احمد ولی افغان به شمالی و زردادی به بامیان
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۹    ۱۳۹۹/۴/۹ کد خبر: 164010 منبع: پرینت

احمد ولی افغان: می خواهد وارد شمالی شود!
زردادی : وارد بامیان می شویم!
گریفین سیاست مدار انگلیس به غلامش عبدالرحمان نامه نوشت که بیا سلطنت را به شما تحویل دهیم! غلام در جواب ارباب نوشت که جناب بما بگویید که کدام دشمن شمارا اول ازبین ببریم؟ از محتوای کتاب (تاج تواریخ) منسوب به عبدالرحمان.

احمد ولی افغان بعنوان یک جوان پشتون می گوید می خواد وارد شمالی شود! یعنی می خواهد تاریخ نادر خان را به یاد برادران تاجیک ما بیاورد که نادر خان جهت نابودی مردم شمالی از رهبران هزاره درخواست نموده که شمالی را نابود کنند ولی رهبران هزاره در جواب گفتند که هیچ گاه در مقابل برادران خود جنگ نمی کنیم! و نادر ناچار شد سپاهی از جنوب و لشکر از هندو ها هم که در این سپاه بودند درخواست وبه شمالی حمله کردند زنان جوان را اسیر و مردان جوان و پیر را کشتند و درختان را اتش زدند! احمد ولی افغان دارد تاریخ را بیاد تاجیک ها می اورد! و زردادی هم می خواهد نقش سردار عبدالقدوس را بازی کند!

باید به این ادمهای وحشی فهماند گرچند که شما در طول تاریخ شانس غلامی داشته اید که حتی امروز ترامپ هم به خون خواری و غلامی تان اشاره کرده است! ولی باید فهمید که اگر ادم نشوید شمشیر تان با نیزه جواب داده خواهد شد! و می شود بعضی نمونه های کلان را یاد اور شد که فعلا صلاح نیست بیان شود!

آنچه که مهم است این است که بیایید کمی ادم شوید واز منطق ادمی صحبت کنید نه قتل و غارت و کشتار؟! و زردادی ها بداند اگر امتیاز اول کمک های جهانی شمارا در جای رسانده نتوانست که اکنون جای پای در افغانستان ندارید بدانید که در حال حاضر بعنوان یک منهم به جنایت ونیروی از هم پاشیده هیچ غلطی هم نمی توانید! بهتر است در غار های خود ارام خفته تا بمیرید! آگاهان پشتون باید جلوی چنین ادبیات خون ریز را بگیرند که به صلاح هیچ کسی نیست باید جلوی تنش ها گرفته شود و مشکلات مسیر قانونی خود را طی نماید.

کوچی ها که 200 هزار نمره زمین در کابل برای سکومت از طرف دولت داده شده است و در انجا مستقر شده اند قناعت داشته و دنبال تشنج و درگیری و لشکر کشی به حریم دیگران نباشند و دولت جهت پایان بخشی به چنین معضله اقدام جدی نمایند!
به امید که زور گویی عمرش پایان یابد و حسی ادمی و انسانی جلو دار امور گردد!

اقبال صادقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شمالی
زردادی
نظرات بینندگان:

>>>   احمد ولی افغان کدام بی عقل است؟

>>>   روز های اخر غنی و باند وی است.در روز های اخر به هر جنایت دست می زند.

>>>   خوب هفتاد فیصد هستند زور شما بای هفت هشت فیصدی که شما هزاره هستید نمیرسد بدورغ خوده شندک شندک نکنید بیزار باشید .

>>>   اشرف غنی هرگز در برابر کوچی ها خود را قرار نمی دهد بلکه او در صدد گسترش فرهنگی کوچی گری در کشور است و حتی پشتونهای غیر کوچی نیز از این سیاست اشرف غنی به تنگ آمده است.

>>>   این دو خاین غلام بچه بیگانه صفت با این سر و صدا ها و تبیغات خصمانه غیر پشتوانه برای خود شان نام و جا باز کنند و مانند گذشته کهزرداد تبلیغات براه اندخته بود گه جنین است و چنان مردم را در ترس و وحشت انداخته بود اما زورش بالاخره در جنگ رویا رو معلوم شده که ببر کاغذی بیش نبود حتی رهبر اش هم فرار را بر قرار ترجیع دادند گاو پیر کنجاره خواب میبیند اما بعوض کنجاره تیغ برهان در گلویش میرسد همه خیالاتش از بن میرود زرداد و احمد ولی افغان خاک فروش جاسوس نام فروش کمی درست فکر کنید گذشنه گدشت حال زمانی دیگریست پهلو بگردید از خواب .

