چرا آمریکا جنبش های شیعه را تروریستی مینامد؟!
ایران از نگاه مذهبی با هزاره های افغانستان، از نگاه زبانی و هویت نژادی با تاجیک های افغانستان و از نگاه داد و ستد پولی با شخصیت های پشتون افغانستان رابطه تنگاتنگ ناگسستنی دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۹/۲/۲۵ کد خبر: 163396 منبع: پرینت

چرامریکا جنبش های شیعه مذهب ها را جنبش های تروریستی تاپه می زند؟!
پاسخ به این سوال بر می گردد به رقابت ها بین امریکا و ایران بعد از سقوط رژیم پهلوی و تاسیس جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹.

ایران تلاش می کند از تمام امکانات برای مقابله با امریکا و اسراییل استفاده نماید. چیزی که ایران را اهمیت می بخشد اهمیت و موقعیت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی این مملکت است. ایران بخاطر ذخایر سرشار نفت و غاز زیر زمینی و موقعیت حساس جغرافیایی خویش توجهات را در منطقه و خارج از منطقه بخود معطوف می سازد.

ایران از نگاه فرهنگی با کشورهای منطقه رابطه محکم و ناگسستنی دارد. طی سه دهه حیات جمهوری اسلامی ایران، سیاسیون ایران سیاست خارجی این کشور را با درنظرداشت این روابط در دفاع از منافع ایران در منطقه و جهان عیار می سازد. ایران بخیر خویش می داند که بجای درگیری مستقیم با حریف ها، از امکانات نیابتی خویش استفاده بعمل آورد.

در صورتی که استفاده از شعارهای مذهبی موثر باشد، ایران با گروهای شیعه مذهب در منطقه و جهان رابطه بر قرار می سازد. در افغانستان ایران هزاره ها را با شعار های مذهبی مفت و رایگان خریداری نموده است. هزاره ها آدم های بی کبر اند. جناب سرور دانش بخاطر اینکه ارگ کابل برایش لقب “قانونپوه” را داده، از هر چیز بدلیل همین لقب و یک شکم پلو ارگ تیر است. اگر کارساز باشد، ایران استفاده از زبان مشترک را مطرح ساخته و همبستگی خویش را از این طریق تبارز می دهد. رابطه ایران با جنابان برهان الدین ربانی و احمدشاه مسعود از حزب جمعیت اسلامی بر اساس زبان و فرهنگ مشترک بیان می گشت. در صورتی که ضرورت افتد وفاداری مثلا پشتون های سنی مذهب افغانستان را از طریق پول خریداری می نماید. چنانچه قرار اظهار جناب حامد کرزی حین کارش در ارگ کابل، ایران مصارف ارگ را بشکل نقدی پرداخت می کرد. تاریخ ثابت ساخته است که زعمای پشتون و افغان پیش پول ایمان ندارند.

استفاده از مذهب شیعه ساده ترین وسیله برای نفوذ است. در حالیکه شیعه ها از نگاه کمیت حدود ۱۵ در صد جمعیت مسلمان های جهان را تشکیل می دهند ولی از نگاه کیفیت ۸۵ در صد حریف های خویش را به تسلیمی وا داشته و تشویش هایی را برای حامیان این حریف های سنی مذهب ایجاد می نماید. حریف ها از روی حسادت دست به شیعه ستیزی زده و کار را بجایی می کشاند که شیعه مذهب ها را تاپه کفری می زنند و دلیل آن را رافضی بودن شیعه ها قلمداد می کنند. رافضی یعنی آدم هایی که خلافت ابوبکر، عمر و عثمان را به جانشینی پیغمبر قبول ندارند. این جنابان بر اساس اجماع امت به جانشینی پیغمبر رسیدند. اجماع امت نی در قرآن است و نی هم در حدیث پیغمبر. وقتی یک آدم عملی را که صبغه اسلامی نداشته باشد قبول نکند، چرا در اسلام وی خلل وارد گردد؟

جمعیت کل شیعه های جهان حدود ۱۴۰ میلیون نفر سر شماری گردیده است. موقعیت بود و باش شیعه ها در قلب شرقمیانه نفت خیز، آسیای مرکزی و آسیای جنوبی اهمیت استراتژیک دارد. رابطه نزدیک ایران با عراقی های شیعه مذهب که بیش از ۶۰ در صد جمعیت عراق را تشکیل می دهند، نزدیک و رابطه استراتیژیک است. بطور مثال، نقش خانواده لاریجانی در سیاست ایران بعد از روی کار آمدن جمهوری اسلامی برجسته است. آنها در شهر نجف عراق بدنیا آمده و پسران ایت الله العظمی حاجی میرزا هاشم املی، یکی از با نفوذترین مجتهد می باشند. آیت الله العظمی علی سیستانی، مجتهد پر نفوذ شیعه های عراقی، متولد ایران و از نگاه هویت قومی و فرهنگی هم فارسی می باشد.

