از ابرهای صلح قطر باران خون می بارد
در تبانی میان آمریکا و پاکستان تا چه زمانی باید در قید اسارت امریکا بود و مقدرات سیاسی را روی اهداف راهبردی آمریکا رقم زد؟ در پسمنظر سناریوی قطر میتوان دشنه های خون را نه تنها کف دست زلمی خلیلزاد و طالبان، بل روی انگشتان سردمداران ارگ و سپیدار نیز مشاهده کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۹/۲/۲۴ کد خبر: 163378 منبع: پرینت

معاهدات صلح کذایی آمریکا وطالبان منعقده قطرکه در چنبرهٔ اهداف استراتژیک آمریکا و پاکستان تدوین یافته است، گذرگاهی را بسوی صحرای مرگ باز گشوده است. در این شکی نیست که این معاهده اسارتبار با قلمی که از رشحه اش خون شهدای وطن موج میزند نگارش یافته است.

تهاجمات گسترده طالبان، پسا موافقتنامه صلح ریایی در این بلاد خون و آتش که تیغ کشتار طالبان را بیش از پیش بران ترساخت و قتل و کشتار بزرگی را بر شهروندان غیر نظامی و افسران و سربازان "بی‌دفاع" و دست بسته وطن تحمیل کرد، فقط توانست باعث گشایش و درهم شکستن زنجیر زندان ها و اهدای تحفه بزرگ حکومت برای رهای هزار زندانی طالبان شده که به لطف دکتر غنی برای طالبان در ازای قتل و جنایت شان اهدا گردید.

کشتار گسترده اخیر طالبان، در ولایات خوست، غور، بلخ، جوزجان، لغمان و... تلفات بزرگ انسانی برجا گذاشت.
طالبان امروز ننگرهار را به بیابان خون مبدل ساخت و درمانگاه غرب کابل را به مسلخ انسانی در آورد و بار دیگر نشان داد که ماشین کشتار طالبان که به لطف آمریکا و محتوای این توافقنامه، مشروعیت جواز کشتار بیچاره ترین مردم افغانستان را بدست آورده است، فقط با نیروی خون می چرخد.

کشتار و خون و آتش، اصلی ترین هویت و ماهیت سیاسی طالبان و سلاح و خمپاره و بمب، جوهر اصلی این لشکر نیابتی پاکستان را تشکیل میدهد. مسلمآ که صلح در چنین قالب و کابوس مرگ جای نداشته و ترفندیست برای بدام انداختن کامل مردم، اسیر ساختن جامعه، انهدام نظام و نابودی کامل ارزش های مادی، معنوی و تاریخی و استقرار صوبه پنجم پاکستان در افغانستان.

در چنین چشم انداز روشن و تبانی میان آمریکا و پاکستان که در برابر خورشید حقیقت می‌درخشد، تا چه زمانی باید در قید اسارت امریکا باقی ماند و مقدرات سیاسی جامعه افغانستان را روی اهداف راهبردی آمریکا رقم زد؟
در پسمنظر سناریوی قطر حال بدرستی میتوان دشنه های خون را نه تنها کف دست زلمی خلیلزاد و طالبان، بل روی انگشتان سردمداران ارگ و سپیدار نیز مشاهده کرد.

غنی و عبدالله در حاشیه سناریوی مرگبار قطر چرخ ماشین نظامی و دولتی افغانستان را درهم شکسته، چه در بساط منازعات قدرت و چه در تغافل عارفانه و اوج بی‌کفایتی و تزریق سم اجتماعی، دست و پای نظام دفاعی و امنیتی افغانستان را فلج نموده و جولانگاه بزرگی را برای عملیات نظامی طالبان هموار ساخته اند.

تهدیدات توخالی و ترفند های عوام‌فریبانه و متداوم وزیر دفاع کشور، موج یآس و نا امیدی را برای مردم افغانستان و کتلهٔ عظیم سربازان که در چنگال اسارت گرگان درنده افتیده اند، به بار آورده است.

بارزترین بند موافقتنامه قطر عبارت از رهای پنج هزار طالب از زندان می‌باشد. گزارشات منابع امنیت دولتی میرساند که طالبان، احتمالأ حدود ۶۱۰ تن از اسیران دولتی را به قتل رسانیده باشند. واکنش دولت در برابر این جنایت بزرگ طالبان نهایت عاطفه انگیز و بخشایش دهنده بود. سخنگوی امنیت دولتی، کماکان خون سردانه از ارتکاب جنایت جنگی طالبان در این راستا سخن گفت و بس.

قرار گزارشات، طالبان تاحال فقط ۱۷۱ زندانی دولت را در ازای ۱۰۰۰ زندانی طالبان، رها نموده و ظاهراً مشت شان را باز نموده که دیگر اسیری در سلول های وحشتناک آنها باقی نیست.
بی نیاز از گفتار است که موافقتنامه قطر و آرایش زلمی خلیلزاد از سیمای طالبان، بهای آنها را در معادلات سیاسی و عرصه تبادل آنها با اسیران دولت را فزونی بخشیده است. حال در چنین چشم انداز تلخ، تبادل تاریخی هزار اسیر فلسطین در برابر "یک" تن از سربازان اسراییلی در ذهن انسان تداعی میگردد.

هرگاه مفاد موافقتنامه صلح امریکای دوحه را در ترازوی پیمان شکنانه طالبان و ابعاد جنایت گسترده مورد داوری قرار دهیم، دیگر این موافقتنامه از لحاظ اخلاقی، حقوقی و سیاسی مرده است، نیاز است تا با برپای "گفتمان ملی" و با بازنگری میهن‌پرستانه تدابیر و راهبرد های نوین و استراتژی جدید سیاسی، دفاعی و تعرضی بخاطر نجات افغانستان در برابر طالبان این نیروی نیابتی پاکستان اتخاذ گردد.

دولت باید قادر گردد تا بطرز صریح، جنایت فاجعه بار طالبان را با جانب آمریکا به بحث گذاشته و از آمریکا بخواهد تا از حمایت طالبان و تداوم تحمیل موافقتنامه قطر دست بردارد.
باید فشار های سیاسی و مدنی بردولت افزایش یافته و سران کشور را برای اتخاذ تدابیر سریع دفاعی و امنیتی ملزم نماید.

لازم است تا مردم خود مقدمات دفاع از جان، مال، شرف و ناموس خود را در محلات، شهر ها و ولایات مورد برسی قرار داده و در برابر ظهور طوفان های ویرانگر آینده که از قطر میوزد آمادگی دفاعی اتخاذ نمایند.

