وضعیت اردوگاه های پناهجویان در یونان شرم آور است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۶    ۱۳۹۹/۲/۲۲ کد خبر: 163348 منبع: پرینت

گیرد مولر، وزیر کمک های انکشافی آلمان فدرال، گفته است که وضع اردوگاه های پناهجویان در یونان برای اروپا شرم آور است. ده کشور اروپایی بر سر انتقال ۱۶۰۰ پناهجو از این اردوگاه ها توافق کرده اند.
به گزارش دویچه وله، گیرد مولر، وزیر کمک های انکشافی آلمان فدرال در مصاحبه با روزنامه «راینشه پست» گفته است که او خودش از کمپ موریا در جزیره لیسبوس یونان دیدار کرده و دیده است که «در اردوگاهی که برای ۳۰۰۰ تن در نظر گرفته شده است، حدود ۲۰ هزار پناهجو در فضای تنگ زندگی می کنند.»‌

به گفته او، واحدهای کوچکتری باید ایجاد می شد تا این پناهجویان ر مطابق استندردهای های ملل متحد و با حفظ حرمت بشری شان زندگی می کردند.
او افزوده است: «ما باید به تمام انسان هایی که در این اردوگاه ها زندگی می کنند، کمک کنیم. به نظر من خیلی شرم آور است که ببینیم آنان تحت چه شرایطی زندگی می کنند و آن را بپذیریم.»
مولر با توجه به ۴۷ کودک و نوجوانی که از جمع ۳۵۰ پناهجوی پذیرفته شده به آلمان منتقل شده اند، افزود: «با انتقال این اطفال معضل حل نشده است.»

نخستین گروه ۴۷ نفری اطفال پناهجو در ماه اپریل از یونان به آلمان منتقل شدند. این اطفال و نوجوانان بدون سرپرست که نخست به ایالت نیدرزاکسن آورده شدند، قبل از آن در اردوگاه های مختلف جزایر لیسبوس، ساموس و خیوس یونان زندگی می کردند. این اطفال از کشورهای افغانستان، سوریه و ایریتریا می باشند.

ده کشور عضو اتحادیه اروپا پذیرفته اند که مجموعاً ۱۶۰۰ پناهجو به ویژه افراد نیازمند به کمک به شمول اطفال را از کمپ های یونان به کشورهای خود منتقل می کنند. به دلیل پاندمی کرونا، برنامه انتقال این افراد به کشورهای اروپایی به تعویق افتاده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یونان
اردوگاه
نظرات بینندگان:

>>>   تعداد اردوگاه ها اگر زیاد تر باشد و پناهندگان بصورت درست اعاشه و اباطه و مراقبت صحی شوند و زمینه تحصیل و آموزش و مراکز سپورتی و تفریح گاه ها برای آنها آماده شوند،میتوانند تعداد زیادتر پناهندگان از ترکیه به کشور یونان بیایند و در سراسر کشور های اروپایی تقسیم شوند.
اما اگر به این جالت بی نظمی باشد و درست اعاشه و اباطه نشوند،امکان دارد که پناهندگان دوباره به کشور های اصلی خویش برگردند و روز بروز تعداد کمتر پناهندگان به یونان و دیگر کشور های اروپایی بیایند و کشور های اروپایی بعداً باید به کشور هایی که پناهنده به اروپا میفرستند.مجبور شوند پول بدهند تا برایشان پناهنده بفرستند.
این کار از نگاه کالی و اقتصادی ،برای کشور های اروپایی صرفه نمی کند.

>>>   یونان خودش کشوری مقروض و ورشکسته است مهاجران افغان قاچاقی وارد ایران و یونان میشوند بعد از شرایط این کشورها مینالند در همه دنیا مهاجران قاچاق را وارد اردوگاه میکنند و چند سال باید در اردوگاه بمانند و در صورت اجازه دولت آن کشور حی ورود به شهرها را دارند در ایران که مهاجران افغان مستقیما وارد شهرها میشوند کمپ هم نمیروند

تاجیکستان به افغانستان نزدیکتر است یا ایران و یونان‌ ؟ اگر یونان برای مهاجران غیرقانونی سختگیری نکند و ظرف چند سال آینده مثل ایران باید حضور چند میلیون مهاجر غیرقانونی را که طلب همه چیز و عقده جنگ کشورشان را به حاکش منتقل کردند تحمل کند
کشور مقروض و بدهکار اروپایی مهاجرت دارد ؟ کشور تحریم شده آسیایی مهاجرت دارد ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است