ترامپ: امریکا پولیس نیست؟!
امریکا: در افغانستان وظیفه پولیس را انجام داده نمی توانیم. حال اگر چنین است، پس امریکا در افغانستان چه می کند؟ ترامپ دست به کمر بنام صلح، خشونت و جنگ تولید می کند و می گوید امریکا پولیس نیست 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۳    ۱۳۹۹/۲/۲۷ کد خبر: 163417 منبع: پرینت

واشنگتن پُست در واکنش به افزایش خشنونت ها بوسیله طالبان و حمله تروریستی به شفاخانه زایشگاه در غرب کابل، انگشت انتقادی بسوی ترامپ گرفته است.
واشنگتن پُست با طرح این پرسش که: «چکونه ترامپ از پیمان هسته ای منعقد شده با ایران خارج می شود اما برنقض توافق صلح به وسیله طالبان سرپوش می گذارد؟» افزایش فشارهای انتقادی بر ترامپ، سبب گردید که رییس جمهور که در فن سیاست دروغ استاد کار است، تیری به سوی منتقدین پرتاب کند: «امریکا: در افغانستان وظیفه پولیس را انجام داده نمی توانیم». حال اگر چنین است، پس امریکا در افغانستان چه می کند؟

واقعیت این است که با فروپاشی شوروی{1992}، امریکا با شعار نظم نوین جهانی به پولیس بین المللی و داور مطلق جهان پس از جنگ سرد تبدیل گردید. در یک نگاهی اجمالی به حکومت های جرج بوش، بیل کلینتون، جرج دبلیوبوش، اوباما و علم بردار میراث سیاسی سَلَف ترامپ، همه و همه را پُشت و روی یک سکه پاسدارن نظم نوین جهانی به صورت های متفاوت پولیس بین المللی و داور مطلق جهان می یابیم.

جرج دبلیوبوش{2001-جنوری2009}، پس از حادثه 11 ستامبر،با شعار یا با ما و یا با تروریستان، چهره مخوف پولیس بین المللی پیدا کرد. پس از صدور فرمان حمله به حکومت تروریست پرور طالبان که به اسامه مغز متفکر درجه اول حادثه ترویستی 11 سپتامبر، پناه داده است در 7 اکتوبر 2001، در یک چرخش پولیسی دیگر، عراق و ایران و کوریای شمالی را در جرگه کشورهای کمک کننده به تروریسم بپیچید و «مثلث شرارت» نامید. هنگامیکه دبلیو بوش در پنج دروغ بزرگ که یکی از آنها رابطه صدام با ترویست ها و تولید بمب اتم بود، قبر صدام را کند، در حالیکه سازمان ملل متحد حمله به عراق را محکوم می کرد و تظاهرات مردمی در سراسر جهان برضد بوش و تونی بلر براه انداخته شده بود و رییس جمهور فرانسه ژاک شیراک کارت سرخ ویتو نشان بوده بود، دبلیو بوش در چهره پولیس بین المللی ظاهر شد و گفت: من از کسی اجازه نمی گیرم. من وظیفه خود را انجام می دهم. ژاک شیراک بهتر است کارت سرخ را در جیب داشته باشد. امریکا اگر قرار باشد تنها به جنگ دیکتاتورها و حامیان تروریسم می رود و برای ریشه کن کردن تروریسم رهبران آنها که در هر غار و مغاره کوهی پنهان شده باشند را از پنهانگاه های شان بیرون می آورد و به پنجه قانون می سپارد.

تاریخ نشان می دهد که جرج دبلیو بوش ماشین جنگی طالبان را نابود نکرد. القاعده و بنیادگرایان هدف قرار گرفتند. طالبان وابسته در پناه پاکستان و سعودی به سوی پاکستان سرازیر شدند. در جنوری 2006، طالبان و حقانی پس از چهار سال زیر چتر حمایت جنرال مشرف بار دیگر به یمن لطف امریکا مامور کشتار و بی ثباتی دولت افغانستان شدند. اوباما و ترامپ، به صورت های متفاوت از جنگ با تروریسم طالبان و داعشیان طفره رفتند. هم اوباما و هم ترامپ با طالبان صلح کردند.