با احترام بی پایان
عارف عرفان
لندن،می ۲۰۲۰


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زایشگاه
حمله
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   جمشید حیدری
می‌توانیم غمگین باشیم. برای دو ساعت یا پنج ساعت یا یک روز یا یک هفته خون گریه کنیم. تقبیح کنیم. نفرین کنیم شعر بنویسیم. مطلب بنویسیم. بیانیه امضا کنیم. همهٔ این کارها را می‌توانیم بکنیم. اما نمی‌توانیم خودمان را جای آن مادری بگذاریم که نوزادش کشته یا مجروح شده. مادری که نه ماه طفلی را در وجود خود پرورش داده. با خون خود، با شیرهٔ جان خود، او را درون خود بزرگ کرده. نه ماه هر شب خواب دیده که طفلش را در آغوش می‌گیرد. می‌بوسد، می‌بوید. اما در یک چشم به هم زدن، گلوله‌ای می‌آید و همهٔ رویاهایش را پرپر می‌کند. کسی می‌آید و بدون اینکه ثانیه‌ای مکث کند، ماشه را می‌کشد و مادری می‌ماند با رویایی که در دستانش به نیستی می‌رود. آن هم درست یک روز بعد از روز مادر! مادری که دیگر روز ندارد، و شب‌هایش پر از کابوس شلیک گلوله‌هاست.

>>>   Mesbah Herati
( حکومت های تحمیلی )
مشروعیت هر دولت و نظامی به تامین امنیت جانی و مالی مردم، و ایجاد نظم عمومی در کشور ، و اجرای عدالت اجتماعی درجامعه هست .
هرگاه دولت و حکومتی این ویژگی ها را از دست بدهد ، مشروعیت و رسمیت و وجاهت ملی و بین المللی ندارد.
اگر چنین دولت ها و حکومت های کنار نمی روند و خود را تحمیل کرده و استبداد می کنند .
بر مردم و روشتفکران و نخبگان و عالمان آن کشور هست تا با انسجام و همبستگی خویش گروهای مافیایی قدرت طلب نام نهاد حکومتی و دولتی را ، به زور و قیام مسلحانه و در خواست کمک از مجامع بین المللی از بین ببرند .

>>>   Yalda Saboor
پاسخگوي فاجعه ي امروز تنها طالبان نيستند!
افزون بر طالبان وحشي، رئيس جمهور غني، منحيث شخصي كه به امضا وي طالبان از زندان آزاد شدند ، نيز مسووليت خون ريخته شده ي مادران و كودكان معصوم را دارد.
نفرين خدا بر همه ي شما قاتلان باد!

>>>   Jalaledin Arian
کشتار بیرحمانهٔ طالبان در یک بیمارستان در کابل ، نتیجه حکومت داری خوب امرالله صالح است یا نتیجه عشق بی پایان غنی و کرزی نسبت به طالبان ؟

>>>   Ahmad Ahmadi
ملت قهر مان افغا نستان بار د یگر اجیران پا کستان،دست بجنایت زندند در یکروز تعدای از هم وطنان مارا زن مر د وطفل بی گنا و سر بازان مارا در چند ولایت ازجمله شفا خانه صد بستز برچیرا بخا ک خون کشیدن این عمل نا بخشیدنی انها هیج تو جی ندارد ان هم در ماه مبارک رمضان دها تن را در کابل ننگر هار خوست بغلان غور بلخ و سایر مناطق شهید و زخمی کر دند انها باید پاسخ این همه وحش گری خود را از نیروهای دلیر ما دریافت کنن وجواب دندان شکنی به این خون اشام ها بد هند نه بخد نه به قر ان ونه به انسانیت احترام دارند خدا شا هد است تمام این جنا ایا ت ا مستقیم یا غیر مستقیم طا لبان مکروب دست دارند بدون شک و نیاز به یک بسیج عمومی دارد تا ریشه این وحشی صفت ها را بخشکا نیم نگ نفرت خد ا ومردم بر شما باد دورد به روان پاک شهد ا

>>>   اشرف غنی محکوم کرد
فضلو دکاندار هم محکوم کرد
در ضمن فضلو چهار تا فحش ناموسی هم طالب را زد...
چه فرقی ست میان غنی سرقوماندان اعلی، و فضلو ماست فروش سر کوچه ما؟؟؟
هر دو محکوم می‌کنند....
شهراد

>>>   Ghousuddin Mir
اگر کشتار امروز که در افغانستان توسط چوچه های شیطان صورت گرفت، بکدام کشور اروپایی صورت میگرفت تمام کابینه استعفا میداد.

>>>   Sayed Yahya Hazin Mousavi
اگر واقعیت را بپذیریم، دولت‌مردان فاسد در جنایاتی‌که طالبان انجام می‌دهند، شریک هستند. گفته بودم صلح با این گروه معنی ندارد. امروز این مفسدین اعتراف کردند که از صلح خبری نیست و باید تعرض کرد.

>>>   Taza Saleh
تعفن همه دروغهای تحت نام پیمان صلح میان آمریکا و مزدوران ریشوی شان از آغاز اعلان ، مشام جهانیان را می آزارید ، زهی به شما طشت رسوایی شانرا از آب کشیدید .

>>>   M Harif Harif
"عرفان"عزیزدرودبشما، باجستارعالی ،تحلیلی، کارشناسانه ورسالتمندانه تان موافقم، دررابطه با پروژه صلح غرقه در خون امریکایی-پاکستانی طوریکه لازم بود ، قضایاراسبک وسنگین نموده اید.آنچه میخواهم اضافه نمایم اینکه ، مشکل بنیادی وگره گور موضوع جنگ وصلح افغانستان هماناسیطره اشغالگرانه آمریکایی هاست.درنبود حاکمیت ملی وزدن حرف اول وآخربوسیله اشغالگران امریکایی درهمه ی زمینه ها وتابعیت بی چون و چرای حاکمیت تحمیلی، بی کفایت ، فاسد ومافیایی البته که ماشاهدتداوم جاری بودن جوی های خون هم میهنان مان خواهم بود. سوال اساسی قابل طرح این است که اگرواقعن آمریکا درتعهدات اش صادق بوده ولا اقل مطابق مندرجات "قراردادامنیتی"عمل مینمود، ماشاهدتشدید جنایات ارتکابی تروریستهای رنگارنگ ومشخصن طالب ها نبودیم. طالب ها و امریکایی هاهمدیگر دانوب و دقیقن میفهمند، روشن است که آمریکایی ها اصلن به دنبال کدام صلحی نبوده ترفندهای موجود راه به قدرت رسیدن طالب هادرقدرت را هموارترساخته سرعت می بخشد.بایستی لبه تیزتیغ مبارزه را بخاطر پایان اشغال توجیه نمود،زیرا در بود ویا نبود اشغالگران چیزی به نفع مردم ما تغییرنخواهدواما باموجودیت آنهاو پایگاه های تا دندان مسلح آنها کاری نمیشودانجام داد.و...بهروزباشید

