موترها با نمبرهای «و ج» چالش خلق کرده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۴    ۱۳۹۹/۴/۱۳ کد خبر: 164039 منبع: پرینت

در حدود سه‌هزار موتر با نمبر پلیت‌های «و ج» در شهر کابل گشت‌وگذار می‌کنند که بسیاری آنان بی‌پرداخت پول گمرک‌ وارد کشور شده‌اند.
به گفتۀ نمایندگان مجلس، رانند‌گان این موترها در بسیاری موارد به قوانین ترافیکی و دیگر قوانین عمل نمی‌کنند و باعث ایجاد چالش در شهر می‌شوند.
موترهایی‌که نمبر پلیت «و ج» و «م ج» دارند، متعلق به اعضای مجلس نمایند‌گان است.

گل احمد نورزاد، یکی از نمایند‌گان مجلس گفت: «در حدود بیشتر از سه‌هزار موتر با استفاده از پلیت‌های «و ج» داخل شهر گشت‌وگذار می‌کنند که این خود باعث یک چالش بزرگ شده‌است.»
به گزارش طلوع، یارباز حمیدی، عضو دیگر مجلس نیز افزود: «این موترها به‌نام «و ج» پلیت می‌شوند... اما مالیات و تکس را به دولت نمی‌پردازند.»
شماری از این موترها اما هیچ شمارۀ پلیت ندارند و یا هم یک پلیت دارند و با شیشه‌های سیاه در شهر گشت‌وگذار می‌کنند.

وزارت امور داخله می‌گوید که به‌زودی به هرعضو مجلس نماینده‌گان سه شماره پلیت توزیع خواهد شد.
طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله گفت: «برای موتر تعقیبی شان یک پلیت جداگانه، برای اعضای خانواده شان یک پلیت جداگانه؛ یعنی مجموعأ برای هر وکیل سه پلیت قانونی که او راجستر است و اعداد و ارقام مشخص دارد براساس طرزالعمل توزیع می‌شود.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
نمبر پلیت
نظرات بینندگان:

>>>   اعضای مجلس نمایندگان از دیگران چه فرق دارد وخانه واده های شان چه امتیاز دارند از کدام سیاره دیگر امده اند ویا اهل همین مملکت که مال بیتالمال اس میباشند
در هیچ مملکت وکللیان شورا نظر به دیگران امیاز بالخاصه ندارند ومثل نماینده با تمام مسولیتهای اجتماعی شمرده و به حساب میروند
نظر به کدام قانون مدنی واجتماعی وبینالمللی وزادت جور و چپاول داخله سه نمبر بلیت توضیع میکد یک خیانت ملی است

>>>   هر موتری که وارد کشور میشود،باید مراحل گمرکی خود را طی کند،چه توسط دولت وارد میشود و چه توسط شرکت ها و افراد و اشخاص شخصی.
هر موتری که در شهر گشت و گذار میکند.باید قبلاً بعد از معاینات تخنیکی،از طرف ترافیک برایش جواز سیر داده شود.
هر موتر جدید باید بعد از سه سال و موتر های مستعمل بعد از دوسال،معاینات تخنیکی شود و جواز سیر آنها تمدید شود.
موتر ها نباید تحت نام وزرا و ولسی جرگه و مشرانو جرگه و غیره،نمبر پلیت های امتیازی داشته باشند و در گشت و گزار در شهر برایشان از طرف ترافیک امتیازات قایل شوند.
تنها زمانی که مهمانان خارجی می آیند،مثل روسای جمهور،مراسم تشریفات در انتقال شان از میدان هوایی تا ارگ توسط ترافیک و موتر سایکل ها انجام میشود.
وکلا نمایندگان مردم هستند و باید در خدمت مردم باشند،نه آن که برای خود شان امتیازاتی در گشت و گزار در شهر ،برای وسایط نقلیه شان قایل شوند.

>>>   شهر بی دروازه و بی پرسان
شهر خربوزه و صد سلطان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است