بازی روانی خروج نظامیان آمریکایی
تا کی میخواهید بازیچه بازی های روانی آمریکایی ها باشید؟ کمی بخود بیایید و اجازه دهید چشم شما واقعیت ها و بازی فریب روانی آمریکایی را ببیند 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۸    ۱۳۹۹/۳/۱۱ کد خبر: 163588 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)نظامیان آمریکایی هرگز افغانستان را ترک نمی کنند و آنان تا زمانیکه اهداف منطقه ای و غارتگری آمریکا پایان نیابد در افغانستان باقی خواهند ماند.
سال ها است که هرازچندگاهی تبلیغات خروج نظامیان و نیروهای استخباراتی آمریکا و نیروهای بلک واتر که در پوشش های مختلف در افغانستان فعال هستند، بوق رسانه ها می شود و سران آمریکایی از جمله روسای جمهور این کشور بخصوص جناب ترامپ، داد خروج از افغانستان را سر می دهند.

در این میان، یک عده افراد نا آگاه (به اصطلاح تحلیلگران و یا سیاسیون و یا مسوولان سیاسی) مطرح، ناخودآگاه و یا دیکته شده، اوضاع را به نفع تبلیغات روانی آمریکایی ها به بررسی می گیرند و عوارض خروج نظامیان آمریکایی ها را در اذهان عامه القا می کنند.
این افراد خواسته یا ناخواسته، مبلغان عملیات روانی آمریکایی ها هستند. در حالیکه بر همگان روشن و مبرهن است که چهار پایگاه اصلی نظامی آمریکایی در افغانستان هرگز تخلیه نشده و به این زودی ها به دیگران واگذار نشده و یا تخریب نمی گردد.

تمایل آمریکا برای ایجاد پایگاه های دایمی در افغانستان نه تنها برای جلوگیری از شکست روحیه ی نظامیان شکست خورده این کشور که در صورت خروج بدون دستاورد از افغانستان دامنگیر آنها خواهد شد، طرح ریزی شده است، بلکه برای پیشگیری از شکست نقش موثر ناتو که نخستین گام از محدوده ی مرزهای سنتی خود را با حضور در افغانستان برداشته است، نیز پیش بینی شده است.

نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان اعلام کرد حتی پس از دستیابی به توافق صلح با طالبان نیز نظامیان ناتو به حضور خود در افغانستان ادامه خواهند داد. «نیکلاس کی» نماینده غیرنظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان گفته بود که نیروهای بین‌المللی حتی پس از توافق آمریکا و طالبان نیز در افغانستان باقی خواهند ماند. ناتو افغانستان را ترک نخواهد کرد، ناتو به ماندن و حمایت از نیروهای امنیتی افغان متعهد است.

در همین حال، برخی رسانه ها گزارش کرده اند که ترامپ برای افزایش شانس پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر درنظر دارد تا از حربه خروح نیروهای آمریکایی از افغانستان استفاده کند اما براساس گزارش‌ها پافشاری برای خروج سریع باردیگر موجب بروز اختلاف میان وی و تیم امنیتی و نظامیش شده است.

براساس این مطلب، ترامپ که هیچ دستاورد خارجی برای ارایه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا ندارد بار دیگر به حربه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان متوسل شده است و مجدداً با شدت بیشتری آن را مطرح می‌کند.
این در حالی است که در تبلیغات انتخابات سال 2016 نیز ترامپ شعار خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را مطرح کرد که هرگز به آن وفادار نبود بلکه اقدام به افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان کرد.
سخنان اخیر ترامپ مبنی بر اینکه 19 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان کافی است، زیر سوال بردن تلاش‌های ارتش و سازمان‌های امنیتی آمریکا در افغانستان تلقی شده است.