ایران از نگاه مذهبی با هزاره های افغانستان، از نگاه زبانی و هویت نژادی با تاجیک های افغانستان و از نگاه داد و ستد پولی با شخصیت های پشتون افغانستان رابطه تنگاتنگ ناگسستنی دارد. اکثریت جمعیت لبنان، آذربایجان، بحرین، کویت را شیعه مذهب ها تشکیل می دهند. بیش از ۴۰ در صد جمعیت یمن، ۲۰ در صد جمعیت پاکستان را شیعه ها تشکیل می دهند. ده در صد جمعیت شیعه مذهب های عربستان سعودی در نقاطی متوطن می باشند که نفت عربستان سعودی بحیث شاهرگ اقتصادی این کشور از آنجاها تامین می گردد. ایران سعی بلیغ بخرج می دهد که از طریق بسیج کردن شیعه ها بحیث یک نیروی نیابتی با حریف های خویش مقابله نماید.

ایران یک کشور کثیر القومی است. حدود نصف جمعیت ۷۴ میلیونی ایران هویت فارسی دارند. آیت الله خامنه ی، رهبر موجوده ایران، از نگاه هویت قومی آذری ترکتبار است که این سبب استحکام روابط و ضوابط ایران با آذربایجان و ترکیه می گردد. کردها ۷ در صد جمعیت ایران را تشکیل می دهند. عرب ها ۳ در صد، بلوچ ها ۲ در صد و ترکمن ها ۲ در صد جمعیت ایران را شامل می گردند. این امر بشکل طبیعی ارتباطات ناگسستنی ایران را با کشورهای همسایه و هم مرز ایران برقرار می سازد.

امریکا و اسراییل بعد از تاسیس جمهوری اسلامی ایران و خرابی روابط این کشورها با ایران، شیعه های جهان را از زوایه خصومت دیده و جنبش های شیعه مذهب ها را تاپه تروریستی می زنند. سیای امریکا مراکز مذهبی شیعه مذهب ها را به بهانه جلوگیری از نفوذ ایران زیر نظارت دارد. از نگاه سیای امریکا هر شیعه مذهب تروریست و ضد امریکا است مگر آنکه وی خلاف آن را ثابت سازد. این سیاست امریکا شیعه مذهب ها را در یک موقف و وضعیت ناگوار قرار می دهد. یک شیعه که هیچ علاقمندی به اختلافات امریکا و ایران ندارد، از طرف امریکا مجبور ساخته می شود تا ضدیت خویش با ایران را ثابت کند تا از مظنونیت نجات یابد.

بر خلاف ذهنیت امریکا، جنبش های شیعه مذهب در سراسر جهان، نی بخاطر ضدیت با امریکا و طرفداری از ایران در اختلافات بین این دو کشور، بلکه بخاطر دفاع از حقوق حقه غصب شده شان توسط زمامداران غاصب این کشورها به حمایت بی چون و چرای امریکا، مبارزه می کنند.

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ایران
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله پیمان
صلح آمریکا با طالبان شبیه توافق نامه استراتژیک آن با دولت افغانستان است. براساس آن توافق نامه آمریکا میباید در برابر مداخلات نظامی پاکستان اقدام می کرد، که نکرد. حالا هم حملات طالبان بالای دولت و مردم افغانستان را نظاره خواهد کرد و در برخورد با شرارت های این گروه از سطح محکومیت لفظی فراتر نخواهد رفت. لذا تا الان تلاش کرده از طالبان قباحت زدایی کند و تا آنجا که مقدور و ممکن بوده از تقبیح زبانی اجتناب ورزیده است.

