طالب و داعش: دو روی یک سکه
آمریکا برای تطبیق توافقنامه خود با طالبان می کوشد با بزرگنمایی داعش، نفرت مردم از اقدامات جنایتکارانه طالبان را به سمت نفرت از داعش سوق داده و ذهنیت عامه را برای پذیرش طالبان مساعد سازد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۹/۲/۳۰ کد خبر: 163458 منبع: پرینت

پس از شکست های سنگین داعش در عراق و سوریه، گمانه زنی ها در خصوص فرار اعضای داعش به افغانستان و انجام فعالیتهای تروریستی شان افزایش یافت. در حالیکه افغانستان هیچگونه نزدیکی و یا مرز مشترکی با عراق و سوریه ندارد، اما با این وجود، داعش به برکت نیروهای خارجی در افغانستان اعلام موجودیت کرد و مسوولیت عملیات های تروریستی بسیاری را نیز به عهده گرفت.

اگر ‌از ادعای روس ها درباره نقش آمریکایی ها در نقل و انتقال اعضای داعش به شمال افغانستان برای ناامن ساختن حوزه ی نفوذ روسیه بگذریم، باید گفت: هسته اولیه ی داعش شاخه خراسان را برخی فرمانده هان طالب پاکستانی همچون حافظ سعید خان تشکیل دادند که پس از جدایی از شورای کویته با ابوبکر البغدادی بیعت کردند. آنها با امکانات مالی زیاد توانستند اعضایی از شبکه حقانی، لشکر طیبه و برخی جنگجویان خارجی آسیای میانه را نیز جذب نمایند.

داعش در افغانستان همانند طالبان، دست پرورده و محصول پاکستان است که هر دو از نظر فکری و مالی از یک منبع تغذیه می شوند و حتی در طراحی عملیات های تروریستی و اقدامات جنایتکارانه نیز از شیوه ی مشابه کار می گیرند. عملیات های تروریستی داعش بر مسجد امام زمان قلعه نجارها، مرکز آموزشی موعود، مسجد باقرالعلوم، شفاخانه برچی، درمسال سیک ها در کابل، حمله بر مراسم جنازه در ننگرهار و... از نظر هدف و تاکتیک، هیچ تفاوتی با حملات تروریستی طالبان بر شفاخانه چهارصد بستر، مسجد هسکه مینه، چهارراهی زنبق، هوتل کانتیننتال، حمله بر گردهمایی علمای دین در کابل، حمله بر مراسم عروسی در ننگرهار و... ندارد. اما با این حال داعش می تواند رقیب طالب باشد.

با جدی تر شدن پروسه صلح، پاکستان که برای پیشبرد اهداف خود در افغانستان تا حدودی از طالبان ناامید شده است، می کوشد با حمایت و تقویت داعش از نظر استخباراتی ، مالی و تجهیزاتی، حوزه فعالیت این گروه تروریستی را به شکل نقطه ای در ولایات کشور گسترش دهد. تا در صورت پیوستن طالبان به پروسه صلح بتواند از طریق بدیل دیگری بنام داعش، منافع خود را در افغانستان تعقیب نماید.

از طرفی آمریکا برای تطبیق هر چه عاجلتر توافقنامه ی خود با طالبان می کوشد با بزرگنمایی داعش، نفرت مردم از اقدامات جنایتکارانه ی طالبان را به سمت نفرت از داعش سوق داده و ذهنیت عامه را برای پذیرش طالبان مساعد سازد. حال آنکه از نظر مردم افغانستان طالب و داعش دو روی یک سکه اند.

زکیه عادلی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
طالب
عادلی
نظرات بینندگان:

>>>   صددرصد.درسته طالب قدرتش بیشتره بیشتر میکشه و کشته داعش قدرتش کمتره کمتر میکشه لعنت به هر دوشان
جاغوری

>>>   بکلی درست گفته اید فسم که گروپ های شورشی در سوریه ناکام شدند یکی بادیگر پیوستند و اکثریت شان در افغانستان اتحاد کردند و به کشتار مردم بیگناه پرداختند مثلا طالب با القاعده، داعش باحکومت، فاطمیون وزینبیون و دیگر مشرکین با حزب وحدت مزاری قانل و ما اطمینان داریم که انشالله افغانستان قبرستان این گروپهای ضد انسانی خواهد شد

>>>   اگر آمریکاست که چند سال بعد مذاکره و مصالحه با داعش را هم بعد از ایجاد گروه تروریستی دیگری آغاز میکند
مشکل اینجاست آمریکا کشوری غربی و از قاره ای دیگر است اگر خیر افغانستان را میخواست دو دوره با تقلب غنی را پیروز انتخابات نمیکرد
بعد از فاجعه زایشگاه در مناطق هزاره نشین باید نیروهای امنیتی و نظامیان مستقر شوند برای اینکه حداقل جلوی کشته شدن نوزادان هزاره گرفته شود

>>>   بسیار کم گفتی!
داعش, طالب,مجاهد, ملا و بالاخره خالد بن ولید همه روی یک سکه اند. اینها همه به تریاک دین اغشته اند!
مارکس

>>>   سگ بیادر شغال را شنیده بودیم ولی حال میبینیم که هرانچ جنایتی را که ترورستان طابان مخالف دین اسلام انجام داده عین کار را گوپ تربیه شده دیگری از ترورستان توسط ای اس ای و نظامیان پاکستان به شیوه طالبان انجام میدهد یعنی یکتن و دو سر و از یک ابخور اب میخورند که همانا ای اس ای و نظامیان پاکستان است طالبان مردم ما را ماند حیوان سربریدند داعش هم عین کاررا کرده طالبان حملات انتحاری را انجامداده داشیان هم به همین رفتار بود و صد ها مثال دیگری هم است خدا نابود کند ترورستان را بر هر نام ونشانی که هستند.

>>>   ساخت داعش یا دولت اسلامی!؟ در عراق و سوریه برای از بین بردن مجاهدین همان سرزمین و نام بد کردن اسلام و خلافت اسلامی بود .
در افغانستان هم امریکا میخواست چنین برنامه را عملی کند ولی با از بین بردن جایګاه اولی داعش در زابل بعدا در جوزجان و در آخر در ننګرهار و کنر بوسیلهٔ طالبان پلان شوم امریکا که میخواست طالبان را بوسیلهٔ داعش ضعیف سازد و جنګ سنی و شیعه را راه اندازد ناکام شد .
نویسندهٔ مقاله فراموش کرده که در جنګ طالبان با داعش امریکا با دولت غلامش چندین بار طالبان را بمبارد کرده داعش را نجات دادند ، بعد از محاصرهٔ داعش در جوزجان ، ننګرهار و کنر توسط طالبان هر بار داعش توسط هواپیماهای دولتی نجات داده شده مهمان دولت شدند ، اکنون تمام حملات وحشی داعش در مهمانخانهای امنیتی دولت غلام پلانګیری شده عملی میګردند .
این برنامهٔ شوم امریکا که میخواهد داعش را بوسیلهٔ غلامان پاکستانی و غلامان افغانی خود کامیاب سازد هرګز کامیاب نخواهد شد ان شاءالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است