>>>   Abdul Farouq Parwani
عرفان عزیز رادرود،سران این حکومت را مردمان بیکاره،روز گذران وبی ماهیت که هرلحظه مودجودیت شان درراس حکومت مردم مازیان وضرربیشتر دیده ومی بینندتشکیل داده واین ها اندکه باخوش خدمتی به طالب وباداران شان مردم مارا به کام رنج ،اندوه وکشتار بی رحمانه طالب افگنده اندوتازمانی که این ها براریکه قدرت تکیه زده باشند معاملات ادامه داشته وقربانی مردم اند

>>>   Shahwali Asifi
رفیق عرفان عزیز تحلیل بسیار عالی .. اگر کرزی اینها را حمایه نمی کرد و غنی از این حمایت نمی کرد گم شده بودند ..
جالب اینکه خلیلزاد کمزاد تصور میکنند که گویا این قاتلین سفیران صلح اند . و دولت پوشالی همه زندانیان شان را با لباس و کلاه سفید و واسکت سیاه با چشمان سرمه کرده بدون کدام تظمین خط رها شان کرد .. و مستقیم این وحشیان خون خور به تقویه جهبات رفت ...

>>>   Mujtaba Kargar
تحليل رفيق عرفان گرانمايه.
لعنت به اين جنايتكاران.
لعنت به اشرار ، دزد ، راهزن، طالب و داعش و دها سگهاي زنجيري امپرياليزم جهانخوار كه زنده گي را براي مردم داغديده ما تيره و تار ساخته اند . اميدوارم كه خشم خلق همه اي شانرا به گودالها براي هميش دفن نمايد.

>>>   Andisha Ehsaas
درود ها به شما دوست ارزشمند و تحلیل گر درد های بی درمان مادر وطن ما .
ای وای غمی بالاتر ازین را مادر وطن تحمل ندارد نابود باد دولت طالبانی ع و غ نا بکار که خود در چنین قتل ها دست دارند.
تمندن ها بسی پیچیده تر شد
درستی ها ز نیرنگش شرر شد
هزاران فتنه را پیچید در خط
به امضا یش وطن پاشیده تر شد
باران

>>>   Mohammad Sarwar Sakha
با رهائی قاتلین ملت و مصلحت های مغرضانه و تسلیت های اعوام فریبانه نمی شود حاکمیت کرد

>>>   Habib Habib
رئیس صاحب محترم تحلیل بسیار دقیق واقغآ که مردم افغانستان توسط این جنایت کاران هر روز سلاخی میشوند ارگ نشینان وسپیدار نشینان به خاطر منافع خود و بیگانگان خوش خدمتی وکار میکنند

>>>   Rahmani Khalilrahman
عرفان عزیز و گرانمایه به شما که افتخار رفقا و ادامه دهنده خط وراه رهبر بی بدیل ما فقید کارمل بزرگ اید درود میفرستم که همیشه با تحلیل دقیق از اوضاع رقت بار کشور ، بیان واقعیت ها و برداشتن پرده از روی پلان های خصمانه و نیات دشمن و بی کفایتی مسولین مملکت با جرعت عمل نموده اید و هر بار صادقانه کار شیوه درست و فراخوان نیروهای ملی ،احزاب و سیاسیون آگاه و وطن دوست را بخاطر نجات وطن پیشکش می نمایید. با این تحلیل عالمانه تان کاملا هم نظر ایم .به شما سعادت و سلامتی آرزو می نمایم.

>>>   Miwand Khan Rahmani
واقعا درد آور است هر روز قتل وکشتار هموطنان بی دفاع ومظلومان را نظاره گریم آخرچاره چیست

>>>   Qadir Barez
باابراز سپاس ودرود از تحریر دانشمندانه عرفان عزیز که پلان های شوم گرگ انسان خوار سر زمین افغانستان رابا طالبان وحشی عالمانه تحلیل نموده به مردم عزیزم عرض مینماییم که سکوت شما در مقابل قاتلان مردم عزیز ما بخصوص در غرب کابل در شفاخانه ملکی زنانه وقتل مردم عزیز ما در ننگرهار غیر بخشودنی است مردم عزیزم به پا خیزید وافغانستان عزیز را این سرزمین قهرمان پرور را نجات دهید سکوت شما مرگ شما ونابودی افغانستان است.

>>>   Jerga PdPa
هیچ راه چاره نيست .. همان پلان بود که طالب حکمیت را توسط غنی بدستگیرد. پلان در اخرين مراحل است . ازادي زياد تر از ۵۴۰۰ زنداني کذایی طالب و رفتن های خلیل زاد به اسلام اباد و قطر و معاهده صلح با امریکا و ادامه قصاص های طالبان در افغانستان اخرين میخ هایست که بر تابوت افغانستان خورده میرود.

>>>   Hadayet Ebrhime
ظلمهای درنده های وحشی امپریال مقایسه با ظلمهای هیچ حیوانی درنده وحشی نیست اینها ضد انسانیت واسلامیت هستند در هیچ قانونی مذهبی وادیانی ظلمهای این درنده های سیاه جواز ندارد لعنت خداوند ونفرین جهان انسانیت برایشان
خداوند این ظالمهای فرعونان خون ٱشام حرام را تباه وبرباد کنند
عرفان جان عزیز تحلیل وارزیابی ونگارش تان در قبال سیاه رویان ضد انسانیت دقیق بود
بر استعداد نهفته علمی وشخصیت ذیور اخلاق ادب ومحبت تان درجهان انسانیت وطول عمر باصحت خداوند برکت کند

>>>   Ghause Sadiqi
در این مثلث شیطانی امریکا پاکستان و رهبران خاین به مزدم و سربازان وطن شریک استند
وظیفه تمام روشنفکران کاگران زحمتکش دهقانان تهی دست زنان جوانان و تاجران ملی با هم یک پارچه و متحد بر علیه این رژیم مزدور ایستاده شوند
عالایم قیام رستاخیز ملی بوجود آمده است

>>>   سادات خاموش
درودگرم به جناب عرفانصاحب گرامی وارجمند، تحلیل شماکاملاءدقیق و مستند به واقعیتهای موجود وانکارناپذیر میباشد قلم تان رساتروتوانمندترووتحلیل های تان دقیق تر، عمیق تروموشگافانه ترباد همچنان سلامتی وموفقیتهای همیشگی نصیب تان باد.

