جمعیت و حماقت رهبران در برابر سیاستمداران
در اقدامی کودتا گونه ناشایست و غیر اصولی حزب تقریباً تجزیه شده جمعیت به برکناری صلاح الدین ربانی اقدام کردن، به معنی این نیست که اکثریت انسان‌های معروف حزب چنین نظری دارند و آن درست است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۹/۴/۱۲ کد خبر: 164031 منبع: پرینت

اگر اکثریت مردان و زنان سرزمینی دست به اقدامات غیر اخلاقی و خلاف اصولی میزنند به معنی قانونی کردن و درست بودن آن نیست، اگر این افراد:
عطامحمدنور - امیر محمد اسماعیل خان
کلیم الله نقیبی - محمد یونس قانونی
استاد عنایت الله شاداب - عبدالستار مراد
حاجی حضرت علی - فضل الکریم ایماق
بسم الله محمدی - استادشیرمقصودحیدری
جنرال بازمحمد‌احمدی - بصیره سلطانی
قاضی‌غلام‌فاروق شیرزادی - سید اعلی هاشمی
عبدالشکور‌‌ واقف حکیمی - استاد اجرالدین اقبال
مولوی عبدالعزیز عزیزی - عبدالاحد سلطانزوی
حلیمه عسکری - انجنیر عجب گل
داکتر محی الدین مهدی - عبدالحفیظ منصور
معلم عبدالخالق مجاهد - مولوی‌شفیع الله نورستانی
استادفضل الرحیم بصیرت - استاد عبدالمالک هموار
جنرال عبدالبصیر سالنگی - نور رحمن اخلاقی
جنرال عبدالخالق - علم خان آزادی
مولوی‌ اسدالله جمالی - قاری غلام محمد مصئون
حسام الدین تالقانی - سید احمد قتالی
عنایت الله نظری - سید ناصر یعقوبی
قاضی عبدالباری - قاری حیات الله
حسین شاه رحمانی - داکتر شمس الحق آریانفر
حاجی محمد رحیم‌ ایوبی- کمال الدین حامد
استاد واصل نور مهمند - حاجی محمد انور باوری
جنرال ضیاالدین دلدار - عبدالواحد خراسانی،
در اقدامی کودتا گونه ناشایست و غیر اصولی حزب تقریباً تجزیه شده جمعیت به برکناری صلاح الدین ربانی اقدام کردن، به معنی این نیست که اکثریت انسان‌های معروف حزب چنین نظری دارند و آن درست است.

اختلافات میان عطا و صلاح الدین به زمان کمپین انتخابات بر می گردد که عطا از اتمر و صلاح الدین از عبدالله حمایت کردند و این اختلافات بعد پذیرفتن حاکمیت تقلبی غنی توسط عبدالله شدت گرفت و بیشتر حامیان صلاح الدین از این شکست آزرده خاطر شدن و در کودتای که به رهبری عطا بر علیه صلاح الدین شکل گرفت شرکت کردند، البته رفت و آمد عطا به ارگ و تحریک آن به این کودتا توسط یک عده دشمن دوست نما بی تاثیر نبود.

اگر از دنیای تعصب انتقام گونه فضای انتخابات، محل، قوم و زبان بیرون بیاییم وارد دنیای سیاست گردیم باید بپذیریم، نه تصمیم صلاح الدین در حمایت از عبدالله با توجه به سابقه اش درست بود و نه تصمیم ‌شرکت این افراد در کودتا بر علیه صلاح الدین درست است، در واقع حزب جمعیت اشتباه پشت اشتباه انجام می دهد و این داستان اشتباهات را بیست سال است تکرار می‌کند و هیچ درسی از این اشتباهات نمیگیرد!

حزب جمعیت در یک فرایند بعد از مسعود از بین رفت، بیشتر افرادی که در این حزب میان عطا و صلاح الدین تقسیم شده اند تنها نتیجه اش این است « حزب جمعیت قربانی تضادها، تصمیم های اشتباه، برگزاری جلسه های مغرضانه، پناه بردن افراد این حزب به دامن دشمنان شان در ارگ و فروپاشی کامل این حزب است.» این حزب نیاز به تغیرات داشت اما آن را بایستی در یک فضای آرام با دور اندیشی ‌‌گذشت از اختلافات حل و فصل می کردند.

اگر تصمیم صلاح الدین در حمایت از عبدالله اشتباه بود انتقام اینها از صلاح الدین مغرضانه و‌کور کورانه بود و نباید چنین انتقامی را از حزب شان می گرفتند چونکه هر حزب اصولی دارد حد اقل آن داشتن اخلاق سیاسی است که اینها آن را پاس نکردند!
اگر شهری پر از دُزدان شد به معنی قانون مند شدن دزدی نیست، اگر در کودتا بر علیه صلاح الدین چنین مردانی شرکت کرده اند به معنی قانون بخشیدن نیست بلکه پا نهادن به اصول وفاداری و اخلاقی است که در تعهدی که به آن میدهید است...

اینها مردان جنگ در صحرا و کوه بودند آن هم تحت فرمانده نانی شان مسعود اما در میدان سیاست چیزی برای گفتن ندارند و در طول این سالها حماقت این رهبران در مقابل سیاست مدارانی مانند کرزی و غنی مشاهده شد چگونه با آن همه لشکرشان سرکوب شدند و به جان هم افتادند!

تصمیم آقای عبدالکریم خدام یکی از اعضای ارشد حزب جمعیت در عدم پذیرش کودتاه به فرماندهی عطا محمد نور بر علیه صلاح الدین خواست و نظرات مردم بود که بیان شد.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب جمعیت
ربانی
نظرات بینندگان:

>>>   Habibulhaq Parwani
برادران محترم گرچه من کدام شاخه وپیوندی درین احزاب وجربانات ندارم ولی درابطه به شرایط وعمق سیاست جاری کشو وبادرنظر داشت نوشته های دیگرم که درابطه به سیاست جاری کشور وموثریت این حزب وتاسیر فضای ماحول این جریان بادرنظرداشت موقف گیری جانب مخالف این جریان بازهم من همین قدرگفته میتوانم که اینها تیشه به ریشه خودمیزنند

>>>   داکتر عارف آژیر
دقیقن این یک کودتا پلان شده و یک توتیه (طوطیه)سیاسی در تبانی با ارگ و درست تر اگر بگویم به دستور ارگ نیشینان صورت گرفت. این پلان چندی پیش طرح ریزی شده بود و حالا انجام شد. در نخست شورای بزرگ شمالی به سردمداری امان الله گزر و دگر دزدان اعلان بیعت از ارگ نموده و برای ارگ-غنی تعهد سپردند که مانع مقاومت جوانان شمالی (بدون غلام بچه هایش) در برابر حکومت تک قومی می‌شوند. به دو دلیل یکی برای حفظ ثروت اندوخته شان از جهاد فی سبیبالله و دوم از ترس شبه نظامیان غنی یعنی طالب-داعش که در مناطق شمالی طی چند سال اخیر جابجا شده اند. احیا مجدد عساکر انور دنگر را نیز در شکر دره نباید از یاد برد که خود طالب است.
بعد عطا با دستور غنی در سدد انشعاب یا شکستن حزب جمعیت برآمد و با دید و وادید ها همرای همین قلدر ها شمالی و پنچشیر زیر نام شورای بزرگ شمالی زمینه را برای این کودتاه میسر کرد که نتیجه اش را میبینیم. ناگفته نماند که پلان ارگ درهمین جا خلاصه نمی‌شود تا عطا خان احمدزی ریس حزب جمعیت شود و غنی خود را از جانب اپوزیسیون نیز خاطر جمع سازد تا در پروسه صلح نیز نمایندگان فروخته شده جمعیت از حکومت غنی و نظام مستبد تک قومی و متمرکز حمایت کنند.
در پهلو این همه تجرید خانواده احمد شاه مسعود از جمعیت نیز جز طرح بود که عملی شد.
ازینرو دگر حزب جمعیتی عملن وجود ندارد مگر اینکه راجستر باشد. بهررو از سوی دگر کسانی از بازماندگان جمعیت هستند که در سدد تشکیل حزب تازه از جوانان میباشند. زمان نشان خواهد داد که چقدر موفق خواهند بود. شما به سلامت باشید.