>>>   Musa Mahmodi
درخواست از طالبان و دولت برای همکاری خوش باوری به این گروه خشونت طلب را نشان میدهد.
در حالی که طالبان از همه درخواست ها به شمول قبول اتش بس و توقف جنگ سرباز میزند و به کشتن مردم افغانستان ادامه میدهد، درخواست همکاری از این گروه بی معنی، گمراه کننده و برای مردم داغدیده افغانستان مایه نا امیدی خواهد بود.
دستگاه دپلماسی افغانستان باید در مورد این موضع واعتماد و خوش بینی همکاران بین المللی به یک گروه که طولانی ترین کارنامه تروریستی در افغانستان را دارند خواهان وضاخت گردد.

>>>   اشرف غنی برای یک روز خود را شیعه اعلان کرد و آنهم در زایشگاه هزاره ها.

>>>   واذا الموؤده سئلت بای ذنب قُتلت(تکویرآیه9)
و در آن هنگامی که از کودکان معصوم پرسیده شود، که به کدامین گناه نکرده، زنده به گور شدید؟. یعنی: در روز قیامت گناه کاران هر چند بزرگترین و هول انگیز ترین گناه را کرده باشند، باز خداوند مستقیم خود آنان را مورد خطاب قرار داده از او سوال می کند. اما قاتلان کودکان معصوم آن قدر پست و پلیدند که لیاقت ندارند، مورد خطاب حقتعالی جل شاءنه قرار بگیرند، در عوض خدای مهربان در آن روز از کودکان می پرسد: بکدامین گناه نکرده به قتل رسیدید؟

حمله مهاجمین جنایت پیشه داعشی و همفکران شان، به شفاخانه نسایی ولادی غرب کابل، و کشتار بیرحمانه کودکان تازه تولد یافته، و پدران و مادران شان، عمق رزالت و خباثت و بی رحمی این جنایت پیشگان را آشکار ساخت.
این ددمنشان ثابت کرده اند که بویی از دین داری و شفقت نبرده اند. خدای مهربان نسل اینان را ریشه سازد. همان گونه اینان برای نسل کشی انسان ها بسیج شده اند، در طول تاریخ کشتار های وسیع و هولناک زیادی رخ داده، اما در هیچ برهمه ای از زمان، جنایاتی بدین صورت هولناک رخ نداده است، کشتن اطفال معصوم با این خشونت که توسط داعشی و طالبان در افغانستان صورت می گیرد،، در هیچ دین و آیینی سابقه نداشته است. مردم افغانستان بیدار شوید، اختلافات را کنار بگذارید و یقین بدانید که این جنایت پیشه گان در درون دولت حامیانی دارند، پیشرفته ترین سلاح ها را قبل از آن که به دست، اُردوی ملی برسد، به دست اینان می رسد. اگر عده ای از دولتیان در نهان با اینان همکاری نمی کردند، اینان در همان سال های اول حکومت کرزی نابود شده بودند.

کاظم یزدانی

>>>   وحید پیمان میگوید
تروریستان وارد سالونی شدند که مردان اجازه ورود به آن محوطه را نداشتند. آن‌جا بخش زایمان یک شفاخانه صد بستر در غرب پایتخت بود. زنان زیادی یا در حال زایمان بودند یا در انتظار مادر شدن.
چند تروریست وارد اتاق‌ها شدند. با خود بمب‌‌دستی، کمربند انتحاری و سلاح‌های مختلف‌النوع را‌‌ حمل می‌کردند.
آن‌ها چند زن در حال زایمان و چند نوزاد تازه تولد یافته را کُشتند.
این روایت، یک افسانه تخیلی نیست، فلم هالیوودی هم نیست. روایتی دردناک از واقعیتی است که باید ثبت تاریخ جهان شود.
ترورستان با نوزادان یک‌روزه جنگیدند. با مادرانی که لباس مناسب تن‌شان نبود هم جنگیدند. رهبران‌شان شاید در حال برگزاری جشن پیروزی‌اند. پیروزی در مقابل لشکری از نوزادان یک روزه و زنان در حال زایمان
این ننگ را تاریخ فراموش نخواهد کرد.

>>>   Aziz Rafiee
پیمان سری با امریکا، پیمان علنی با امریکا، آزادی زندانیان، کاهش خشونت، صلح با مردم افغانستان و مذاکره با دولت؛ بخشی‌هایی از دوسال مذاکره در قطر اند. و اما؛ نتیجه‌اش برای مردم ازدیادخشونت، تلفات ملکی، حمله به قبرستان، حمله به شفاخانه، حمله به شهر و کوچه. فقط در 24 ساعت گذشته نزدیک به 100 کشته و بیشتر از 100 زخمی. یعنی چرا باید زندانیان و آدمکشان رها شوند تا مردم بمیرند؟
ای داد و بیداد!