>>>   Ismail Feroughi
بادرود و سپاس از تحلیل کارشناسانه ی محترم عرفان ،
دردآوراینست که هیچیک ازمسوولین حکومت ناکاره ( از رییس جمهور تا مسوولین امنیتی ) دربرابراین همه کشتارپاسخگو نبوده ، کسی مسوولیت این بی تدبیری را به گردن نمیگیرد . و هیچ فرد و گروهی هم قادرنیست تا از رییس جمهورو مسوولین بی کفایت امنیتی بپرسد که آیا شما چیزی بنام شرم و حیا را می شناسید که هربار با تبختروغرور دربرابر کمره های تلویزیونی لاف و گزافه میگویید ؟
شاید راهی جزاین نمانده باشد که همانند دوران های پیشین ، مردم خود به دفاع از امنیت و زنده گی خود بپردازند . چرا که این دولت بی کفایت توان و نیت دفاع از جان و مال مردم را ندارد .
این حوادث خونبار واضح می سازد که برنامه ی صلح امریکا با طالبان و حکومت پاکستان ، هرگزمتضمن صلح برای افغانستان نخواهد بود .

>>>   Barak Fawad
با تقدیم احترامات
هیچ طرح جامع از بیرون رفت شرایط فعلی از طرف نیروی های مترقی و روشنفکر کشور چه در داخل و خارج با وصف تجارب سیاسی نظامی و سازماندهی برخوردار دارند مطرح نگردیده.
آیا چنین یک هسته تحرک وجود خواهد داشت؟
یا برای همیشه در کنار رود خروشان خون
به تبادل نظر بپردازیم؟

>>>   Karimi Patsha
ارزيابي دقيق ولي كوش شنوا وجشم بينا وكود ندارد نوكر ها فروخشته شده ها رهبري، وطن را دارند غلامان حلقه بكوش امريكا وخليل زاد وطن ما در خون مذ جوشد

>>>   Mohammad Karim Farighi
قلم تان رسا تر باد عرفان صاحب گرامی، درد و اندوه ملت بخون نشسته همه را تعجیز و هراسان ساخته است، متاسفانه ملت طرف یک معامله ننگین قرار گرفته است. ملتی که نه نان دارد و نه توان زنده ماندن، فقط شاهد مرگ خود و فرزندان شان اند ....‌ این پاداشی است از استقبال شایان شان از اشغال کشور شان توسط استعمار گران مکار و خون آشام!!!
ملت ساده دل فکر میکرد آنها آمده تا برایشان کشمش نخود بدهند و نوازش شان بکنند ..‌‌ من این حرف ها را در سال آغازین اشغال میهنم با اطرافیان می گفتم ولی آنها به معاش های دالری و موقف های دو روزه دل خوش نمودند و از درک واقعیت طفره رفتند و برای افشای این اشغال گران مکار هیچ تدبیری را روی دست نگرفتند ..‌‌

>>>   احسان الله تکساری
از انتقاد چیزی جور نشد بیاید همدیگر پزیر باشیم از علاقمندی به شرکت وتجارت دست بر دار شو مبارزه را پیشه خود قرار دهید از کوه های سربفلک کشیده بدخشان شروع میکنیم بشرتیکه دیگر خود خواهی وگرو بازی را کنار بگذاری با بقیه نیروهای مترقی متحیدانه بمبارزه میپردازیم ورفیق عرفان مشاوریت شان بما کافیست تا باشد کشور را نجات داده وآرمانهای بدخشی بزرگ برآورده بسازیم اگر شما ودیگرانتان مصروف تجارت نمیشدی امروز عوض طالب در بدخشان رهروان ومبارزین بدخشی بزرگ میبودند وفرزندان قهرمان بدخشان در زابل خوست لغمان غیره توسط آنهایکه بالای منوتو حکومت میکنند طالب داعش تروریست انتحاری وجاسوس نیز میباشند در خواب شرین برای دفاع از وطن از بین برده نمیشدند

>>>   Tabesh Mohammadi
متن عالی وپرمحتواجناب آقای عرفان اما دولتی وجودندارد که ما روی همچون یک دولت نام نهاد جلاد خون آشام ونوکرودست نشانده حساب کنیم فقط خودمردم هستند که باوحدت صادقانه آهنین دربرابرمتجاوزین بی رحم وکوردلان وتیکه داران بنام دین وزمامداران قلدرفاشیست ایستادگی کنند رهروان راه آزادی ووطنپرستان واقعی درهرگوشه ازجهان که قراردارند صدای خودرا بلند کنند ودربرابرهمچون فجایع خونین حتی اگربه قیمت جان شان هم تمام شود اقدام وحرکت نمایند دیگرتابکی نظاره گرباشیم تاچه وقت صبریعنی همین بود روند مبارزه که ماهمه برای مردم میهن وعده داده بودیم ما ازگروه های جهادی و طالب وزمامداران فاشیست گله مند نیستیم واما آنچه گله مندهستیم ازخودمان که برمردم جفا میکنیم وخودرا آرام بدون هیچ عکس العملی وتحرکی خودرا قراردادیم وبه سراغ زندگی بهتر هستیم بلاخره وقتی ما قشرروشنگرومبارزین راه آزادی سکوت اختیارکنیم واضح ومبرهن است که موردمحاکمه تاریخ ماهستیم امیدوارم همه دوستداران راه آزادی ووطنپرستان راه حق وعدالت باانعطاف وعدول بدون هیچ طمع وتوقع وتعصب وتبعیض وبرتری انسان ازانسان فقط بنام انسان وانسانیت متن ورونوشت جناب عالی را بادیده قدرنگریسته وخودرا برمحوریت یک جبهه متحدملی بسیج نمایند مرگ بخاطرمردم ونجات وطن بهترازاذلت وشرمساری است .

