نامزد وزیران دو تابعیتی نمی‌توانند رأی اعتماد بگیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۳۹۹/۴/۴ کد خبر: 163939 منبع: پرینت

نامزد وزیران دو تابعیتی نمی‌توانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند و نامزدان رد صلاحیت شده نیز نمی‌توانند به عنوان سرپرست به کارشان ادامه دهند.

رحمانی رییس مجلس در جلسه علنی درباره نامزد وزیران دو تابعیتی گفت، بر اساس قانون افرادی می‌توانند برای کسب رأی اعتماد به پارلمان معرفی شوند که تنها تابعیت افغانستان را داشته باشند.

رحمانی درباره سرپرستی در وزارتخانه ها گفت: نامزد وزیرانی که موفق به کسب رأی اعتماد نشوند به عنوان سرپرست نمی‌توانند به کار در وزارتخانه‌ها ادامه دهند.

خان آغا رضایی نماینده مردم کابل در پارلمان نیز با تاکید بر ضرورت معرفی نامزد وزیران برای کسب رأی اعتماد و پایان دادن به معضل سرپرستی وزارتخانه‌ها گفت که سرپرست‌ها خود را مکلف به پاسخگویی نمی‌دانند و این باعث فساد و سوء استفاده‌های شخصی خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
دوتابعیتی ها
نظرات بینندگان:

>>>   کسیکه تابعیت دومی ندارد وچند سالی رادرخارج سپری نکرده وچیزی نیاموخته وکله اش یخ زده است وکفایت یک سرکتابت راندارد. این مشکل راچگونه میتوان حل کرد؟
عاقل

>>>   رئیس جمهور غنی این همه سال در آمریکا با کدام پاسپورت زندگی میکرد وآن پاسپورت فعلا" کجا است؟

>>>   انهاییکه ترک وطن نکرده اند٫اگر وطنپرست میبودنددرین چهل سال بایدوطن ماجور میشد.علل اصلی عدم مهاجرت شان قرارذیل اند.
-عدم امکانات چوروچپاول٫دزدی ومفتخوری درخارج.
-جبن وترس از مسیرراه.
-نداشتن شایستگی کاری وترس از گرسنگی.
-ترس از به محاکمه کشانیدنشان دردادگاه بخاطر جنایاتشان.
-نداشتن تحصیل٫ علم ودانش ومسلک٫که ارزش همچواشخاص درخارج معادل سرگین خوک است.
-وشایدهم ده ها عامل دیگر جز وطن پرستی.
قاسم

>>>   مگر فکرنمیکنید کسیکه همه عمرش راصرف درافغانستان درپشت گاووخرسپری کرده٫ پست وزارت برایش بینهایت دشوار باشد؟
پژمان

>>>   آفرین رئیس میلیس
از کلوخ آتش پرید خدا کند تغییر جهت ندهی و مردانه وار بالای حرفت ایستاد باشی! بخیر وطن و مردم کشور مان است زنده باد افغانستان و زنده باد ملت شجاع و قهرمان افغانستان

>>>   اين پارلمان و نماينده هاي شان پهلوانان گوز فيل بيش نيستند، رحماني خودش يك بي سواد محض است ، گپ زدن را ياد ندارد، از بركت پارو كشي امريكا صاحب مال شده است ، رئيس جمهور خودش سه تابعته است زنش افغان و هم مسلمان نيست ، مهم اين است كه صاحب تخصص باشند، ديانت و اخلاق نيك داشته باشند، مال يتيم و يسير را مانند رهبران نامنهاد جهادي چور نكرده باشند، يكي از زبانهاي رسمي را درست بخوانند و بنويسند، سابقه كار مربوط به وزارت را داشته باشند.

>>>   سلام دوستان عزیز،
برایم بسیار جالب است که شخص خان آغا رضایی خود تابیعت امریکا را دارد و ایشان میخواهند که به وزرای دو تابیعته رای ندهند. خان آغا رضایی میلیون ها دالر از خون اردوی ملی در قراردادهای امریکایی ها بدست آورد و حال ادعای وطندوستی میکنند.
کی تابیعت اعضای مجلس نماینده گان را برررسی کرده است؟ من خودم تقریبا 30 نفر از اعضای مجلس را میشناسم که دو تابیعته استند. خان آقای رضایی درباره تحصیلات خود در امریکا هم دروغ گفتند ایشان فقط شش ماه در ایالت کالیفورنیا به کالج رفت و ناتمام ماند.

>>>   اقای رحمانی کمی اهسته بروید تا نیفتید تعیین موضوع واتخاذ تصمیم در کشور ویرانه ای افغان به ان اندازه هم ساده واسان نیست که خود افغانهادران نقش داشته باشند بسیاری کسانی که در پست های حساس دولتی وحتی پارلمان خودتان به شمول عین وغین موظف گردیده اند بصورت مخفی ویا علنی از تابعیت یکی از کشورها برخوردار اند وحتی انها از طریق سهمیه ای انکشور ها امدده اند اگر چنین اعلام وبیانیه ها دستوری نباشد تطبیق ان غیر عملی وناممکن به نظر میرسد وما چه خبر که خود اقای رحمانی هم تابعیت یک یاچند کشور خارجی را در جیب ویا گاوصندوقهای خود داشته باشند به تعبیر دیگر اگر دو تابعیته هارا که برداریم در کل کابینه وارگ وسپیدار ومعاونیت های اول ودوم وزارت ها وریاست های دولتی کسی دیگری نمی ماند این ادعای بی محتوا به همان شعر شاعر می ماند که فرمود
گرحکم شود که مست گیرند
در شهر هر ان که هست گیرند
گل نبی عیدی زاده

>>>   ولسی جرگه که اکثریت شان دزد و وطن فروش و نماینده جنگسالاران هستند فقط در فکر بهانه گیری هستند که چطور از وزیران نالایق و خائن برای دادن رآی اعتماد به هزاران دالر پول بگیرند این خائن ها اگر برایشان مهیا شود زنهای خود را هم در مقابل پاسپورت دوم خواهند داد.

>>>   دو تابیعته ها هیچگاهی نباید وزیر شوند، مشاور میتوانند باشند۰ اگر مسئولیتی متوجه این وزیر های دو تابیعته شود که باید جوابگو باشند و وزیر خود خارج کشور رفته باشد به هیچ صورت ممکن نیست او را حاضر به جوابگویی کنید۰ بطور مثال، همایون قیومی رفیق غنی کوچی حال فرار کرده به امریکا رفته ولی در کابل دوسیه های اختلاص علیه او وجود دارند۰ حال چگونه قیومی یا امثال او را حاضر میکنید؟ چگونه میدانید که با آن همه قدرت و دست آزادی که او داشت همه کار ها را درست انجام داده؟ اکثر این دو تابیعته ها برای کاسبی و پول پیدا کردن به کشور بر میگردند و یک عده هم اجنت های استخبارات بیگانه هستند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است