>>>   15درصد مسلمانان حق طلب و ضللم ستیز 75درصد خنثی یا طرفدار 3خلیفه تمام شکست و حقارت نصیب اینهاست از بعد پیامبر تابه حال اسلام چنان ضربه زدن

>>>   Hasan Ali Adalat
نه هزاره باشید و نه شیعه ، پشتون باشید فقط خود را از تعصب رها سازید !
هیچ کسی هزاره شده نمی تواند چون درد هزاره بودن فولاد را به خاکستر تبدیل می کند ، اگر شریک نسل کشی هزاره ها نمی باشید از وزرای دفاع ، داخله ، مشاور امنیت ملی و ریس امنیت ملی پرسان کنید که چگونه ، در کجا و توسط چه کسانی پلان نسل کشی هزاره ها طرح گردیده و توسط وسایط نقلیه کدام ارگان تروریست ها به محل حادثه انتقال داده شده است .
هزاره نباشید اما برای یک هزاره اجازه دهید که وزیر دفاع ، وزیر داخله ، ریس امنیت ملی و مشاور امنیت ملی باشد تا کسی جرأت نکند که پلان نسل کشی هزاره ها را طرح ، تطبیق و عملی نماید .
هزاره نباشید ولی سهمیه بندی علم و دانش را بالای هزاره ها عملی نکنید .
بلاخره میدانید که اگر یک هزاره ریس امنیت ملی و یک اوزبیک وزیر دفاع می‌بود نفع آن بیشتر به پشتون ها می رسید چون فرزندان پشتونها به جای انتحاری ، انفجاری و هزاره کشی به مکتب و دانشگاه می رفتند و ریشه تروریسم در افغانستان خشک می گردید .
هزاره نباشید که هزاره بودن در افغانستان تاوان کار دارد و می شود که مورد حمله هدفمندانه انتحاری قرار بگیرید .

>>>   Roqia Ranjbar
در مقابل دشمن سلاح به دست میگرم و در خط مقدم می‌جنگم.
دیشب وقت خبر حمله به شفاخانه صد بستر برچی را دیدم وحشت کردم و شوکه شدم چون جنایت به این عمقی که زنان باردار و کودکان نوزاد قربانی آن باشد، تا هنوز سرخط خبر های افغانستان نبود. شفاخانه نسایی ولادی و کودکان تازه به دنیا آمده. وقتی این عبارت را مینویسم از ژرف ترین ژرفای وجودم احساس درد می‌کنم و با خودم کلنجار می‌روم که چه کسانی دستور چنین جنایت را می‌دهند و به چه باور و عقیده اند؟ اینجا بوی خون می‌دهد، بوی گوشت انسان و طفلی که تازه چشم به جهان گشوده و هنوز از دنیای پر از ماجرا چیزی نمیداند.

این قسی‌القلب ها چطور حق زندگی را از نوزادانی که تازه و شاید چشم به هستی گشوده گرفتند؟ مگر خدا و باور این ددمنشان چیست و کیست که هنگام شلیک گلوله به بدن نازک و نحیف کودکان و مادران کمترین احساس ترحم انسانی در وجودشان برانگیخته نگردید.

یا شاید هم بخاطر دست یافتن به ۷۲ تن حوران بهشتی و وعده خیالی بهشت و نهرهای شیر و عسل و شراب دست به چنین اعمال غیر انسانی میزنند!

این اعمال وحشیانه که از سالهای دیر بدینسو از ما قربانی گرفتند از درد دهمزنگ که بهترین های ما زیر انبار های از خاک خوابیدند بنویسیم یا از درد حمله بر مساجد، مصلی، دانشگاه و‌کورسهای آموزشی و ...

‫اگر وضعیت اینگونه پیش‌برود و ما فقط جنازه بر دوش، مرگ عزیزان مان را به تماشا بشینیم، شاهد مرگ تدریجی و با ذلت خود هستیم.

تماشای به رگبار بستن مادران در حال زایمان و کودکان تازه به دنیا آمده تلخ ترین پرده های زندگی ما است که روح و روان ما را تکه تکه کرده و ما را مثل خوره از بین می‌برد.

