بیاید فاصله ای اجتماعی را برداریم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۹/۳/۳۱ کد خبر: 163882 منبع: پرینت

در این روزهای پر از ناامیدی سعی کنید مهربان باشید مهربان با خود تان، مهربان با دیگران.
باید این را بپذیریم که ما ادم های امروزی بدلیل مصروفیت های کاری نه تنها به دیگران بلکه‌ به خودمان هم وقت نکردیم مهربان باشیم.

بلی، دقیقا زمانی که امکان دور همی ها بیشتر و بی دغدغه تر بود ما انقدر خود را با کار سرگرم داشتیم و بدون وقفه و بیشتر از توان خویش دویدیم ودردا که به اشتباه فکر کردیم همین زندگیست و خیلی نا اگاهانه خود مان را هر روز تنها تر از دیروز ساختیم و درین گیر و دار بسا که خودو اولویت های خود را هم فراموش کردیم.

باید صادقانه اعتراف کنیم که بعضی هایمان بچگی، جوانی و حتی میان سالی ما را نفهمیدیم. بفکر اینکه زندگی کنیم بطور ناخوداگاه در اطراف خویش خطوط اجتماعی زیادی ترسیم کردیم، اجتماع خویش را خالی از دوستان حقیقی و حضوری ساخیتم حتی دوستانی که قلبا دوست شان داشتیم ولی هیچگاه نتوانستیم انطور که دلمان میخواست با انها وقت بگذرانیم.

میدانید چرا؟ چون‌همیشه فکر میکردیم زمان کافی داریم و هی امروز و فردا میکردیم تا شاید کار ها را تمام شود ولی دریغ که امروز متوجه میشویم که سخت در اشتباه بودیم و بدون اینکه متوجه‌ شویم روح ما را خسته تر ساختیم و در نهایت هرسال انگار دو سال پیر تر شدیم همان سال های که در حقیقت اصلا زندگی نکردیم.

متاسفانه دنیای مجازی هم بدلیل داشتن دوست های مجازی کلاه بزرگتری سر ما گذاشت و چه خوشباورانه فکر کردیم هزاران دوست داریم و‌دریغ دوستانی که حتی بعد از سالهای اشنایی حتی حضوری ندیدیم و درد دلی نکردیم و بدینوسیله حلقه ارتباطات حضوری ما با وارد شدن در فضای مجازی هر روز کوچک و کوچکتر شد و ناخوداگاه فاصله اجتماعی ما. بیشتر و بیشتر و بیخبر ازینکه یک روزی افتی چون کرونا ما را اجبارا و ظالمانه به انزوای جانفرسا میکشاند.

اکنون هم که کرونا حکم رعایت حفظ فاصله اجتماعی را میدهدو ما را چه عاجزانه محصور خانه و قرنطین ساخته است.
فراموش نکنید که فاصله اجتماعی مشکلات روانی ببار میاورد و در نهایت برای جسم روح و روان ما زیانبار است بنا باید همین حالا باید فاصله فزیکی را جایگزین فاصله اجتماعی کنیم و‌همه چیز را از نو شروع کنیم و یاد بگیریم با فاصله ها فزیکی موجوده چگونه کناربیاییم.
مسلما اسان نیست اینکه بپذیریم تا عوض اغوش گرفتن عزیزان خویش با حفظ فاصله دستی تکان بدهیم ، زنگی بزنیم و یا شاید
پیامی و نامه ایی بنویسم.

و اینکه رفته رفته اکثر جلسات انلاین، کنفرانس های بین الملی مجازی، مجالس و با همی های بزرگ تعطیل و نهایتا هر نوع گرد همایی ممنوع شده است این یعنی زنگ خطر این یعنی که ما هر روز شدیدا تنها و تنها تر میشویم و خیلی نگران کننده است.
اینجاست که باید از خود مان بپرسیم که ایا ما انسانهای شرقی که بدون شک خیلی اجتماعی هستیم و با خانواده های پر جمعیت بزرگ شده ایم چگونه با این همه قیودات و محدودیت ها کنار بیاییم‌.
ایا واقعا یگانه راه جلوگیری از مصاب نشدن تنهایی، استرس نگرانی و دوری از اجتماع و عزیزان ما است.

یعقینا که نه بلکه با ازبین بردن فاصله ای اجتماعی و رعایت نکات ایمنی نه چندان سختگیرانه به عزیزان خویش سری بزنیم.
شاید نتوانیم بغل شان کنیم و‌ یا نتوانیم احساسات خویش را با این شرایط انطوریکه دل ما میخواهد نشان بدهیم ولی شکی نیست که دیدن شان حس خوب میدهد.

پس اینجا است که باید همین امروز فاصله اجتماعی را برداریم و‌ در عوض فاصله ای فزیکی را هشیارانه برای حفظ جان خویش و عزیران خویش مراعات کنیم.

از بین بردن فاصله ای اجتماعی یعنی با رعایت نکات ایمنی نه چندان سختگیرانه به عزیزان خویش سری برنیم شاید نتوانیم بغل شان کنیم و‌ یا نتوانیم احساسات خویش را با این شرایط انطوریکه دلم ما میخواهد نشان بدهیم ولی شکی نیست که دیدن شان هم به ما حس خوب میدهد.
بلی چون چاره ای دیگر نیست باید خود را با شرایط موجوده وفق دهیم.

