با زبان پشتو خود را مسخره و بدنام تاريخ نكنيد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۹/۳/۱۴ کد خبر: 163649 منبع: پرینت

داکتر فطرت ناشناس یکی از دانشمندان زبان که دکترای خویش را در زبان شناسی از روسیه به دست آورده که خود یک پشتون تبار قندهاري است میکوید من به ساختار زبان پشتو متوجه و زياد دقت به کار بردم اینطور استنباط نمودم که در خصوص این زبان به هر اندازه کار صورت بگیرد کاملا" بی فایده و ضیاع وقت و مصرف بیجا است.

وي از دولت مردان پشتون تبار تقاضا نموده است که مصارفی که در مورد زبان پشتو صورت می‌گیرد در عوض مصارف گزاف را درجهت غنا مندی فرهنگ اصیل خراسان بزرگ انجام بدهند تا ملت ها بدانند صاحب اصلی‌ خراسان کهن و باستانی کی ها هستند افتخاراتش به پشتون، تاجیک هزاره ازبیک و بقیه اقوام افغانستان امروزی تعلق می‌گیرد پیام داکترصاحب ناشناس از پشتونهای فاشیست که سر اسپ تعصب سوار هستند این است که هر قدر به این مورد بی فایده بتازید خودتان را با این کار مسخره و بد نام تاریخ خواهی نمود.

نادر صیقل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زبان پشتو
ناشناس
نظرات بینندگان:

>>>   ناشناس دلاک صرف سر کلی و زیر قول تراش کردن را خوب یاد دارد وبس و آن هم از رفیقایی خراسانی اش برایش به میراث مانده است بدون این نمک ناشناس جو دو خر را تقسیم کرده نمیتواند چی ماند به تحلیل در باره یک زبان اگر ناشناس ادم میبود رو به دلاکی نمیکرد

>>>   کلمه حق و حقیقت گفته است خدایش خیر دهد.

>>>   حرف حق و حقيقت از زبان داكتر ناشناس در مورد زبان پشتو و پشتونهاي متعصب برملا سازي يكي از واقعيت هاي مهم تاريخي افغانستان است. ناشناس شخصيت علمي و اكادميك كه دكتورايش را در شناخت زبان پشتو بدست آورده و خودش هم از پشتونهاي اصيل افغانستان است تنبان فاشيزم را در آورده است و ديگر هيچ خياطي قادر نخواهد بود تا ستر عورت فاشيزم نمايد. داكتر ناشناس عمر هزار ساله برايت خواهانم.
شهاب ثاقب

>>>   تنها پشتون ها نیستند که برای انکشاف زبان خود کار میکنند،بلکه دانشمندان عرصه زبان های دیگر نیز همیش در کوشش و تپ و تلاش هستند تا لغات ها و یا واژه هایی را که جدیداً،خصوصاً در عرصه تخنیک و علوم طبیعی و کومنوکیشن با پیشرفت درین عرصه ها،هر روز واژه های جدید بمیان می آید،معادل آن در زبان خویش برایش لغات بسازند.
مثل :
سافت ویر-نرم افزار
هارد ویر-سخت افزار
اس،ام،اس-پیامک
فیس بوک-کتاب روی
وغیره.
اما با گذشت زمان یک تعداد زبانها بمرور زمان از بین میروند،زیرا آنها امکانات رقابت در مقابل زبانهای بزرگ را ندارند.
هر سال ده ها زبان محلی در نقاط مختلف جهان از بین میروند.
اما آیا میدانید که جالبتر از همه چیست؟
در اروپا و امریکا که از تمام کشور های جهان منحیث پناهنده آمده اند و زندگی میکنند،در هنگام حرف زدن.بعضی اوقات زبان خود را با زبان کشور مربوطه قاطی میکنند و اگر احیاناً در یک منطقه معین این کشور ها،مهاجرین کشور خاصی جابجا شوند و نسل های بعدی آنها نیز به همین شکل زبان اصلی خود را با زبان متطقه قاطی کنند،زبانهای جدیدی بمیان می آید.
در طول تاریخ نیز زبانهای جدید اکثراً با قاطی شدن یک زبان با زبانهای دیگر بنیان آمده است.
عیناً مثل تولید مثل زنده جانها که در اثر تکامل در طول پیدایش حیات در روی زمین،گونه های جدیدی بمیان آمده اند.

>>>   اولی،
دوکتور صادق فطرت ناشناس از جمله اولین دانشمندان زبان پشتو است که درین بخش مدرک دوکتورا بدست آورد۰ او از دلاک ها یا رقاصه های اتن باز پته خزانه ئی پشتو تولنه نیست۰

>>>   کلمه حق را گفت و از جهالت جاهلان نترسید ، خدایش خیر دهد.

