وزارت فرهنگ یا وزارت بی فرهنگی و فرهنگ کشی؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۶    ۱۳۹۹/۳/۲۰ کد خبر: 163748 منبع: پرینت

طاهر زهیر والی پیشین بامیان، بعنوان سرپرست و نامزد وزارت اطلاعات و فرهنگ معرفی شد.
وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اما، در واقع وزارت بی فرهنگی و اداره فرهنگ ستیزی و فرهنگ کشی است. تا حال خون صدها و هزاران پدیده و عنصر فرهنگی اختطاف شده و مقتول، به گردن گردانندگان این وزارت است و هیچ خون بهایی هم گرفته نشده یا بدست نیامده است. اگر قرار باشد که نهاد های فرهنگ ستیز در افغانستان شمارش و شناسایی شوند، وزارت فرهنگ افغانستان باید در گام نخست بعنوان یک نهاد یا سازمان فرهنگ ستیز و فرهنگ کش از ساختار اداری دولت حذف گردد.

اما هم اکنون که طاهر زهیز سر پرست این وزارت و نامزد وزیر آن معرفی شده است، چه انتظاری از وی باید داشت؟
به نظرم زهیر اگر به فرهنگ و مسایل فرهنگی ارزش و بها قایل است، باید تلاش بی وقفه نماید و مبارزه پیگیر و جدی کند که این وزارت را از مرداب بی فرهنگی و فرهنگ ستیزی نجات بدهد و فرهنگ را کمابیش در مقام و منزلت اش بنشاند، ورنه بهتر است از خیر این وزارت بگذرد و بگذارد آنهای که به نوشیدن خون فرهنگ تشنه اند در صدر و ذیل این وزارت بنشینند و بر قلمرو امور فرهنگی این ملک حاکمیت نمایند.

به باور من فرهنگ ستیزان قبیله قصد کرده اند، که از طریق زهیر خیلی کارهای ضد فرهنگ شان را عملی نمایند و گرد و غبار و رسوایی اش را به دامن زهیر بتکانند. زهیر باید حساس و آگاه و متوجه و دریک کلام مقاوم و محتاط باشد. البته حقیر به توانایی مبارزه زهیر با بی فرهنگی در این وزارت باور ندارم، زیرا ایشان یکی و لشکر فرهنگ ستیز بی شمار است و در نهایت نبرد به نفع لشکر جهل و فرهنگ کُش تمام خواهد شد.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت فرهنگ
زهیر
نظرات بینندگان:

>>>   طاهر زهیر انسان فرزانه و خردمند است ، مطمئنن از عهده این امور به خوبی می براید . از همین حالا آب نا دیده موزه های تان را نکشید . اګر رگ قوم ستیزی شما هم جوش کرده باشد نزد اسماعیلیون مراجعه کنید .

>>>   طاهرزیر یک شخص چاپلوس بوت پاک و غلامحلقه بگوش اشرف غنی عوام فریب از خود کش است نماینده گان مردم نباید بوی رای اعتماد دهند شیوای شرق معاون وزارت فرهنگ هم یک اسان عوام فریب بوت پاک غنی است واقعا حالا وزارت فرهنگ بیک چاپلوس خانه به ارگ است و دستورات ارگ را خواه قانونی و خواه غیرقانونی و نفاق افگنی باشد انرا عملی میکنند .

>>>   طاهر زهير يك موزه پاك چشم بسته استانكزى است كه تمام راپورهاى امنيتى باميان را به او ميداد. زهير فاقد ديپلوم صنف دوازده است و هيچوقت روى پوهنتون را نديده و اصلا از فرهنگ و مسائل مربوط به آن بوى نمى برد. وزارت فرهنگ هم بى ارزش ترين وزارت در كابينه هست كه وزارت حج و اوقاف بمراتب مهمتر از اين وزارت فرهنگ ميباشه. اين وزارت بدون بودجه و پلان صرفا يك نام وزارت را روى كاغذ نمايندگى مى نمايد.

>>>   طاهر زهیر یک بوت پاکی بیش نیست؛ این غلام بچه دربار فاشیزم اوغانی آن اهداف فاشیزم اوغانی را عملی خواهد که بصورت مستقیم حتا خود فاشیست های دو آتشه اوغان قادر به اجرای آن نخواهند بود۰

>>>   غنی مسئولیت اسکان کوچی ها و پشتون های پاکستانی را به امرالله صالح پنجشیری داد نا در مناطق غیر پشتون به خصوص پروان، پنجشیر و شمال جابجا شوند.
سهمیه بندی کنکور را به خاطر جلو گیری از شمول همگانی هزاره ها به دانشگاه ها توسط استاد نجیب خواجه عمری هزاره عملی ساخت تا سنگ خود شان بر فرق خودشان.
زهیر هزاره را وزیر فرهنگ میسازد و ماهیت اصلی این تصمیم بعدا" معلوم میشود.

یک سوال
وزارت اقوام و قبایل که باید مسول رسیدگی به مسائل تمام اقوام و قبایل ساکن در جغرافیای موجود افغانستان باشد چرا بیشتر مصروف حل مشکلات پشتون های پاکستان است و در قدم بعدی قبایل ساکن در ماورای دیورند؟

آیا اقوام و قبایل تنها در سرحد پاکستان وجود دارد؟
آیا این وزارت اقوام و قبایل است یا وزارت سرحد با پاکستان؟

آیا کسی میتواند یک مورد را نشان دهد که از زمان مدیریت عمومی اقوام و قبایل تا زمان وزارت سرحدات و تا فعلا" که وزارت اقوام و قبایل است یک مورد را نشان دهی کند که شخص اول این اداره یا در این ۲۰ سال اخیر یک وزیر غیر پشتون در راس این وزارت گماشته شده باشد؟

آیا بهتر نیست که نام این وزارت به وزارت اقوام و قبایل پشتون تغیر کند؟

>>>   طاهر زهير فرهنگ لباس هاي مبتذل ،چسپ، نيمه سكسي ،و... را بمردم هزاره ترويج ويا جلوگيري خواهد كرد. شما اگر در شهر متوجه شويد بعضي از دختران مليت هزاره ما به يك شكلي از خانه خود بور موشه كه أصلا" ايجاب نميكند .... ديده شود كه جناب وزير صاحب اطلاعات وفرهنگ در اين عرصه چه گامهاي را ميبردارد. ب،م از كابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است