مگر ‫وقت آن نرسیده که از ناله و ماتم دست کشیده و دنبال راه و چاره عملی باشیم؟ تا کی و تا کجا در برابر اینگونه فجایع که اکنون ماهیت نسل کشی گرفته است، خاموش ماند و به سرودن شعر تراژیک و نوشتن تسلیت و غم نامه بسنده کرد؟

همه میدانیم که گرگان وحشی یکی یکی همه را می‌درند و ما و هستی ما در هوا دود می‌شود و ما تنها چند روزی توفان تویتری یا اعلامیه فیسبوکی صادر می‌کنیم ودوباره همه چیز به حالت عادی برمی‌گردند ما نفس می‌کشیم و تا فاجعه دیگر از خواب بیدار می‌شویم.

چند سالی میشود که ‫کوچه و پس‌کوچه های شهر بوی خون می‌دهد و زندگی ما رنگ سرخ گرفته است. نه حکومت پاسخگو داریم و نه آوای غریبانه ما به گوش جهانیان و کنوانسیون حقوق بشر میرسند. ‬
از همین رو دیگر ‫وقت آن رسیده است که از ناله و زاری دست بکشیم، یخن کسانی را بگریم که درکارزار انتخاباتی در برابر رای ما تامین امنیت را تعهد سپرده بود.
از کسانی بپرسیم که ادعای دولت‌مداری دارد چون تامین امنیت وظیفه دولت در قبال شهروندان است. وقتی از قانون اساسی پیروی کنیم و مالیه بپردازیم و تمام تکالیف شهروندی را مراعات کنیم، حق داریم که در این سرزمین نفس بکشیم. ‬
‫اگر این وضعیت داستان همیشگی و سریال ناتمام باشد بهتر است مرد وزن از جاهای گرم خود بیرون آمده و مسلح شویم و از خود در مقابل دشمن دفاع کنیم تا اینگونه سلاخی نشویم.
در چنین وضعیت من اولین زنی هستم که در جبهه مقدم جنگ می‌خواهم قدم بگذارم جانم را فدای وطن و هموطنانم کرده تا شاید چشمان ما به تماشای چنین صحنه های وحشت‌ناک درد آور عادت نکنند.
واقعیت این است که هنوز در خوابیم. تا از این خواب سنگین بیدار نشویم و اطراف مان را نبینیم شاهد چنین صحنه های دلخراش هستیم چون کشتار سیستماتیک اهداف بلند مدت دشمنان ما شده است.

>>>   Omar Zia
غنی : هچکس مسؤل این کشتار نیست, آزمایش خداوند است. آیا این گفته او معنی نمیدهد که غنی خداوند را مسؤل این جنایت میداند؟

>>>   🔺خلاء نبود لشکر فاطمیون در افغانستان
🔹با توجه به حملات تروریستی اخیر در افغانستان عدم حضور لشکر فاطمیون در افغانستان احساس می‌شود.
🔹لشکر فاطمیون یک نیروی زبده شیعی با تجربیات بالای مبارزه با تروریسم است که تحت آموزش‌های نیروهای سپاه قدس قرار‌ گرفته است و می‌تواند در ریشه‌کنی تروریسم در افغانستان کمک بسیار زیادی کند البته اگر دولت افغانستان درخواست کمک کند

>>>   تروریستهای خونخوارو طالبان نوکر صفت همه و همه آله دست بیگانه گان اند که با پول های انگفتی که از باداران شان دریافت میکنند باجنگ های نیاتی زیر عنوان دین و مذهب آدم می کشند و جنایت می کنند و تعدادی زیاد از حکومتی ها برای گرفتن امتیازات قومی و شخصی با تبانی آنها همسواند و برای آدم کُشان در داخل راه هموار میسازد که به سرکرده گی همین خلیلزاد احرامی است، دیگر راهی نیست مردم باردیگر به سنگر برگردند و سلاح بگیرند.

