لیوال: دستبند زدن در شفاخانۀ ایران، غیرقانونی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۴    ۱۳۹۹/۳/۱۹ کد خبر: 163719 منبع: پرینت

عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در ایران، دستبند زدن به دست شهروند افغانستان در شفاخانۀ ایران را کار غیرقانونی و نادرست خوانده است.
آقای لیوال به رادیو آزادی گفت، که هنگام عیادت از این پسر در شفاخانه از دستبند زدن او اعتراض کرده است.

این شهروند افغانستان یکی از ۸ مهاجر است که در رویداد آتش گرفتن موتر حامل‌شان در ایران، هفتۀ گذشته زخمی شدند.
در این رویداد ۳ مهاجر دیگر جان دادند.

آقای لیوال می‌گوید، مقام‌های ایرانی پذیرفته‌اند که به موتر حامل این مهاجران در حومۀ یزد شلیک کرده‌اند.
او افزود، در صحبت‌اش با مقام‌های ایرانی مشخص شده که قاچاقبران انسان شهروندان افغانستان را به ایران انتقال می‌دادند.

آقای لیوال گفت: "رانندۀ ایرانی این موتر پس از روبه‌رو شدن به پوستۀ پولیس، به دستور توقف پولیس توجه نکرده و از محل دست به فرار زده بود."
به گفتۀ لیوال، مقام‌های ایرانی گفته اند، پس از فرار راننده، نیروهای ایرانی به تایر موتر شلیک کرده اند که در نتیجۀ تایر موتر آتش گرفته و سرانجام موتر به موانع کنار جاده برخورد کرده.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دستبند
شفاخانه
نظرات بینندگان:

>>>   لیوال فاشیست.
زنده باد فارسی زبانان

>>>   این یک تیاتر ساخته شده توسط خود دولت ایران است تا دیگر جایی برای اعتراضات دولت افغانستان در مقابل برخورد مقامات امنیتی ایران در مقابل پناهندگان افغانی نگذارند.

>>>   ورود بدون کارت دعوت و حمل مواد مخدر غیر قانونی است

>>>   قاچاقچی باید دستگیر ودست بند زده شود حتی اگر درشفاخانه باشد سفیر افغانستان باید به قوانین ایران احترام بگذارد.
صمدانی مشهد

>>>   تجاوز وورود اتباع افغانستان به کشور ایران غیر قانونی است اگر اتباع افغانستان به ایران وارد نمیشدند آیا دستبند زده می شدند؟از مرز ایران تا شهریزد هزارکیلومتر فاصله است اتباع افغانستان در اینجا چه میکنند؟
محمد یزدی یزد

>>>   آقای لیوان محض اطلاع شما به خلافکاران ایرانی هم در بیمارستان دستبند میزنند تازه یکبار که خودم بیمارستان بودم دیدم علاوه بر دستبند پابند هم به خلافکار ایرانی زده بودند دیروز ۱۹ خرداد هم یک خودروی دیگر حامل اتباع افغان با ۶۷ تبعه افغان غیرمجاز تصادف کرد و به بیمارستان منتقل شدند با وجود این گرانی سرسام آور و تحریمهای آمریکا و بی ارزشی ریال چرا بازهم هموطنان شما کشور دیگری را برای مهاجرت قاچاقی انتخاب نمیکنند و دست آخر انگ نژاد پرستی هم میزنند ؟
چرا برای دستبند زدن به مهاجران غیرقانونی افغان در بیمارستانهای یونان اعتراض نمیکنید ؟ از قوانین یونان اطلاعی ندارم اما طبق قوانین ایران دستبند زدن به مجرم در بیمارستان برای عدم فرار اوست شما هم اگر خیلی نگران مهاجران قاچاق افغان هستید لطف کنید از هموطنانتان بخواهید قاچاقی به پاکستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان و یا حتی هند وارد شوند البته قبل از ورود بدنشان با گلوله مرزبانان پاکستان و تاجیکستان و ... سوراخ سوراخ میشود
دزد پررو یقه صاحبخانه را میگیرد حکایت شماست بجای اینکه بابت ورود غیرقانونی و روزانه افغانها آن هم در شرایط تحریم ایران عذرخواهی کنید اعتراض میکنید به اینکه چرا در ایران به مجرمان دستبند میزنند؟
در شرایط کرونا و تحریم ایران مهاجران قاچاقتان مجانی در بیمارستانهای ایران درمان میشوند نگران دستبند زدن به دستشانید ؟ قوانین ایران را مطالعه کنید اینکار کاملا قانونی است مجرم ایرانی ، افغان ، عراقی ، آمریکایی و ...هرکه باشد طبق قوانین ایران کاملا قانونیست .

>>>   برای قانون ایران مجرم آمریکایی یا افغانستانی فرقی ندارد بامجرم باید به شدت برخورد کرد اگرقاچاقچی هم باشد جرمش سنگین تراست
احمد پور مشهد

