جریان قدس برای مسلمانان مساله اصلی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۹/۳/۳ کد خبر: 163512 منبع: پرینت

شورای اخوت اسلامی در ولایت هرات تاکید کرد که روز جهانی قدس متعلق به تمام جهان اسلام است و همه بزرگان اسلام از این روز حمایت می‌کنند.
مولوی سیداحمد آخوندزاده رییس دفتر و سخنگوی شورای اخوت اسلامی در ولایت هرات اظهارداشت که این شورا همه ساله از روز جهانی قدس، به صورت باشکوه و با حضور چند هزار نفری علمای شیعه و سنی، مقامات دولتی و شخصیت‌ها و مردم تجلیل می‌کرد اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا گردهمایی‌ها را لغو کرده است.
وی افزود: قدس از مسلمانان است و باید در نهایت به مردم فلسطین بازگردد.

حجت‌الاسلام محمد رجب‌زاده، عضو هیات رهبری شورای اخوت اسلامی در هرات نیز روز جهانی قدس را متعلق به همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان عنوان کرد.
وی تاکید کرد که جریان قدس برای مسلمانان یک مساله اصلی است.
این عالم دین بیان کرد که "وحدت، اتفاق، اخوت و برادری اسلامی تنها چیزی است که همه مسلمانان را به هم می‌رساند و از این طریق می‌توانند تمام مشکلات جهان، به ویژه مشکلات خود افغانستان را حل کنند."

به گزارش آوا، در نشست شورای اخوت اسلامی، مولوی غلام محمد مصون یکی دیگر از اعضای شورای اخوت اسلامی گفت که «بیت‌المقدس ارزش بسیار زیاد و فلسطین اهمیت والایی دارد و ما متاثر هستیم که بعضی افراد با اینکه خود را مسلمان می‌دانند از این مساله دوری می‌جویند و می‌گویند که درکشور ما و دیگر کشورهای اسلامی مشکلاتی وجود دارد و تنها فلسطین با مشکل روبرو نیست».
مولوی مصون تصریح کرد که هدف ما از بزرگداشت روز جهانی قدس در افغانستان نه تنها تجلیل از این روز، بلکه تلاش برای وحدت امت اسلامی است.
وی تاکید کرد که پیشنهاد و انتظار این است که امت اسلامی در یک صف قرار گیرند و از سرزمین‌های اسلامی دفاع کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قدس
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   شما اول وطن خودرا نگذارید صوبه پاسکستان شود بعد بروید قدس رابه فلسطینی ها بسپارید
همین صلح با طالب وتوافق امریکا در ظاهر با طالب اما دراصل با پاکستان به معنی سپردن سرنوشت افغانستان به پاکستان است اینکه شاه محمود قریشی میگوید : رئیس جمهور افغانستان باید باذ پاکستان صحبت کندماهستیم وامریکا رفتنیست ، یعنی ما جانشین امریکا هستیم ، واینکه صدراعظم رئیس استخابارات ولوی درستیز پاکستان یکجا به دیدن ترامپ رفتند وخوشحال برگشتند آیا آنها ازینکه درافغانستان صلح می شود خوشنود هستند؟؟ هرگز نیست اگر آنها ایرا می خواستند بدون امریکا خود شان می توانستند درظرف یکماه طالبان را مجبورسازند تا از جنگ دست بکشند ، خوش بودن آنها از مذاکره با امریکا یعنی سازش امریکا با پاکستان است ، یعنی امریکا برای پاکستانی ها گفته است : این کشور جورشدنی نیست تسلیم بشما ، صرف ازینجا برای ما ضرری نرسد،
آی اس آی میتواند با چند دست ریش مصنوعی که حتی اگر از موی خوگ وخرس یا دم اسپ باشد چنان مردم مارا رام ومطیع گرداند که درهردو دنیا بنده واسیر پاکستانی هاباشند بشرطیکه آن ریش های مصنوعی اقلا دوبلست دراز باشند وکسیکه آنرا پوشیده یک چجنرال متقاعد آی اسآی وچند کلمه راست ودروغ عربی هم بلد باشد
ر

>>>   نظردهنده اول
تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
سعدی

>>>   تو کارزمین را کی نکو ساختی که به آسمان پرداختی .
مسلمانان افغانستان اگر صادق متفق و بر خود حاکم باشند اول کشور خود
را آرام و تحت لوای قرآن که یکی است و یک خدا و یک پیغمبر مارا هدایت و رهبری کرده و میکند درست و همدیگر پذیر بسازیم . بعدآ بپردازیم به کمک و اخلاص به دیگران . ای وای به مرغی کز یاد رفته باشد
در دام مانده صید و صیاد خفته باشد
م . زمین بوس

>>>   به نظر دهنده دومی....
مگر فلسطینی ها از محنت ما بی غم نیستن؟ در چهل سال جنگ افغانستان میلیونها نفر مردن فقط دو میلیون نفر در جنگ با شوروی کدام فلسطینی و عرب به ما تسلیت گفت؟ میفهمی دو میلیون فلسطینی در اسرائیل زنده گی میکنن و از همه حقوق شهروندی برخورداند؟ فلسطین به ما چه ربطی داره بفکر کشور خوو باشیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است