اینجا دیگر نمی توانید طالبان را توجیه کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۹/۲/۳۰ کد خبر: 163459 منبع: پرینت

پنج جوان مظلوم در تازه‌ترین جنایت طالبان تروریست‌ در دره قیاق غزنی، آتش زده‌ شده‌اند (تصاویر قابل انتشار نیست). این‌جا دیگر نه بیانیه‌های اعجازگر وزارت خارجه امریکا و زلمی خلیلزاد برای تطهیر تروریزم، کارساز است و نه لاپوشانی تروریست‌های درون نظام. دره قیاق که تنها ۱۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، سال‌هاست که جولانگاه امن و آرام تروریست‌های خون‌آشام طالبان است. دولت فاسد و بی‌کفایت محلی هم که یک دست‌اش در جیب دولت است و دست دیگرش در دست طالبان، به تبدیل این منطقه به «دره مرگ» کمک کرده‌‌است.

شمار کسانی که در طول این سال‌ها تنها در همین منطقه محدود و کوچک و کوهستانی، قربانی فجیع‌ترین جنایت‌های چهار طالب وحشی و پا برهنه شده‌اند، قابل احصا نیست؛ اما برای آن‌که تصویر دقیق‌تری از ابعاد هولناک فاجعه پیدا کنید، کافی‌ است بدانید که تنها در عرض یک‌ماه اخیر سه فرمانده پولیس ولسوالی رشیدان غزنی در همین نقطه، کشته شده‌اند.

ما را چه شده‌است که این فجایع را می‌بینیم و سکوت می‌کنیم؟ این امر بیش از تطهیر تروریزم از سوی امریکا و خلیلزاد و درست به اندازه جنایت‌های ضد انسانی طالبان، حیرت‌انگیز و ترسناک و رعب‌آور است. ما در برابر جنایت، واکسینه‌ شده‌ایم. حالا دیگر حتی یک نسل‌کشی تمام‌عیار هم نمی‌تواند ما را تکان دهد. این وضعیت، بیش از هر چیزی نشانگان بالینی یک بیماری فراگیر جمعی است. در این میان، بیانیه‌های ریاکارانه و کنش‌پذیرانه «محکومیت»، افسون عادی‌ساز رسانه‌ و فروکاست فاجعه به آمار و ارقام، در کنار وجدان‌‌های خفته و احساسات مرده ما به این بیماری، دامن زده و آن را گسترش داده‌است.

در گذشته، با وجود آن‌که وسایل ارتباط جمعی تا این اندازه، وسیع و مؤثر و نیرومند نبود، این رویداد می‌توانست به بروز موج‌های تاریخ‌ساز اجتماعی و سیاسی بیانجامد؛ اما امروزه، همه احساسات ما به چند آه و افسوس و نفرت و نفرین فیسبوکی خلاصه‌ می‌شود (این پست هم مشمول همین قاعده است) و به این ترتیب، همه‌روزه ابتکاری‌ترین انواع خشونت و جنایت را تجربه می‌کنیم، بی‌آن‌که بخواهیم یا بتوانیم در برابر عوامل مستقیم و غیر مستقیم آن کاری انجام دهیم.

طالبان آتش می‌زنند، امریکا تطهیر و توجیه می‌کند، دولت محکوم می‌کند و ما همچنان منتظر جنایت بعدی هستیم.

علے موسوے


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   گفته میتوانید که این پنج جوان چه کاره بودند؟ اگر از وحشی قطعات صفر یک و دو باشد شاید به جزای اعمالشان رسیده باشند، در غیر آن این وحشت قابل بخشیدن نیست.

>>>   این پنج جوان انسان این سرزمین بودند و هیچ جرمی را مرتکب نشده بودند.
اگر فرض کنیم که مجرم بوده باشند باید در محکمه به سزا محکوم میشدند.
کشتن و سوزاندن انسان یک عمل وحشیانه است و هر که مرتکب شده انسان
نیست وقتی انسان نباشد جایی برای مسلمان بودنش وجود ندارد.
طالب جنایت میکند
غنی حمایت میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است