>>>   Amir Jan Sazza
عرفان عزیز و خردمند را درود !
نوشته های تحلیلی شما را بار ها می خوانم .
افتخار به شما و قلم توانای تان .اما کاش میشد این وطن با نوشتن ها و قلم فرسایی جورشود ، که نمی شود ، ما همه در کنار رودبار خون استده ایم و فقط زشتی رنگ خون را تما شا می کنیم .
اینکه چی باید کرد ؟ معلوم نیست .
دیگ های فراوانی را می شنوم که در نقاط مختلف دنیا آش می پزند ، اما همه صرف برای هویدا سازی مهارت هاست .
- رهکار وجود ندارد
- اتحاد و هم نظری وجود ندارد
- سنرالیزم ورهبری واحد نیست
- انسجام اندیشه و تیوری .....و چی و چی که نیست .....
شما را چی درد سر بدهم .
روزی که همه ، همه کلان ها و کلان کار ها ، به اصطلاح مردم ، دو پای داشتن و دو پای دیکر هم قرص کرده فرار نمودند و میدان را خالی رهاکردند ، آیا این روز را نمی دانستند ؟
حالا واویلا چی به دردمی خورد .؟
ان وقت ، مبارزه یعنی چوکی ، مبارزه یعنی تکیه بر قدرت .
وقتی چوکی ها و قدرت رفت ، همه چار تاخت به سوس شرق و عرب دویدند و هر کس جان به چت کرد . هیچ یک فکر نکردند که در ۳۴ ولایات کشور ۳۴ تپه شهدا ساخته اند ، سر نوشت باز مانده های انها ، سر نوشت صفوف و هواداران و بلاخره سرنوشت ملت و مردمی که در ان سایه همه چیز شانرا میدانستند ، چی می شود .؟حالا برای نام کشیدن ، برای پیدا و پناه جریان ها و حلقه های می سازند و با حلوا گفتن دهن شیرین می کنند ...... اینکه پر گفتم معذورم دار دوست عزیزم .!
چی بگویم ؟ از کجا بگویم ؟ و برای کی بگویم ؟
برایت سعادت و خوشنودی آرزو دارم .
افتخار به احساس والا و قلم توانای تان ..

>>>   Awesta Wazir
رفیق دانشمند عرفان گرانمایه! درود و تهنیت به شما و قلم رنگین تان باد. طوریکه از وضعیت دیده می‌شود هیچگونه صلحی در راه نیست، آخر این پروسه در ختم رهایی مزدوران پاکستانی از بند رقم خواهد خورد. نتیجه از هم اکنون معلوم است ، طالب مزدور در یک همایش پر شتاب و پر قدرت که حالا روانست در آینده نیز برای بر آورده ساختن اهداف بادارانش هر اقدام خونین و رذیلانه ای که در توانش باشد عملی و اجرا خواهد نمود و آنگاه ببینیم توقعات بیشترش از امریکا ث دولت افغانستان چه خواهد بود. شما میدانید که طالب بدستان پاکستان ساخته شد، افسران سازمان جهنمی ای اس ای در آن استخدام یافت و کار دقیق دولت پاکستان آنها را تا مرز پیروزی رساند. دیگر درین حالت پاکستان نهالی را که آبیاری کرد منتظر ثمرش نیز می‌باشد. یکجا شدن غنی و عبدالله هم کاری را به پیش نمیبرد زیرا پایه اساسی برای نابودی طالب داشتن انگیزه آشتی نا پذیر با ین لشکر خون اشامست. فقط معامله های دوامدار کرزی، غنی در داخل و امریکا در بیرونست که اکنون طالب به یک هیولای تاجدار مبدل شده است. دیده شود ملاحظه کاری های بعدی دولت و امریکا کار را یکجا میکشد . سلامت باشید

>>>   Aziz Wafaq
عرفان گرانمایه
شما کاملا دقیق فرموده اید قلم تان همیشه بهار پر ازگل و سبز باد
واین هم ثابت گردیده باوجود سپردن امتیازات و پرستیژ سیاسی بلند توام با امکانات وسیع مالی از جانب نماینده خاص امریکا و باداران اشغالگراش خلیلزاد به یک گروه منفور وبیگانه پرست طالبان بعد از هر سفر جنایت اور خلیلزاد به قطر و پاکستان حملات جنایتکارانه ان گروه انتحاری در کشور تشدید یافته چنانچه حملات اخیر این گروه سفاک در ننگرهار لغمان و شفاخانه یکصد بستر دشت برچی کابل ثبوت غیر قابل انکار میباشد اما خایینانه بازهم در رهایی زندانیان انتحاریون بیشرمانه تاکید و فشاربر دولت افغانستان تحمیل مینمایند تا اسیاب خونریزی شان در افغانستان فعالتر و اشغالگران بی عاطفه و مستبد به اهداف نامقدس و غیر انسانی خود زودتر دست یابند

>>>   علی آزاد احمدی
برادر عزیز تو فکر میکنی اگر غنی بره همه چیزخوب میشه تو فکر میکنی پشتونها بره بازم خوب میشه (ما نتوانستیم فتنه های یهودیان و مسیحیان را دفع کنیم )انان بر ما پیروز شده فقط ظهور مهدی موعود خاهانیم برادر

>>>   Naser Noori
تشکر از تحلیل مو شگافانه تان جناب عرفان صاحب گران مهر .
‏طالبان مرتکب جنایت جنگی و نسل کشی شده‌اند. مطابق قوانین بین‌المللی و حقوق بشر حمله به اماکن عمومی مانند شفاخانه‌ها جنایت جنگی، کشتن نوزادان و مادران نسل کشی است.

>>>   علی آزاد احمدی
طالب . داعش. یک وسیله است .همانطور که اسلام از زمان حضرت محمد مخالفانی داشت و نگذاشتن که حق به حق دار برسد و علی را با ریسمان اسلام و قران دستانش را بستند .یهودیان و مسیحیان از زمان ظهور اسلام برای نابودی اسلام هر کاری کردند . همانطور که میگوین هر چی کشت کنی همان را درو خاهی کرد. ان زمان خلافت علیه حضرت محمد و جانشینی امام علی ع رد کردند و نگذاشتند که تهداب اسلام به صورت اساسی گذاشته شوند . و امروز همان محصول چند صد سال گذشته شانه چطور درو میکنند با کشتن مسلمانان توسط خودشان . ما باید دشمن اصلی خودرابشناسیم ودر مقابل انان دیژ های فولادین بسازیم دشمنان ما نیست کسی جز( اسرائیل ،امریکا،یهودیان .مسیحیان.)

