نخست وزیر پاکستان، اسامه بن لادن را "شهید" خواند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۲    ۱۳۹۹/۴/۶ کد خبر: 163965 منبع: پرینت

نخست وزیر پاکستان عمران خان، رهبر پیشین القاعده اسامه بن لادن را "شهید" توصیف کرد. خان طی سخنرانی روز پنجشنبه در پارلمان گفت: دو تجربه با آمریکا بسیار تحقیر آمیز بود.

گفته میشود سخنان عمران خان در مورد شهید نامیدن بن لادن انزجار بساری از سیاست مدارن پاکستان برا برانگیخه است که خان یک تروریست را شهید گفته است. خان گفت: وقتی آمریکایی ها به ایبت اباد آمدند و اسامه بن لادن را کشتند، وی را شهید کردند." «چه اتفاقی افتاد پس از آن: همه دنیا شروع به سوء استفاده از ما کردند. آنها به کشور ما وارد شده، سپس از ما انتقاد کردند.

عمران خان مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
سخنان نخست وزیر پاکستان انتقاد گسترده ای را در رسانه های اجتماعی برانگیخت. خواجه آصف وزیر خارجه پیشین، متعاقباً از خان در مجلس انتقاد كرد. «OBL (اسامه بن لادن) یک تروریست بود و نخست وزیر ما او را شهید نامید. او در پشت قتل عام هزاران نفر قرار داشت.

اسامه بن لادن رییس پیشین سازمان تروریستی القاعده، در سال 2011 توسط یک فرماندهی ویژه ایالات متحده در ایب آباد پاکستان مورد پیگرد قرار گرفت و کشته شد. آمریکا اسامه بن لاین 54 ساله را به دلیل حملات 11 سپتامبر مقصر دانست. سپس امریکا عملیات نظامی به رهبری ایالات متحده در افغانستان را آغاز کردند. شماری از رسانه های المان این مطلب را نشر نموده اند.

آقای خان گفت: «هیچ گاهی فراموش نمی کنم که وقتی امریکایی ها به ایبت آباد آمدند و اسامه بن لادن را کشتند، پاکستانی ها چقدر شرمنده شدند؛ او را به شهادت رسانیدند. خوب شد که امریکا چنین کاری کرد تا جهان به حکومت پاکستان نشان داد چقدر دروغگو هستید و همواره می گفتید بن دلان در پاکستان نیست.

(نخست وزیر پاکستان عمران خان با این سخنان خود، سیاست پاکستان در قبال طالبان را روش ساختن ساخت که او هر طالب کشته شده در افغانستان را شهید میداند)

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمران خان
پاکستان
بن لادن
نظرات بینندگان:

>>>   آیا در پاکستان کسی است که از ترورریزم و افراط کرای پشتیبانی نکند؟ فکر میکنم ابدا نه. پاکستان به یک غده سرطانی تبدیل شده که عاجل به جراحی هندو ها نیاز دارد. بیایید دعا نماییم تا خداوند به هندوستان توفیق دهد تا این غده سرطانی را هر چه زودتر از روی زمین بردارد.

>>>   پاکستان از سال 1947 نام "ابوت آباد" ( (Abottabad) "ابوت آباد" را در ديويزون هزاره "ایبت آباد" تغيرنام کرد.
بت هاى باميان را دولت " اسلامى" فغانستان "ایبت" تغير نام نکرد بلکه فرزندان بنى اسرائيل خان پشتون خان ها ى طالب بشده در پاکستان انتحار وانفجار کردند .
عملیات نظامی فرماندهی ویژه چرخبالها و هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده آمریکا به عنوان على بابا حتى از سوى بعضى از چهل سارق در داخل خاک پاکستان از سوى افغانستان مورد انتقاد جهانى گرديد. چنين قانون چنين شکنى ازدفاع قاطعانه نشد.
ایالات متحده آمریکا افغانستان را اشغال نموده بود و حاکمان افغان در پيشاپيش اش ظاهر خان و بچه کاکاى اش و داماداش سردار ولى ضد لشکرکشى نظامى عليه پشتونهاى طالبان نبودند.
ایالات متحده آمریکا امروز خوداش با تروريستها قرارداد امضاء کردند.

>>>   پاکستان همیشه دوشمنی خود را با افغانستان ثابت ساخته است . شهید گفتن تروریست شماره اول بن لادن و ملا عمر که قاتل صد ها هزار شهروندان افغانستان می باشد خشم مردم افغانستان را برانگیخته است و شهید خواندن بن لادن توهینی به مردم افغانستان بشمار می رود

>>>   سرزمین عربستان یک سرزمین خشک و بی آب و علف و فقر و غربت بود.
در چنین یک سرزمینی دینی بنام دین اسلام آمد و در قاموس آن سه کلمه درج شد:جهاد،مال غنیمت و شهادت.
تو که یک شخص فقیر هستی و هیچ چیزی نداری،ترا به جهاد سوق میدهند و اگر پیروز شدی،مال غنیمت و کنیز در نصیب ات میشود و اگر شهید شدی،در آخرت هم همه نعمت های الهی از خوردنی ها و مشروبات گرفته تا حور های جنت در اختیار ات گذاشته میشود.
پس در چنین یک حالتی که در منزل اول یک تالار عروسی،عروسی است و در منزل دوم اش خیرات است و در هردو طبقه نان مفت برایش تیار است،چه میکند؟
معلومدار تا آخرین نفس میجنگد که یا در دنیا صاحب مال غنیمت و کنیز شود و یا در آخرت جنت را نصیب خود کند و از امتیازات آن بهره مند شود.
یگانه راه توسعه دین اسلام برای عرب ها همین بود و در ظرف نیم قرن از آسیا گرفته تا شمال افریقا و اروپا را فتح کردند.
اما ادیان دیگر چنین نبود.
آنها راهبه ها داشتند و کتاب های دینی داشتند و آنها این کتاب ها را در زیر قول خود میگرفتند و به سرزمین های دیگر میرفتند و صد ها سال نسل به نسل تبلیغ میکردند تا مردم به دین آنها روی بیاورند.

>>>   به سرزمین عربستان یک سرز..
بروید اول تاریخ جنگ های صلیبی را بخوانید و سرنوشت بومیان استرالیا و سرخ پوستان و اسکیموها و..

>>>   عمران خان هم اوغان است، گناهش نیست۰ باید تروریست قاچاقبر و انتحاری باشد ویا از آنها دفاع کند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است