>>>   مرا خنده میگیرد که نادر خان از هزاره ها خواهش کرد که در مقابل شمالی بجنگند.
هزاره ها بعد از قتل عام شان در زمان عبدالرحمن خان،مردان شان غلام و زنان شان کنیز مردم بودند و مثل موش مرده هم از تاجک ها میترسیدند و هم از پشتون ها.
همین حالا هم مثل موش مرده هستند و فقط برادر همزبان گفته،خود را در پای تاجک ها می اندازند که در مقابل پشتون ها از آنها دفاع کنند.
تنها همزبانی نمیتواند وجه مشترک بین ملیت ها باشد.
بسیار مسایل دیگر ،مانند مذهب و قواره و دیگر چیز ها هم است که شامل وجوه مشترک ملیت ها میشود.

>>>   روزی را الله متعال بیاورد که این جاهلان به اسلام عزیز کاملاً داخل شوند ودیگر تعبیض وقومگرایی را گزاشته و واقعآ خداپرست وبا ایمان شوند ،این سخنان سخیف عمل جاهلان واز دین بودر اند شرم وحیا کنید شما هزارها شما پشتون ها شما تاجکها ،مگر شما انسان نیستید که چنین سخنان بیشرمانه از زبان تان خارج میشود ، وای بحال تان در روز آخرت چه جواب خواهید داد.
عبدالله ریحان

>>>   بسیارزیبابیان کردی بایدجلوی خون آشامان گرفته شود فرزندانه واقعی وطن آدم های متأسب وبدخواهی ملت رابه خاک سیاه بکشاند که دیگه اسم ازنژادپرستی نباشد به امید آن روز

>>>   معاش دالری را شما میگیرید ، وطن را شما سودا کردید ، وغلام کسی دیگری است عجب تاریخ خواندی ؟

>>>   عبدالله ریحان یک سوال دارم چرا اقوام ایران برادرانه کنار هم جور میآیند ما مهاجران اینجا شاهد استیم هیچ کس نمی‌گوید ما فارسها ما تاجیکها ما ترک ها ما لرها و بلوچ ها کردها همه میگویند ما ایرانی ها
جواب تو این است در افغانستان اوغان میخواهد بالای همه زور بگوید رییس باشد و بقیه نوکر او شوه هر جرم و جنایتی خواست بالای سایر اقوام ردیف کند خو معلوم است هیچگاه تاجیک و بلوچ و هزاره و غیر ظلم و ستم نمیپزیرد مردم شمالی و غرب و هزاره جات دیگر از نام اوغان خسته است در این سیصد سال همیشگی اش قلدری زورگویی و جعل و تقلب و غصب و غارت دیده است.

>>>   یگانہ مردمیکه با حبيب الله كلكلني تا اخير بيعت نكدر د مردم شريف هزاره بود كه به خاطر قدرداني از شاه امانالله بخاطر لغو فرمان كينزي و غلامي انها توسط امير عبدارحمان بود ،حبيبالله كلكاني بارها سران قزلباش را به هزارهجات فرستاد تا از انها بيعت بكيرند ولي شعار انها اين بود — خدا يكي و بادشاه يكي

>>>   پشتون ها ویا همان اوغانها تنها هزاره ستیزی ندارند بلکه دشمن تمام قوم های غیر اوغان کشور ما هستند۰ به هزاره ها به دلیل آنکه مردم سخت کوش و با فرهنگی هستند و به دلیل آنکه به مذهب شعیه هستند زیادترین نفرت و ظلم را روا میدارند۰ گذشته از آن دولت مغول اعظم شش صد سال بالای اینها و تمام نیم قاره هند و بخش بزرگ خراسان کهن حکومت کرده و آن عقده عقارت در دل این وحشی ها هنوز هم است، گرچه دولت مغول هزار بار با فرهنگ بود نسبت به اوغان یا پشتون۰
برای یک اوغان یک پشتون یا اوغان پاکستانی هزار ها بارعزیز تر است نسبت به یک هزاره یک تاجیک یک اوزبیک ویا هر غیر اوغان دیگر این کشور۰ این یک واقعیت انکار ناپذیر است۰

>>>   غیر پشتونهای ساده دِلی که از روی سادگی و خوبی خود را افغان مینامید، فردا روزش که رسید، باز هم پشتون افغان اصیل میباشد، و با کوچکترین اعتراض که اگر انجام دهید، شما افغان نا اصل میباشید، لهذا فریب بیجا بنام وحدت ملی نخورید۰
پشتونها تمامیت خواه هستند، به وحدت ملی واقعی باور ندارند، و بهترین کاری که میکنند به زور و به ریا همه را یکسان نام میگذارند، و این یکسان سازی جبری، آنهم بنام قوم خودشان را وحدت ملی تلقی میکنند۰
وحدت ملی این شکل بدست نمی آید۰ کار و مبارزه درازی در پیشرو داریم۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است