اسماعیل خان: سیاست حکومت با طالبان اشتباه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۱    ۱۳۹۹/۲/۲۵ کد خبر: 163391 منبع: پرینت

محمد اسماعیل خان از چهره‌های جهادی و سیاسی کشور از چگونگی برنامه‌های حکومت در راستای تامین صلح و عملیات‌های نظامی انتقاد می‌کند.
به گزارش طلوع، او‌ تاکید دارد که سیاست حکومت نسبت به صلح با طالبان نیز اشتباه است.

محمد اسماعیل خان می‌افزاید: «من باید به صراحت بگویم که حکومت افغانستان در برابرطالبان در پروسه صلح به یک اشتباه بزرگ روان است. طالبان هیچ وقت دست از جنگ بر نداشتند و خشونت را توقف نداده اند. این حکومت افغانستان است که گاهی به دفاع فعال می‌براید.»

تشکیل هیات مذاکره کننده حکومت با طالبان از دید این فرمانده پیشین جهادی، گره صلح را نمی‌گشاید. او می‌گوید که هیچ باوری به نتایج این هیات در میز مذاکره با طالبان ندارد: «برتریت نظامی را باید جکومت افغانستان بدست بیاورد و طالبان را وادار بسازد که به طرف پروسه صلح نزدیک شوند و کشورهای همسایه باید به این بارو برسند که حکومت افغانستان توانایی اداره جنگ را دارد.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت هم هیچ وقت دست از قدرت برنمیدارد حرف های صلح صرف برای فریب خارجی ها وداخلی هاست رئیس جمهور همیشه از پنجسال قدرت تاکید دارد

>>>   رئیس‌جمهور امریکا به خبرنگاران در بارۀ حملات اخیر در افغانستان گفت که امریکا نمی‌تواند کار پولیس در این کشور انجام بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران دربارۀ حملات اخیر در افغانستان، گفته‌است: «ما سال‌ها در آنجا هستیم، مانند نیروی پولیس. ما در افغانستان نمی‌جنگیم، ما یک نیروی پولیس در افغانستان هستیم و در شماری مقطع آن‌ها (افغان‌ها) باید قادر به مراقبت از کشورشان باشند»

>>>   تو خوب سیاست داری همه را جور و چپاول کردی در زمان جهاد شما پول از امریکا می گرفتید

>>>   اسماعیل خوان حرف درستی زده ولی معلوم نیس از می ایشان به این نتیجه رسیدن ...

>>>   تــــخـفـــــف ! تــــخـفـــــــف !
مناصب لوی سارنوالی سرقفلی داده می شود
گزارشنامه افغانستان دریافته است که در اداره لوی سارنوالی، مقام ریاست ها فقط در بدل پول دالری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. مرکز و هر ولایت دست اول، قیمت خود را دارد. مزارشریف، 20 هزار دالر، هرات 30 هزار دالر، جلال آباد 40 هزار دالر البته به رویت کیفیت و درآمدی که از محل حاصل می شود. مکان وموقعیت تبادله اخذ پول و گرفتن مکتوب ریاست فقط وزیر اکبر خان شهر نو کارته سه و محل کار رئیس دفتر مقام لوی حارنوالی به نام بکتاژ عزیزی است که در رأس امور جمع آوری پول و دادن مکتوب برای مناصب خریداری شده قرار دارد که به طور سر قفلی به آن ها سپرده می شود.
حق فرید حمیدی لوی سارنوال در بیرون از کشور از طریق یک حساب بانکی مخصوص درخارج از کشور اخذ می نماید.

>>>   خوش بود همان روزی که اسماعیل خان حاکم هرات بود و ولایت هرات مستقل و آزاد اداره میشد و هیچ کس بالای ما زور گفته نمیتانست.

>>>   بلی او راست میگه:
او غودش بعد از تصرف اوغانستان توسط طالبان،به ایران برفت و از آنجا به دوشنبه و از دوشنبه به مزار و از مزار با پونزده هزار نفر مسلح به غور بیامد تا در مغابل طالبان بجنگه.
اما حیف که در عین غلار تروش خوردن بود که شیش نفر طالبان بیامدند و او ره دستگیر بکردند و با خود به غندهار ببردتد.
اگه او ره دستگیر نمیکردند،تا آغرین غطره خون خود میجنگید.

>>>   با اینکه اسماعیل خان کارنامه درخشان ندارد،اما درست میگوید

>>>   متخصص تقلب گوسفندی، وزیر دولت در امور پارلمانی شد

>>>   اسمعيل خان راست ميگوييد . اول كرزي بعدا اشرف غني طالب را رشد دادند و بعد از وفات مارشال فهيم . دولت كرزي و غني بنابر سياست هاي قوم گرايانه شان طالب را عملا زنده ساختند و در پانزده سال اخير هيچ پلان بخاطر سركوب طالب نداشته اند و در مدت مذكور بيش از يكصد و هشتاد و دو هزار اسير جنگي طالب را پيراهن تنبان و لنگي نو پوشانده جيب خرچ داده ازاد ساخته اند كه اين باعث روحيه دادن افراد در گروه طالبان شده و برعكس روحيه جنگي اردوي ملي را تضعيف نموده . شما باور كنيد كه اگر طالب هزاره يا تاجك يا ازبك ميبود دولت كوبند ترين ضربات را بالايش وارد و در ظرف دو ماه گلم اش را جمع ميكرد. افسوس كه يك نفر از مقاومت رييس جمهور نيست ورنه طالب مالب ظرف دو ماه دوباره به غار هاي پشاور فرستاده ميشد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است