>>>   Abdul Maqsood
امیری صاحب به نظر شماکاملا موافق استم کسانیکه به هیچ چیز مردم خود ارزش قایل نیستن به جز پول ودر ضمن آن به فکر مه این اشخاص دیگر به درد مردم ما نمیخورند ومانند چیز های تاریخ تیر شده تبدیل شده اند هر قدر اینهارا ترمیم کنی دوباره زود پس از یک نقطه خراب میشوند ملت بگذارند که این ها عمر باقی مانده خود را در جلسه بازی سپری نموده ودشمن سرشان ریشخند بزند وبلاخره به همین کارهای بی معنی خود ادامه دهند ومنفور مردم استن واین نفرت بیشتر بیشتر میشوداین جلسه وجلسه بازی به نفع شان نیست از اینها چیزی باقی نمانده به غیر از پول های دزدی شده شان

>>>   فرید یاسا
فکر کنم زنگ نابودی وپارچه پارچه شدن تاجیک ها به گوش می‌رسد مردم تاجیک هوشیاروبیدار باشید تابه سرنوشت هزاره ها دچارنشوید مه یقین دارم دراین طرح برکناری صلاح الدین ربانی دست های پنهان اشرف غنی و کرزی و افغان ملیت ها دخیل هست مردم تاجیک باید این طرح را ناکام کند حزب وحدت به رهبری پیشوای شهید شهید مزاری روزگاری قدرتمند ترین حزب وسیاسی ونظامی مردم هزاره بود که تمام دنیا آنرا قبول داشت هر شخص سیاسی و هیت سیاسی خارجی و داخلی که به افغانستان می آمد حزب وحدت رانادیده گرفته نمی توانست اما با پارچه پارچه شدن حزب وحدت امروز هزاره به زلت خواری کشیده شده مردم تاجیک هوشیار باشید این باراشرف غنی تا تاجیک ها را به زانو درنیاورد دست بردار نخواهد بود

>>>   Abdul Maqsood
این جا موضوع مردم مطرح است نه عطا واشخاص زیر دار کریختگی که تصمیم این ها بگیرند

>>>   نورمحمد مشفق
عبدالله که از جمعیتی بودن خود سالهاست انکار کرده ‌حالا در چی موقف است

>>>   نقیب الله شریفی نه تقدس گرایی ــ جمعیت اسلامی
فکر کنید، وقتی آب در یک محل دیرتر بماند، دگه ذلالیت و گوارایش از بین می‌رود. رهبریت را هم ازین باب قیاس کتید. شوربختانه، ما به قدرت میراثی عادت کرده‌یم، وقتی گپ از اصلاحات و رای اکثریت آمد، تصور می‌کنیم که فاجعه که در حال رخ دادن است و ما از هم می‌پاشیم. نه، این‌طوری نیست. ما باید به اصول دموکراتیک، باور داشته باشیم. اصلاحات و تغییر در هر حالت و در هر مورد به‌خیر ماست. بفرمایند! جمعی که به این تغییر موافق نیست، طرح اصلاحی و به سازی شان برای این حزب چیست؟ در عصر حاضر این قابل قبول نیست که همه از او اطاعت کند و شاریده و لولیده ادامه بدهیم. صلاح الدین خان نه در موقف جنرال دوستم و نه گلبدین. باید درک کند که بیشترین هیئات رهبری و اعضای این حزب نویسنده فعال حقوق‌مدار است، تا پیرو عادی. درحال خودش با حفظ شخصیت شان، یک رهبرزاده مثل سایر رهبر زاده ها، فرد کم دانش بامدرک است، با تفاوت از سایر رهبرزاده ها، این است که سنگین است لایف نمی آید و فیر هوای نمی‌کند؛ مگر به توقع میراثی بودن رهبریت به هم‌قطارانش یک سان است. باید بداند که حزب جمعیت میراث رشادت و شهادت عامه است و نه فرد. درست است که خیلی از اعضای این حزب که فعلاً خواهان اصلاحات اند، سر گذشت خوب سیاسی ندارند و بارها وبار ها یا معامله کرده پهلوی رقیبان این حزب ایستادند یا مستقل حزب ساخته اند؛ ولی نمی شود که همه این‌ها دور انداخت به سرتمبه‌گی ادامه داد. قبول کنیم، اگر اصلاحات و سیستم وجود میداشت، این‌ها هم سر کشی نمی کردند و یا نمی توانیستند. جناب شان به رای اکثریت که به منظور اصلاحات در نظر است تمکین کند. بیاید درین جمع به صفت یک عضو فعال رای بگیرد و باز هم رهبر این حزب شود. هنوز خوب با جمعی با تعهد داخل یک سیستم منظم کارش بهتر خواهند بود. من به شخصیت جناب شان احترام و آدم سنگین و با وقاری است، کم‌تر از سایرین از آدرس این حزب، معامله واستفاده فردی کرده است، تنها خوب بودن کافی‌ نیست، باید فعال می بود، کار می کرد و اصلاحات محسوس می آورد. یک‌بار تأمل کند از خود بپرسد:که تا حال چیزی از جنس اصلاحات تغییری آورده؟ دست آورد شان چیست که رهبر مادا م العمر باشد؟ کدام رهبر کاریزماتیک مثل گاندی است و پوتین، نیست که از مهارت خود اینجا رسیده باشد، روی یک توافق به احترام استاد، رهبر این حزب انتخاب شده است. اگر مهارت داشت حال وضع حزب یک جوری دگه‌ی بود.
خلاصه، اگر به این حزب اصلاحات و تغییر نیاید، به افول این حزب نزدیک است. من به عنوان یک عضو درجه سه این حزب ازین روند اصلاحی حمایت می‌کنم.

>>>   Gol Amiri
اصلاحات در ساختار رهبری و سایر برنامه های حزب بایستی در چهارچوب داخلی و با اشتراک اعضای ارشد حزب در یک فضای دوستانه وصمیمی صورت می گرفت نه با این طرح کودتا گونه.

>>>   Touryalai Ghiyasi
💬 جمعیت یک فرهنگ ساسی است تا یک حزب سیاسی❗️
«جمعيت» اگر حزب شود، اوضاع و احوال «جمعيتی» بودنش را تغيير دهد با سابقه سياسی و مبارزاتی پر افتخارش، و با این همه کدر های مجرب و تحصیل یافته، فرمان دهان و هواداران بی شمار در طبقات مختلف جامعه بویژه نسل جوان امروز و میانهٔ قدیم، می تواند به يك حزب قدرتمند و فراگير ملي، مبدل گردد و همچو گذشته رسالت خویش را در امر دفاع از کیان مملکت، ارزش های دینی و میهنی و تقویت ناسیونالیزیم میهنی در راستای حل منازعه ملی، نهادینه ساختن چرخش مسالمت آمیز قدرت سیاسی و دولت سازی، توزیع عادلانهٔ قدرت و ثروت ملی، به پیش ببرد.
خصلت و منش اجتماعی، قرأت دينی، اخلاق و فرهنگ سياسی «جمعيت» چنان علمی، و جامعه شناختانه پايه ريزی شده است كه آدم های بی شماری نا خود آگاه به لحاظ رفتاری و اخلاق سیاسی اجتماعی در انظار عمومی و حتی نهادها و رسانه ها، ناخودآگاه جمعيتی اند يا جمعيتی شمرده می شوند بدون آنكه خود به آن إذعان داشته باشند
اما امروزه فقط از جمعیت اسلامی، همان - فرهنگ سیاسی تاریخی - اش باقی مانده است و بس.