پس از 18 سال جنگ زرگری با تروریسم، چیزی که ریشه کن نشد و مردم افغانستان از شر آن نجات نیافت، طالبان و القاعده و داعشیان و انواع لشکرهای تکفیری آدم خور دهشت افگن خونخوار است. امروز این لشکرهای آدم کش باخیال راحت فرزندان مردم افغانستان را در جاده ها و شفاخانه ها و مکاتب و دردرون مقرهای ارتش و پولیس قتل عام می کنند. ترامپ دست به کمر بنام صلح، خشونت و جنگ تولید می کند و می گوید امریکا پولیس نیست.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پولیس
ترامپ
نظرات بینندگان:

>>>   حالا مشاور جدید وزیر دفاع کار را یکسره میکند دیگر طالب رادرخواب هم نبینی ،خلاص شد صرف چند روزی گپ است ،
دیگر به ترامپت نواز هم نیازی نیست ون به یک ملیارد دالرش ،

>>>   قبل از اینکه آمریکا به افغانستان لشکرکشی کند من خوب بیاد دارم که امریکایها همراهانشان داد و فریاد راه انداخته بودند که تروریستها را تا آخرین نیرو هایشان را نابود ساخته و افغانستان را مثل کشورهای بدون جنگ مرفع و آباد ساخته به صلح می رسانیم
اما امروز در افغانستان گرو تروریستی القاعده نیمه و نسبی نابود شد اما طالب و داعش قویتر شد آمریکاییها
در هر کشوری که به بهانه جنگ داخل میشود شعارشان همین که جنگ با نیروی متخاصم کار نیروهای امریکایی است اما چی شده در افغانستان کم کم عقب نشینی میکنن و از زور و غر و پف افتاده اند بیست سال جنگ خونریزی و بلاخره آمریکا میگوید که نیروهای ما دیگر پلیس افغانستان نیست آخر سوال اینجاست شما به قصد آوردن امنیت دائمی به کشور آمدید و مردم هم شما را خوش آمد گفت و فکر میکند که قویترین ارتش دنیا برای نابودی آدمکشان آمده ولی حالا که خانه جنگی راه افتاده میخواهد که شانه خالی کند که آمریکا نمی تواند نقش پلیس افغانستان را بازی کند در طی بیست سال اشغال کشور ما نیروهای دفاعی کشور خود ما از فرد فرد خارجی در مقابل طالب و القاعده و داعش دفاع کردند در همه جبهه های جنگ در خط مقدم نیروهای خود مردم افغانستان است و آمریکاییها درپشت خطهای جنگ میدانهای هوایی و فضای افغانستان راهم کاملا در اختیار دارند معلوم نیست که همه روزه چی مقدار معدنهای قیمتی مارا انتقال و چی مقدار زباله های اتمی خود را سر جای معدنها دفن میکنند تا مردم بعدهاهم اگر بخواهند به آن جاها دست رسی پیدا کنن توسط زباله های اتمی به انواع امراض دچار شونددرطی بیست سال امریکایها کوچکترین خدمتی به مردم افغانستان نکرده.
ظاهر از هرات

>>>   جواب پرسش پاراگراف اول چگونه ترامپ از پیمان هسته ای منعقد شده با ایران خارج می شود اما برنقض توافق صلح به وسیله طالبان سرپوش می گذارد؟»

