قریشی: هند خواستار صلح در افغانستان نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۲    ۱۳۹۹/۴/۳ کد خبر: 163925 منبع: پرینت

وزیر خارجه پاکستان که پیش از این مدعی بود؛ هند خواستار ایجاد یک توافق سیاسی در افغانستان نیست بار دیگر دیگر اظهارداشت که این کشور مخالف برقراری صلح در افغانستان است.
به گزارش تسنیم، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان گفت که هند در پاکستان و افغانستان خواستار برقراری صلح نیست.

به گزارش «د نیوز»، قریشی افزود که هند در افغانستان در حال ایفای نقش غیرمسئولانه و خرابکارانه است.
قریشی پیش از این نیز مدعی شده بود که دهلی‌نو خواستار بی‌ثبات و مخالف برقراری صلح درافغانستان است اما اسلام‌آباد برای مذاکرات بین طالبان و کابل تلاش می‌کند.
وزیر خارجه پاکستان در گذشته نیز در دیدار با مقامات آمریکایی برای کمک به روند صلح افغانستان جهت زمینه‌سازی گفتگوهای مستقیم بین طالبان و دولت افغانستان خواستار خروج مهاجرین افغان از پاکستان شده بود.

کارشناسان افغانستان می‌گویند که هند بزرگترین حامی منطقه‌ای افغانستان از سال 2001 میلادی تاکنون بیش از 3 میلیارد دلار برای کمک به این کشور و اجرای چندین پروژه زیرساختی و بشردوستانه در افغانستان هزینه کرده است.
دهلی‌نو همچنین در زمینه برنامه‌های ظرفیت‌سازی و آموزش سالانه بیش از 3 هزار و 500 دیپلمات و نیروهای امنیتی و اعطای بیش از 1000 بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغانستانی سرمایه‌گذاری کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
هند
نظرات بینندگان:

>>>   هند سگش بر پاکستان خبیث شرف دارد

>>>   یکی ازدوستان نوشتند:
عاقل عاقلترشده.
سوال من:
نوبت شماچه وقت میرسد؟
عاقل

>>>   کی به کی میگه رویت سیاه! پاکستان که چهل سال است در پی نابودی افغانستان فعالیت نموده و لحظه ای از تخریب زیرساختهای کشور ما درنک نکرده و به اقسام گروه های تروریستی را در خاک خود پرورش داده و حتی نیروهای پاکستانی را برای نا امنی و آدم کشی وارد خاک ما نموده و انگهی هند را متهم می کند که در افغانستان صلح را نمی خواهد!

>>>   هندوستان و افغانستان قبل از تشکیل دولت پاکستان توسط انگلیس ها و تشکیل خط دیورند و بخشیدن نیم خاک افغانستان به پاکستان،طی صد ها سال گذشته با دوستی با هم زندگی کردند.
هر کسی که میگوید که دین اسلام توسط جنگ ها در مقابل هندوستان بزور بالای مردم هندوستان قبولانده شده است و مسلمانان صد ها سال بالای هندو ها حکومت کردند و سلطان محمود غزنوی چهارده مرتبه و احمدشاا ابدالی هفت مرتبه به هندوستان حمله کرده است و تیمور لنگ نیز از افغانستان به هندوستان حمله کرده است،دروغ است.
همچنان این که دو ث نیم هزار سال پیش مردم افغانستان دین دیگری داشتند و در زمان موریاها بودایی ها و هندو ها به افغانستان آمدند و در ینجا بت پرستی و هندو ییزم را بنیان گذاشتند،نیز دروغ است.
همینطور جمله اسکندر مقدونی و هخامنشی ها ث ساسانیان و عرب ها و چنگیز خان و انگلیس ها و روس ها و حالا امریکایی ها،همه و همه دروغ است.
طول تاریخ افغانستان پر از دوستی و دشمنی است.
برای یک تعداد خارجی ها دوست بودند و برای یک تعداد دشمن.
برای یک تعداد یک خارجی دوست و دیگرش دشمن بوده است و برای یک تعداد بر عکس،خارجی که برای نیم مردم دوست بودند ،برای نیم دیگر مردم دشمن و خارجی که برای نیم مردم دشمن بودند ،برای او دوست بودند.
این تنها به خارجی ها ارتباط نمیگیرد.
مردم در بین خود نیز دوستی و دشمنی زیاد دارند.
شکر خدا ما دارای ملیت های مختلف و ادیان و مذاهب مختلف هستیم که سبب دوستی و دشمنی ما میشود.
گذشته از مسایل دوستی و دشمنی،شکر خدا ما سیالی و شریکی نیز داریم که نام خدا سیالی و شریکی نیز کمتر از دوستی و دشمنی نیست.
بنأ خداوند در قرآن کریم میفرماید که من شما را به اشکال مختلف و قبیله ها و ملیت های مختلف و ادیان مختلف خلق کرده ام،تا شما یکدیگر را بشناسید و بدانید که کی دشمن شما و سیال شما است و کی دوست شما و شریک شما است.
بنأ این دوستی و دشمنی و سیلاب و شریکی نیز نظر به حالات فرق میکند.
اگر یکی از آنها در یک حالت با شما دوست و شریک باشد،در حالت دیگر میتواند دشمن و سیال گردد.
طور مثال:
برادر شما با همسایه جنگ میکند،شما به طرفداری او با همسایه جنگ میکنید.
اما اگر شما به خانم تان یک تنبان بخرید و برادرتان به خانم اش دو تنبان بخرد،شما بالایش قهر میشوید و میگویید که:
تو چی خوده سر ما مجید خان زابلی میتراشی و برای خانم ات دو تنبان میخری؟

>>>   واقعن مردم افغانستان میدانند که کدام کشور منافع اش از جنگ ونا آرامی دیگر ملت هاست.

>>>   هند خواهان افغانستان مستقل است و هند نمیخواهد که افغانستان مستعمره و برده پاکستان باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است