>>>   Noman Erfan
چهل سال است که همین نامرد وطن فروش بنام خلیلزاد نه کمزاد بخون این مردم معامله میکند مردم تاحال این وطن فروش را نشناخته اند

>>>   اسلام سپاه کاخ سپید کاخ سپید نیست
کاخ سیه دلان تروریست پرور است این کاخ تا واژگون نشود بشریت بشمول ملت غرقه در خون ما ارامش را نه خواهند دید
تحلیل والا عرفان عزیز

>>>   Abdul Farid
قلمت رسا باد و احترامانه خواهشمندم اگر امکان داشته باشد به زبان انگلیسی هم نشر شود تا باداران شان هم بدانند که هنوز وجدان های بیدا ر استند که همه واقعیت های عیعنی و ذهنی شرایط موجودوطن خود را به شکل درست به
جهانیان میرسانند تشکر

>>>   Raja Rafig
جنایت چنین فجیع وکشتار اطفال، کار طالبان است. داعش فقط یک نام بیش نیست.برای مردم که خود مرگ را برگزیده است .چه می توان گفت؟

>>>   معشوق رحیم
هیچ چیزی احمقانه تر از این نیست که شما با کسی در جنگ باشید، او به هیچ چیزی کمتر از کشتن شما راضی نباشد، و شما از او بخواهید که با شما صلح و گفتگو کند.
ارگ نشینان و سپیدار نشینان باید بدانند که مجاهدین افراطی تر، خشن تر و مصمم تر از از تروریستان طالب نبودند، اما داکتر نجیب پس چند سال عذر و زاری آرزوی صلح و گفتگو با آنها را با خود به زیر خاک برد.
طالبان و حامیان شان بسیار هوشیار تر از آن اند که فریب سخنان صلح خواهانه غنی یا عبدالله را بخورند.

>>>   ریاست امنیت ملی میگوید : نما ازا حمله بالای شفاخانه دشت برچی یک سال پیش آگاه بودیم !!!

>>>   پالیسی «جنگ موش و‌ پشک» با طالب، کار را به جایی رساند که امروزه از کنترول همه بیرون شده است. برای سرکوب و حذف فزیکی تروریستان طالب اراده سیاسی نیاز است. چیزی که متاسفانه از سال ۲۰۰۶ بدین‌سو نزد زعامت سیاسی حکومت افغانستان و متحدان بین‌المللی ما وجود نداشته/ندارد. اگر متحدان بین‌المللی افغانستان واقعن اراده سیاسی برای نابودی طالب داشتند و به گونه‌های مختلف طالب پروری نمی‌کردند، طالب شکست خورده، هرگز به یک قدرت نظامی/سیاسی در افغانستان بدل نمیشد. هنوز تعریف مشخص از دوست و دشمن نزد دولت افغانستان وجود ندارد.
طالب، نیروی اجیر استخبارات پاکستان است و به دستور «آی اس آی» عمل می‌کند. با این‌حال مذاکره برای دست یافتن به صلح با یک «گروه اجیر» حماقتی بیش نیست. دولت و مردم افغانستان باید پاکستان را طرف اصلی جنگ‌ و صلح‌ خویش بشناسند.
کسانی که آگاهانه و یا نا آگاهانه طالبان را فرزندان افغانستان می‌خوانند؛ همدست جنایات کاران عمل می‌کنند!
فهیم فطرت

>>>   خوشبین هروی
کشتار کودکان‌ و زنان که امروز توسط طالبان و همدستان شان انجام گرفت جنایت بزرگ علیه تمدن و انسانیت است.
طالب‌ها به صلح و زندگی انسانی باورمند نیستند و هیچ نوع تعهد اخلاقی، سیاسی و انسانی به آن ندارند.
با طالب و فکر طالبانی نمی‌توان کنار آمد؛ فکر طالبانی و برنامه طالبانی مبتنی بر دهشت‌افگنی و جنایت است.
ترور و کشتار مردم را طالبان در جهت تحقق آرمان‌‌های دینی و اسلامی خرافاتی شان فضیلت می‌پندارند و به آن متعهد و باورمند اند.
طالب و فکر طالبانی را از جامعه باید با برنامه و بسیج همگانی ریشه‌کن کرد و با تمام معنا نابود. صلح و سازش با طالب و فکر طالبانی ما را به هیچ پیشرفتی نمی‌رساند. جز تباهی و سیه روزی ...

>>>   طالبان و داعش برای جنگ، کشتار و ترور و انتحار تربیه شدند و از طرف امریکا، عربستان و پاکستان تمویل میشوند. طالب در بعضی ولایات بیرق سفید دارد و در بعضی ولایات بیرق سیاه دارد. طالب و غنی و کرزی و گلبدین در یک گروه اند و در خدمت امریکا و پاکستان میباشند.

>>>   عارف عرفان عزیز قلم تان رساباد موضوع مهم را همه جانبه تحلیل نمودید عالیست موفق باشید.بااحترام عبید.