>>>   يك پشتون هيچ وقت توهين به زبان مادري خود نميكند. أهل قلم بايد بداند كه اگر زبان پشتو بنيادنميداشت اكنون ديموگرافي باصراحت واضيح نموده كه ٧٥ فيصد پشتونها ومتباقي ٢٥فيصد اقوام ديگر مانند تاجك، هزاره،ازبك،پشيي،بلوج ايماق، گجر وغيره.... شامل نفوس شماري كشور ميباشد. چگونه به اين چرنديات باور كرد. م،ب از كابل

>>>   ناشناس درزبان پشتو دوکتورا دارد وخوب میداند حقیقت راگفته است."درکتاب ناشناس ناشناس نیست"اثر نویسنده نامدارکشور جناب صبورالله سیاه سنگ که اخیرن به چاپ رسیده ,جناب داکترصادق فطرت "ناشناس"ازروی بعضی جعلیات تاریخی پرده برداشته اند که این کارایشان درتاریخ درنوع خود بی پیشینه است.درجواب یکی از سوال های سیاه سنگ جوابداد:"پته خزانه اصالت ندارد.پته خزانه دورازمنطق است چرا بپذیرم؟" "مرحوم حبیبی باجعل پته خزانه وعلم ساختن آن نه تنها به پشتو خدمت نکرده بلکه آبروی ملیون ها پشتون را گروگان گرفت"(صفحات141 142کتاب یاد شده صبورالله سیاه سنگ) منبع: شماره 33تاریخ 27 حمل 1398خ هفته نامه فارسی.

>>>   تاریخ ظهور قبیله اوغان پختون مهاجر پشتونستان به سرزمین زیبا خراسان باید اسماعیل یون ، خانم ارین یون ، طاقت حرامی ،کمال ناصر اصولی کوچی و ستار سادات ملتانی بخوانند.
ظهور قبیله بنام افغان « پشتون » به علت خشکسالی طولانی در اطراف کوه های سلیمان در ( سال 1018 هجری , قمری ) , به دستور شاه عباس صفویی به سیستان در اطراف تالاب هامون هرمند سرزمین آبرفتی مسکن گزین شده اند و از اولاد شان در مقابل بقایای شاه طهماسب « شیعه دوازده امامی » نوکر به خدمت پاس بانی میگرفت. کوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از سر زمین آبایی افغانان محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان از قبایل هندی الا صل ملتانی نام برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد. در یا داشتهای تاریخی بعضی از نویسنده گان انگلیسی منجمله ( جنرال ادوارد فلینستون ) مولف کتاب افغانان نماینده انگلیس در در باره شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نیشن با تفصیل آن در اطراف کوه سلیمان , خیبر پشتخوا و وپیش وژوب سرزمین آبایی افغانان می باشد و ذکر گرده است.
سید محمد یعقوب هروی در تاریخ نامه ی هرات، نیز این واقعیت را می نویسد زیستگاه اوغان« افغان » یکی از ولایات مکران بوده است. شهر مستنگ شامل دهات بسیاری بوده است چنانکه در حاشیهء کتاب تاریخنامه ی هرات هم ذکر شده است که: شهر مستنگ یا مستنج را استخری و مقدسی هر دو در آثار خود اسم برده اند.
وقتی تاریخ خراسان قدیم (افغانستان امروزی) را بررسی نماییم طایفه ی افغان و کشوری به نام افغانستان در تاریخ و جغرافیای کشور ما موجود نیست و مردم ما که امروز برخلاف صریح اسناد تاریخی افغان نامیده می شود هیچ گونه تعلقی به افغانستان دیروزی و مردم آن سرزمین که اوغان=افغانها بوده اند، ندارد.
ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.
مرحوم میرمحمد صدیق فرهنگ می گوید واژه ی پشتون و افغان در آثار نویسدگان وشا عران این قوم این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.
دیگر کشور نیز به معنی واحد ویکسان هردو واژه ی پشتون وافغان تأکید میکند: «هنگامیکه زبان پشتو به مرحلۀ خط وکتابت رسیده است کلمات افغان وپشتون درآثار نویسندگان وشاعران این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.».ونیز در عصر 21 در مورد واژه افغان آصف ورد ک ژورنالیست کهنه کار ، عزیز الله استانکزی و یونس فکور تحلیگر سیاسی واژه افغان بنام قوم افغان یا پختون در اوار تاریخ است.
هموطنان آگاه قلم بدست افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان امروز اینها بنام ها ی درانی و غلجائی ( غلزائی) است و افغانها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان در سرزمین امروز بنا م افغانستان ندارند بلکه بر ضد ان هستند و تلاش دارند هویت تک قومی خود را بر‌دیگر اقوام تحمیل میکنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت راه نمی‌دهند.
داشتن دوکتورای غنی فقط تفرقه بهتر و سیستماتیک تر بین تمام اقوام شریف سرزمین مان و جایگزین کردن فاشیست های قبیله و کوچی های متعصب بجای آزادیخواهان نو اندیش را به ارمغان آورد .
عزیزان اقوام مختلف با سیاست های متفاوت باید بکوشند در اطراف واژه های وحدت و همدلی که یگانه راه نجات از دست متعصبان فاشیست و سران به قدرت رسیده پوشالی طاغوتی است جمع شده و با وحدت و همدلی تمام برای ساختن سرزمینی آزاد و مستقل و متکی بخود و دور از فاشیست های زمان بکوشند .
تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان , جاهل و بی ایمان است
منابع و ما خذ :
1_ آکا دمیسین دکتر عبدالاحمد جاوید، مقاله کابل در گذار گاه تارخ ، مجله سباوون ، سال اول دلو1366.
2_ میر غلام محمد غبار، جغرافیای تاریخی افغانسان
3_ عبدالحی حبیبی ، مجله آریانا کابل 1348
4 -- میر محمدصدیق فرهنگ ، افغانستان درپنج قرن اخیر، جلد اول، ص 6
5 _ ولادمیربارتولد، تشریح جغرافیا تاریخ خلافت شرقی ، ترجمه عرفان چاپ تهران صفه 374
6 _ محمد امین زواری ، جغرافیای تاریخ بلخ، بنیاد موقفات افشار، تهران 1388 . 7- افغان ( گزارش سلطنت کابل ) , مونت اسوارت افنستون , ترجمه محمد آصف فکرت 1376. 8- اقوام کوچی مجموع مقالات به کوشش حسن پاپلی یزدی 1372 .
9—غفور روف باباجان . تاجیکان . تاریخ قرون وسطی و دوره نوین دوشنبه انشار وزرات