>>>   در خود افغانستان نگاه کنید طالبان سنی است ، داعش سنی است اما مدام بر طبل شیعه هراسی میکوبند و هزاره کشی میکنند و مدام فاطمیون نقل رسانه ها هستند دیگر از آمریکای استعمارگر غربی چه توقعی دارید ؟
بیشتر گروههای تروریستی در جهان اسلام سنی هستند ، القاعده ، جندالله ، طالبان ، داعش ، جیش الاسلام ، بوکوحرام ، جبهه النصره و ...
شیعیان فقط چند گروه معدود هستند که با همین گروههای پر جمعیت سنی میجنگند تعدادنفراتشان هم نصف اینها نیست اما مدام به شیعیان حمله رسانه ای میشود

>>>   باسلام. داعش وطالب فقط زبان زور را می شناسند .شیعه ها در افغانستان جنگ طلب نیستند اما واقعیت ها نشان میدهد که چاره جز دفاع جانانه از ابتدائی ترین حق یعنی حق حیات مردم ندارند.متاسفانه ما هنوز دچار خوشبینی ویا روشنتر بگوییم دچار خوشخیالی هستیم نسبت به غربیها ونیز سیاستمداران و تاحدودی هم نسبت به آینده امور را به پناه خدا سپرده ایم.
رضایی.

>>>   نان و آب و امنیت و آزادی و دارو و تکنولوژی و صنعت و کشاورزی ادیان دیگری مانند مسیحیت را می خوریم و بعد آنها را کافر نام برده و خون همدیگر را می ریزیم. ما مسلمانان خیلی نانجیب و ناشکر هستیم و لذا در جهل و نادانی و نانجیبی خود و عملکردهای منافقانهً خود غرق می باشیم . ما مسلمانان نیازی به دشمن خارجی نداریم.

>>>   جنگ وتقابل نیروی اهریمنی(شیطانی)بسرکردگی امریکای امپریالیست ومعینیت صهیونیزم بین الملل در اصل باتشیع نیست؛با اسلام است.
از خاطر اینکه مسیحیت صهیونیزم(اوانجلیستها) تمدن اسلام را یک مانع بزرگ در برابرتمدن غرب میدانند.در سالهای گذشته وهمین سالها اتش زدن قران وکاریکاتور پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه وآله را توسط کشیش احمق امریکایی دیدید واین روند توسط تمام دولتهای غربی انجام میشود وپالیسی انها در تقابل با کل جهان اسلام است ونه فقط شیعه .این که گفته شده اهل سنت با غرب کنار امده وتمامی جنایات تروریستی گروههای جنایت پیشه دست ساز امریکا واسراییل یعنی القاعده طالبان داعش وسایر گروههای تروربستی به اهل سنت مرتبط است ؛اینهم حرف غلطی است وشریعت پاک اسلام ومذاهب اصلی ان(اهل سنت واهل تشیع)از این تهمت وبهتان عظیم مبرا ودور است.
هرچند دولتهای تروریست پرور بشمول سعودی وامارات با تمویل ونشر عقاید انحرافی در جامعه مسلمین عقاید انحرافی وهابیت را نشر میدهندودولتهای امریک واروپایی از این فرصت برای اهداف شوم سلطه جویی خود استفاده میکنند.مگر مردم فلسطین که امروز دربرابر رجیم وحشی اسراییل ایستاده است وبا چنگ ودندان از هویت واب وخاک خود دفاع میکنند اهل سنت نیستند؟؟ درجریان تهاجم داعش به عراق وسوریه ایا فقط شیعه ها بودند که درمقابل داعش جنگیدند؟؟؟نی هم اهل سنت وهم اهل تشیع بودند.این سیاست استکبار جهانی است که با جدا کردن دوبرادر(سنی وشیعه)میخواهد با تفرقه به اهداف شوم خود برسد.در مورد فاطمیون افغانستان بگویم؛شما چه بخواهید وچه نخواهیدیک نیروی مقاوم ؛با اراده اهنین وبا اعتقادات وباورهای دینی که درخط اسلام راستین ناب محمدی(ص)در افغانستان ما ضرورت داشته ودارد درست شبیه بسیج در ایران وحشد الشعبی در عراق که وابستگی به تفکرات انحرافی وهابیت واموزه های فاسد غربی نداشته باشد.هرچند با پروپاگاند وتبلیغات مسموم تشکیل این نیروی با اخلاص الهی را به ایران نسبت میدهند. هرچند از سوی ایران این اقدام جوانان خدا جوی وباغیرت افغانستانی ما مورد قبول واقع شد ولی دراصل جوانان مهاجر وطندار ما در ایران این لشکر الهی راتشکیل دادند واینکه گفته میشود این جوانان از خاطر پول این لشکر را تشکیل دادند بی انصافی ودروغی بیش نیست .فاطمیون فقط شیعه های هزاره که نیستند؛از اهل سنت افغانستان هم هستند.فاطمیون فقط برای درگیری وتقابل ونابودی داعش تشکیل نشد وهرجا ظلم واستکبار باشد فاطمیون با ان می جنگد وبا ان مقابله دارد.امروز استکبار جهانی(امپریالیزم امریکا وصهیونیزم بین الملل دولت تروریست وکودک کش اسراییل)هم در اهل تشیع نفوذ کرده اند وهم در اهل سنت وچنانکه میبینیم تفکر وهابی دراهل سنت وتفکر باطل بهایی دراهل تشیع وشیعه انگلیسی نفوذکرده نمونه این انحرافات است.وگرنه مسلمان واقعی وپیرو شریعت پاک اسلام ناب محمدی ص هرگز دربرابر ظلم وستم سر خم نمیکند چون خداوند جل جلاله از طریق پیامبرش ومصحف شریف قران کریم هرگز اطاعت وپیروی از کفار ومنافقین را به مومنین و مسلمین نداده است//
داکتر عبدالرب اچک زیMD

