همکاری استراتژیک خند آور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۹/۲/۲۸ کد خبر: 163428 منبع: پرینت

حتما شنیده اید و می دانید که دولت کابل، امریکا را همکار استراتژیک خود می پندارد. بارها از این همکاری با افتخار یاد می کند و آن را به نحوی سند مشروعیتش هم می داند. امریکا بخش عمده امکانات و پول مورد نیاز کابل را فراهم می کند، افغانستان را در اشغال خود دارد، و بر زمین و هوا و فضای آن اشراف اطلاغاتی دارد. این دو همکار استراتژیک اما در مورد عاملین حمله تروریستی برچی، نظر کاملا متفاوت دارند. چرا ؟ من فکر می کنم اینجا، تنها پای یک حمله از سوی یکی ار گروه های تروریستی در میان نبود. به احتمال زیاد، حمله تروریستی برچی، یک توطیه سیاسی بود که نه از سوی گروه های تروریستی بلکه از سوی کسانی به نمایندگی از یکی از این دو همکار استراتژیک انجام شد. این برداشت شخصی من است.

سوالی که می توان پرسید این است که اگر این حمله یک توطیه سیاسی نبود، چگونه کابل و امریکا خود را همکار استراتژیک می دانند در حالی که ادعاهای شان در مورد عاملین این حمله غیر انسانی را به تویتر و رسانه ها می کشانند. چرا این همکاران استراتژیک نمی توانند در مذاکرات دوستانه و پشت درهای بسته، سندهای شان را به یکدیگر نشان بدهند و با تکیه بر آنها اول برای هم و بعد برای مردم روشن بسازند که چه کسانی پشت این حمله تروریستی قرار داشتند ؟

حالا که غنی و خلیلزاد (امریکا) نمی توانند به صورت دوستانه و پشت درهای بسته همدیگر را قناعت بدهند، اگر ریگی در کفش ندارند، خود نقشی در این حمله نداشته اند و یا مصروف استفاده سیاسی از تروریسم نیستند، می توانند اسناد شان را در اختیار رسانه ها و مردم قرار بدهند تا همه بدانند که کی راست می گوید و کی دروغ، تروریست مورد حمایت کدام یکی بدتر و بیرحم تر است، و تروریست مورد حمایت کدام یکی، بهتر و مهربان تر.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همکاری استراتژیک
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   در ریاست امنیت ناملی وشورای امنیت افرادی خاینی هستند که از داغش استفاده میکنند خداوند روی این جنایتکاران پشت پرده را سیاه بسازد تا همه مردم این قاتلان را بشناسند

>>>   وطندار: کاملن دقیق ودرست گفتید واقعن همینطور است قلم تان رساباد.
عبیدالله

>>>   سنگ تهداب این استراتژی را اقایی سید برهان الدین ربانی گذاشت و برای برادران ناخوانده خود امریکایی و انگلیسی در بگرام خوش آمدید گفت و انها نیز مبلغ یازده میلیون دالر را شیرینی گفته به اقایی بنگ بنگی داد و همان دالر که ربانی را مست کرد و خواهان بم های بزرگ بالای مرد در قره و قصبات شد و حالا از شمال های ملایم تپه بی بی مهرو لذت میبرد

>>>   افغانستان برای آمریکا واقعا استراتزیک است از منابعش که استفاده میکند معادن افغانستان که دست آمریکا و انگلیس است در حالیکه میلیونها افغان در کشور خودشان سودی از این معادن نمیبرند ، از کشت و قاچاق مواد مخدر که سود میبرد ، طالبان و داعش هم‌ که بجای اینکه نظامیان آمریکایی را کافر بدانند مردم افغانستان را میکشند هر از گاهی هم طالبان و آمریکا با هم به اختلاف میرسند و درگیری محدودی دارند از طرف دیگر آمریکا از پایگاههایش در افغانستان کشورهای همسایه افغانستان را زیر نظر میگیرد استراتژیک از نظر استعمارگران غربی یعنی همین وگرنه برای آمریکا با آنهمه تجهیزات مگر نابودی یک گروه تروریستی کار سختی است که مدت ۱۸ سال اینکار را نکرد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است