>>>   Abdul Ghaffar Majidy
جمعیت با تاریخ پر افتخار و درخشان گذشته اش مثل حزب اردوغان در ترکیه مثل حزب مسلم لیک در پاکستان مثل حزب کنگره در هند مثل حزب حسینه در بنگله دیش در سرنوشت و حیات سیاسی کشور و منطقه فعال باشد

>>>   جناب ربانی حالا رهبر واقعی جمعیت‌اسلامی شد!
ستون پنجم آخر سر چهره‌ی خود را آفتابی کرد.دمل چرکین خیانت و معامله و پیمان‌شکنی راه خود را از راه جمعیت،از راه جناب صلاح‌الدین ربانی رهبر جسور جمعیت اسلامی که بر تعهدات خود در جریان انتخابات وفادار ماند و خیانت نکرد،جدا کرد.
جناب صلاح‌الدین ربانی حالا رهبر واقعی جمعیت شد.برای جناب ربانی،و همراهان شان در جمعیت اسلامی به خاطر این ایستاده‌گی علیه غدر و خیانت و تسلیم‌طلبی مبارکباد می‌گویم.
تاریخ بالاخره آن زباله ها را از مسیر مبارزات مردم به دور افکند.احزاب مثل جمعیت،و هر حزب جدی با تصفیه از عناصر نابکار و فاسد استحکام پیدا می‌کند.
لطیف پدرام

>>>   لامع احمدی
به همه چیز شباهت دارد، الا حزب سیاسی؛
عنوان پایان نامه‌ی دوره لیسانس‌ام" نقش احزاب سیاسی در فرایند پروسه‌ی مردمی سازی قدرت سیاسی بعد از سال ۲۰۰۱ میلادی در افغانستان بود" در آن توفیق اجباری، اندکی پیشینه‌ و سیر تاریخی و وضعیت پسا طالبان و دوره‌ی دمکراسی احزاب سیاسی در افغانستان، نقش شان در روند ملت‌سازی ، میزان موثریت این نهادها در امر سهیم سازی مردم در قدرت و سازمان های شریک در ساختار نظام به صورت واقعی را، به قدر وسع و فرصت بررسی نمودم.
برایند آن تحقیق مختصر، این بود که احزاب سیاسی با تعریف مدرن آن اصلا در افغانستان شکل نگرفته است، یک تعداد گروه هایی‌که تحت نام احزاب به نحوی شریک در ساختار نظام اند، در فصول انتخابات اعلام موجودیت می نمایند و سر و صدا هایی را راه می اندازند، در واقع بقایای همان تنظیم های جنگی دوران به اصطلاح خود شان جهاد و جنگ های داخلی است که بیشتر ماهیت قومی و تباری دارند و هیچ ارزش مشترکی فراتر از بحث اتنیک و تبار میان اعضای آن وجود ندارد. احزاب سیاسی افغانستان هیچ کدام روی یک آجندای ملی کار نمی‌کنند، این گروه‌ها به شدت دچار ضعف های ساختاری، سردرگمی و باورهای پریشان اند و فقدان تعریف واحد از هدف و عدم رعایت نزاکت ها و از نبود اصول سازمانی رنج میرند، با تمام انتقاداتی که گاهی اگر از قدرت دور می شوند نسبت به حکومت راه می اندازند، هیچ کدام برنامه‌ی نجات برای افغانستان ندارند و دورنمای شان فراتر از منافع و مصالح خانوادگی رهبران و رهبرزادگان چیز دیگری نیست، این جمعیت ها به همه چیز شباهت دارند، الا چیزی به عنوان حزب سیاسی
آنچه اکنون در درون جمعیت اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین این گروه‌ها رخ میدهد، برآیند همین دیدگاه است.

>>>   تصامیم جلسه شورای رھبری جمعیت اسلامی افغانستان
جلسه شورای رھبری جمعیت اسلامی افغانستان به ریاست عطا محمد نور، رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی، به اشتراک بیشتر از دو سوم کل اعضا دایر گردید و در باره مصالحه با طالبان، مشارکت در حکومت و بازسازی و فعال سازی بیشتر جمعیت اسلامی افغانستان بحث صورت گرفت و تصامیم زیر به اتفاق آرا اتخاذ گردید:
١- به «کمیسیون تدارک مجمع عمومی» وظیفه سپرده شد که زمینه‌ی برگزاری مجمع عمومی جمعیت اسلامی را با توجه به ضرورت مبرم بازسازی جمعیت، فراھم نماید.
٢- استاد سید عنایت الله شاداب، عضو شورای رھبری و از موسسان جمعیت اسلامی افغانستان، تا برگزاری مجمع عمومی، ریاست جلسات شورای رھبری این حزب را به عھده گیرد.
٣- جمعیت اسلامی افغانستان به گونه فعال و سازنده از پروسه مصالحه ملی حمایت می نماید و خواھان حضور فعال و موثر در سطوح مختلف شورای عالی مصالحه ملی میباشد.
۴- جمعیت اسلامی افغانستان که در تشکیل نظام جمھوری اسلامی افغانستان نقش موثر داشته است، بر مشارکت فعال این حزب در حکومت تاکید میکند.
۵- به منظور ايجاد هماهنگى ميان جمعيت اسلامى، شخصيت‌های حوزه‌ی جهاد ومقاومت ونيز ساير شخصيت‌های ملى وجامعه مدنى، هسته مركزى ايجاد گردد.

اعضای شورای رھبری جمعیت اسلامی که به فیصله ھای بالا، توافق نموند:
سترجنرال عطامحمدنور - امیر محمد اسماعیل خان
کلیم الله نقیبی - محمد یونس قانونی
استاد عنایت الله شاداب - عبدالستار مراد
حاجی حضرت علی - فضل الکریم ایماق
بسم الله محمدی - استادشیرمقصودحیدری
جنرال بازمحمد‌احمدی - بصیره سلطانی
قاضی‌غلام‌فاروق شیرزادی - سید اعلی هاشمی
عبدالشکور‌‌ واقف حکیمی - استاد اجرالدین اقبال
مولوی عبدالعزیز عزیزی - عبدالاحد سلطانزوی
حلیمه عسکری - انجنیر عجب گل
داکتر محی الدین مهدی - عبدالحفیظ منصور
معلم عبدالخالق مجاهد - مولوی‌شفیع الله نورستانی
استادفضل الرحیم بصیرت - استاد عبدالمالک هموار
جنرال عبدالبصیر سالنگی - نور رحمن اخلاقی
جنرال عبدالخالق - علم خان آزادی
مولوی‌ اسدالله جمالی - قاری غلام محمد مصئون
حسام الدین تالقانی - سید احمد قتالی
عنایت الله نظری - سید ناصر یعقوبی
قاضی عبدالباری - قاری حیات الله
حسین شاه رحمانی - داکتر شمس الحق آریانفر
حاجی محمد رحیم‌ ایوبی- کمال الدین حامد
استاد واصل نور مهمند - حاجی محمد انور باوری
جنرال ضیاالدین دلدار - عبدالواحد خراسانی
نوت: از میان ۶٢ عضو برحال شورای رھبری جمعیت اسلامی، ۴۷ تن آنان یا بصورت حضوری ویا ھم شماری از آنھا که در ولایات و یا بیرون از کشور حضور داشتند، پس از تماس و شریک ساختن فیصله ھا، موافقت خود را با آن اعلام نمودند.

>>>   Murtaza Jalali
متاسفم که پاسخ می‌نویسم. شما استاد ما هستید و ما شاگرد تان در علم سیاست. یعنی ما شما اینقدر هم نمیدانید که احزاب کنگره باید برگزار کنند؟ یعنی ۴۶ تن از کل ۶۴ تن اعضای جمعیت را شما بر‌مبنای کدامین منطق خائن می‌خوانید؟ خائن را میشود تعریف نمایید!
این را مخفی کنید و یا گزارش بدهید

>>>   Farhad Shirzad
یک جمع شکم‌پرستان و چهره های مافیایی الحمدلله با کودتا علیه صلاح الدین ربانی فاتحه‌ی شان خوانده شد، اما درین میان سخت متاثر به دو تن شدم که فریب اینها را خوردند، یکی عبدالحفیظ منصور و دیگرش نور الرحمن اخلاقی، البته که من عاشق چهره‌ی اینها نه بلکه عاشق فهم و دانش شان هستم.
حالا راه برای صلاح الدین و یک جمع بزرگ از جوانان هموار شده است و باید ازین فرصت استفاده‌ی نهایت جامع و موثر را نمایند.
این جمع شکم‌پرستان به توکل الله متعال ترد شدند و عمر سیاسی شان ختم شد. فقد کسانی به درد اینها بخصوص آقای نور می‌خورد که در چند سال اخیر شکمش از خیرات او چرب بود، آنها هم آهسته آهسته وقتی چیزی برایشان نرسد راه خودرا جدا خواهند کرد!!!