در ادامه این مطلب آمده که «مایک پامیو» وزیر امور خارجه آمریکا با برخورد هیجانی و شتابزده با تحولات افغانستان از سوی ترامپ مخالف است و چنین برخوردی را موجب گستاخی طالبان برای گرفتن امتیاز از واشنگتن می داند؛ این بدان معنا است که دستگاه دیپلماسی امریکا که مذاکرات آمریکا و طالبان را هدایت می‌کند با نگاه معامله گرایانه ترامپ به تحولات آتی افغانستان چندان موافق نیست و این وضعیت ترامپ را برای موفقیت در این کشور نگران می‌کند.

جالب اینجا است که برخی رسانه ها و سیاسیون خوشباور و یا بهتر است بگوییم نادان به امور سیاست، می پندارند که واقعا آمریکا با طالبان در حال مذاکره بوده است و باید آنان در راستای تصامیم متخذه در این مذاکرات، خود را عیار نمایند. در حالیکه چنین نیست. جالبتر از اینکه برخی کشورهای ذیدخل در امور افغانستان نیز باور کرده اند که میان آمریکا و طالبان مذاکره جریان داشته و هنوز ادامه دارد.

این روند را بگونه ای جلوه داده اند که انگار آمریکا بصورت مستقیم با یک گروه تروریستی خود ساخته که اینک نیز به تمویل آنان مشغول است، مذاکره می کند تا به افغانستان صلح بیاورد. در حالیکه همه باور داریم چنانچه آمریکا بخواهد و تصمیم بگیرد، ظرف مدت یکهفته تمامی گروه های هراس افکن از افغانستان ریشه کن خواهند شد. اما چرا این به اصطلاح سیاسیون نادان هنوز نمی خواهند باور کنند که این یک بازی بزرگ است برای غارت بیشتر و سرگرمی سران و به اصطلاح رهبران که درگیر امور متفرقه باشند و از موارد اصلی و اهداف از پیش تعیین شده آمریکایی ها بدور بمانند.

تا کی میخواهید بازیچه بازی های روانی آمریکایی ها باشید؟ کمی بخود بیایید و اجازه دهید چشم شما واقعیت ها و بازی فریب روانی آمریکایی را ببیند. بس است دیگر! برای ساعتی هم که شده منیت خود را کنار بگذارید و از عقل خود کار بگیرید.
اگر شما به اصطلاح رهبران و سیاسیون فروخته شده نیستید و در مقابل خارجی ها نقطه ضعف ندارید، دقایقی وقایع عینی گذشته را مرور کنید و ببنید چقدر فریب خورده اید و چقدر آمریکایی ها از شما علیه منافع ملی ما استفاده کرده اند؟ و اگر چنانچه نقطه ضعف دارید و نمی توانید واقعیت ها را بیان کنید، کنار بروید و از این بیشتر مردم در رنج و عذاب نگذارید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خروج
نظامیان آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   من در حالی که سر تاپا مخالف تجاوز ولشکر کشی خارجی در کشور عزیزم وهر کشور دیگر هستم وازاستعماروامپریالیزم سخت نفرت دارم تعجب میکنم که عده ای زیادی دعوی دارند که خارجی ها درافغانستان شکست خورده اند کشتن یک افغان مستقیما برای انهابسیار مشکل است اما انها توانستند ظرف سی سال نزدیک به دوملیون افغان را به قتل برسانند وده ملیون را هم اواره ساخته اند وپنج ملیون را هم معیوب ومعلول وبی روزگار نموده اند وده ملیون را هم به فقر وتنگدستی مبتلا کرده اند این برنامه های طویل المدت انها بود که به این پلان ها صد در صد موفق وپیروز گردیده اند وتوانستند نوکران خودرا در راس امور قرار داده کنترول هوا وزمین ووحدود کشور را کاملا در اختیار بگیرند ودارای های با ارش کشور ما را در طول همین مدت به یغما برده اند سیل از تکنوکذات های بی دین ووطن فروش وکمونیست های خود باخته وخود فروخته همه را تنظیم نموده علیه ملت مسلمان واگاه وبه پاخواسته ای ما استعمال مینمایند مزدوران واجنت های زر خریدی چون حکمتیار وکرزی وغنی وعبدالله وقانونی ومحمدی وخلیلی وبی دانش وطالب وداعش وهزارانی دیگر را بر گرده های این ملت سوار نموده اند پس در کجا ودر کدام ساحه شکست خورده اند که ماهم بدانیم وازان اگاه شویم این همه ایکاش ولیت ها همه خواب وخیال است انها مزدوران چون پاکستان وخلیج وصدها کشور بلی گوی دیگر دارند که در صورت ضرورت به ندای باطل انها لبیک میگویند وهرگاه انها درینجا باشند ویابروند پیروز میدان اند نه تنها در اینجا در بسا جاهای دیگر که ظاهرا نوای مخالفت با خارجی ها را می نوازند ودر واقع همکار ویار ویاور انها اند
ولایت خان صافی از کاپیسا

