بد ترین سیاستمداران
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۳۹۹/۳/۶ کد خبر: 163543 منبع: پرینت

من دانشجوی همیشگی درس‌های سیاست هستم. سیاست پهنای گسترده‌ دارد و امروز یکی از این درس‌ها را که در زندگی سیاست‌شناسی آموخته‌ام با شما در میان می‌گذارم.
پنج عادت بد سیاستمداران ‌که سبب فقر دولت‌ها می‌شوند اینان هستند:

نخست، جلال پرستی
تجملات ویژگی سیاست‌مدارانی است که از معنای سیاست تعریف نادرستی ارایه می‌دارند. به باور آن‌ها تجملات بر جلال و عظمت سیاستمدار می‌افزاید و او را برجسته و مهم جلوه می‌دهد.

دوم، پول‌پرستی
سیاستمدارانی که عرصه‌ی سیاست را فرصتی برای پول‌سازی می‌پندارند، خدمات کم‌تری پیش‌کش می‌کنند. آن‌ها دولت را برای تمویل خصوصی سوء استفاده می‌کنند. این امر سبب شکنندگی دولت و سیاست می‌شود.

سوم، شکم‌پرستی
برخی سیاستمداران در برابر شکم قدرت کنترول ندارند. آ‌ن‌ها غذا های متنوع را نسبت به غذا های ساده و کم‌هزینه ارجحیت می‌دهند. این‌کار سبب می‌شود که آن‌ها اخلاق و ارزش‌های انسانی را فدای نفس خود می‌سازند و توان درک انسانی‌شان از جامعه به ویژه فقرا افت می‌کند.

چهارم، پنهان‌کاری
معامله‌ی پنهان عملی‌است که سیاستمدار بدون درنظرداشت اصول، قوانین و هنجار‌ها برای منافع سیاسی خود عمل می‌کند. سیاست‌مداران معامله‌گر از بی‌ثباتی، بی‌برنامه‌گی و خودشیفته‌گی رنج می‌برند.

پنجم، واسطه یا نپوتیزم
واسطه به عملی گویند که سیاستمدار به خانواده، خویشاوندان، هم‌تباران و علاقمندان خود امتیازات سیاسی را فراهم می‌سازد و دانش، شخصیت، کرکتر، تجربه و تعهد را فدای آن می‌سازد.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاستمداران
نظرات بینندگان:

>>>   ششم : علاقه زیاد به جنس مخالف که درین خصوصو رهبران کشورهاس اسلامی ودر اوا اعراب درردیف اول قرار دارند

>>>   وطن فروشی و غلامی استعمار بدترین نوع سیاست است

>>>   ستیز صاحب محترم
صاف و ساده بگوئید که سیاست مدار نداریم.
زنده ک سلامت باشید و عید تان مبارک

>>>   جناب ملک ستیز!
از قدیم بزرگان گفته اند؛ ( عاقلان را اشاره بس است). اگر ایشان را خرد و وجدانی بودی؛ لااقل باید درک کردندی. زیرا این تعریف شما از اشاره هم بالاتر رفت. این اوصاف تمامی بزرگان دین و دولتی است که یک گروه انسانی سی و چند ملیونی بدبخت و محکوم تاریخ را به گروگان گرفته اند.
....

>>>   هفتم و هشتم: جاسوسي و نفاق افگني
سياستمداران افغانستان به هر در و ديوار خودرا ميزنند تا خودرا مطرح كنند واز هر وسيله استفاده ميكنند تا مردم را بجان هم بياندارند و خد از آن نفع بگيرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است