>>>   عبدالبصیر قیومی
تصمیم علی بابا چهل دزد در مقابل صلاح الدین خان هچ ارزش سیاسی ندارد چهل دزدان خوب میدانند دیگر پایگاه مردمی ندارند محبوبیت که داشتن با معامله ننگین که انجام دادن در نزد مردم خجل هستند و از صلابت صلاح الدین هراس دارند که مردم با ایشان است پایگاه مردمی صلاح الدین خان رهبر با اراده جمعیت اسلامی خشمی چهل دزدان را برانگیخت و تصمیم به چنین اقدام ناشایسته زدند

>>>   احمدشاه یورش درود!
با حفط احترام به نظریات همه دوستان باید بگویم ؛ شخصآ به همه بزرگان جمعیت اسلامی احترام دارم ، منظور از پوستم توهین به صلاح الدین خان نبوده یک نظر تحلیلی بود ارایه کردم .
منحیث عضو حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان خواهان روابط دوستانه با همه احزاب هستیم .

>>>   شاه منصور کوهدامنی
داکتر عبدالله و دیگر نمک حرامان خواب شان ره به گور ببرند از نام خانواده ربانی و آمر صاحب شهید در کجا ها رسیدن حال علیه همان خانواده های با افتخار کودتا کردن که رو سیاه تاریخ شدن و میمانند صلاح الدین ربانی تا آخرین لحظه خاطر ریاست جمهوری کنار عبدالله ایستاد اما مارشالی خواهان ت قصر خواهان تسلیم شدن با بی عزتی روی شان سیاه

>>>   Saboor Raheel
تبریک به صلاح‌الدین ربانی و جبهه عدالت، هویت، اقتدار و آزادگی!
سر انجام این دمل چرکین توطئه، تفتین، معامله، نامردی، زراندوزی، غدر، قرآن‌خوری، و رای‌فروشی سر کرد. اینها همانند چرک و ریم و خون گنده از بدن جمعیت برون شدند. این یک تحول مثبت است.
حالا راه برای کارهای تازه که نیاز زمان و خواست مردم است هموارتر شد. دیگر کسی نیست که از پشت خنجر بزند‌. ستون پنجم و مهره‌هایش رسوا شدند. شماری هم درین میان هستند که بُرده شده‌اند و شکار توطئه‌اند. اینها امروز یا فردا به اصل خود برمی‌گردند‌.
کارهای سنگینی پیش‌روست.
یاااااااا حق!

>>>   محمد ضیاء احدی عضویت این ها از طرف رهبر جمیعت اسلامی به تعلیق درآمده جلسات این ها فاقد اعتبار است

>>>   Haji Eqbal Qarizada
برادر عزیز!
موافق تان اینکه جمعیت حوزه فکری است و نماینده گی از اکثریت مردم افغانستان میکند، اما متاسفانه دیده میشود که اکثر اعضای رهبری آن متشکل از همه ی اقوام و اکناف کشور وجمعیتی ها اصیل نیست، در جلسه استاد کسانی بودند که هر کدام آنها در گذشته بارها درصدد تخریب جمعیت بوده اند ، از جمله قانونی صاحب که در صدر معامله گران و توطئه گران قرار دارد، حتی اینکه تعداد اعظم این اعضا در زمان مقاومت خود را به دامان طالب انداختند و تسلیمی های بیش نیستند، جمعیت با اینها هرگز جمعیت دیروز نیست و نخواهد بود. مسئله حیاتی و قوی این بود و ایجاب میکرد تا جمعیت تحکیم میشد و بر زخم هایش حداقل ملحم گذاشته میشد دامنه اش گسترده تر و کنگره این حزب قدرتمند دایر میشد، اما این جمع دیشب مادیات را بر معنویات ترجیح دادند و جمعیت را فرقه ی ساختند که یک فرقه اش مربوط به شما دیگرش مربوط پسر سید نورالله عماد و فرقه سوم اش مربوط به صلاح الدین خان خون شهدا اینها را شرمنده تر از این خواهد کرد، این حزب را مردان خدا و رستگارانِ چون نیازی شهید استاد حبیب الرحمن شهید و استاد ربانی شهید و صدها هزار شهید دیگر ساخته است و ساز وبرگ داده و ثبت در تاریخ شده است.

>>>   Waheed Paikan
دیده میشود که اختلافات شدید است. احمد ضیا مسعود معاون جمعیت کسانی را که صلاح الدین را برکنار کردند به عنوان " دلالان سیاسی " نام برده است. !!

>>>   عبدالبصیر قیومی
دلقک های معامله گری سیاسی دو ده می شود به آرمان های ملت دست به معامله میزنند بنابر رسیدن به منافع شخصی شان یک روز بنام نوین یک روز بنام کهنه حزب میسازند در اخیر میبینند حمایت مردمی ندارند بعد دست بدان جمعیت اسلامی میبندند و به تخریب حزب مقتدر می پردازند

>>>   Sajedah Monsef
خود فروخته ها و مزدوران ارگ دیگر سیه‌روی‌تر گشتند و بر عکس با این کودتای ننگین شان صلابت، بزرگی، هدف، مرام و صادق بودن صلاح الدین ربانی را یکبار دیگر مهر تایید کوبیدند. ثبوت این مدعا را میشود پای کمنت های پست‌های آقای نور و بقیه شان به وضاحت دید
صلاح الدین ربانی در محوریت جوانان آگاه قرار خواهد داشت و تاریخ این ننگ را بر جبین هر کدام از کودتا چیان با خط درشت حک خواهد کرد.
شرم شان باد

>>>   شما از كدام جمعيت حمايت مى كنيد؟
١ - صلاح الدين ربانى
٢ - عبدالله عبدالله، يونس قانونى، عطامحمدنور ، ستار مراد، حفيظ منصور، واقف حكيمى و عنايت الله شاداب

>>>   اعلاميه يك عضو هيت رهبرى در رد يك كودتاى نافرجام
در پیوند به جلسه شتاب زده و خلاف اصول و مرام نامه ی جمعیت اسلامی افغانستان!
حزب جمعیت اسلامی افغانستان با نیم قرن ‌مبارزه آزادی خواهانه تحت رهبری رهبر فقید شهید استاد برهان الدین ربانی مطابق اصولنامه، مرام نامه و خط مش بزرگ ملی در جهت رفاه و تامین عدالت اجتماعی پیکار نموده است که تمام تصامیم بزرگ وسرنوشت ساز جمعیت اسلامی با حضور داشت و نظر جمعی تمام اعضای شورای رهبری این حزب بزرگ صورت میگرفت. متأسفانه، تصمیم و عملکرد شتاب زده تعدادی از اعضا که عده یی از این دوستان ما قبلآ خودشان نیز حزبی داشتند واز اصول ومرام نامه ی حزبی بهتر میدانند و آگاهی دارند که به صفت عضو رهبری حزب جمعیت درعدم موجودیت رهبر حزب جمعیت واکثریت بزرگ از اعضای شورای رهبری حزب خلاف تمام ارزش های حرب جمعیت ومنافع ملی تصمیم گرفته اند.
در حالی که این حزب بزرگ ملی هزاران شهید و معلول را در راستای تحقق عدالت و برابری قربانی داده است که هرنوع تصمیم در مسایل ملی خصوصآ صلح و مشارکت در نظام کشور با یک تعداد محدودی که نمایندگی از اعضای جمعی، حزب جمعیت اسلامی را نمیتوانند بکنند شکننده خواهد بود.
بنده منحیث عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان در شرایط حساس کنونی تصمیم فعلی را که توسط تعدادی از دوستان وهمسنگران ما صورت گرفته به نفع حزب و ملت نمیدانم. زیرا اهم تر از این موضوع، با فکر جمعی و اتفاق نظر درقدم نخست روی پروسه صلح لازم بود تصمیم صورت گیرد و بعدآ مسایل و مشکلات اندکی که داخل حزب وجود داشت حل میگیردید. روی این ملحوظ تصمیم فعلی از نظر من بنا بر حساسیت آن مورد تایید نمیباشد، زیرا این موضوع را به نفع ملت و حزب جمعیت اسلامی افغانستان نمیدانم.
با حرمت
پوهنوال دوکتور عبدالمتین ادراک
عضور شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان.

