طالبان و حکومت در سه روز عید آتش‌بس اعلام کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۲    ۱۳۹۹/۳/۴ کد خبر: 163523 منبع: پرینت

طالبان در سه روز عید آتش‌بس می‌کنند و از جنگ در کشور دست می‌کشند.
طالبان اعلام کردند که جنگجویان این گره در سه روز عید رمضان بر نیروهای امنیتی در سراسر کشور حمله نخواهند کرد.
این گروه از جنگجویانش خواست که در این سه روز در مناطق زیر کنترل حکومت نروند و نیروهای دولتی نیز اجازه ندارند در قلمرو طالبان بیایند.

دقایقی پس از پخش این اعلامیه طالبان، اشرف غنی در توییتر اش از این کار طالبان استقبال کرد و به نیروهای امنیتی دستور داد که آنان نیز در این سه روز آتش‌بس کنند.
آقای غنی در توییتر اش نگاشته‌است که نیروهای امنیتی در این سه روز عملیات تهاجمی شان را متوقف و به حالت دفاعی در خواهند آمد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
حکومت
عید
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان زیر فشار باشن آتش بس میکنن

>>>   اتش بست سه روزه بدردی مردم افغانستان نمی خورد اگر طالبان واقعا مسلمان است وازمسلمان کوشی خسته شده بایداتش بست همشه گی نماید درغیراین صورت اتش بست معنی ندارد هیج جای خوش حالی نیست وچند روز بعد خون ریزی مردم افغا نستان شروع می شود توسط طالبان کرام خون اشام

>>>   در ماتم ملت کشاف آتش بس گردند.
تا من یادم است کشاف در پهلوی قدرت ایستاده بود.
در زمان کمونیست ها رفت پهلوی رهبر ها
زمان طالب به ملای کور بیعت کرد
عاقبت اش به خیر

>>>   دوست ها مرا مورد طعن ولعن قرار ندهند و به مخالفت بابرداشت عمومی ونظام موجود در جریان سیاسی موجود ننمایند هرقدر میکوشم خودرا قناعت دهم که نظام طالبانی وسیستم داعش را بادولت کابل مجزا فکر نمایم نمیتوانم خودرا قناعت دهم احیانا چشم پت وبدون رضایت قلبی میخواهم قبول نمایم حد اقل اطراف منازعه روی مناصب ومنافع وروی این که کدام یک بهتر خوش خدمت تر به ارباب میباشد باهم در تضاد اند بارهم معقول به نظر نمی اید ودر نتیجه باز به همان مربع اول بر میگردیم که اینها همه زهر یک مار وخار یک درخت اند وبخاطر کشتن بیشتر افغانها وتخریب بهترکشور ازادگان تنسیق گردیده اند ازین رو نمیشود به این بازی ها ی اتش بس وزندانی نمودن ودوباره هزار هزار رها نمودن وخلعت پوشانیدن وجایزه دادن فریب خورد واین همه بازی ونیرنگ بیش نیست وکسی به این ترفند ها باور واعتماد نمیتواند
ولایت خان صافی

>>>   Arif Rahmani
‏آیا رهایی دو هزار زندانی صرفا برای ۳روز آتش بس، زیاد نیست؟ آیا رهایی این زندانیانی که عمدتا توسط امنیت ملی به جرم های سنگین و ننگین گرفتار شده و بسیاری شان به حبس های طویل المدت محکوم شده اند زمینه ساز صلح واقعی خواهد شد؟ آیا این زندانیان خطرناک دوباره به جبهه های جنگ برنمی گردند و تنور جنگ‌ را گرم تر نمی سازند؟

>>>   جنگ در رمضان، آتش‌بس در عید؛ طالبان چه می‌خواهند؟
مرگ بر اثر کرونا یا مرگ در نتیجه حمله‌های انتحاری، درگیری‌های مسلحانه، بمب‌‌های کنار جاده‌ای و…؟ ماه رمضان امسال نیز مثل چند ده‌ سال اخیر در افغانستان، خونین و مرگبار بود. صدها نفر از هموطنانی که در این ماه، جان باختند، میان مرگ بر اثر کرونا یا مرگ در نتیجه حملات طالبان، باید آماج یکی از ‌آن‌ها می‌شدند.دست کم ۱۴۶ کشته و ۴۳۰ زخمی از میان غیر نظامیان بی‌دفاع و مردم ملکی در نتیجه حمله‌های مسلحانه طالبان در طول ماه رمضان، آماری است که منابع امنیتی دولت، اعلام کرده‌اند.
آمار واقعی شاید بیش‌تر هم باشد. طالبان همواره با ده‌‌ها درخواست برای آتش‌بس یا دست کم کاهش خشونت در ماه رمضان و یا به منظور مبارزه با کرونا مخالفت کردند. به این ترتیب، نه‌ تنها هیچ آتش‌بسی برقرار نشد و خشونت‌ها کاهش نیافت؛ بلکه موج جنون‌آمیز ترور و کشتار تا آن‌جا گسترش یافت که حتی مادران باردار و کودکان شیرخوار را روی تخت شفاخانه‌ها هم هدف گرفت.
با این‌همه طالبان در ایام عید فطر برای سه روز، آتش‌بس اعلام کرده‌اند.

>>>   درماه مبارک رمضان سراسرخون ریزی از طرف طالبان سه روز عید اتش بست بخاطری رفعی خستگی چند روزبعد باز هم شروع جهاد خروفات وای وای وای به حال مردم مظلوم افغا نستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است