نشست استجوابیه مقام های امنیتی در مجلس
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۱    ۱۳۹۹/۴/۳ کد خبر: 163926 منبع: پرینت

در نشست‌عمومی روز دوشنبه (2 سرطان) مجلس، احمد ضیا سراج سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله و اسدالله خالد سرپرست دفاع ملی برای پاسخگویی در باره اوضاع امنیتی کشور از سوی نمایندگان استجواب شدند.

میررحمان رحمانی رییس مجلس‌نمایندگان در ابتدای نشست امروز گفت که موجودیت افراد مسلح غیر مسوول، افزایش جرایم جنایی و افزایش قتل‌های مرموز مهم‌ترین دلایل استجواب وزرای سکتور امنیتی می‌باشد.
رحمانی از مقام‌های استجواب شده خواست تا در این مورد به نمایندگان و مردم افغانستان وضاحت دهند.

در این نشست شماری از اعضای مجلس نمایندگان علت گسترش نا امنی‌ها و افزایش جرایم جنایی و نیز گشت‌وگذار تفنگ داران غیر قانونی را بی‌مسوولیتی و بی پروایی مسوولان نهادهای امنیتی، استخباراتی و دفاعی کشور در برابر مردم عنوان کردند.

براساس گفته‌های نمایندگان در شماری از ولایات افرادی که خود پرونده داشته و مجرم بوده‌اند، از سوی سرپرست وزارت داخله به عنوان قمندان امنیه معرفی شده‌اند.
آنان همچنین تاکید کردند که دیگر نمی‌خواهند شاهد کشته شدن برادران و فرزندان خود باشند.

در همین حال اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی تاکید کرد که به دلیل محرم بودن اطلاعات امنیتی باید جلسه بگونه سری برگزار شود.
بعد از ختم نشست استجوابیه شماری از نمایندگان در گفتگو با خبرنگار آوا یادآور شدند که مسوولان امنیتی با بیرون کردن رسانه‌ها تلاش کردند تا ناکامی‌های خود را پنهان کنند.
نصیر فراهی نماینده فراه در گفتگو با خبرنگار آوا خاطر نشان ساخت که هیچ جواب قانع کننده‌ی از سوی مسوولان نهادهای امنیتی به نمایندگان ارایه نشده است.
مجلس در حالی مسوولان ارشد امنیتی را استجواب می‌کند که دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرده که طالبان در هفته گذشته در 32 ولایت کشور در 422 فعالیت تروریستی، 841 نیروی امنیتی و دفاعی کشور را شهید و یا زخمی کرده است.
این دفتر روز (دوشنبه) در خبرنامه‌ای گفته است که در حملات طالبان، 291 نیروی امنیتی و دفاعی کشور شهید و 550 تن دیگر شان زخمی شدند. همچنین در خشونت‌های هفته گذشته طالبان، 148 فرد ملکی نیز شهید و زخمی گردیدند.

به این اساس؛ هفته گذشته در 19 سال پسین از بابت خشونت‌ها، خون‌بارترین هفته بوده است، این در حالیست که طالبان به کاهش خشونت در برابر افغان‌ها تعهد کرده بودند و گفته بودند که برای صلح کار خواهند کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مقام امنیتی
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   آیا میفهمید که مرا از همه کرده کدام کار مسؤلین امنیتی به خنده وا میدارد؟
این که میگویند بخاطر حفظ مسایل امنیتی،جلسه باید مخفی دایر شود و از ورود ژورنالستان معذرت میخواهیم.
آیا نمیدانید که خود تالار ولسی جرگه پر از جاسوسان خارجی است و هر وکیل به یک کشور معین جاسوسی میکند و در مقابل دادن صد ها هزار دالر پول به اعضای کمیسیون انتخابات،وکیل شده اند و به کشور های خارجی مربوط شان جاسوسی میکنند؟
شما ژورنالستان بیچاره را که بخاطر خبر رسانی به مردم خویش کوشش میکنند،از تالار خارج میکنید و مسایل امنیتی را به جاسوسان خارجی افشأ میکنید.

>>>   جاسوس ها به جاسوس ها گذارش میدهند و مجلس خودمانی است.
خبرنگاران نا محرم اند.
یگانه نقطه قوت در این سه ... این است که تا حال جان خود را حفظ کرده اند هرچند که یکی اش را یک بار پرخچه پرانک کرد
خو مثل پشک هفت جان نمرد.

>>>   کدام وکیل همه از یکدیگر خود خبر دارند دوست عزیز ! در بادغیس ریس شورای ولایتی از طالبان همایت قظعط میکند بچه کاکایش سابق در ولسوالی مقر مدیر اجرایه بود . حالا یک قماندان کلان در صف طالبان است تا حالا در حدود 40 نفر از نیروهای خیزش مردمی و دولتی را شهید ساخته . فریده بیکزاد وکیل پارلمان خانم بچه کاکای ای طالب است تمام امکانات و پول را اینها برایش روان میکنند . فقط سیاست خودرا با لای مردم تطبیق میکنن از طرف دولت این ها فشار وارد میکنند .از طرف طالب هم بچه کاکایش ابوبکر . آیا ای قسم هم شده که معاش امتیاز از دولت بگیری خدمت به طالب کنی . تا به کی اگه حقیقت نداره از قوماندانی امینه و امنیت ملی بادغیس هویت ابوبکر بیک را پرسان کنین که از کدام قوم از کدام قریه به کی ارتباط داره . اگه حقیقت را میخواهین اگه نه خوده و مردم را مصروق نسازید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است