>>>   جلسه که بنام شورای رهبر جمعیت اسلامی افغانستان بدون حضور داشت محترم صلاح الدین ربانی ریس جمعیت واکثریت اعضای ارشد برجسته این حزب بنا بر اجندای مشخص و حمایت حلقات خاص برگزار شده بود ۰
تصامیم ان از بنیاد مردود است. جمعیت اسلامی افغانستان با تاریخ پر افتخارش در مقابله با معامله گری و کودتاها مبارزه کرده و یک بار دیگر به رئیس جمعیت اسلامی افغانستان ، محترم صلاح الدین ربانی تجدید پیمام می نمائیم.
با احترام
دگر جنرال انجینر جان احمد "حقجو"
عضوی رهبری جمعیت اسلامی افغانستان
و رئیس شورای عمومی مردمی ولایت پروان.

>>>   شمس الرحمن سهیل
بدون شک معامله گران وقت (قانونی در بن به استاد شهید خیانت کرد و حالا استاد عطا به فرزندش خیانت میکند دلیل اصلی و اساسی معامله نکردن خانواده ربانی است که ایشان وقار ، عزت و سربلندی ملت و حامیان جمعیت اسلامی را در زیر چطر غرور و شهامت اسلامی میخواهد نه غلامگرا

>>>   محمد صادق قاضی
حزب جمیعت مال شخصی دوسه نفر معامله گر و هویت فروش نیست که خانه شخصی شان باشد وهرتصمیم بگیرند این یک حزب ملیونی هست که درهمه نقاط کشور اعضای خودرا دارد ما از رهبر فرزانه صلاح والدین ربانی حمایت میکنیم وبرای معامله گران جلسه بن دیگر اجازه نیست که هویت فروشی کنند و آنها ازخود حزب شخصی دارند .

>>>   نجیب بارور
امرالله صالح و صلاح‌الدین ربانی باید یک‌جا شوند
جمعیت چهره‌ها نیست، جمعیت در حقیقت یک بستر بزرگ سیاسی است. جمعیت اگر چهره‌ها می‌بود؛ آنان امروز برای چتر مشروعیت‌بخش دست به کودتا نمی‌زدند. متأسفانه وحدت‌خیالی در جمعیت یکی از تابوهای ذهنی است. اما در واقعیت امر، هیچ‌نوع انسجام و وحدتی در درون جمعیت وجود حقیقی ندارد. شما تصور کنید در زمان کمپاین، صلاح‌الدین ربانی و احمدضیا مسعود به عنوان رئیس و معاون در یک تکت انتخاباتی، اما استادعطامحمد نور و یونس قانونی اعضای برجسته در تکت انتخاباتی دیگر؛ کشاکش‌های سیاسی و خلاف مسیررفتن‌ها همه روایت‌گر این است که در جمعیت اسلامی چیزی به عنوان وحدت، انسجام و هم‌سویی وجود ندارد. گذشته از این، جمعیت اگر بخواهد به عنوان یک ساختار سیاسی متنی تعریف‌شده از سیاست‌گذاری‌های خود داشته باشد، بایست ریفورم بنیادی شود. اما موجودیت عناصر معامله‌گر که از جمعیت فقط همان دستمال سبزرنگش را به گردن می‌آویزند، جلو هرگونه اصلاحات را می‌گیرد. بگذارید صریح بگویم در همین اکنون دونوع دیدگاه سیاسی در جمعیت وجود دارد. دیدگاه عرفی و سنتی استوار به بینش غیرعقلانی و دیدگاه جوان‌محور در اطراف صلاح‌الدین ربانی استوار به عقلانیت سیاسی و اراده برای تغییر. فعالیت‌های سامان‌مند صلاح‌الدین ربانی در حقیقت اصل هراس سیاسی است که در ذهنیت دیگران به وجود آمده است. آنان وقتی به فعالیت‌های زیرساختی صلاح‌الدین ربانی دیدند، فهمیدند که جمعیت کم‌کم از حالت گاوشیری به یک سیستم ساختارمند در حرکت است که برآیند آن برای جمع معامله‌گر به زیان بود.

پیشنهاد مشخص من برای صلاح‌الدین ربانی این است: برای پیش‌برد هدف‌های کلان سیاسی، باید اراده گذار از سیاست‌گران سنتی، عرفی و تصادفی را داشته باشید. همیشه تغییر در جمعیت با هراس از هم‌پاشیدگی روبرو بوده است، اما طوری که دیدیم این پراکندگی از قبل وجود داشته است. من بسیار خوش‌حال شدم که صف بی‌برنامه‌ها از صف کسانی که به ساختار و متن مدون سیاسی می‌اندیشند، جدا شد. کاری را که آنان با کودتا برای شما انجام داده‌اند و فرصتی را که برای بازتعریف جمعیت روی دست شما گذاشته‌اند، در تاریخ سیاسی این حزب بی‌سابقه است. می‌خواهم واضح بگویم در برابر عطا و عبدالله اگر صلاح‌الدین ربانی و امرالله صالح به ائتلاف سیاسی دست پیدا کنند، من من‌حیث نسل امروز وعده می‌دهم که برنامه در برابر تصادف پیروز می‌شود.

>>>   Habib Kohistani
جمعیتی های جمعیت ستیز اوغان داماد و نیکر گرودر ارگ به تحریک غنی واتمر کمر به پارچه ساختن جمعیت زده و استاد شاداب را اجاره کردند برای باج گیری از غیر اوغان
استاد عطا هم چه عجب امپراتوری برامد خودش زیر فرمان بلقیس روشن
حال تنبان برزده برای توته وپارچه کردن جمعیت
کمی استاد بخود بیا حرف های قبلی ات را بیاد بیاور عصر تکنالوزی است حرف هایت در ارشیف ها پر است که آب دهن قرت کرده ونام استاد بزرگ را میگرفتی حال آمده از عبدالله ناامید شدی بفرمان غنی کمر به توهیین به فرزند استاد بسته ایی کمی شرم هم خوب است اتمر شمارا نابودکرد،غنی تنبان های تان را گرو گرفت وحال زور تان به خانه پدری تان می‌رسد
دست بدامن استاد شاداب شدی ودر بدل کرایه خانه اورا به این ذلت وادار ساختی مرگ بر فقر که آدم ها را یکجا میکشاند
بیاد داشته باش که این حرکت های تان شمارا به ذلت ونابودی حتمی میرساند که امپراتور دیروز سرافگنده امروز خواهد برامد وحتی نهایت خودکشی را چاره کار انتخاب خواهید نمود آیا همین عبدالله اول انتخاب خودت نبوده آغاز سر خورده گی ات است وحال خانه یی را که ترا عزت داد خراب میکنی ارواح قهرمان ملی واستاد شهید ترا بشرماند
کجا کاری کند عاقل که باز اید پشیمانی
دوستان عزیز به همرسانی کنید که سیه رو شود هرکه در او غش باشد

>>>   کسانی که در کنار زدن آقای "ربانی" از ریاست جمعیت اسلامی بدون حضور داشت وی نقش کلیدی را ایفا نمودند مجموعه بازنده های انتخابات هستند ......
ظاهرا" صلاح الدین ربانی هم بنابرکوتاهی رفیقا وخوش باوری خودش انتخابات را واگذار کرد ولی پیش وجدانهای بیدار او بازنده نیست
اوبه تمام معنا یک مبارز، مقاومت گر،استوار وبابرنامه است بعید نیست که او درآینده یک رهبر مقتدر خواهد شد حتا بامخالفت همه ی اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی

خوشا بحال اوکه یک روز اتمر را جاسوس و روز بعد تامیدان هوایی خوش خدمتی نکرد و روز سوم فریب نخورد
و روز چهارم بخاطر چوکی و قدرت با دشمن اش یکجا نشد(ریس جمهور)
و بلاخره از تمام طرف ها برایش چیز های وعده شده داده نشد
و حالا میخواهد با چند تن از یاران معامله گر و خودفروخته ریس مقتدر جمعیت اسلامی را کنار بزنند.

