آتش گرفتن موتر حامل کارگران افغانستانی در ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۹/۳/۱۶ کد خبر: 163670 منبع: پرینت

در یک رویداد ترافیکی در مسیر زاهدان به یزد در ایران، یک موتر حامل کارگران افغانستانی غیر قانونی به گاردریل های کنار جاده برخورد کرد و آتش گرفت.

موتر حامل افراد غیر قانونی در ایران که ظرفیت پنج نفر را دارد، حامل چهارده سرنشین بود که سیزده تن آنان افغانستانی و یک تن پاکستانی بودند و در این رویداد تعداد سه تن کشته و مابقی افراد زخمی شدند.

یک مقام مسوول در کنسولگری افغانستان در زاهدان گفته است که این موتر بر اثر تیراندازی ماموران ایرانی آتش گرفته است.
یکتن از شاهدان این رویداد نیز اذعان داشته است که ماموران به آنها دستور ایست دادند و پس از این اینکه آنها توقف نکردند، تیراندازی شد که موتر آتش گرفت.

وضعیت شماری از زخمی‌های این رویداد که در بیمارستان تحت درمان هستند نیز وخیم گزارش شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کارگران افغانستانی
موتر
نظرات بینندگان:

>>>   البته قاچاقچيان افغاني تو ماشين مواد مخدر هم بوده درضمن ما مثل شما با ايشالله اينا كارگر هستند كشور رو اداره نميكنيم وگرنه تو ايران هم هرروز انتحاري ميشد مثل افغانستان وقتي به ايست پليس گوش نكرده با سرعت فرار كرده احتمال تروريست بودن بيشتر از قاچاقي وارد شدنه حتما بايد شليك بكنند هر چند ادمين نژادپرسته وافغانها دروغ گو و جاني بخاطر همين كامنتهاي مخالف نظرش را نشر نمي دهد

>>>   یک مشکل عمده این است که مردم افغانستان در مملکت خود مصونیت ندارند روز اقلا روز 100 تا 150 نفر کشته میشوند مردم بیچاره اوره مظلوم افغانستان بخاطر بقاع حیات خود پناه میبرند به کشور های همسایه از زیر چکک زیر ناوه پناه میبرند سرنوشت تلخ برای شان رقم میخورد یک زمان ما دل به این خوش کرده بودم که ۴۱ کشور مترقی میاید هر کدام شان یک ولایت را کمک خواهد کرد بر عکس آنها در افغانستان برای خواب شان افغانستان را استراحتگاه خود ساخته اند غیر خواب تشناب کردند خالی کرد معادن ما آمده اند ما باید مهاجرت کنیم که مزاحم نباشیم

>>>   ملت ایران از ماموران حفظ امنیت حمایت می کنند.
اردشیری کرمان

>>>   فكر ميكنم اگر بوعلي سيناي بلخي و مولوي هم فعلا زنده ميبود ايران هردويش را افغاني بي وطن گفته اتش ميزد.

>>>   نظر دهنده چهارم ایران که خیلی بد است و مردمش هم بد هستند لطف کنید از هموطنانتان بخواهید قاچاقی و چند برابر ظرفیت سوار وسایل حمل و نقل نشوند تا خودشان را به ایران تحریم شده برسانند اگر هم چند برابر سوار شدند از هموطنانت بخواه لطف کنند حداقل با سرعت زیاد در جاده رانندگی نکنند اگر هم کردند ازشان بخواه حداقل اگر پلیس بهشان ایست داد لطف کنند توجه کنند اگر نه و پلیس شلیک کرد دیگر مطلوم نمایی نکنند اما از همه بهتر این است که اصلا قاچاقی به ایران تشریف نیاورند ۴۲ سال هم لطف کنند به تاجیکستان بروند کشور تحریم شده مهاجر غیرقانونی نمیخواهد

