چه کسی از ریختن خون یک نوزاد سود می‌برد؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۶    ۱۳۹۹/۲/۲۵ کد خبر: 163402 منبع: پرینت

اینکه پس از هر حادثه تکرار کنیم که کار دشمنان ملت افغانستان است، بلاهتی است که تنها یک وقیح ابله از تکرار آن خسته نمی‌شود.
رویداد ۲۳ ثور در برچی شاید در طول دو دهه، مورد استثنایی و یکه باشد. در خلال این دو دهه انواع حملات تروریستی را شاهد بودیم، اما قتل نوزاد و زنان در حال زایمان، توحش بی‌سابقه‌ای است. قتل نوزادان و مادران در حال زایمان پیام خاص و هدف خاص دارد. با کلی گویی خون نوزادان و مادران شان را گل‌پوشانی نکنیم.
در حد امکان باید بدانیم که چه کسی پشت این جنایت است و چه هدف دارد؟ سود این توحش به جیب چه کسی می‌ریزد؟

سیاست که ناانسانی بود، دوام آن به ریختن خون بیگناهان ضرورت دارد. اما در کنار فرضیه دخالت حکومت در تشدید ناامنی و ترور، فرضیه دیگر می‌تواند این باشد که بازیگردانان اصلی، به خصوص ایالات متحده آمریکا، شاید بخواهد با تشدید ناامنی و خشونت دمار از روزگار مردم برآرند تا زمینه برای ورود طالب مهیا و فرصت هرنوع مخالفت احتمالی نابود شود.

در واقع ما را به مرگِ داعش می‌گیرند تا به تبِ طالب راضی شویم، نوزادان ما را به رگبار می‌بندند تا زنده ماندن را به آرزوی ما تبدیل کنند. کلی‌بافی‌های احمقانه مواجب‌بگیران خوش‌خیال، ارزش ندارند. آنان ادای وظیفه می‌کنند، نه همدرد مردمند و نه دلواپس نظام سیاسی. اما، ما حق داریم بدانیم که برای چه کشته می‌شویم. کی ما را می‌کشد و چرا می‌کشد؟ از دلسوزان اهل اطلاع می‌خواهم که اطلاعات و تحلیل‌های مسوولانه شان را شریک کنند، تا کم و بیش بدانیم که چه چیزهایی در شرف وقوع است و در دور و بر ما چه اتفاقاتی در حال افتادن است.

علی امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
طالب
نوزاد
نظرات بینندگان:

>>>   پشت پرده نوزادکشی
طالبان در بیانیه‌ای به زبان انگلیسی، حوادث ننگرهار و دشت برچی را، کار داعش در همدستی با سرویس امنیتی اداره کابل دانسته، تا روند صلح تخریب و حکومت آقای غنی تداوم یابد. در بیانیه آنان نسبت به تشدید خشونت‌ها هشدار داده شده و مسئولیت آن متوجه اداره اشرف‌غنی دانسته شده است. نمی‌توان ادعای یک گروهی را که دستش تا بازو به خون بی‌گناهان غرق است، حجت موجه دخالت دولت غنی در خونریزی‌های کنونی دانست، اما نمی‌توان این نکته را یکسره از تحلیل‌‌ها دور داشت. به خصوص که از واکنش‌های مقامات حکومتی، دیروز نوعی سوء استفاده و شادمانی پنهان پیدا بود. خشونت‌های قبلی طالبان در بیان رسمی، پیش از این با اصطلاح گنگ "دشمنان مردم افغانستان" یاد می‌شد، اما در مورد حوادث روز گذشته، برغم انکار طالبان، نوک حمله متوجه طالبان و صلح بود و غنی نیز دستور تعرض به مواضع طالبان را داد. من نمی‌خواهم بیانیه طالبان را تایید کنم ولی بی‌تردید در خشونت‌های دیروز، دولت افغانستان نیز سودی برای خود می‌بیند. اگر چنین فرضی را بپذیریم، که زیاد هم بعید نیست، کشتن زنان و کودکان، چه به نیت تصفیه نژادی علیه هزاره‌ها صورت گرفته باشد و به قصد تمدید عمر حکومت غنی، در هردو صورت، می‌تواند پیام مرگ و نابودی برای این مردم باشد. هر کسی، نهادی، گروهی که در حادثه دیروز نفعی داشته باشد، می‌تواند بخشی از داستان پشت پرده آن نیز باشد. آیا اشرف‌غنی تا سر حد کشتن نوزادان شایق دوام این حکومت پر فتنه و فساد و پر از عدالت وحیدعمری است؟!