اکنون همه بیدارهستن وقضاوت عالی ازهر شخصیت دارند بنظرم مردم باجان دل یک مقاومت گر همچو ربانی صاحب را دوست دارند نسبت به هزار معامله گر ......
با احترام محمداکرام اندرابی

>>>   هشدار گذر به نور؛
شام دیروز پس از نشست تعدادي از اعضاي شوراي رهبري جمعیت در منزل عطامحمد نور، امان‌ الله گذر و جان احمد حقجو از اعضاي شوراي رهبري و فرماندهان جمعیت إسلامي به دیدار صلاح الدین رباني رئیس جمعیت اسلامي میروند. آقاي گذر با عصبانیت به رباني میگوید که عطا در پي چیست و اجازه بدهید با او موضوع را روشن کنیم. آقای رباني امان الله گذر و حقجو را به آرامش فرا می خواند و میگوید که اگر استاد عطا فکر و برنامه به جمعیت دارد و خواستار برگزاری کنگره هستند بفرمایند جمعیت اسلامي دفتر دارد و همه روي آن صحبت خواهیم کرد و تاکید میکند که در افتتاح دفتر برای برگزاری کنگره حزب فراخوان دادم. در غیر آن برنامه های پنهاني و شخصي و کودتا علیه جمعیت اسلامی بجایي نخواهد رسید و كسي را اجازه هم نمي دهيم. فرمانده گذر در حضور صلاح الدین رباني و جان احمد حقجو به استاد عطا زنگ میکشد و از او مي خواهد که از کودتا علیه جمعیت دست بردارد و اگر برنامه برای جمعیت دارد، جمعیت اسلامی افغانستان رئیس و دفتر دارد. اما صحبت میان شان در تلفون تند میشود و گذر به استاد عطا میگوید در صورت ادامه چنین حرکت مگر پس از این به مزار و کابل از طریق هوا بروید و بدون خداحافظﻱ تلفون را قطع مکند.

>>>   خواجه محمد فریدون صدیقی
ملت سرگردان !
گاهی‌ طرف‌داری از یکی و گاهی از دیگری ، امروز رهبرش خوب آدم است ، فردا بد آدم .
این سیاست‌های شیطانی رسوا بود ، در افغانستان رسواتر شد از دست این نیمچه‌سیاست‌مداران.
کمی شرم خوب چیز است ، به خود بیاید و از خود چیزی بسازید و دنباله‌رو نباشد.
و احمق‌تراز همه کسانی هستند که بخاطر ربانی بالای نور قهر هستند، او جان برادر مگر صلاح‌الدین در کنار استاد عطا ایستاده شده بود؟ که امروز با جدا شدن شان قهر هستید ، صلاح‌الدین ربانی تا آخرین دقایق در کنار عبدالله ایستاده شد ، تا آن زمان که عبدالله حق بود و ماموریت را قبول نکرده بود اما بعد از این‌که مامور شد، ربانی هم راه خود را جدا کرد ، کاری را که عطا محمد نور چندی قبل انجام داده بود و عبدالله را پیشتر از ربانی خوب‌تر شناخته بود و گفته بود که عبدالله بخاطر یک چوکی تشریفاتی بالای دوستان خود پا میگذارد چون از دوره‌های قبلی انتخابات، استاد پند گرفته بود و ربانی از آخرین دور انتخابات پند گرفت .
طرف‌داران ربانی شما اول گله و شکوه خود را از عبدالله بکنید بعد از استاد ، چون استاد از قبل راه خود را جدا کرده بود و انتظار چنین عمل‌کردها از استاد می‌رفت بنابر دلایلی.

>>>   Zahir Ariaie
اختلاف بين اقاى ربانى زمانى با قانونى و عطا بالا گرفت كه اين دو از اقاى ربانى خواستند تا حمايت جمعيت از تيم اتمر را اعلان كند. اما اقاى ربانى درك بلند كه داشت در پاسخ به متحدين اقاى اتمر گفته بود كه چيگونه حزبى را كه افتخارات پنجاه ساله دارد، داعيه رهبرى دارد، شهيد استاد ربانى ، و شهيد مسعود دارد، و صد ها افتخار در خود ثبت دارد در حمايت كسى قرار دهم كه نه اشتراك فكرى داريم ، نه سياسى ...؟!
اين خواست غير منطقى و غير قابل قبول است....
توطيه از همان روز شروع شد..

>>>   Abdul Hai Khurasani
شورای رهبری خود خوانده و منصوب شدهٔ مؤقت جمعیت اسلامی افغانستان؛فاقد صلاحیت لازم برای برکناری رهبر مؤقت جمعیت اسلامی افغانستان،صلاح الدین ربانی می باشد.
من از تمام فرهنگیان،روشنفکران،سیاسیون و نویسندگان جمعیت اسلامی افغانستان از چهار نسل تمنا دارم که در برابر کودتای مافیایی علیه رهبری مؤقت جمعیت اسلامی افغانستان به دفاع از کیان تشکیلات و اصول حزب به پا خیزند.
تنها راه حل؛دایر نمودن کنگره جمعیت با رهبری فعلی و مشارکت دموکراتیک در انتخابات سلسله مراتب جمعیت می باشد و لاغیر.
این میراث گرانقدر هزارساله که نماد تمدن و هویت و فرهنگ خراسانست،بازیچهٔ ای دست کسی نیست و جمعیت میراث چند تا بازیگر معلوم الحال سیاسی نخواهد بود.
من شخصاً ممکن است دهها انتقاد به روش و مشی سیاسی آقای صلاح الدین ربانی داشته باشم،اما به تحقیق هیچکدام از بازیگران عرصه ای سیاست نه تنها کارنامه ای بهتر از او ندارند،بلکه به مراتب دچار اشتباهات مرگبار سیاسی و راهبردی شده اند.

>>>   Jailani Lutfi
بلی و همه عجله از برای تحقق ارمان تسلیم شدن به طالبان ، امروز جمعیت اسلامی رسماٌ سقوط و رسوایی خود را اعلان کردند و گفتند به شمول عطا و لنگ و لاش یک توده زیادی از اجیران و کاسه لیسان شان آماده گی دارند تا برا ی تسلیم دادن باقیمانده چیزی به نام آزادی و هویت دستان بر سینه انتظار برادران طالب شان را میکشند.

>>>   Zijad Yadgari
جمعیت را باید از و جود تاجران سیاسی و معامله گران بن پاک کرد، وگرنه این ارزش فروشان مزد بگیر بار دیگر به یک شکم نان می فروشند جمعيت را

>>>   قاری غلام محمد مصون
جمعیت اسلامی حزبی است که تحت رهبری داهیانه وفرزانه استاد شهید درطول تاریخ تاسیسش وبخصوص دردوران جهاد ومقاومت ازکیان اسلامی دفاع وازارزشهای اسلامی حراست مینمود و وابستگی به زبان ملیت وقومیت نداشت ومیکوشید همه زیر لوای توحید وبرادرنه وتحت پرچم اسلام زندگی نمایند امروز ازکسانبکه خودرا ازنزدیکان شهید صلح وآزادی میدانند توقع داریم باکلمه توحید وتوحید کلمه دور هم جمع شوند وازتشتت وپراکندگی بپرهیزند

>>>   Zijad Yadgari
حقيقت را بيان داشتي خراساني صاحب
اين شوراي معيوب چندي قبل به حنيف اتمر خادست سجده كرده بودند
بناً به جمعيت خيانت كرده خود سرانه عمل كرده بودند