واضح است چون آمریکا قصد فریب ایرانیها و افغانها را داشت آمریکا در توافقش با ایران باعث شد ایران محدودیتهای زیادی را برای برنامه هسته ایش بپذیرد (امتیاز از ایران گرفت) اما از آنطرف به تحریمهای ایران اصافه کرد تا جاییکه امروز تقریبا هیچ بخشی از اقتصاد ایران از تحریمها مصون نیستند و بدترین وضع اقتصادی را برای ایران رقم زد
اما در افغانستان آمریکا در زمان بوش که مثل ترامپ جمهوری خواه بود به افغانستان حمله کرد با ادعای جنگ با تروریستها ! اما در عمل بعد از گذشت ۱۸ سال نه تنها طالبان را نابود نکرد که با او توافق صلح امضا کرد آمریکا افغانها را هم مثل ایرانیها فریب داد این چه صلحی بود که طالبان هنوز سلاحهایش را زمین نگذاشته آمریکا از ایران که یک کشور بود بابت توافق هسته ای بیشتر امتیاز گرفت و محدودیتهای زیادی برای برنامه هسته ای ایران گذاشت تا طالبان که یک گروه فاسد و جانی بود غنی هم که چند هزار نفر از نیروهای طالبان را آزاد کرد !
مساله بعدی داعش است همه میدانند داعش در افغانستان نبود و آمریکا از سوریه به افغانستان منتقلش کرد
مساله مهمتر اینکه دو گروه سنی طالبان و داعش هزاره ها و شیعیان را با ادعای کافر بودنشان میکشند و ریختن خون حتی نوزادان شیعه را مباح میدانند ! فرض بگیریم همه شیعیان کافرند آیا از نظر طالبان و داعش نظامیان اشغالگر آمریکایی که حتی مسلمان نیستند ، مسحیحی هستند و از ان سر دنیا برای جنایت و اشغالگری وارد خاورمیانه شده اند کافر و مشرک نیستند و فقط شیعیان کافرند ؟
چرا طالبان و داعش انقدری که مردم عادی خصوصا شیعیان را میکشند نظامیان آمریکایی را نمیکشند ؟
همیشه آمریکا درگیریهای محدودی با طالبان و داعش داشته که آنهم سر اختلاف منافع و دزدی نفت سوریه و غارت منابع افغانستان بوده آیا جز این جنگ جدیی بین نیروهای آمریکایی و طالبان و یا داعش دیدید ؟

البته به همه اینها میتوان خائنان کشورهای منطقه را هم اضافه کرد آمریکا در تمام کشورهای خاورمیانه خصوصا عراق و سوریه و ایران و افغانستان خائن و نوکر زیاد دارد در افغانستان و عراق حکومتی کاملا دست نشانده را برسرکار آورد افرادی که خارج از افغانستان و عراق بودند سوار بر هواپیماهای آمریکایی به عراق و افغانستان رفتند و بر مردم مظلوم عراق و افغانستان حکومت کرد
هم طالبان و هم داعش را خود آمریکا ایجاد کرد طالبان و نحوه ایجادش را که همه میدانیم داعش را هم به گفته هیلاری کلینتون : ما (آمریکاییها) ایجاد کردیم .
این حقیقت کشور آرزوها آمریکاست .

>>>   ترامپ دروغ نمیگوید،بلکه دولت افغانستان دروغ میگوید.
تا بحال چقدر حملات برضد هزاره ها در افغانستان صورت گرفته است؟
از حمله به مساجد شان گرفته تا جنبش روشنایی و محافل سالگرد مزاری و غیره؟
در همه این حملات،داعش مسؤلیت را به عهده گرفته است و خود دولت افغانستان نیز تأیید کرده است.
حالا که موضوع مذاکرات صلح با طالبان است و خروج قوای امریکا از افغانستان،دولت افغانستان موجودیت خود را در خطر احساس میکند و دعوی دارد که در عقب این حمله ها داعش نه،بلکه طالبان قرار دارند.
این بدان معنی نیست که من این حمله را نیز به داعش ارتباط بدهم.
امکان دارد خود دولت باشد. امکان دارد کشور ایران باشد و جتی امکان دارد که خود رهبران هزاره،بخاطر امتیاز گرفتن ریادتر در مذاکرات بین دولت و اپوزیسیون دولت باشند.
اما این که این حملات را یکجانبه به طالبان نسبت بدهید،فکر نمیکنم که واقعیت باشد.
خصوصاً رمانی که طالبان خانم ها را بخاطر عمل زنا.مورد تیر باران ووسنگیار قرار میدهند،روی کدام دلیل به زایشگاه حمله میکنند؟
آیا همه این خانم ها زنا کرده بودند و اولاد هایشان حرامی بود که طالبان بالایشان حمله کرده بودند؟