>>>   افغانستان استخبارات ندارد ، یک کمپنی خصوصی بنام پنشیروردک است که مصروفیت های دیگری دارد ،این اداره ناکام که از زمان ورود امریکائی ها توسط کسانی به غنیمت گرفته شده تاحال بجز معاش بلند وامتیاز گرفتن هیچ دست آوردی ندارد هیچگاهی جنایتکار انتحاری را پیش از واقعه شناسائی ودستگیر ننموده است ، فقط مصروفیت شان دروغگوئی . اختطاف خارجی ها ورهائی دربدل دالر اختطاف صرافان ، دسیسه بازی وانتقام گیری . مانند چوپان دروغگو مکاتب پوچ ودروغ برای رفع مسئولیت نوشتن وصادر کردن وبعد از حادثه ادعای اینکه ماگفته بودیم اما جدی نگرفتند! درحالیکه همه مردم میدانند که مامورین واجیران این اداره باردوش حکومت بجز رفتن دنبال روسپی خانه ها حتی درخارج کشور وسایر خلاف کاری ها هیچگاه نتوانستند مانع قتل مردم بیدفاع شوند ،
این گفته ها تخریب یا پروپاگند نیست بلکه صد فیصد جقیقت است چیزی است که همه میدانند مثلا :
اول : رئیس قبلی این اداره مفسد اسدالله خالد چرا بالایش انتحاری صورت گرفت؟ چون بریک دختر تجاوزکرده بود وبعد آن دختر این انتحاری را بنام نامزد خودبه اسدالله معرفی کرده بودواوباعث شد هردوباهم ببیند که نتیجه هم همان شد ،
دوم : کرزی چرا نبیل را از ریاست امنیت برطرف ساخت چون اورا داکتر ضیا بدنیال فاحشه خانه ها به تاجکستان برده بود وارانجا به هند برعلاوه مصروفیت های که دریک هوتل درشهرنوداشتند بازهم بخارج هم سرگردان بودند
سوم : معاون قطعه واکنش سریع امنیت ملی چرا با مرمی بپای یک اداره چی روسپی خانه زد ؟
چون او کسی را که چوب خطی معاون بود دراختیار دیگر مراجعین هم گذاشته بود وقتی معاون واکنش سریع از موضوع فهمید فورا واکنش سریع نشان داد وبا مرمی بپای آن اداره چی زد سخن به رسانه ها وزخمی به شفاخانه ،
چهارم : اداره ایشیا فوندیشن یک سروی را درمورد فعالیت روسپی خانه ها درکابل انجام داده بودنتیجه رارسما دراختیار حکومت ورسانه ها قرارداد دران گذارش نوشته بود:
اکثریت مراجعین این خانه ها مامورین بخش های مختلف موسسات یو ان وکارمندان اداره امنیت می باشند
کدام ازین ها پروپاگند ویا دروغ است ؟؟
همه اینهارااکثریت بیشتر وبهتر از من میدانند ، درینصورت کی باید پلان های دشمن را کشف وخنثی کند؟ هیچکس نیست . پاکستانی ها وتعدادی عرب های ترورست وجنایتکار با همدستی طالبان هرچه خواسته باشند می توانند
ر

>>>   اقتصاد و بدنبال آن بورس و یا ارزش ارز داخلی با تولیدات و ثبات سیاسی داخل کشور ارزش و اعتبار پیدا کرده و با دیگر کشورها رقابت میکند، ولی قبل از همه اقتصادی که روی دیکتاتوری و سرکوب و سانسور و خفقان و شکنجه و اعدام سوار و متکی باشد، هرگز پایدار نخواهد بود. کدام آدم عاقل و سرمایه داری در بلبشور خانه و دیکتاتوری سرمایه گذاری می کند؟ بنابراین مردم ایران و پولدارها نباید در دام شعارهای نظام ولایت فقیه بیافتد و روی کاغذ پاره سرمایه گزاری کنند، نمونه اش را در شرکتها و موسسات دولتی مانند کاسپین و ثامن الائمه و غیره دیده ایم که چگونه سر ملت کلاه گذاشته و سپرده های ملت را بالا کشیدند. رژیمی که خود به لحاظ سیاسی و اجتماعی تثبیت نشده و بر اساس حق حاکمیت یک شخص ولی فقیه و دیکتاتور سوار هست، چگونه می تواند اقتصاد و بورس و سهام و ارز باثبات و پایدار داشته باشد؟ جمهوری اسلامی ایران می خواهد جیب مردم را خالی کند و مانع سقوط ارزش ریال و مانع بالا رفتن ارزش دلار گردد، بنده حتی میلیاردر دلار هم که باشم وارد قمار و ریسک بازار بورس و سهام دولتی و طرفندهای جمهوری اسلامی نمی شوم. زنده باد آزادی و دموکراسی.

>>>   او دانش همدست غنی نژادپرست!
او دانش بی وجدان!
او محقق خائن!
او خلیلی بی غیرت!
او علمای ساکت و بی مسئولیت!
او سیاسیون و نخبگان و روشنفکران هزاره و شیعه!
او دانشجویان ناجوانمرد!
همه ی شمااز حکومت آپارتاید و فاشیست و نژادپرست غنی بیرون شوید، هزاره ها و شیعیان را مسلح کنید تا از نوامیس هزاره ها و شیعیان دفاع کنند.
دنبال کدام صلح هستین؟!
آمریکا به شما خیانت کرد و با دشمن تان همدست شد! دیگه چی مانده؟ دیگه منتظر چی هستید؟ آخر بدتر از این که زنان هزاره را سر زایمان شان قتل عام کنندباید چی کار کنند تا وجدان شما بیدار شود؟؟ آیا بدتر از این هم می شود؟
راهی بجز مسلح کردن هزاره ها و کل شیعیان وجود ندارد؟ دفاع از نوامیس واجب است.
فاطمیون باید از سوریه به افغانستان بر گردند و از نوامیس هزاره ها و شیعیان دفاع کنند.
دیگه کدام مصحلت مانده که شما سکوت کردید؟
آیا شما روی غنی و داعش و طالبِ درنده صفت بی وجدان اسم انسان می گذارید؟ آیا شما با این وحشی های جاهل و نوکر سعودی ها و پاکستانی صلح می کنید؟
او هزاره ها و او شیعه ها همه ی شما از خواب غفلت بیدار شوید، به فطرت و وجدان تان رجوع کنید، آیا زنان و دختران و نوزادان هزاره به کی پناه ببرند؟ اصلا شما غیرت دارید؟ وقتی که این قتل عام ها و نسل کشی ها را می بینید آیا بازهم آرزوی مرگ نمی کنید؟

>>>   او هزاره های بی غیرت به جای اینکه در راه اروپا خودتان را در دریاهاغرق می کنید بنشینید در کشورتان از نوامیس تان دفاع کنید.
کمی وجدان و غیرت تان را به کار بگیرید، زنان و دختران و اطفال هزاره ها و شیعه ها به کی پناه ببرند؟ ای هزاره های مثل دانش و محقق و خلیلی و دیگر سیاسیون و روشنفکران و دانشجویان و علماء و جوانان، آیا شما وجدان ندارید که در واکنش به آنچه که در شفاخانه برچی گذشت واکنش عملی نشان دهید؟
بدتر از این با شما باید چی کار کنند تا بیدار شوید؟

>>>   غنی و کرزی و خلیلزاد
مثلث شرارت و جنایت و فساد
در ماه رمضان به ملت ما تحفه خون و آتش دادند چون خود نه از خدا می ترسند و نه از مردم میشرمند.
خداوند این هر سه را در سوگ فرزندان شان بنشاند، به برکت ماه مبارک رمضان.
طالب و داعش و القاعده خارج شده از دین هستند و نا مسلمان و نوکران استعمار جدید.