>>>   پیام کشتن نوزادان
درست در حالی که اشرف‌غنی سرگرم یک معامله است که چطور وزارت بفروشد و مشروعیت بخرد، و عبدالله در جستجوی اینکه چطور سوگند خود را با ریاست شورای عالی مصالحه، معامله کند، تروریستها به شفا خانه نسایی ولادی دشت برچی حمله کرده تمام شفاخانه را اتاق به اتاق با خیال راحت، گشتند و زنان در حال زایمان، نوزادان تازه چشم به جهان گشوده، مراجعین، داکتران و پرستاران را به رگبار بستند. پیام کشتن زن در حال زایمان و نوزاد تازه به دنیا آمده بسیار واضح است و آن اینکه: قشر خاصی هدف نیست، یک جامعه باید کاملا نابود شود. این صدا خیلی رسا و پیام خیلی واضح است. آنان که مخاطب این صداست چه؟ آیا آن را شنید؟ یا شنید و ناشنیده انگاشت؟ ممکن خود را به هزار آب و آتش بزنیم تا پیام خاص این کشتار را کتمان کنیم، ممکن با تجلیل از نیروهای امنیتی حکومت را تطهیر کنیم، ممکن بتوانیم با لطایف الحیل، خاص بودن هزاره را انکار کنیم، اما قتل آن نوزادی که یک ساعت بعد از ولادت هدف گلوله قرار گرفت، مرگ آن بانویی که همراه با کودک شکمش یکجا به رگبار بسته شد، به همه ما می‌گوید که دروغ می‌گوییم و تقلاهای مذبوحانه مان را برملا می‌کند. برغم عام‌سازی ناگزیر فاجعه در ادبیات سیاسی، هزاره مورد خاص است و به آتش بستن نوزاد یک ساعته، پیام به دولت نیست، پیام به هزاره است. دیگر قرار نیست تا در صف تذکره ایستاده شویم و برای اینکه رای داده نتوانیم کشته شویم، در کورس برویم و برای اینکه فردا باسواد شده رقیب کسی نشویم، منفجر گردیم. همین به دنیا آمدن خود دلیل موجهی برای مرگ ماست. لطفا بگوئید آن‌طرف‌تر از قتل نوزاد در لحظه به دنیا آمدن و آتش کردن بر زن باردار در حال زایمان دیگری چه شقاوتی قابل تصور است؟! اگر پیام واضح‌تر از این وجود ندارد، لطفا آن را جدی بگیرید.

>>>   اقای امیری عزیز واقعا تعبیر بجا ودرستی بود همین است که فرمودید.....به وجه احسن

>>>   در زمان حکومت نجیب اگر آی اس آی درافغانستان کدام انفجار سازملان میداد درجوابش خاد آن زمان هم در داخل پاکستان عین کار را می کرد اما حالا ریاست امنیت ناملی یا کمپنی خصوصی پنشیر وردک معلوم نیست مصروف چی است برای ویروس گرونا واکسین اختراع میکند یا مصروف ساختن بم اتم است ویا راکت بر ای ارسال به فضا میسازد چون از بودن ونبودن این اداره ناکلام هیچ خبر ی نیست ؟

>>>   داعش را چه کسی به افغانستان آورد ؟ آمریکا
داعشیهایی که از سوریه به افغانستان آورده شده بودند اهل کجا بودند ؟ افغانستان
و باز هم سکوت رسانه های افغانستان در قبال افغانهایی که در سوریه عضو داعش شده بودند

ایکاش همانطور که در مورد فاطمیون که با داعش و تکفیریها در سوریه میجنگند مینوشتید کمی هم در مورد افغانهایی که عضو داعش شدند مینوشتید
هر انسان بیطرفی میپرسد مگر آمریکا بخاطر نابودی طالبان به افغانستان حمله نکرد ؟ پس چرا نه تنها طالبان را نابود نکرد حتی داعش را هم از سوریه به افغانستان آورد ؟

و چرا رسانه های افغانستان انقدری که برای مهاجران غیرقانونی افغان در یونان و آلمان و ایران و ترکیه و ... مویه میکنند نگران مردم افغانستان نیستند که در خاک افغانستان زندگی میکنند و قربانی داعشیهایی که آمریکا به افغانستان منتقل کرده میشوند ؟

جنگ آمریکا با طالبان را ندیدید که چقدر دروغین و نمایشی بود ؟ جنگهای آمریکا با داعش در سوریه هم همینقدر نمایشی و دروغین است جنگ کردها که متحد آمریکا میباشند هم در سوریه و عراق همینقدر نمایشی بود داعش حملاتی علیه مردم عادی کرد میکرد که به نسبت حملات داعش به عربها و ترکمنها در سوریه و عراق کردها کمتر کشته میشدند ،= سران کرد (عراقی و سوری) به این بهانه زمینهای عربی را هم اشغال کردند (اتفاقی که در سوریه و عراق افتاد ) آمریکا برای تجزیه سوریه و عراق از کردها استفاده میکند البته آمریکا هرگز تا آخر از کردها هم حمایت نمیکند و هرگز ترکیه را بخاطر کردها رها نمیکند