>>>   Nawid Parsa
این هم مشوره های من به جناب صلاح الدین ربانی تقریبن دو ماه قبل ؛ اگر چنان میکرد چنین " کودتا " نمیشد. حال هم دیر نه شده است از تصمیم حمایت کند و شامل عملیه به راه افتاده شود امکان ابقاء منحیث رئیس دور از تصور بوده نمی تواند ؟
ضمن احترام به شخصیت جناب صلاح الدین ربانی و ایستادگی جناب شان مقابل تقلب تیم غنی.
* باید مطابق تکامل اوضاع، اگر چه خلاف میل هم باشد، موضع خود را عیار سازد.
* در رابطه با کنفرانس صلح و یا مذاکره باطالب باید بصورت تفصیلی اعلام موضع گردد.
* تمویل کنندگان عمده مالی کشور به شمول کشورهای همسایه و روسیه تاکید بر مذاکره دارند و از توافق " بسیار غیر عادلانه اما واقعیت روی میدان "حمایت نموده اند.
* جناب ربانی باید در باره شمولیت خود در پروسه صلح از طریق شورای عالی مصالحه ملی که آن را جدا از اداره غنی بداند اعلام موضع نماید.
* با بدست گرفتن ابتکار در تیم ثبات و همگرایی و تصامیم سیاسی با متحدین سیاسی برای حفظ منافع حوزه خود و کشور بر تصامیم شورای عالی مصالحه ملی اثر بگذارد.
* جنبش - دو شاخه حزب وحدت جنابان خلیلی و محقق از شورای مصالحه ملی حمایت می‌نمایند . چرا باید ازین فرصت تاریخی سر نوشت ساز شانه خالی نمود.
* جناب صلاح الدین باید برای توجیه تغیر موضع اگر می‌خواهد با غیر قانونی بودن ریاست غنی از اداره جدید تحت نظر جنا ب داکتر عبدالله و مذاکره حمایت کند. چه بخواهیم چه نه خواهیم همه مذاکره می‌خواهند و شما منزوی میگردید.
* نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان با رئیس شورای عالی مصالحه ملی یعنی جناب عبدالله صحبت نمود. مذاکره یی اگر صورت گیرد بر محور این نهاد خواهد بود مگر این که همه نهادهای سیاسی این اداره مصالحه را تحریم و غیر مشروع بدانند.
* تا حال من از عدم مشروعیت این نهاد متنی را نخوانده ام . بر خلاف جناب خلیلی ضمن ملاقاتی از این نهاد اظهار پشتیبانی نموده است. دومعان عبدالله نیز که مربوط به جنبش و حزب وحدت میباشند در مخالفت با این نهاد چیزی بیان نکرده اند و بخشی از مذاکره کننده برای تشکیل این نهاد بوده اند.

>>>   شما کسانی هستید که هر عملکردی منفی در حزب تان پیداشد آنرا به گردن غنی مردارخور میندازید و میگوید عطا لافوک به کمک غنی ویا برعکس آن ،این دو از منطق انسانی بدور است ،احزاب میراثی نیست که باید پس از پدر محصولیت حزب را پسر به گردن بگیرد او. هنوز جوان است باید فهم و سطع دانش خود بالا ببرد و خوب وبد را درست تفکیک نماید و زبانش به گفته مردم عام پره آسیا باشد نه اینکه یک دفعه طرف ورق ببیند وسخن بگوید و بعدا وقفه ای در گفتار اش بیاید و شروع به سخن گفتن نماید این حالت تسلسل سخن از او دور میشود و بالاخره مانند کودکان حرف زدن اش میگردد خلاصه او زمانی کار دارد که تا به رشد سیاسی برسد.
عبدالله ریحان

>>>   جناب شریفی!
کوچکترین حزب سیاسی در دنیا در قدم اول اصول خودش را دارد.
جمعیت اسلامی هم از خود اصولی دارد.
شما از کدام اکثریت میگوئید؟
جمعیت اسلامی بیشتر از یک ملیون انسان با عزت و با فهم عضو دارد.
از این یک ملیون تنها ۴۷ نفر را کی صلاحیت داده که تصمیماتی به این بزرگی بگیرند.
برای ما نه صلاح االدین مقدس است و نه عطا محمد.
برای ما آنچه ارزش دارد انتخابات درون حزبی است.
در تمام ولسوالی ها باید انتخابات درون حزبی راه بیفتد و بعد بر اساس اصول و مقررات تشکیلاتی داخل حزبی اعضای کنگره تعین شود ، کنگره جمعیت اسلامی دایر شود و آنگاه کنگره تصمیم های کلان و اساسی را میگیرد .
شما که در تاریکی و در زیر زمین یا کدام پسخانه رفتید و تصمیم گرفتید این تصمیم شما به ما اعضای جمعیت قابل قبول نیست.
اگر خواسته باشید که نشان دهیم ما کی هستیم پس منتظر تظاهرات جمعی در افغانستان باشید ، یا اینکه از این تصمیم صرف نظر کنید و خود و جمعیت را فدای فاشیست های ارگ نکنید.

>>>   Hena Osmani
گویند ۲۰۰ نفر را سه نفر سرباز لاغر اندام به اسارت گرفته و در صف کرده و می‌بردند.
تعدادی نظاره‌گر بر این جماعت اسیر می‌خندیدند و می‌گفتند: "ای بیچاره‌ها چگونه است این سه نفر نحیف برشما چنین چیره گشته و این چنین خوار شدید"؟
یکی جهاندیده درمیان آنان فریاد زد، ای مردم بر ما نخندید که آن سه نفر با هم هستند و ما دوصد نفر تنها !!
پ،ن: تا زمانی که همدست بودیم ، کسی یارای مستقیم نگاه کردن طرف ما را نداشتند ، حالا متفرق شدیم ، هر خس و خاشاک به ما میتازند .

>>>   یقیینا باور دارم حزب پشتونیست بصورت کاملا مرموزانه در حزب جمعیت نفوذ کرده اند و در تصمیمات آن دخالت دارند.

>>>   مشکل اصلی در جمعیت چه دیروز و چه امروز فرار از قواعد و اصول داخل ساختاری حزب است.
در مورد کار کرد های گذشته حزب باید یک گروه کاری که صلاحیت علمی و عملی داشته باشند و بعد تحقیق و تفحص تاریخی نظر شما را برای ثبت در تاریخ بنویسند و در معرض قضاوت عام قرار بدهند.
اما فعلا"
اشتباه کلان از شخص صلاح الدین خان است که چندین سال فرصت داشت تا حزب را بازسازی و نو سازی کند و کنگره را دایر کند و رهبری باید انتخاب شود .
حال هم تصمیم استاد عطا و حواریون تطمیع شده از ارگ همرایش اشتباه است و هم تصمیم صلاح الدین مبنی یر تعلیق عضویت عطا محمد و چند تطمیع شده ارگ.
راه اصولی باز گشت و رجوع به کنگره حزب جمعیت است.
اختلاف همه را نابود میسازد و این هدف فاشیسم است.
عبدالله و قانونی در قدم اول باید اعلان کنند که عضو جمعیت هستند و بعد در همچو مسائل دخالت کنند.

خواست ما اعضای ملیونی حزب افغانستان شمول جمعیت اسلامی افغانستان ، از بالا نشین های نا عاقبت اندیش این است که از تقابل و انشعاب و پارچه سازی بدنه حزب اجتناب کنند و با تامل و عاقبت اندیشی به اصل انتخابات عام بر گردند و کنگره جمعیت را دایر کنند و با اتحاد و همدلی بدنه رهبری و قدمه های پایین تر را انتخاب کنند و با انتخاب یک رهبر مورد قبول اکثریت و بر آمده از رای اکثریت کنگره کاروان ایثار و شهادت و مقاومت و جهاد و خرد ورزی و افغانستان سازی را در شاهراه حق و حقیقت و انسانیت و اسلامیت به سر منزل مقصود رهنمون شوند.
دشمن چه داخلی و چه خارجی فقط هدف اش خرد کردن و پارچه پارچه کردن جمعیت اسلامی است.
نگذارید که دشمنان اسلام و افغانستان و جمعیت اسلامی به هدف شوم خویش برسند.

>>>   جناب صلاح الدین ربانی!