>>>   سلام به دوستان
فير كردن بالاي مردم ملكي جنايت جنگی است.
اول تو چه خبر داری و میفهمی که در موتر مواد مخدر و قاچاق برآن بود.
دوم چه دل مسلمان وانسان داری که قاتل را برات میدهی.
سوم وقت که زاد گاه ابن سینا و مولانا بلخ است و از سید جمال الدین افغان اسعد آباد کنر است چرا انها را ایرانی خطاب میکنی.
پنجم .کسان که با لای موتر مسافرین آتش کرده فاشیستان خطاب نمی کنید.
پس باید حقیقت را اخفا نه کنید.
علی از اصفهان

>>>   نظر دهنده چهارم
درزمان بوعلی سینا ومولوی افغانستانی وجود نداشته است درپرچم افغانستان تاریخ تاسیس ان نوشته شده است (محض اطلاع)
محمد د مشهد

>>>   قاچاق دزدى است و نقص قانون است. از نمايندگان افغان گفتارها ى عرفه اى وقانونى نمى شنوى . چون دولت قانونى و قانونيت دولت و حاکميت قانون وجود ندارد. بلکه حاکميت حاکمان پشتون ونه قانون اجراء مى شود. همين قدر که توهين و پيغار و تهمت که انگشت انتقادافغان به ايران برزگ و مستقل است اگر يک درصد اش به سوى دولت افغان و طالبان وخود شخص افغان براى براى راه چاره انديشه شود وهمه خوشان را مسوول ناکامى ودرماندگى وورشکشتى دولت بى کفايت و مصارف گذاف به ارگ و دولت فربه و چاق هزار مشاور وهزار ياور و منشى و بدون نتيجه. دولت روم از چاقى بى اندازه حاکمان دولتى از درون کفيد.
حاکمان پشتون متکبر هستند ، به عنوان مثال داود خان که علیرغم توصیه‌ در سالهاى دهه 1960 گستاخ در مورد پاکستان داشت و خود را بدنام کرد
اسب چوبى او (سرگرمی) ايجاد دولت پشتونستان و تجزيه پاکستان بود. او کشور را در آستانه جنگ به پاکستان کشاند. پاکستان مرزهای خود را به افغانستان بست ٪ واردات و صادرات از بنادر پاکستان انجام مى شد. خاندان زى ها پشون زن هاى شان لب سرين نداشت و مردان شان موتر وماشين مدل جديد در بندرکراچى تيل خاک و نفت در کشور نبود و سلى جانانه از سوى خاندان محمدزايي طلايى بر گونه داود خان زدند. داود خان مغرور که ريشه حماقت وغرور ازيک کنده مى برايد را نخست وزیر پرافتخار را احمق ساختند. او وحدت افغانستان و تقسیم پاکستان می خواست. و پاکستان باسياست خود ونه با احساسات را داود خان را شرماند وداود را از سمت نخست وزیر خارج کرد. پاکستان متحد ساتو و سنتو بود - بازوی گسترده ناتو.
من نگرش پاکستان را درک می کنم. پاکستان هیچ اعتمادی به دولت پشتون نه داشت نه دارد و نه خواهد داشت ، هیچ اعتماد و اعتبار نیست. پاکستان تلافی هاى زياد نمود و قصد گستاخى وپوف وپتاق راپاسخ ها داد.
توليد طالبان در ماشين هاى تروريست ساز با نقشه تخنيکى نظامى ا مريکا با پول وآيده سلفى سعودى و پرورشگاها در مکانهاى ى شتوننشين پاکستان از اسلام آباد به افغانلند ارسال شد و افغانستان را 40 سال ديگر و هنوز نامعلوم مشغول ساخت و اقتصاد و سیاست پاکستان شکوفا نمود.
متهم ها بايد به قانون کشور ايران احترام داشته خود اش خلاف قوانين گونانون عمل نه کنند ازجمله حريم مرزى تمامیت ارضی قوانين براى تباران کشورها خارجى داخل شدن و بدون رواديد و ويزه و بدون گذرنامه و يا درخواست پناهنده گى نقض کرده است.

