صالح: هیچ تفاوتی میان گروه طالبان و داعش نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۹/۲/۲۹ کد خبر: 163440 منبع: پرینت

امرالله صالح، معاون نخست رییس‌جمهور غنی که برای همدردی با خانواده‌های قربانیان حمله انتحاری هفته گذشته در یک مراسم تشییع جنازه در ولسوالی خیوه ولایت ننگرهار، به این ولایت رفته‌است، می‌گوید که این حمله کار طالبان است.

او گفت شماری از خارجی‌ها مسؤولیت این رویداد را به دوش گروه داعش می‌اندازند در حالی‌که به گفته‌ او هیچ تفاوتی میان گروه طالبان و داعش نیست: «بعضی خارجی‌ها ابهام وارد می‌کنند و به ذهن ما وسوسه ایجاد می‌کنند که این حمله کار فلان گروه است و کار فلان گروه نیست.... اگر شما اعتراف‌های اسلم فاروقی و ابوعمر [رهبران داعش که اخیرا از سوی امنیت ملی بازدشت شدند] را بشنوید، سوالی برای شما باقی نمی‌ماند که داعش کیست و طالب کیست.»

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته بود که حمله بر مراسم تشییع جنازه در ننگرهار و شفاخانه نسایی ولادی در کابل کار گروه داعش است که برای برهم زدن تلاش‌های صلح انجام شده‌اند.
در این دو حمله بیش از پنجاه تن جان باختند و بیش از صد تن دیگر زخمی شدند.

اما امرالله صالح گفت: «اظهاراتی در باره این‌که دست چه کسانی در این حمله‌ها دخیل است و دست چه کسانی نیست، می‌تواند برای مردم ساده قابل پذیرش باشد، اما ما که در میان مردم هستیم و می‌فهمیم دشمن ما کیست و ازسوی کی حمایت می‌شود.»

طالبان دست داشتن در این حمله‌ها را رد کرده‌اند و خواستار بررسی این رویدادها شده‌اند.
به گزارش طلوع، داعش حمله بر مراسم تشییع جنازه در ننگرهار را به‌عهده گرفت اما تاکنون مسوولیت حمله بر شفاخانه برچی را هیچ گروهی به‌عهده نگرفته‌است.
صالح در بخش دیگر از سخنانش، گفت که رویداد ننگرهار به‌گونه جدی بررسی می‌شود و نیز با خانواده‌های قربانیان کمک خواهد شد.
او گفت با خانواده‌های قربانیان این رویداد همانند خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی برخورد خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   تفاوتی بینشان نیست اما مساله این است که داعش در افغانستان اصلا وجود نداشت آمریکا داعش را به افغانستان آورد وگرنه در تروریست بودنشان بله هیچ فرقی بینشان نیست باید از آقای صالح و آقای غنی و آقای خلیلزاد سوال کرد شما که انقدر از فاطمیون متنفرید که اصلا در افغانستان نیستند چرا هرگز بابت افغانهایی که عضو گروههای تکفیری و داعش شدند و با پروازهای آمریکایی به افغانستان آمدند نیستید ؟

>>>   اصلا همی شروفساد ماوشما همی طالب همی داغش همو القاعده همواشرار سابقه ماوشما همه اینهتا یکی چیز هستند از یک مادر که آی اس آی است شیرخورده اند

>>>   خانواده های حمله بربیمارستان چه

>>>   صالح ، بهتر است کم گپ بزنی نا زیاد اشتباه نکنی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است