>>>   در زمان حکومت نجیب اگر آی اس آی درافغانستان کدام انفجار سازملان میداد درجوابش خاد آن زمان هم در داخل پاکستان عین کار را می کرد اما حالا ریاست امنیت ناملی یا کمپنی خصوصی پنشیر وردک معلوم نیست مصروف چی است برای ویروس گرونا واکسین اختراع میکند یا مصروف ساختن بم اتم است ویا راکت بر ای ارسال به فضا میسازد چون از بودن ونبودن این اداره ناکلام هیچ خبر ی نیست ؟

>>>   Shoja Mohseni
بايست قوت بازوي ديگران مطلب!
جامعه تشيع، رهبري پرنفوذ سياسي ندارد. همه رهبران، خلع مشروعيت شده اند و شعاع وجودي شان فراتر از درب منزل شان نيست. طرف هاي سياسي، روي اين خرده وزن ها حساب نمي كنند.
باري در ابتداي كار جنبش روشنايي نوشتم بياييد به جاي شوري عالي جنبش روشنايي، شوراي عالي تصميم گيري شيعيان افغانستان بسازيد، همه جامعه تشيع را پشت تصاميم تان ايستاد كنيد و از موضع عزت براي اين مردم مستضعف كاري كنيد. آن زمان رهبران قومي، نيم نخود آبرويي داشتند و وقتي در جايي اين پيشنهاد براي يكي از آنان مطرح شده بود، گفته بود: ما آدم هاي كوچك نيستيم و نمي توانيم در كنار افراد معمولي در يك نهاد بنشينيم.
تك روي كافي است و مي دانيم كه بار ديگر در پرخطرترين وضعيت تاريخي قرار داريم.
به نام حب علي(ع) و به پاس خون شهداي خود بايستيم و مرجع واحد تصميم گيري بسازيم كه هيچ گروهي توان انكار آن را نداشته باشد.
به اندازه كافي تاوان رهبري هاي قومي، لائيك و خانوادگي را داده ايم.

>>>   Hasan Ali Adalat
حمله بالای زایشگاه ، کشتار نوزاد و مادر پلان شده ، استراتژیک و به هدف پاکسازی قومی و نسل کشی هزاره ها صورت گرفته است !
طالبان ارگ و ارگ طالبان را در نسل کشی بیرحمانه هزاره ها متهم می نمایند ، در اینکه طالبان در نسل کشی هدفمندانه هزاره ها سهم دارند جای شک و شبهه نیست و اگر داعشی ها باشند هم همان پاره ای از طالبان هستند چون در بسا موارد در افغانستان طالب داعش است و داعش طالب .
ارگی ها هم به نوع در نسل کشی هزاره ها دست دارند چون اینگونه حملات بدون پلان و همکاری بخش از ارگانهای امنیتی و استخباراتی محال به نظر می رسد چون انتقال تروریست ها در محل حادثه در وسایط نقلیه دولتی انجام می گیرد ، همچنین تصفیه هزاره ها از ارگانهای رهبری استخباراتی و نظامی برای تروریسم زمینه را مساعد کرده است که به نسل کشی هزاره ها ادامه دهند .
در این که بخش از ارگانهای امنیتی و استخباراتی در نسل کشی هزاره ها با تروریسم هم هدف و هم دست هستند نباید شک کرد .

>>>   اشکان آزاده
آمدن احمدزی بالای جنازه های مادران و نوزادان بی کس هزاره، خندیدن به ریش پدر غنی است، آیا موجودکه خود را سرقومندان بنامد، وظیفه اش نیشخند زدن است یا جلوگیری از وقوع واقعات چون جنایت ضد بشری در بیمارستان برچی است؟

>>>   واذا الموؤده سئلت بای ذنب قُتلت(تکویرآیه9)
و در آن هنگامی که از کودکان معصوم پرسیده شود، که به کدامین گناه نکرده، زنده به گور شدید؟. یعنی: در روز قیامت گناه کاران هر چند بزرگترین و هول انگیز ترین گناه را کرده باشند، باز خداوند مستقیم خود آنان را مورد خطاب قرار داده از او سوال می کند. اما قاتلان کودکان معصوم آن قدر پست و پلیدند که لیاقت ندارند، مورد خطاب حقتعالی جل شاءنه قرار بگیرند، در عوض خدای مهربان در آن روز از کودکان می پرسد: بکدامین گناه نکرده به قتل رسیدید؟

حمله مهاجمین جنایت پیشه داعشی و همفکران شان، به شفاخانه نسایی ولادی غرب کابل، و کشتار بیرحمانه کودکان تازه تولد یافته، و پدران و مادران شان، عمق رزالت و خباثت و بی رحمی این جنایت پیشگان را آشکار ساخت.
این ددمنشان ثابت کرده اند که بویی از دین داری و شفقت نبرده اند. خدای مهربان نسل اینان را ریشه سازد. همان گونه اینان برای نسل کشی انسان ها بسیج شده اند، در طول تاریخ کشتار های وسیع و هولناک زیادی رخ داده، اما در هیچ برهمه ای از زمان، جنایاتی بدین صورت هولناک رخ نداده است، کشتن اطفال معصوم با این خشونت که توسط داعشی و طالبان در افغانستان صورت می گیرد،، در هیچ دین و آیینی سابقه نداشته است. مردم افغانستان بیدار شوید، اختلافات را کنار بگذارید و یقین بدانید که این جنایت پیشه گان در درون دولت حامیانی دارند، پیشرفته ترین سلاح ها را قبل از آن که به دست، اُردوی ملی برسد، به دست اینان می رسد. اگر عده ای از دولتیان در نهان با اینان همکاری نمی کردند، اینان در همان سال های اول حکومت کرزی نابود شده بودند.

کاظم یزدانی

>>>   کار مخالفین منطقوی امریکا و دشمنان صلح افغانستان است.
حال که افغانها آماده صلح شده اند، مخالفین منطقوی میخواهند صلح را کُند کنند تا شاید واقعاً فرصت خروج امریکا رخ دهد و فرصت به اینها بماند.
ولی کور خوانده اند! هم امریکا رد صلح و پلانهای جهانی خود را ایلا نخواهد کرد و هم مردم افغانستان دیگر مردمی نیستند که بیش از حد توسط اینها استعمال شود بلکه هم امریکا و اروپا با فشار اقتصادی و نظامی اینها را سر جای شان خواهد نشاند و هم مردم افغانستان انگیزه واقعی در حصه حفظ جامعه خود در مقابل منافقین و دشمنان خود را پیدا خواهند کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است