سهم خلیلی و محقق در این معامله چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۶    ۱۳۹۹/۲/۲۲ کد خبر: 163355 منبع: پرینت

هر معامله از خود قواعدی دارد، صرف و نحو دارد و شعر و شاعری پس صرف و نحو و شعر و شاعری خلیلی و محقق در این معامله چیست؟

وقتی می بینیم که دیگران نهایت سماجت شان را برای گرفتن رتبه و پست های کلیدی به خرج می دهد اما این عالی جنابان هیچ سهم مشخصی در این توافق و تعامل سیاسی ندارد بسا مایه ناراحتی و حتی باعث رنج و عذاب است.

اگر ما جایگاه هزاره ها را در این حکومت به بررسی بگیریم می بینیم در پایین ترین جایگاه قرار دارد:
جایگاه اول پشتون (اشرف غنی رییس جمهور)
جایگاه دوم تاجیک (داکتر عبدالله)
جایگاه سوم تاجیک و ازبک (صالح و فرهمند)
جایگاه چهارم هزاره(دانش و سعادتی)

در عین حال که دیگران در جایگاه بالا قرار دارد بدون شک صرف و نحو شان هم عالی است. از ارگان های امنیتی گرفته تا وزارت خارجه، مشاور امنیت ملی و معینیت سرقمندانی اعلی را پیشاپیش قواله شان در این معامله برای شان گرفته اند.

تنها کسانی که در اینجا ضرر کرده اند هریک عالی جنابان، خلیلی و محقق اند که در هر بازی و معامله سیاسی هیچگونه قاعده و صرف و نحو ندارند و همیشه ببه پایین ترین پست ها و اندک قناعت میکند.

شاید در این توافق یک وزارت برای محقق و یک وزارت برای خلیلی و یک دوسه سفارت و والی های ولایت بامیان دایکندی برای شان در نظر گرفته شده باشند که وزرای شان اول از پارلمان رای نمی آورند بر فرض هم که رای بیاورند بعد از چند مدت به سرنوالی معرفی می شود و وارد زندان می گردد بدون کدام گپ و مدرک.

بدین لحاظ لازم و واجب میبینیم که عالی جنابان یکبار دیگر در سیاست ورزی های خویش تجدید نظر نمایند و اگر نکند ما باید روزهای شوم و بد تری را منتظر باشیم.

حال چه میشد که شما هم مثل دوستم پای تان را بند می کردید و سماجت می کردین که دو وزارت کلیدی اگر سهم ما میشه موافق هستیم و اگر نمیشه توافق بی توافق.

عارف حسین انصاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سهم خلیلی
سهم محقق
نظرات بینندگان:

>>>   خلیلی ومحقق پشتوانه مردمی خود را ازدست داده است تمام نلاش ها برای گرفتن حقوق مردم نیست گرفتن خرج دفتر وچند محافط است که ار خانه اش محافظت کند ودر فاتجه در دشت برچی داحل چند موتر دودی شرکت کند.همین برای این دو عالی جناب کافی است.

>>>   اگر توافق بی توافق میشد خرج و مصارف ۵ سال آینده دو عالیجناب را شما پرداخت میکردید؟

>>>   سهم خلیلی و محقق در این معامله چیست؟
این عنوان غلط است نویسنده باید سواد داشته باشد و در انتخاب عنوان دقت کند.
سهم این دو نفر یک دو چوکی برای خود یا فرزندانش است و تامین می شود اگر نشد نقدی معامله می کند. پس غصه این دو سوداگر سیاسی را نخورید
عنوان: سهم مردم ما در این طرح

>>>   این هزاره های لعنتی چندین حزب را ساخته هر حزب شان سهم علیده میگرد و قوم هزاره خبیث سهم علیده که همه از هزاره های شود و خدمت به ایرانی ها کند خی سهم بشتونها کجا شد بشتونها هیچ سهم ندارد سهم بشتون ها قربانی سهم اشرف غنی و غبدالله و خلیلی شده

>>>   ملیت زحمتکش هزاره ما درطول تاریخ قربانی داده وقربانی میدهند باید درین کابینه وزارت دفاع یا امنیت ملی ولودرستیز وزارت دفاع بایشاد داده شود تا عدالت قومی برقرار وهم دردفاع ازمنافع کشور آنها صادقانه کار میکنند هیچ وقت با داعش یا طالب یا گروهای دیگرتروریستی ازراه معامله پیش نمیروند وخوب وفادار وصادق اند.تاحال نه بطرف انتحاری پیوسته اند نه باآنها سازش ومعامله نموده اند بلکه برعکس قربانی هم ازطرف گروهای انتحاری وداعشی شده اند.
باحترام فضلپور.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است