ربانی: زوایای قتل‌های هدفمند، مبهم باقی مانده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۲    ۱۳۹۹/۳/۱۸ کد خبر: 163691 منبع: پرینت

قتل‌های زنجیره‌ای که طی دو دهه اخیر پی هم به وقوع پیوسته است، هنوز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و کوچک‌ترین زاویه آن از سوی حکومت به مردم توضیح داده نشده و مردم نمی‌دانند که عاملان و طراحان اصلی این جنایت‌ها چه کسانی هستند.
به گزارش آوا، صلاح‌الدین ربانی رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان در محفل بزرگداشت از مقام علمی شهید ایاز نیازی، ضمن یادآوری از مقام علمی و رسوخ گسترده اجتماعی وی در کشور گفت که طی دو دهه اخیر در تمام حوادث تروریستی و قتل‌های زنجیره‌ای به صورت رسمی انگشت اتهام به طرف گروه‌های تکفیری و گردانندگان‌شان نشانه می‌رود.

او بیان کرد که انگیزه‌های گروه‌های تروریستی و کارهای وحشتناک‌شان در پشت صحنه جنایت به همه آشکار است، از این جهت نیاز است تا در برابر اندیشه افراطی و تکفیری مبارزه فکری، هدفمند و بر اساس اصول ادامه پیدا کند.
ربانی افزود: واقعیت این است که آیا قتل‌های زنجیره‌ای واقعاً کار گروه‌های تکفیری و تروریستی است یا نه؟ مردم سخت شک دارند.

رهبر حزب جمعیت اسلامی تصریح کرد: قتل‌های زنجیره‌ای که طی این چند سال، رخ داده، هنوز مبهم بوده و کوچک‌ترین زاویه آن از سوی حکومت به مردم توضیح داده نشده و مردم نمی‌دانند که عاملان و طراحان اصلی این جنایت‌ها چه کسانی هستند.
او با تاکید بر اینکه عاملان اصلی جنایت‌های مرموز باید پیدا و به مردم معرفی شوند، افزود که دیگر متهم کردن افراد کوچه و بازاری و محکوم به مجازات آنان زیر نام جنایتکار قابل قبول نیست و باید طراحان اصلی پیدا شود.

وزیر امور خارجه پیشین یادآور شد که قتل‌های زنجیره‌ای کار هر گروهی که باشد و در هر زمانی و مکانی که اتفاق می‌افتد، در یک نقطه با هم شباهت دارند، که همانا اعتقاد به خشونتگری و در ضمن حذف و ترور مخالفان فکری و سیاسی است.
او تاکید کرد که از دو دهه به این طرف هنوز به دلیل وجود بی کفایتی و ناتوانی در سطوح مختلف نظام، زوایای قتل‌های هدفمند معلوم نیست و تا کنون به هیچ یک از سوال‌های عادی مردم در مورد این جنایت‌ها پاسخ داده نشده است.

صلاح‌الدین ربانی اظهار داشت که نباید وجود فرهنگ معافیت و بازی‌های شبه مافیایی و تروریستی در درون حکومت، باعث نهادینه شدن و جا افتادن فرهنگ حذف و ترورها شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
قتل
نظرات بینندگان:

>>>   جناب رباني صاحب !
پدر شما استاد پروفيسور شهيد يك بحر علم ، يك دنيا شجاعت و بلاخره يك گوهر درخشان بود، ولي شما خاك پاي او هم نيستيد .
شما اگر يك ذره هم شجاعت و فهم ميداشتيد تا امروز قاتل پدر تان را به جهنم فرستاده بوديد. ولي افسوس از از فولاد زنگ باقي مانده.

>>>   بیادر ما از شجاعت و دانش ربانی نوشته ، ملا بدخشی یک آدم نادان و فاقد از شعور سیاسی بود ، کله خام بدخشی به کدام دلیل جنرال حمید گل را مشاور امنیتی خود ساخته بود آیا این علامه عقل و فهم ایشان بود ؟

>>>   جناب ربانی!
اکثریت مردم خوب میدانند که قتل های زنجیره ای چگونه صورت گرفته و میگیرد و صورت خواهد گرفت.
چنین تجاهل عارفانه از فرزند ابر مردی چون استاد مرحومی شایسته نیست تا هنوز هم خودرا به اصطلاح عوام به « کوچه حسن چپ » بزند .
اظهارات شما به آن میماند که چوپان قرغزی ای تازه از کوهای پامیر پایین شده باشد و افواهات کشته شدن مولوی ایاز نیازی را از اخبار کوچه و بازار « اخبار سرچوک » بشنود.
مگر شما در طول اینمدت جزیی ازین دم و دستگاه فاسد٬ حامی جنایتکاران و تروریستان نبودید؟
مگر صادقانه نمیدانید که قاتل پدر شما کسی بود که مدت ها در جوار شما در شورای صلح شانه به شانه ایستاده و سر می جنباند؟
اینکه موضوع تازه ای نیست. پیرامون ترور مرحوم استاد بارها معلومات زیادی به تفصیل و بااسناد از طریق رسانه های تصویری و نوشتاری ارایه شده است.
مگر شما حتی یکبار هم این تبصره ها و نوشته ها را نشنیده و نخوانده اید؟

اگر شما صادقانه اعتراف میکنید که تا حال هیچگاهی درین موارد آگاهی نداشته اید؛ آیا این افشاگری رییس اجراییه حزبی که شما رییس آن هستید را نیز نشنیده اید٬ و انکار میکنید که ایشان موضوع را با شما در میان نگذاشته اند که قاتل استاد مرحومی کیست؟
جناب عطامحمد نور از طریق رسانه های تصویری و شنیداری به صراحت اظهار کرد که قاتل جناب استاد کی بود؟
پس دپلوماسی و عوام فریبی را کنار بگذارید و از شهادت قبله گاه مرحومی تان پیراهن حضرت عثمان نسازید.
ورنه اگر شما صادقانه علاقمند روشن شدن قضیه قتل و بیرون آمدن قضیه از هاله ابهام بودید؛ با موجودیت اسناد و شواهد انکار ناپذیر میتوانستید قضیه را حتی تا دادگاههای بین المللی بکشانید.
چه قتل مرحوم استاد قضیه قتل یک فرد نبود؛ استاد مرحومی رییس جههور کشور و متعلق به تمامی مردم٬ و باید هم تا سطح بین المللی موضوع پیگری میشد. اینکه تا حال نخواستید یا جرااتش را نداشتید تا قضیه دنبال شود٬این موضوع دیگریست.
درینصورت باید مثل دیگر وارثین قتل های زنجیره ای سکوت اختیار کنید تا خدای ناخواسته موقف های خودرا از دست بدهید. ورنه شایسته نیست به حقیقتی که چون آفتاب روشن است بدینوسیله ماست مالی کنید و مانند دیگران بهره برداری سیاسی.
قضایای ترور کاظمی و پسر سناتور ایزدیاد و داود داود وغیره هم مانند قتل مرحوم استاد چون آفتاب روشن و نیازی به کمیسیون بازی ندارد و قاتلین ایشان هم مثل قاتل پدر مرحومی تان زنده و بر سر قدرت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است