>>>   دستبند زدن در شفاخانۀ ایران، غير قانونی است.
کدام قانون? يا قانون باداران حا کمان اوغان ?
اعتراض از دستبند زدن يک متهم که خود اش به قانون کشور ايران احترام نداشته خود اش خلاف يک سلسله قوانين گونانون ازجمله حريم مرزى تمامیت ارضی قوانين براى تباران کشورها خارجى داخل شدن و بدون بدون رواديد و ويزه و بدون گذرنامه و يا درخواست پناهنده گى نقض کرده است.
ايران کشور مستقل و آزاد بدون وابستگى و بدون اشغال 50 کشور غرب و بويژه کشورهايکه ايران بزرگ ايران مستقل شکر بدون روز وجشن اسقلال چون ايران هيچگاه مستعمره کشور بيگانه نبود .
اندکى بشرميد اى حاکمان اوغان بى کفايت و باداران خارجى هفت ديو غولپيکرتان مفت خوران که در تاريخ بشر چنين سياستمداران و بي کاره بى مسووليت ٬ بى فرهنگ و بى ادب و بى عرف واخلاق که در گستاخى پررويى و غداريى و جهل و جعل تقلب وخيانت وجنايت نسل کشى تروريسم مشهور جهان ايد
حاکماننيکه زير نام افغانيت و پشتونوالى مردم خود را از يک جنگ به جنگ ديگر باداران امپرياليستى برتانيه و روسيه و امريکه خود گوشت دم توپ کرديد.
وهمين کشورهاى ناتو واتحاديه اروپا به سرکرده گى جنگ سالاران ایالات متحده آمریکا اين کوره جهانى شرارت و تعبيض نژادى و توليد حمایت و تمويل مالى سازمانهاى وحشی و دولتى تروريستى با برانداختن جنگهاى خانمانسوز٬ ستم و ظلم انفجارها انتحارهاى که تروريستان همکاران قراردادى شان و برادران پشتونوالى شان در قدرت دولت تروريست پرست پشتونى هر روز اوضاع بى کارى و خشونت برزخى وجهنمى را به شهروندان اش پناهند دیگری ایجاد می شوند تنگ ساخته که مجبور مى شوند کشو منجنيقى خود را ترک و به ايران پناه ببرند و باز دولت خاين ودست نشانده امريکا خيانت به پناه داده گان شهروندان خود مى کنند.
از دولت ايران بزرگ که کسانيکه که برگ شروندى ايران را ندارد درخواست پناهده گى ردشده قوانين ايران مستقل ايران مدارا به سازمان جهانى مهاجرت تقديم اش کنند به کشور متبوع خود شان بازگردانيده شوند .افغان نمک شناس نيست. دولت آلمان ردشده گان ومجرمان افغانها را جوقه جوقه خيل خيل به کابل اخراج نمود.

از شاه شجاع اوليه
نور چشم کمپنى برتانيه
شاه شجاع ثانيه
خاکفروش به خط - ديورند را غلامبچه
غير پشتون کشت بصورت عمده
هزاران را قتل نسل سخت با برچه
خال خال افغان را پرچون به شيوه
شجاع تاريک ثالثه با عُر اووررا ى پشتانه
کار اش در اين ستان زنان را آزاد کرد
مردان شان را در آن ستان مرده گانکرد
شجاع چارمى آمد با زور کوباهى
با چرخ بال يانکى
با پرتاب فرا شوتى
کشيد لباس امريکايى
پوشيد چپن مزارى
با کلاه بدخشانى
که فريب دهد ربانى
اما همه اين بازيها بود مظاهره
براى شخص بسيار مکاره
دهن اش پر از لغتهاى نمايش نامه
با سوژه هاى پنتاگونه
با صحنه ها و نصبهاى هميشه
در دو پرده
با اسلحه بوش و اسامه و اوبامه
و قصر خونين با پوش سپيده
که مى سازند براى شان انتخابات انگشت بريده
هر بار کنار مى زنند تاجيکى هزارگى و تورکستانى اوزبيک و هزاره
با نقشه هاى نماينده
که اى سو و آن سو مى ره با طياره
برادران طالبان براي اش او دور زاده
اگر چه قربانى کرد براى شان هرروزه
از هرغير پشتون و هزاره
غنا کرد بى عدالتى شجاع خمص خمسه
بريد حتى وحدت مولى مثل کم روده
با برنامه شيخيان عربيه و ايالات متحده

>>>   نظر دهنده دوم اول برو فرق بین مهاجر قاچاق با پناهنده را بفهم بعد نظر بده البته در بی عقلی و نفهمی جماعتی که با وجود تحریم ایران و اینکه ادعا میکنند ایرانیها نژادپرستند باز هم قاچاقی وارد ایران میشوند شکی نیست اما حداقل فرق بین پناهنده و مهاجر غیرقانونی را بفهم بعد نظر بده پناهنده کسی است که خودش را به مقاپات کشوری معرفی کرده اسمش را ثبت کرده و درخواست اقامت میکند نه کسی که مثل گوسفند سرش را پایین می اندازد و بی اجازه وارد خاک کشوری میشود و بی اجازه وارد شهرهای ان کشور میشود و هیچ مقامی از آن کشور به او اجازه اقامت نداده مهاجران غیرقانونی افغان چند برابر پناهندگان هستند که قانونی در ایرانند ضمنا ایران امروز دیگر پناهندگی به کسی نمیدهد در گذشته پناهندگی میداد امروز به دلیل تحریمها عراقی افغان ارمنی وپاکستانی را نمیپذیرد هزینه حضور پناهندگان برای کشوری در تحریم هزاران بار بیشتر از کمکی است که سازمان ملل بابتشان میکند بفهم

>>>   مادراین جا نه پی حشمت و جاه آمده ایم. ازبدی حادثه این جا به پناه آمده ایم.
اون یک مظلوم نیازمند است ویک بچه آهویی درحال فرارازترس زدن گشتن ودست بندزدن اوچه حسنی دارد اوباسینه پورازعشق اهل البیت سرگردان ودرهجرت است شماچه میدانید که داریدچه کارمیکنید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است