این روز خجسته را برای جناب ایشان و وفاداران جمعیت اسلامی تبریک میگویم. گرچه نگارنده این سطور عضو جمعیت اسلامی نیست٬اما باید اذعان داشت که:
امروز روز جشن نجات این نهاد از روسپی های سیاسی است؛ جشن نجات از زالوهای که به نام جمعیتی از روز اول به مکیدن خون این نهاد آغاز و وسیله ای از هم پاشیدگی و بدنامی اش را فراهم نموده اند.
این استفاده های ناجایز و بدنامی های ایشان از نام جمعیت به سرحدی رسیده بود تا وجود نهادی به بزرگی جمعیت بالاخره توسط دمل چرکین این جراثیم به ابدیت بپیوند.
این دلالان و معامله گران از هیچ زبونی پرهیز نکردند. ببینید چه کسانی از جمعیت بریدند؟
آقایون قانونی٬ نورالله عماد٬ تورن( امیر اسماعیل خان)٬ استاد عطامحمد نور٬ استاد عنایت شاداب٬ ستار مراد و امثالهم. چه چهره های سرشناس و نامداری!!!! که در طول چهل سال جز معامله گری و چور و چپاول و جنایت و غارت افتخار دیگری نصیب شان نبوده است.
در مورد هریک میتوان کتابی نوشت؛ البته نه کتاب اوصاف عالی بل کتاب جنایات٬ دزدی ها٬ معامله گری ها٬ زراندوزی ها٬ قلدری ها٬ قتل و غارت ها وجاسوسی ها.....
اینها به زعم ناقص خودشان بزرگان جمعیت بودند. بزرگان نه بل فرعونان.

گاهی فکر کرده اید که چرا مردم از چهاد و جهادی نفرت دارند؟
نفرت نه به خاطر قربانی ملیون ها فرزندان اصیل کشور که به خون پاک خویش غلتیدند و افتخار آفریندند؛
نفرت نه به خاطر مادران داغدیده و زنان بیوه این ابر مردان تاریخ که امروز خانواده و فامیل های شان برای زنده ماندن دست به تگدی گری میزنند؛
نفرت نه به خاطر نجات وطن از سیطره مزدوران روس.

نفرت مردم بخاطر به اصطلاح رهبران٬ دلالان و معامله گران٬ و تکه داران جهادی مست و سرشار از خون پاک آن شهیدان و غنوده در قصرهای فرعونی با سرمایه بیحساب و نوکران و چاکران سرسپرده.
نفرت مردم از روسپیانی است که بخاطر پول و مقام و قدرت شیطانی تمامی ارزشهای والای انسانی و اسلامی را به حراج گذاشتند.
نفرت از تاجران دین و جهاد و شرف و عزت و ناموس مردم.
نفرت از معامله گران و تاجران خون دوملیون انسان بیگناه٬

باید گفت٬ اگر شرط بقای نهادی به نام جمعیت به موجودیت این زالوها خلاصه میشد؛ اصلآ به وجود جمعیتی نیاز نبود؛ و بهتر بود این نهاد مدت ها قبل از هم یپاشد تا تعفن اعمال زشت این معامله گران و تیکه داران همه جا را فرا نمی گرفت٬ و بهتر آن بود که این عفریت سالها قبل از بین برده میشد.

جمعیتی که ادعا دارد ملیون ها عضو دارد٬ درانصورت وجود این روسپیان در چنین نهادی اهانتی بود به کرامت انسانی٬ وجدانهای پاک و خرد جمعی اعضای این نهاد بزرگ.

بلی!
جمعیت سالها قبل باید این غده های سرطانی را جراحی٬ خویشتن خویش را از وجود گند و کثافات پاک و این جل ملوث را از دوش خویش میانداخت.
خوشا به حال صلاح الدین که در فرجام قیل ازینکه هستی این نهاد به گنداب ابدی فرو رود٬ خودرا ازین مرداب نجات داد و بار ثقیل کثافات شانرا از دوش تهی کرد.

حالا وقت آن رسیده است که:
۱. تا نهاد از آنهمه تحجر و کهنه اندیشی و جماد فکری به اصطلاح (اخوت اسلامی) که دست آوردش جز بربریت و وحشت و تباهی٬ همزنان با شیوع کروناو همانند طاعون کرونا به بشریت نیست تصفیه شود.

۲. محض با تجرید این معامله گران و جراحی دمل های ناخوش دل خوش نکند٬ چه ستون پنجمی های زیادی هنوز هم در نهاد باقیست٬ لذا جمعیت به یک ریفورم اساسی و بنیادی دست یازد.

۳. موضوع امنیت سران واقعی جمعیت و دگراندیشان داخل نهاد بی نهایت نگران کننده است٬ ازینرو جدآ متوجه باشد تا از ورود جنایتکاران و تروریست های حیله گر به داخل نهاد و خانه هایشان جلوگیری شود٬ تا خدای ناخواسته مانند قتل بنیان گذار جمعیت اسلامی و سایر شهدای جمعیت داغ هایی دیگری به آن داغ ها افزوده نشود.
باید افزود که این بار دسیسه دوچندان پیچیده تر و برنامه ریزی شده تر خواهد بود٬ نه تنها جنایتکاران برون و درون دولتی٬ حتی خود این معامله گرانی که به هیچ اخلاق اجتماعی٬ انسانی٬ اسلامی و سیاسی ارزشی قایل نیستند٬ نیز در پی نابودی بزرگان جمعیت دست بکار خواهند شد.

۴. نسل جوان ملیونی امروز که همه امیدواری برای زنده ماندن را از دست داده و جز یاس و نومیدی چیزی برای آینده برایشان باقی نمانده٬ منتظر راه نجات توسط رهبری اند که بازهم از ایشان استفاده ابزاری برای پیشبرد اهداف شخصی ( زراندوزی٬ قلدری٬ وکالت و نماینده اقلیت و اکثریت ) نکند. البته چنین رهبریت را آن استاد بزرگوار به میراث گذاشتند٬ و جمعیت تحت رهبری خردمندانه استاد شهید از معتدلترین و معقولترین نهادها به حساب می آمد٬ امید است که میراث دارش نیز ادامه دهنده این اصل باشد و نجات دهنده اکثریت خاموش.

>>>   چون شهر پر از دزدان جمعیت اند، این به معنی قانون مند شدن دزدی است!

>>>   تمام اعضاي رهبري حزب جمعيت يكسو تنها حنيف اتمر ديگر سو مردم بايد مقايسه كند كه جمعيت تنها درقصه پيدا وپناه (وند)گيري است...اما سياست را كه جناب اتمربازي كرد درج تاريخ در ماركيت سياستگرديدو بطور هميش زنده خواهد ماند. قابل ياداوري است كه جمعيت ديگر حزب جمعيت سابق نيست. ب،م از كابل

>>>   کسانی که در جسه مخفی کوتایی علیه سرپست حزب جمعیت بنام شورای رهبری شرکت کرده اکثریت انها بنام عضویت شورای رهبری را نزد وزارت عدلیه که حزب جمعیت اسلامی ثبت و راجستر قبلا کرده نمیباشند بطور مثال از حفیظ الله منصور و بصیره سلطانی نام برد تعداد کمتر اب بیست نفر انها منحیث هیت رهبری حزب جمعیت در نزد وزارت عدلیه رسمیات دارند چگونه قبول کرد که تعداد ذکر شده از جمله هیت رهبری حزب جمعیت هستند عطامحمد چور بخاطر حفظ سرمایه دزدی کرده شده گی اش زمان صمت ولایت بلخ دیگران را با حیله نیرنگ و بزرگ نمایی کردن جلسه مخفی شان برای دلخوشی ارگ این نمایش تیاتری را بلند کرده است این چنین فیصله های ساختگی در تاکابی ها دور از انظار عمومی ونام جعلی ساختگی نه ارزش قانونی دارد و نه حقوقی این مسخره کننده و شرمساری به عطامحمد چور و دیگران است و بس میرسد روزی که از عطامحمد چور دارایی های دزدی کرده گی اش از دارایی عامه دوباره بخزانه ملت بر گشت کند .

>>>   پرسش ما این است که در کشور خراسان / افغانستان که گهواره زبان پارسی است و زبان رسمی دولتی هم است چرا ؟ نام یک نهاد دولتی به زبان پارسی نیست چرا ؟ نام یک اسناد ملی ما به زبان پارسی نیست چرا؟ به انگلیسی است به هندی است به فرانسه ای است مغولی است به عربی است چرا؟ به زبان پارسی نیست ؟ باید کسی پاسخ بدهد ؟ به کمک و حمایت کی ؟ تا این اندازه پارسی ستیزی ؟ در گهواره زبان پارسی صورت میگیرد مردم حق دارند بدانند که این توهین و ستم را کی به پارسی زبان ها میکند ؟؟ نقش جمعیت اسلامی خراسان / افغانستان در این ستم ملی فرهنگی چیست از بن آلمان تا قانون اساسی ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است