خیلی ساده میتوانید در چمن و حتی در سالون خانه ای تان با حفظ فاصله ای فزیکی با عزیزان تان که مدتی شده از انها دور بوده اید بدون ماسک و دستکش بنشینید، برنامه ای تلویزیونی دلخواه عزیز تان را با او یکجا ببینید، برایش اشپزی کنید.

با توجه به اطلاعات سازمانهای معتبر صحت هوا تمیز است و ویروس کرونا از طریق هوای ازاد و‌حفظ فاصله فزیکی منتفل نمیشود پس با خاطر ارام در فضای باز و یا حتی محیط بسته ولی بزرگ و دارای تهویه به دیدار عزیزان تان بروید.
به باغچه حویلی و گلدان های منزل مادر یا مادربزرگ تان رسیدگی کنید تمیز کاری کنید از مادر، مادر بزرگ و یا هر عزیزی که نگران صحت اش هستید بخواهید مو‌قعی تمیز کاری انها افتاب بگیرند تا شما راحت تر کار تان را انجام دهید.
بچه ها را ببرید نزد مادر بزرگ و بزرگان خانواده تان و کمک شان کنید تا با حفظ فاصله، این عزیزان برایشان قصه بخوانند.

باور کنید با همیشه در خانه ماندن و دوری هم خود و هم عزیران تان را تنها تر میکنید و غصه و استرس مقاومت بدن ما را به تقلیل میبرد زمینه ای برای مصاب شدن و مراعات نمودن فاصله ایی فزیکی دو متر و شستن دستها چند بار در روز نه تنها کار دشواری نیست بلکه اسان و امکان پذیر است که باید به عادت روزمره بدل شود.

این را همه بخوبی میدانیم که این ویروس به این زودی هارفتنی نیست پس باید راههای چگونگی حفاظت خود و عزیزان خویش را جستجو کنیم.
پس لطفا از ویروس کرونا نهراسید. حفظ فاصله فزیکی و تقویت سیستم ایمنی شستن دست ها یگانه راه حفاظت ما و عزیران ما ازین ویروس کشنده است.
سالم، جسور و ایمن بمانید

ثریا پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
فاصله
نظرات بینندگان:

>>>   خانم ثریا نظر نیک تان قابل قبول است خداوند خیر نصیبت کند.

>>>   شما هنوز خبر ندارید که در دنیا چه گپ است؟
با پیشرفت علم و تکنالوژی و روبات و هوش مصنوعی،دیگر دوران حاکمیت انسان بر طبیعت و دیگر موجودات زنده رو به پایان رسیدن است.
هوش مصنوعی در تمام بازار های بورس دنیا حاکمیت دارد و تولیدات و عرضه تولیدات صنعتی و زراعتی و خدمات را به عهده دارد.همینطور در عرصه میدیا و تعلیم و تربیه و غیره.
برای شما از طریق اًن لاین روبات ها تدریس میکند و به شما وظایف خانگی داده میشود و از شما امتحان گرفته میشود و نمره داده میشود.
تولدات روز بروز کم میشود و تعداد سالمندان زیاد میشود و تعداد خانه های سالمندان زیاد میشود و امور آن نیز به دوش روبات ها و هوش مصنوعی سپرده میشود.
این ویروس کرونا نیز ساخته و بافته هوش مصنوعی است که شما را وادار به خانه نشینی میکند و برایتان میفهماند که دیگر دنیای تولید به شما ضرورت ندارد و شما قرار در خانه هایتان باشید و مواد مورد ضرورت شما توسط ماشین و آلات و روبات ها و هوش مصنوعی تولید میشود و آن لاین توسط ماشین های بدون راننده و یا درون ها برای شما انتقال داده میشود و در دست راس شما قرار میگیرد.
برای آن که شما در خانه دق نیاورید،موبایل و کمپیوتر و انترنت در اختیار شما قرار دارد و هر سایت را که میخواهید کلیک کنید و هر چیزی را که میخواهید ببینید و توسط هوش مصنوعی چیز هایی را که میبینید،برای تان صفحه ساخته میشود و هنگامی که شما بار دیگر کلیک میکنید،مشابه آن در سایت ها عرضه میشود و بدینترتیب فکر شما را میخواند و میفهمد که شما چه میخواهید،همان چیز را برایتان عرضه میکند.
بنأ شما را منحیث یک مصرف کننده در نظر میگیرد و نه تولید کننده.
موجودیت اطفال در خانه معلومدار باعث مذاهمت برای شما در آزادی های آن لاینی تان میشود و بدینترتیب،خود بخود خودتان مانع تولید نسل و یا کم از کم محدویت نسل میشوید.
بدینترتیب عدم موجودیت نسل،خوددبخود زمینه ختم نسل بشریت را در جهان فراهم میکند.
بنأ طی میلیون سال انسان ها باسعی و تلاش،توانستند خود را در راس موجودات زنده روی زمین قرار دهند و با قابلیت مغزی خویش ،هوش مصنوعی را تولید کردند و جایگزین خویش میکنند.

>>>   هنوز اینقدر نشده جامعه ما که هر فرد فاصله خود را در درون جامعه و اجنماعات و فاصله های فزیکی جسمی را مراعت کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است