مرده‌های افغانستان از قدس حمایت کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۳    ۱۳۹۹/۲/۳۱ کد خبر: 163466 منبع: پرینت

سید جمال‌الدین افغان، سخنگوی مرده‌های افغانستان و مشاور ارشد یاسر عرفات در آن جهان، از آزادی قدس توسط مردم افغانستان حمایت کرد. وی که هنگام خواندن اعلامیه کنار مولانا جلال‌‌الدین محمد بلخی، سید اسماعیل بلخی، برهان‌الدین ربانی، صبغت‌الله مجددی و آصف محسنی ایستاده بود، کمی دورتر ایستاد و گفت، «درست است که ما مرده‌ایم اما همان‌طور که می‌توانیم قدس را آزاد کنیم، می‌توانیم کرونا نیز بگیریم.»

پروفیسور صبغت‌الله مجددی در مورد آزادی قدس گفت، «او اسراییل، او پدرلعنت! اگر سرزمین فلسطین را ایلا نکنی مه دیگه ازی وطن هجرت می‌کنم.» وی در دفاع از مردم فلسطین گفت، «شما چه قسم مردم هستید؟ کشورتان توسط اسراییل توته‌توته شد، طالبان خبیث هر روز اولادهای شما را می‌کشد اما شما به جایی که از خودتان حمایت کنید از بارسلونا حمایت می‌کنید. چه گپ است؟»

حامد کرزی، داکتر عبدالله و اشرف غنی که به نمایندگی از زنده‌های افغانستان در این تظاهرات شرکت کرده بودند و از منزل دوم به طرف مردم نگاه می‌کردند، نیز از آزادی قدس حمایت کردند. داکتر عبدالله، رییس‌جمهور قبلی همه‌شمول افغانستان و رییس فعلی شورای مصالحه و از خودگذری، برای شهدای فلسطین جنت برین خواست و اتحاف دعا کرد. وی گفت، «ایجاب می‌کند تا از آقای استولتنبرگ که طی تماس تلفنی و در این شرایط حساس که مردم رنجدیده‌ی ما دیگر توان دوپارچه‌گی و شقاقیت را ندارد تشکر به عمل آورده به حمایت خویش از نیروهای امنیتی و دفاعی مردم افغانستان در تامین صلح باعزت و پایدار که خواست دیرینه مردم فلسطین و افغانستان است دریغ ننماییم و هر چه زودتر به دستگیری و محاکمه کشانیدن عاملین این حملات.»

حامد کرزی در حمایت از مردم رنج‌دیده فلسطین گفت، «مه و مارشال صیب فهیم خان یک روز چای می‌خوردیم که یک گروپ از مردم فلسطین پیش ما آمدن. فهیم خان اشک در چشمایش جمع شد. گفتم فهیم خان، چه گپ است. فهیم خان بسیار با یک قلب پر از درد و محبت برادرانه به طرف مردم دید و گفت که برادرا مه یک کمی زکام هستم و چشمایم آب می‌زنه. باز از مردم معذرت‌خوایی کده بیرون رفت. همو روز مه فهمیدم که مارشال صیب فهیم خان از شمال گرفته تا شرق افغانستان را دوست دارد و همو قدر که لاجورد بدخشان و پنجشیر برایش مهم اس، انار قندهار و نارنج ننگرهار نیز مهم است.»

در پایان این تظاهرات اشرف غنی گفت، «ورونو او خویندو، امروز که سر مردم فلسطین ظلم شده مه هم مردم فلسطین هستم. مه از برادرای طالب یک بار دیگر می‌خایم که از جنگ و خون‌ریزی دست کشیده به پروسه صلح بپیوندد. ما امروز عملیات تهاجمی خوده علیه اسرائیل شروع کدیم و انشالا در چند ماه آینده از طریق دهلیز‌های هوایی به فلسطین جلغوزه صادر می‌کنیم. من یک‌بار دیگر تعهد می‌نمایم که به مردم فقیر فلسطین برق صادر می‌کنیم. برای مردم رنج‌دیده فلسطین یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم. نادری صیب سر از امروز باید زمینه‌ی استخدام مردم فلسطین را در ادارات دولتی فراهم بسازد. فضلی صیب، شما هم با طبقه‌ی اناث فلسطین در تماس باشید. وزیر صیب داخله، اندرابی صیب باید متوجه امنیت مردم باشد که در فلسطین مبایل زیاد دزدی می‌شه.»

مارشال صاحب جنرال دوستم که در این تظاهرات حضور نداشت و آنلاین گپ می‌زد گفت، «مه هم حمایت کده‌گی استم. گپ ما یک گپ هس. همی اشرپ غنی می‌گپت همی مارشالی ره نمی‌تم نمی‌تم، لاکُن داده‌گی هس.»

روزنامه هشت صبح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روز قدس
فلسطین
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   هشت صبح ، دیگر نه هشت است نی که صبح
شام تار است ، شام تار است ، نی که صبح

>>>   مـــردم افغانستان اول خودرا آزاد بسازند بعد اعراب ترورس ت را ، زندگی وحالت غلسطینی ها صد مرتبه بهتر از افغانستان است بارها جهانینان شرایط خوبی رابرای فلسطینی ها پیشنهاد کردند اما اینان نپذیرفتندوحالا پشیمان هستند ،عربستان چرا از فلسطینی ها حمایت نمیکند ؟

>>>   آیا مولوی میداند که صرف برگذاری یک محفل بنام مولانا چی اعتراضی صورت گرفت وگفتند با این گونه اعمال اسلام تباه میشود :
... استعمار پیر انگلیس بی اعتنا به همه این مقدسات با کمال بی شرمی و گستاخی در تلاش است تا دست ایتام آل محمد را از قرآن و عترت کوتاه کند و بوسیله امثال مولوی و شمس تبریزی فساد را و بت پرستی ر ا و شهوت رانی را و ناپاکی را و جهل و نادانی و خرافه پرستی را بنام عرفان جایگزین نماید و این پست ترین موجودات را (که فرمود انهم اخس طوائف الصوفیه شریف ترین خلق خدا معرفی کند....
ثروت های این مملکت صرف برگزاری کنگره های بین المللی شدن اما نه برای امام باقر و امام صادق علیهماالسلام و پیروان صادق آنها بلکه برای دشمنان آن بزرگواران یعنی
امثال بایزید بسطامی مدعی الوهیت و مولوی سنی متعصب ،...
که اگر دیر تکان بخوریم اگر از خواب بیدار نشویم و ایران را از فتنه ی صوفی گری که منشأ تمامی انحرافات است نجات ندهیم این خواب به مرگ مبدل می شود و ایران به اندلسی دیگر.
که حتی دیگر نه از اسلام اسمی و نه از قرآن رسمی باقی نخواهد ماند.
== مدرسه ی صدر بازار
ر

>>>   جناب اشرف غنی قول داده اند که ده فیصد چوکی هارا به فلسطنی ها سهم میدهند ونیز ده فیصد کـد 91 رابرای آنها می فرستد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است