نه به صلح امريكايي!
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۵    ۱۳۹۹/۲/۲۵ کد خبر: 163407 منبع: پرینت

امريكا؛ اين بتگر و بت تراش اصلي طالب و حقاني و داعش، از زماني كه از صلح در افغانستان گفته؛ دولت، ضعيف تر و شبه نظاميان قوي تر شده اند.
حكايت صلح امريكايي ما بي شباهت به داستان صلح امريكايي خاور ميانه نيست كه هر روز طرف فلسطيني صلح مي خواهد و به طرف اسرایيلي زمان بيشتري براي اشغال داده مي شود.

يكي در جايگاه بالاتر از اتاق فرمان ارگ نشسته كه به ریيس جمهوري كه خود بر گرده ملت تحميل كرده مي گويد: در آخر پيام تسليتت بگو بار ديگر از طالبان مي خواهم كه صلح كنند!

به عبدالله، آن اپوزيسيون دست آموز هميشه بازنده مي گويد: از صلح استقبال كن و از دولت موقت حرف بزن.
به كرزي، آن شاه دزد تاريخ افغانستان مي گويد: در پيامت بگو كه راه حل، گفتگوهاي بين الافغاني است.
به دادگاه اين كشور مي گويد: عاملان اين همه كشتار را آزاد كن.

آقاي رییس جمهوري ده درصدي!
دليلي محكمتر از كشتار نوزادي كه تنها يك ساعت عمر داشت براي مقاطعه روند صلح مي خواهيد؟
مقاطعه كنيد. صلح امريكايي را رد كنيد. بگذاريد زلمي ذليلزاد، ذليل تر شود، دفتر قطر از كار بيفتد و سرنوشت اين جنگ مبهم را مقاومت مبتني بر اهداف روشن، تعيين كند.

جناب آقاي غني!
اين روزها مبلغان بي شمار، معاون و معاون زادگان، وزير و وزير زادگان، مشاور و مشاور زادگاني كه از دولت ناتوان شما نان مي خورند تلاش دارند شما را منجي و موفق جلوه دهند. واقعيت اين است كه شما شكست خورده ايد. در برابر طالب، در برابر امريكا، در برابر اپوزيسيون. بياييد و با مقاطعه روند صلح، با مردم و با سربازان اين كشور باشيد.

معامله انتخابات هم كه گذشت و اگر تا امروز گروگان واشنگتن بوديد حالا كه سرنوشت پنج سال آينده تان روشن شده، يكبار صف مردم را امتحان كنيد.

شجاع محسنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح آمریکایی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Ahmad Fahim Sadat
آنچه در قطر امضاء شده برای صلح نبوده و نیست. دلیل نخست آن افزایش جغرافیا و کمیت و کیفیت جنگ. دوم، رهایی جانیان در اثر تعهد ایالات متحده. سوم هم تاکید و تکرار مصنوعی صلح. چه صلحی که هر روز به دامنه کشتار‌افزوده می شود و پس از امضای توافقنامه قطری، از امکان غلبه نظامی طالب، سخن گفته می شود

>>>   اشرف غنی بدبخت از خود اختیار ندارد این را همه دنیا می داند. او باید تسلیم دستور آمریکا باشد. به اشرف غنی و کرزی و امثال آنها دل نبندید و طناب خود را به دست آنان ندهید که یک سره همه ما را به سوی جهنم همین دنیا می برند. افغانستان نیاز به یک انقلاب راستین دارد که چاره ای از آن نیست. مردم باید سرنوشت خود را به دست خود بگیرند و طناب های آمریکا را به نامهای طالب، اشرف غنی، کرزی، داعش و ... ببرند و همه سرسپردگان آمریکا را از کشور بیرون نموده و کشور را از لوث وجود این میکروبهای آدم نما که کشور ما را به انواع مریضی گرفتار نموده پاکسازی کنند.

>>>   بعد از ثور ۱۳۵۷ ملاها از امریکا همانند امروز دفاع میکردند به دلیل آنکه آنان را کافران با کتاب می خواندند. مگر بمردم باید ثابت شده باشد که این کتاب داران در جنایت دست بسیار والاتر از بی کتاب ها دارند.
امروز هم مثل سابق عقیده دارم که بی کتاب بودن بهتر از پیرو کتاب فسخ شده است
آزاده

>>>   صلح یعنی جنگ نباشد و طالبان سلاحها را زمین بذارد وگرنه صلحی که باز هم مردم را بکشند که دیگر صلح نیست درست این بود که آمریکا طالبان را از بین میبرد یا حداقل غنی و ارتش افغانستان طالبان را از بین میبردند از آمریکا که توقعی نیست یک کشور استعمارگر غربی است از غنی هم که سالها در غرب زندگی کرده توقعی نیست بنابراین حتی هندیها پیشنهاد صلح دادند اما آنچه در افغانستان اتفاق افتاد اصلا صلح نبود از طرف دولت افغانستان اعضا طالبان را آزاد کرد از طرفی طالبان خلع سلاح نشد این دیگر چه جور صلحی بود؟
از طرف دیگر خود آمریکا که با طالبان صلح کرد داعش را از سوریه به افغانستان آورد یعنی نه تنها مشکل طالبان‌ حل نشد مشکل داعش هم اضافه شد
تنها راه چاره امروز اینست که طالبان خلع سلاح شود و تازه بعد از خلع سلاح طالبان ، داعش هم وارد افغانستان شده که آمریکا باید همانطور که داعشیها را آورد آنها را ببرد یا نابود کند صلح یعنی این نه اینکه داعش از یکطرف و طالبان از طرف دیگر عملیات تروریستی راه بیندازند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است