>>>   استاد ناشناس هیچ وقت به زبان پشتو توهین نکرده بلکه لستد مخالف جعل و دروغ های شاخدار در مورد زبان پشتو است،. استاد راست می‌گوید فرهنگ خراسانی مارا با هم وصل می‌کند نه فر هنگ قبیله.

>>>   خدا را صد هزار مرتبه شکر گویم که افغان نبوده نبودم نیستم و هرگز افغان نخواهم شد.
من از خراسانم و خراسانی زبانم فارسی و قومم تاجیک تاجدار است که قبل از هجوم افغان ها در دیار بلخ تمدن و شکوه داشتیم.
فرهاد رحیمی

>>>   دوکتور صادق فطرت ناشناس از جمله اولین دانشمندان زبان پشتو است که درین بخش مدرک دوکتورا بدست آورد۰ او از دلاک ها یا رقاصه های اتن باز پته خزانه ئی پشتو تولنه نیست و یک دانشمند واقع گرا است۰

>>>   ناشناس علم وفهم زبان پشتو را ندارد ودوکتورا که می ګوید دروغ است نشان بدهد که درکجا چاپ شده است؟ لطفا به ګفتار ناشناس وناشناسان دیګر که بازبان دیرین سال که سردودهای ویدي برآن نوشته شده تست باورد نکنید ازکدام زبان وکدام ساکنس این کشور درتاریخ هیرودت یاد آوری شده است؟ تنها پشتونها وپکتیخا که سرزمین بود باش شان بود. اقوام مهاجم و میهمانهای ناخوانده تازی که قبل ازآمدن عرب ها نام دیګرشان معلوم نیست اکنون خود خراسانی دزد و رهزن معرفی می کند. جای نهایت شرم است زبان پشتواکنون دانشمندان دارند که به سطح جهانی تحقیقات شان قابل ستایش بوده. فارسی نیز زبان بشتون ها بوده است نصف نفوس کشوررا پشتونها فاری زبان تشکیل می دهد. بزرګترین نویسندګان یک قرن ګذشته فارسی پشتون بوده اند. به ګور ګور ګفتن زبان شیرین نمی شود. کمی ازخراسانی بودن تان برعقل تان بیفزاید. با بفهمید که این کشور ازکی است؟ وازکی خواهد بود؟
شاه محمود افغان باشنده بنجشیر زیبا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است