>>>   علی شاه حکیمی
چرا یک عده کوشش می کنند که داغش رادرکشور ماجنایت کاروطالب راپاک ومنزه جلوه دهنددرحالیکه طالب همان است وداعش هم همان یک سکه ودوروی میباشند که در ضرراب خانه غرب ساخته شدند من ازاین بزرگواران سوال میکنم
داغش چه کرده که طالب نکرده وطالب چه کرده که داعش نکرده ؟این یک بازی شوم است که اجنبی ها در کشور ما برا انداختند آمریکا به دنبال منافع کثیفش حاضر است جهان را آتش بزند ومردم ماراچنانکه یک مرتبه دراختیار طالب والقاعده گذاشت برای بار دوم این کار رابکند این بچه معناست که طالب سلاح برزمین نمیگزارد وآتش بس نمی کند وبرشرارتش تشدید می بخشد وآمریکا خواهان رهایی پنج هزار زندانی ترورست نابکار طالب است؟
کور هم میداند که دلده شوراست بله فقط منظورش تقویت صفوف طالب است چون تعدادشان کم است
بعد ازاین جبه ی بسازدونامشرا بگزاردداعش به مردم این کشور هوشدارمیدهم که بیدار باشید این یک بازی نو امریکا ودشمنان قسم خورده مردم مااست

>>>   اقای ترامپ ! ما کجا گفتیم که شما وظیفه ای پولیس ویا انتر پول را انجام بدهید ودر اصل که شما را دعوت نموده بود تا در افغانستان بیاید؟از بیشتر از سی سال به اساس دکتورینهای استعماری خود نقشه کشیدید تا در منطقه برای خود جای پای پیدا کنید ودارای های مادی ومعنوی مارا تاراج وچپاول نمایدبر ما احسان نگذاریداین حکمتیار وای اس ای وخلیج وطالب وداعش والقاعده را خود شما برملت افغان مسلط نمودید خوب اگر امریکا پولیس نیست حد اقل جلاد وسلاخ نباشد بس کنید اگر میروید این بلا های ساخته وپرداخته ای خودرا هم با خود ببرید وگرنه اینبار اگر غضب پروردگار بالای شما نازل گردد مانند این افت کوچک کرونا اسان نخواهد بود بسیار سخت میگیرد اگر راستی از خون اشامی بس نموده وبه همین سه ملیون افغان وسوری ویمنی وعراقی ولیبیای و... اکتفا نموده اید وواقعا دیگر از کشتن خسته شده اید وخون مسلمان را بجای شیر مادر نمی نوشید وانچه از دارای های طبیعی افغانستان زیر نظر وذره بین های استعماری داشتید به پایان رسیده وخون وگوشت این ملت هاراخوردید بگذارید دیگر باهمین پوست واستخوان چند صباحی درین دنیا که برای شما خیلی تنگ است ودر کرات بالاتر بخود جای ومکان می پالید برای ما کشور ها وملت های بیچاره بسیار وسیع وبزرگ است بگذارید تا چند صباح درینجا نفس ازاد فارع از دسیسه های شوم وشیطانی شما بکشیم ولی اگر خود میروید وباز غنی وعبدالله وکرزی وحکمتیار وطالب وداعش وسایر مزدوران خودرا بجان این ملت مانند کوید ۱۹ وسایر وبا های واگیر رها مینماید ازبرای خدا ومریم مقدس وعیسای مسیح نروید زیرا اینهاسفاک تر وخونریز تر از شما استادبزرگوار اند شما اگر سه ملیون را کشتید والله اینها تا بیست ملیون هم بسنده نمیکنند
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   البته که طالبان ایدئولوژی دینی و مذهبی دارد و لذا مانند چپی های ورشکسته هستی و نیستی کشور را بپای ایدئولوژی خود سوزانده و از این به بعد هم خواهد سوزاند، ولی اگر امروز ما و دولت افغانستان نتوانسته است طالبان و دیگر گروههای منازعه را به میز مذاکره و فعالیت سیاسی مسالمت آمیز بکشاند، و حول محور آرمانهای ملی و مشترک متحد ساخته و کشور را به صلح و ثبات برساند، آنوقت فقط طالبان و آمریکا مقصر نیست، حکومت و مدعیان روشنفکر هم مقصر و مسئول می باشند. شاخه و انشعابات دینی و مذهبی اسلام مانند شیعی و سنی، اسماعلیه، حیدری، نعمتی و سفدری...، هرگز به اتحاد نرسیده و نخواهند رسید، چونکه اگر به وحدت می رسیدند، انشعاب صورت نمی گرفت و لذا تنها راه حل همانند اروپا جدایی دین از دولت و استقرار دموکراسی در کشور و پایبندی به قوانین حقوق بشر جهان است. ولاغیر

