چهار دسته در خصوص مساله قدس
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۹/۲/۳۱ کد خبر: 163479 منبع: پرینت

در خصوص مساله قدس چهار دسته افراد در افعانستان وجود دارد.
اول: معاش بگیران آمریکا- اسراییل که مخالف قدس اند.
دوم: معاش بگیران ایران که موافق قدس اند.
سوم: لودگانی که مخالف قدسند صرفا به این دلیل که از تفکر معذورند و با موج حرکت می کنند.
چهارم: آنان که آزادانه و سرسختانه می اندیشند و در عصر جهانی سازی که تمام رویدادهای خورد و کلان جهان به نحوی به هم گره خورده اند، تلاش می کنند از این استدلال احمقانه و حتی غیرانسانی عصر بربریت که می گوید "به ما چه مربوط" دوری کنند. زیرا دیگر آن زمانها گذشته است که رویدادهایی در گوشه ای شرقی از جهان بر سرنوشت انسانهایی در غربی ترین نقطه ی کره ی ارض تاثیرگذار نباشد و دقیقا به این دلیل و نیز از آنجا که خود را به یک حوزه تمدنی کلان متعلق می دانند قدس برای آنها مهم است همانقدر که افغانستان برایشان مهم است.
انتخاب با ما است که جزو معاش بگیران باشیم یا لودگان و یا آزادگان و متفکران.
خلیل صدرا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قدس
معاش
نظرات بینندگان:

>>>   جناب صدرا با چنین استدلال کودکانه سر اتک خواهان را خاریدید. تاریخ پیجیده قدس که به درازنای تاریخ تمدن بشری ارتباط دارد و هم تاریخ یهودیت و مسیحیت و اسلام را که در تاریخ قدس گره خورده؛ نمیتوان به یک جمله مختصر ساخته و تمامی بشریت علاقمند پیرامون موضوع را با این بینش تحقیر کرد.

>>>   مسأله قدس و مسأله مجاهدینی که بعد از جنگ های داخلی،خانه های مردم را غصب نموده اند،یکی است.
منتهی فرق اش این است که بعد از تشکیل دولت جدید در افغانستان.بعضی صاحبان خانه ها آمدند که خانه های خود را بگیرند،مجاهدین برایشان گفتند که برو ،این خانه از من است و دوباره نیا که یک شاجور را در شکمت خالی میکنم و صاحب خانه بیچاره از ترس ،پس کله خود را خاریده رفت.
قدس نیز که نام اصلی اش یوروشلیم است،در زمان حضرت عمر توسط مسلمانها فتح شد و عبادت گاه یهودی ها به مسجد تبدیل شد و یهودی ها آواره شدند و رفتند.
بعد از چهارده صد سال دوباره مجهز با سلاح و پول ،دوباره به یوریشلیم آمدند و به فلسطینی ها گفتند که این خانه چهارده صد سال پیش از کن بود و تو آن را غصب کرده یی.
لطفاً این خانه را تخلیه کن و برو.در غیر آنصورت یک شاجور را در شکم ات خالی میکنم.
یهودی ها نه مسلمانان را برسمیت میشناسند و نه هم مسیحی ها را.
نه قدس را برسمیت میشناسند و نه هم کلیسا محل تولد عیسی را و نه هم کلیسا محل گذاشتن میت عیسی را.
شما شاید خبر نداشته باشید که در بیت المقدس تنها عبادت گاه مسلمان ها وجود ندارد.بلکه عبادت گاه های مسیحی ها نیز وجود دارند.
بنأ یهودی ها میگویند که شما مسلمانها و مسیحی ها،هم عبادت گاه ما را تسخیر کرده اید و هم دین ما را دزدی نموده و آن را تغیر دادید.
زیرا اکثریت آیات انجیل و قرآن،اقتباس شده از تورات است.
همین حالا یک نفر دیگر بیاید و بگوید که من پیغمبر هستم و قرآن شما را تغیر داده و مطابق عصر جدید بسازد،آیا شما پیغمبری وی را و کتاب وی را قبول دارید؟
معلومدار نه.
نا گفته نباید گذاشت که آنچه در تورات آمده است،نیز همه از خود حضرت موسی نیست،بلکه انجیل اقتباس شده از ادیان و کلتور ث رسم و رواج های مصر باستان و فراعنه مصریان است که تاریخ چندین هزار ساله،قبل از پیدایش دین یهودیت دارند.

>>>   قصه اصلی این است که زور مندان در همه جای دنیا اشتهای سیری نا پذیر دارند.
اگر مانع شان نشوند تمام دنیا را از خود میکنند و ما کند کرم های کند تا آخرین فرد همدیگر را خواهند خورد.

در قضیه فلسطین مشکل تنها فلسطین نیست، اگر اسرائیل فرصت پیداکند تمام فلسطین و اردن و لبنان و سوریه و مصر و بعد هم سعودی و کشور های خلیج و هر کجا که نفت است را اشغال خواهد کرد.

دیر یا زود ما شاهد جنگ های جدید برای قبضه کردن منابع در قطب شمال و جنوب ، و منابع در فضا چه مهتاب و مریخ و امثالهم خواهیم بود .
پس مقاومت یعنی مانع ایجاد کردن به خاطر پیشروی بیشتر قدرت های قلدر است ، و این مشروع است در غیر آن حیات خودت را از دست خواهی داد.

اگر در برابر تجاوز پاکستان به پیشقراولی طالب مقاومت ایجاد نمیشد شاید در سال اول حاکمیت طالب مناطق غیر پشتون به خصوص شمالی و هزاره جات از سکنه خالی میشد.
و حالا هم پاکستان همان پارسی را در پیش دارد.

پاکستان پشتون های غیر مدنی را از پاکستان میراند و با ایجاد موج دیورند خواهی در افغانستان قصد تخلیه مناطق مرزی را از پشتون های بومی دارند و میخواهند تا این پشتون ها را در افغانستان و به خصوص در شمال و در نوار سرحدی شمال و مسیر های ترانزیت طورخم تا خیرتان جا به جا کند تا هم خود را از شر شان بی غم کند و هم از این قبایل نا متمدن در امنیت راه ترانزیت کالا های تجارتی پاکستان به آسیای میانه سود ببرد.

و بدین گونه است ریسمان کشی دنیای جدید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است