همانطور که جنگ آمریکا با طالبان در افغانستان واقعی نبود و دیدیم که آمریکا طالبان را نابود نکرد و در نهایت با طالبان صلح کرد ، جنگ آمریکا با داعش در سوریه و عراق هم واقعی نبود و نیست وگرنه آمریکا داعشیها را میکشت اما داعشیها را زنده و سالم از سوریه به افغانستان منتقل کرد

سکوت نمایندگان مجلس افغانستان و سکوت معنادار اشرف غنی ، در قبال افغانهایی که عضو داعش شدند و انتقال داعش از سوریه به افغانستان و ابراز نظرهایشان در مورد فاطمیون که با داعش میجنگند قابل تامل است !
رسانه های افغانستان هم بارها از افغانهایی که عضو فاطمیون شدند نوشتند اما از افغانهایی که دسته دسته عضو داعش شدند چیزی ننوشتند !

>>>   ترامپ در یک تلویزون ای دی سی گفته است که ما در طول ۲۰سال کمک های زیادی برای مردم افغانستان کردیم مگر همه کمک ها در جیب چند صد نفر که در قدرت بود دزدی کردند ما خواستیم که برای افغانستان صلح بیاوریم وهمه مردم در صلح زندگی کنند مگر غنی را که مشاهده کردیم نمی خواهد صلح کند زیرا چشم به پول های ما دوخته است وبعد از این ما کوشش می کنیم که خود شان بین خود هر چه می کنند کنند مسولیت بعدی به دوش دولت افغانستان می باشد

>>>   چه داعش باشد وطالب ....سیاه برادشغال است وازیک جا تمویل میشوند ویک گروه است تازمانیکه این وحشی ها نابودنشوند مردم آرام نمیشوند لعنت براین گروهای جاهل ووحشی کثیف
فروتن ازنجراب

>>>   جناب علی امیری دقیق و روشن گفتیدداعش میگویند و طالب می آورند.یعنی به مرگ می‌گیرد که به تب راضی باشی.
در عقب این قضیه معلوم است که بدانید ساده و رک رهبر امریکایی گفت به ما ارتباط ندارد ومانقش پولیس راداریم. این جمله بیان خیلی روشن و واضح است.
از اول چنین نقش را بازی کردند و اجیران شان تطبیق میدارند.

>>>   پاسخ تان یکی است : "نسل کشان".
این شیطان ها ازروز فاجعه انگیز و نکبت بار ۸ ثور پاچه های شان را برای نسل کشی شما هزاره هابالا زدند و مگر هر چه پیر و جوان کشتند به مقصود نرسیدند
هرشب ستاره یی بر زمین میکشند و باز این آسمان غم زده غرق ستاره هاست
(کسرایی بزرگ)
حالا از نوزادان شما شروع کرده اند تا اصلأ نسل نودیگری بوجود نیاید. نیرو های شان هم با شکم هایی سیر وبعد از سالها استراحت (پشاوری هایی رها شده از زندان ها) تازه نفس بمیدان آمده اند.
آزاده

>>>   اگر صرف یک کمی تأمل شود در تمام دنیا امریکا پدر ترورسم است وآی اس آی پاکستان‌مادر تروریسم. اگر سازمان های جنایت کار چون آی اس آی و سی آی اے اگر مردم را نکشد دنیا امن و آمان خواهد. اگر قرار باشد که در پشت این حنایت شفاخانه صد بستر برچی داعش باشد پس داعش یعنی امنیتی ملی است که بدستور امریکا مردم را میکشد.
انجنیر اسد کابل

>>>   کار مخالفین منطقوی امریکا و دشمنان صلح افغانستان است.
حال که افغانها آماده صلح شده اند، مخالفین منطقوی میخواهند صلح را کُند کنند تا شاید واقعاً فرصت خروج امریکا رخ دهد و فرصت به اینها بماند.
ولی کور خوانده اند! هم امریکا رد صلح و پلانهای جهانی خود را ایلا نخواهد کرد و هم مردم افغانستان دیگر مردمی نیستند که بیش از حد توسط اینها استعمال شود بلکه هم امریکا و اروپا با فشار اقتصادی و نظامی اینها را سر جای شان خواهد نشاند و هم مردم افغانستان انگیزه واقعی در حصه حفظ جامعه خود در مقابل منافقین و دشمنان خود را پیدا خواهند کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است