ايران کشور مستقل و آزاد بدون وابستگى و بدون اشغال 50 کشور غرب و بويژه کشورهايکه ايران بزرگ ايران مستقل شکر بدون روز وجشن اسقلال چون ايران هيچگاه مستعمره کشور بيگانه نبود .
اندکى بشرميد اى حاکمان اوغان بى کفايت و باداران خارجى هفت ديو غولپيکرتان مفت خوران که در تاريخ بشر چنين سياستمداران و بي کاره بى مسووليت ٬ بى فرهنگ و بى ادب و بى عرف واخلاق که در گستاخى پررويى و غداريى و جهل و جعل تقلب وخيانت وجنايت نسل کشى تروريسم مشهور جهان ايد
حاکماننيکه زير نام افغانيت و پشتونوالى مردم خود را از يک جنگ به جنگ ديگر باداران امپرياليستى برتانيه و روسيه و امريکه خود گوشت دم توپ کرديد.
وهمين کشورهاى ناتو واتحاديه اروپا به سرکرده گى جنگ سالاران ایالات متحده آمریکا اين کوره جهانى شرارت و تعبيض نژادى و توليد حمایت و تمويل مالى سازمانهاى وحشی و دولتى تروريستى با برانداختن جنگهاى خانمانسوز٬ ستم و ظلم انفجارها انتحارهاى که تروريستان همکاران قراردادى شان و برادران پشتونوالى شان در قدرت دولت تروريست پرست پشتونى هر روز اوضاع بى کارى و خشونت برزخى وجهنمى را به شهروندان اش پناهند دیگری ایجاد می شوند تنگ ساخته که مجبور مى شوند کشو منجنيقى خود را ترک و به ايران پناه ببرند و باز دولت خاين ودست نشانده امريکا خيانت به پناه داده گان شهروندان خود مى کنند.
از دولت ايران بزرگ که کسانيکه که برگ شروندى ايران را ندارد درخواست پناهده گى ردشده قوانين ايران مستقل ايران مدارا به سازمان جهانى مهاجرت تقديم اش کنند به کشور متبوع خود شان بازگردانيده شوند .افغان نمک شناس نيست. دولت آلمان ردشده گان ومجرمان افغانها را جوقه جوقه خيل خيل به کابل اخراج نمود.

از شاه شجاع اوليه
نور چشم کمپنى برتانيه
شاه شجاع ثانيه
خاکفروش به خط - ديورند را غلامبچه
غير پشتون کشت بصورت عمده
هزاران را قتل نسل سخت با برچه
خال خال افغان را پرچون به شيوه
شجاع تاريک ثالثه با عُر اووررا ى پشتانه
کار اش در اين ستان زنان را آزاد کرد
مردان شان را در آن ستان مرده گانکرد
شجاع چارمى آمد با زور کوباهى
با چرخ بال يانکى
با پرتاب فرا شوتى
کشيد لباس امريکايى
پوشيد چپن مزارى
با کلاه بدخشانى
که فريب دهد ربانى
اما همه اين بازيها بود مظاهره
براى شخص بسيار مکاره
دهن اش پر از لغتهاى نمايش نامه
با سوژه هاى پنتاگونه
با صحنه ها و نصبهاى هميشه
در دو پرده
با اسلحه بوش و اسامه و اوبامه
و قصر خونين با پوش سپيده
که مى سازند براى شان انتخابات انگشت بريده
هر بار کنار مى زنند تاجيکى هزارگى و تورکستانى اوزبيک و هزاره
با نقشه هاى نماينده
که اى سو و آن سو مى ره با طياره
برادران طالبان براي اش او دور زاده
اگر چه قربانى کرد براى شان هرروزه
از هرغير پشتون و هزاره
غنا کرد بى عدالتى شجاع خمص خمسه
بريد حتى وحدت مولى مثل کم روده
با برنامه شيخيان عربيه و ايالات متحده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است