قیام مردم فاریاب علیه طالبان موفقیت آمیز بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۹/۲/۳۰ کد خبر: 163450 منبع: پرینت

مردم ولسوالی «شرین تگاب» ولایت «فاریاب» که از ظلم طالبان به ستوه آمده بودند، قیام کرده و چندین پایگاه طالبان را تصرف کردند.
طالبان بر روی قیام کنندگان تیر اندازی کرده یک تن را کشته و چهار نفر را زخمی کردند.

گفته می شود که شمار قیام کنندگان به یکهزار تن می رسید که موفق به تصرف سه پایگاه طالبان شده و مقداری سلاح و مهمات آنان را نیز بدست آوردند.

نقیب الله فایق والی فاریاب ضمن تایید این رویداد از قیام مردم علیه طالبان استقبال کرد و گفت: طالبان در ماه مبارک رمضان به جای کمک به فقرا، به‌نام زکات و کمک به جهاد نان سفره‌های مردم را گرفته و هر شب ده‌ها تن به زور وارد خانه‌های مردم شده، گوسفندان مردم را دزدیده و با گوشت آن روزه می‌گیرند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاریاب
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ببینیم که در دور جدید ،دولت به دوستم چه امتیازاتی خواهد داد و آیا این امتیازات مورد قبول دوستم واقع خواهد شد ویانه؟از روی آن شکست و یا موفقعیت طالبان در مناطق ازبک نشین معلوم خواهد شد.
هرچند در گذشته جنبش اسلامی اعلان میکرد که معاونیت اول ریاست جمهوری حق جنبش اسلامی است،اما حالا به نظر میرسد که چنین چیزی امکان پذیر نیست و معاونیت اول مثل سابق یک چوکی تشریفاتی خواهد بود و به امرالله صالح داده شده است و امرالله صالح نیز به جز از تهدید شفاهی طالبان و پاکستان در مجالس،کدام کار دیگر نخواهد داشت و نه صلاحیت تقرر کادر ها را دارد و نه هم صلاحیت مالی.

>>>   لعنتی های طالبان روزه شان با خوراک حرام نه روزه شمرده میشود ونه بدرگاه حق قبول در ماه رمضان طالبان قتل انسان بیگناه و محافظ خاک و کشور را مرتکب گردیده روزه قاتل انهم در ماه مبارک رمضان که ماه سخاوت و بنده گی است کجا قابل قبول درگاه حق قرار میگیرد و اصلا طالبان به اسلامیت پشت کرده اند چگونه باور شود که روزه را میگیرند .

>>>   باید این نوکران پاکستان را با مشت لگد بیرون کرد

>>>   شهامتی را که مردم شیرین تگاب از خود نشان دادند؛ کاریست که در هر گوشه گوشه این مرز و بوم صورت گرفته میتواند.شاید هم قیام مردم شیرین تگاب بخاطر آن باشد که کارد به استخوان رسیده بود. اما در کدام نقطه کشور است که کارد طالب وغیره اوباشان به استخوان مردم نرسیده است؟ ایشان یگانه مردمی نیستند که به چنین وحشت طالبانی مواجه اند. این بربریت و وحشت طالبانی و سایر دزدان و اوباشان چه القاعده و داعش و حزب تحریر و غیره در سر تاسر کشور همه روزه شاهدیم. اگر مردم کمی خویشتن را تکان داده و مردمان غیور شیرین تگاب را الگوی خویش سازند؛ باور کنید که در مدت کمی تمام دست تمامی جنایت کاران از سر مردم کوتاه شده و نشانی از ایشان باقی نخواهد ماند. در چنین حالت نه نیازی به قشون جنایتکار امریکا و ناتو خواهد بود و نه هم نیازی به صلح تحمیلی پاکستانی و امریکایی؛ و نه هم افتیدن به پای آدمخواران و وحشی طالب و تکدی گری دولت برای صلح به هر قیمتی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است