«32» دستگاه وینتلاتور به پاکستان قاچاق شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۴    ۱۳۹۹/۴/۲ کد خبر: 163916 منبع: پرینت

سی و دو دستگاه وینتلاتور که ارزش آنها حدود ۶۰۰ هزار دالر می‌شد به کشور پاکستان قاچاق شده است. این دستگاه های تنفس مصنوعی در اختیار قاچاقچیان در پیشاور پاکستان است.
خبرگزاری پژواک گزارش داده که تعدادی از دستگاه‎های وینتلاتور که ارزش مجموعی آنها بیش از ۶۰۰ هزار دالر بوده، اکنون نزد قاچاقچیان در شهر پیشاور پاکستان است.

گفتگوی فرد تسهیل‌گر که از طریق واتس‎اپ با قاچاقچیان انجام شده در آن به پنهان‌کردن ۳۲ دستگاه تنفس مصنوعی از وزارت صحت عامه سخن گفته شده و ارزش هرکدام آن بین ۱۸ تا ۲۵ هزار دالر گفته شده‌است.

دستگاه تنفس مصنوعی به بیماران مبتلا به کرونا که نفس‌تنگی حاد را تجربه می‌کنند، کمک می‌کند تا به ریه‌های شان آکسیجن برسد. به‌دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور ده‌ها دستگاه تنفس مصنوعی از سوی کشورها و نهادهای بین‌المللی به افغانستان کمک شد.

این در حالی است که دو روز قبل سرپرست وزارت صحت عامه گفته بود که از 15 میلیون دالر بودجه حکومت برای مبارزه با کرونا، 12 میلیون دالر آن برای خرید یک هزار دستگاه وینتلاتور به مصرف رسیده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دستگاه تنفس
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   از ارگ تا بازار همه دزد اند.
دزد ها

>>>   دزد کلان سرکرده حکومت است.
تیم دزدان ارگ حرفوی عمل میکنند.

>>>   اعتماد دنیا به اوغانها مثال شیردادن بچه شغال های باغ وحش است که هر گاه و ناگاهی برای تفریح نگهداری می شود و از بهر به نمایش گذاشتن آنها در باغ وحش پول درآمد می کنند

>>>   کسی خوش است یا خفه بدردش بخوردیا نخورد حالا اومارشال شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است