>>>   مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی ، پشتون ، هزاره ، تاجیک و... باید با هم متحد شوند و اشغالگران را از کشور خود بیرون کنند.ای موضوع دور از دسترس نیست اما به شرطی که رهبری واحد داشته باشند.

>>>   چون آمریکا فرعون هست و ذات فرعون دروغ‌گویی و بی‌انصافی است. مانند فرعون در قرآن که موسی می‌گفت بنی‌اسرائیل از بردگی آزاد کن تا از مصر بروند می‌گفت موسی می‌خواهد قبطی‌ها از از مصر بیرون کند و در کشور فساد ایجاد کند و دروغ‌هایی را به موسی نسبت می‌داد تا مردم مصر حرفش را باور کنند.

>>>   من با طرز فکر شما موافق نیستیم. این که می گویید جنگ نیابتی و اجیر و مزدور و.. صحیح نیست. در حقیقت شما عبارات رسانه های غربی را به کار می برید.
ببینید وقتی شما بروید در یک محله ی تبهکار و پول پخش کنید و یک سری افراد را به استخدام خود در بیاورید و بعد به آن ها امر و نهی کنید به این می گویند مزدور. بعد بروید آن ها را به جان کس دیگری بیندازید این میشود جنگ نیابتی. یعنی آدم های شما مانند مهره های شطرنج بی ارزش هستند و فدا شدنشان اهمیتی ندارد مثلا کشورهای منطقه برای امریکا گاو شیرده هستند.
ولی آیا مشکل یمن یا افغانستان از همین جنس هست؟ باید گفت که نه. مثلا آیا یک معدن ارزشمندی وجود دارد در این کشورها که صنایع ایران از آن استفاده می کنند و تاراج می کنند باید گفت که نه.
یک قومیتی هستند مانند مسلمان یا شیعه یا نژاد و زبان خاصی که میگویند هر شهروند یک رای. می خواهند عادلانه در ساختار سیاسی خود مشارکت کنند. تحت نفوذ غرب این مردم یا مانند فلسطین از سرزمینشان رانده شده یا تحت حکومت های مطلقه و تروریسم قرار گرفتند هر فعالیتی بخواهند بکنند کشورهای غربی می گویند بی ثباتی هست. صلح و ثبات جهانی در معرض تهدید است. ارزش های غربی در معرض تهدید است. دوستان ما در خطر هستند. نفوذ دشمنان ما رو به گسترش هست. جنگ های نیابتی اتفاق افتاده.
این قدر تحت تاثیر رسانه های غربی نباشید. مسئله ی بحران های منطقه ارتباطی به حمایت این کشور یا آن کشور ندارد. بلکه این فرافکنی نوعی سرپوش گذاشتن بر نظام ارباب رعیتی و فئودالیسم و ظالمانه است که استکبار جهانی در مقام یک چوپان با یک سری گرگ ضد و بند کرده و مشروط به حفظ مقام چوپانی و سرسپردگی دستشان را در دریدن گوسفندان باز گذاشته.
مردم منطقه مزدور ایران و امثالهم نیستند بلکه مطالبات خودشان را دنبال می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است