>>>   صمیم آریا
یک دوستم تعریف میکنه:
میگه در آمریکا بودم رفتم بازار تربوز بخرم طبق عادت تربوزها را یکی یکی بلند میکردم وبا کف دست تپ تپ میزدمشان یک خانم آمریکایی گفت آقا چه کار میکنی؟ برایش توضیح دادم خواهش کردگفت یک تربوز خوب بمنم جدا کن همین کار را کردم تشکر کرد وگفت از کجا هستی؟ گفتم از افغانستان🇦🇫
گفت کاشکی قبل از انتخاب مسوولان تان آنها را همینطوری تپ تپ میکردین!!!

>>>   محمد بنایی
درین مُلك عمریست که گرگان در لباس گوسفندان شبانی می‌کنند و بعد از هر ظلم و تعدی با اندکی ابراز تاسف وتألم باز بر شور و شعور مردم فرمانروایی می‌کنند. مگر کم دیده‌ایم -ازین‌دست مظالم و تعدی‌گری‌ها- که با نامهای پرطنطنه با استفاده از حصار دین و آئین پوست عوض کرده اند و هنوز هم عزیزی و سروری می‌کنند؟!
تحفظ درین ماتمکده تنها راه عافیت است؛ هرچند سکوت نیز عافیت‌سوز است.

>>>   معشوق رحیم
اژدهای بغداد
میگویند مارگیری در کوهستان های دور افتاده از شهر بغداد اژدهای را پیدا کرد که از شدت سرما و خنک کاملا بی جان و بی حرکت در گوشه ای افتاده بود. اژدها را با ریسمان و یا زنجیر محکم بسته کرده با خود به بغداد برد.
در میدان شهر جای که رفت و آمد مردم زیاد بود اژدها را به نمایش گذاشت و چنین وانمود میکرد که او نه تنها مار بلکه حتی اژدها را هم میتواند مهار کند.
پس از یکی دو ساعتی در حالیکه که تعداد تماشاچی ها بی حد زیاد شده بود گرمای آفتاب بغداد آهسته آهسته یخ های اژدها را آب کرد و اژدها یک باره خیز زد و تمام بند و زنجیر های خود را پاره کرد. تعدادی از مردم در عین فرار یکی بالای دیگر افتادند جان خود را از دست دادند، تعدادی را هم اژدها یکجا با مارگیر که از ترس در گوشه ای آرام و بی حرکت ایستاده بود و فکر میکرد با من کاری ندار بلعید.
آنهای که اژدهای یخ زده و بی حرکت اسلام سیاسی را از خواب زمستانی بیدار ساختند تا به وسیله ی آن خود را بر سرنوشت مردم حاکم بسازند، نمیدانستند که اگر این اژدهای هفت سر یک بار از خواب بیدار شود و از بلعیدن مردم نشه شود خود شان را هم یکی پی دیگری خواهد بلعید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است