتار خاتمه میاید پس باید فکری به حال خود نموده وجلو این مفت کشی ها را بگیری ملی گرایی بس است طرف تبار گراست نان خود را خودش تنها میخورد ونان ترا نصف می‌کند

باید از این حماقت صرف ونظر کنیم
در غیر آن نابود میشویم اول پیش مرگه ها بعد با فاشیزم رودر رو بجنگیم
در مقابل روس‌ها هم ما با دست خالی جنگیدیم سلاح پاکستان از استان های شرقی وجنوبی پیش نمی آمد همه به استان های جنوبی بود ده استان جنوبی همه امکانات را گرفت
یاد تان رفته کمپ های پناه جویان همه اش پشتونی بود تاجیک‌ها یک کمپ داشتند بنام خراسان وبس بقیه صد ها کمپ پشتون بودند وانجا هم ما مهاجر بودیم حال هم اگر صدا بکشیم مهاجر خطاب مان میکنند
کمی هوشیار باید شد ونان خود را خودمان بخوریم پنجاه در صد دیگر تقویه میشویم
حبیب کوهستانی

>>>   آقای نویسنده !
به رهایی زندانیان طالب نه امریکا خوشست ، نه دولت غلام و نه هم شما ، ولی زور قالب ندارد .
نه تنها ۵۰۰۰ هزار و ۱۳۰۰۰ هزار طالب باید آزاد شوند بلکه تمام افغانها باید از شر این کفار ظالم و وحشی و غلامان قسم خوردهٔ آنها آزاد ګردند .

>>>   Farogh Hasan Zadeh
پیام وزیر خارجه آلمان به افغانها :
به جای فرار از کشورتان، کار چند صد نفر سران و رهبران خائن تان را یکسره کنید !
اگر 30 مليون جمعیت شما نميتواند كار فقط چند صد نفر سران خائن و فقط چند هزار طالب بى سر و پا را يكسره كند ، در اين گناه ما چيست ؟ فرار راه حل معضله نيست ،فقط يك مليون همدست شويد ، ميتوانيد كه هر تحول مثبتى را كه خواسته باشيد بوجود بياوريد .مهم اين است كه به خود باور داشته باشيد و بس.نشنيده اي كه گويند : زور ملت زور خداست!
پس قوت خود را در تحول كشور خود استفاده كنيد ، نه در فرار .😓

>>>   طلوع نيوز: ژنرال جليل بختور فرمانده پيشين فراه به‌طالبان پيوست."
- چی‌قدر سربازان غیر پشتون/افغان در فراه توسط هم‌کاران خود‌شان‌ یا به‌ طالبان تسلیم داده و یا هم سر زده شدند؟

- این تصویر منصب‌دار پولیس را که در حمله به‌ استان فراه توسط طالبان گرفتار شد، به طرف کشتن می‌بردندش... اون نگاهی در اسارت، معصومیت، نا امیدی، دلواپسی به خانواده و فرزندانش و رفتن به مرگ را بیاد دارید؟
- تا چی‌وقت اقوام غیر افغان این وضعیت را قبول می‌کنند؟ - آیا این وضعیت با مولفه‌های برادری، هموطنی و شهروندی سازگار است؟

کسی‌که تو را می‌کشد، تسلیم طالب می‌کند، برای کشته‌ شدن یک پاکستانی سه روز فاتحه می‌گیرد، برای شهید تو رقص و اتن می‌‌گیرند، منطقه‌‌ و زمین‌ات را غصب می‌کنند، نام خود و منطقه‌ات را تغییر می‌دهند، هویت‌ات را می‌گیرند، در اخیر هم به طالب می‌پیوندند. و تو، شعر بیدل می‌خوانی !؟ واو

>>>   خوب فکر کنید۰
فرهنگی که در آن بَد دادن و بد گرفتن جهت حل منازعات شخصی فامیلی وغیره یک روش عادی باشد از آن فرهنگ و از مردم آن فرهنگ چه توقع دارید؟ مفت خو مردم به این ها قوم ک۰۰سفروش نگفته اند۰ وحشی و جاهل انتحاری گنده غر۰
بعد دیده میشود که لاف زیاد را هم از فرهنگ و تاریخ پنچ هزار ساله همین این بدوی های وحشی بی همه میزنند که تا سه صد سال پیش رسم خط هم نداشتند، فرهنگ را بگذار سر جایش۰ هههه۰۰۰

>>>   نصف لی و نصف لک والله خیرالرازقین.

بر سر غارت و تقسیم نصف و نصف اموال عمومی و ثروت و قدرت ملی توافق کردند.
حالا این توافق چقدر دردهای کهنه ای مردم را دوا و زخمهای دیرینه ای مردم را مداوا میکند؟

غنی باسیاست فاشیستی و کمک کرونا عبدالله سست عنصر را زمینگیر کرد یادتان باشد که غنی بار دیگر توسط ایشچی یا دوستم را به دام میاندازد و یا هوا میدهد به هرصورت قدرت و قوت عبدالله را تقلیل میدهد و آنوقت محقق و خلیلی را به اتهام فاطمیون با دوسیه سازیهای واهی درمانده میکند و پیش عبدالله با استخوان اندازی دلش را نرم و سرش را چرب نموده اهداف کفرکیش فاشیستی خویش را پیش خواهدبرد.
حالا وظیفه ای ما در قبال وطن و وطنداران و حفظ و حراست از ثروت و قدرت ملی و صیانت از هویت و زبان و فرهنگ چیست؟

فقط تشکیل و تأسیس اپوزیسیون متحد و مقتدر ملی فرا قومی و فرا مذهبی به قیادت تنها رهبر ملی دکتر پدرام بزرگ میتواند در مقابل خود سری های غنی کار ساز و ضامن حراست و صیانت از هویت و زبان و فرهنگ و ثروت ملی باشد و بس.
#khorasan

>>>   وقتی جنرال بختور اوغان نفر خاص غنی کوچی میرود به طالب و پاکستان تسلیم میشود، محترم دوستم صاحب عزیز حق دارند مارشال شوند تا جلو این خائن ها بگیرند۰

>>>   آقای نویسنده !
به رهایی زندانیان طالب نه امریکا خوشست ، نه دولت غلام و نه هم شما ، ولی زور قالب ندارد .
نه تنها ۵۰۰۰ هزار و ۱۳۰۰۰ هزار طالب باید آزاد شوند بلکه تمام افغانها باید از شر این کفار ظالم و وحشی و غلامان قسم خوردهٔ آنها آزاد ګردند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است