>>>   داعش,طالب,القاعده ودیگرتروریست ها همه ازیک منبع برای سرکوبی آزادی خواهان جهان وقتل وکشتار مردم از یک منبع آب مینوشند اگرنه چرا درافغانستان حمات شان موفق است باموترهای زره وشیشه سیاه باپلان منظم هدف موردنظررا بخوبی درتبانی با ستون پنجم داخل دولت وحلقات فتشیستی داخل برای نسل کشی آماده میشوند وکمک صورت میگیرد درغیرآن چطور ازین تلاشی ها وپسته ها تیر میشوند تلاشی نمیشوند.مردم افغانستان به عمق موضوع دانسته اند دشمن و قاتل خودرا میشناسند.
عبیدی .

>>>   من از آقای اشرف غنی چند سوال دارم و آن اینکه:
برای چه آمریکا در کشور ماافغانستان پایگاه نظامی دارد؟
اصلا آمریکا با این پایگاه هایش در افغانستان چه کار می کند؟ یعنی برای چه شما بخشی از کشور ما را در اختیار بیگانگان مثل آمریکا قرار دادید؟
آیا خبر دارید که آمریکا داعش را از عراق و سوریه به افغانستان منتقل می کند؟
آیا خبر دارید که سیا در افغانستان چه کار می کند؟
آیا متوجه نشدی که آمریکا به شما خیانت کرد و با دشمن شما یعنی طالبان تروریست و زن و بچه کش، همدست و همداستان شد و به اصطلاح صلح کرد! در حالی که طالبان بیش از گذشته نیروی های امنیتی و افراد ملکی را حتی در شفاخانه ها می کشند؟

>>>   علی شاه حکیمی
خلیل زاد نماینده امریکابرا صلح است ؟ یا سخن گوی طالبان ؟
این آدمک مثل اینکه کور است یا مردم مارا کور فکر میکند
یا پول زیادی از پاکستان برای تضعیف دولت افغانستان دریافت کرده تاطالبان رابه قدرت برساند

>>>   در جهان ! دزدان سه گروه اند :
۱- دزدان معمولی ، که شما را انتخاب می کنند.
۲ - دزدان سیاسی که شما انتخاب شان می کنید.
۳ - دزدان مذهبی که شما ارج شان می نهید و بزرگ شان می کنید.
دزدان معمولی تحت تعقیب پلیس ، دستگیر و شکنجه می شوند و زندان می روند.
اما دزدان سیاسی و مذهبی : هردو توسط قانون حمایت و توسط پلیس محافظت می شوند .
(ماکسیم گورکی)

>>>   نباید ها!
دونالد ترامپ دیروز گفته است که امریکا «نباید» نقش پولیس را در افغانستان بازی کند و دولت این کشور باید امنیت خود را تامین کند. به نظرم ترامپ اشتباه نکرده‌است. اما آقای ترامپ سه نباید دیگر را فراموش کرده است:

نخست، امریکا نباید بزرگ‌ترین عملیات استخباراتی‌اش را در جهان، در کابل و از طریق آن در منطقه بازی کند.
دوم، امریکا نباید دریچه بانک‌هایش را در خاور میانه که از هراس‌افگنی و کشتار جمعی به نام اسلام پول می‌سازند و از واشنگتن سلاح می‌خرند، باز نگه‌دارد.
سوم، امریکا نباید نقش ژاندارم منطقه را بازی کند که از یک‌سو ISI و از سوی دیگر گروه‌های اسلام‌گرا را در ذخیره‌‌گاه استراتژیک خود نگهداری کند.
آنگاه نبایدِ آقای ترامپ عالی خواهد بود.

ملك ستيز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است