خیلی ها ازقدرتمند شدن تاجیکان هراس دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۹/۴/۱۴ کد خبر: 164050 منبع: پرینت

پس از حدود چهل سال انتخابات آزاد برای ریاست جمهوری افغانستان آماده شده است و برای اولین بار در تاریخ افغانستان تاجیکان که در تاریخ کشور بگونه سرکوب شده و امکان به قدرت رسیدن از ایشان سلب شده بود، حالا در صحنه سیاسی افغانستان حضور فعال داشته و حلقاتی را به تشویش انداخته است.

در انتخابات گذشته حامد کرزی و اشرف غنی که توانستد با تقلب به ریاست جمهوری برسند، آکاه شدند که حالا آن زمان گذشته است که یک قوم خاص بتواند در افغانستان حکومت کند.

موجودیت جمعیت اسلامی افغانستان که بگونه مورد حمایت تاجیکان میباشد، که دراز مدت خطری برای یک قوم خاص، که میخواهند قدرت را تنها به دست گیرند از دست رفته است. طوریکه انتخابات دو دوره اشرف غنی نشان داد که حاکمیت تک قومی با وجود تقلب نتیجه ندارد و آن دوران در افغانستان به سر رسیده و امکان ناپذیر است، اشرف غنی بگونه نا خواسته مجبور شد قدرت را با تاجیکان تقسیم کند.

حالا ارگ نشینان که احتمالا در آینده میخواهند حاکمیت کشور را به عهده بگیرند، میخواهند مانع اصلی را از سر راه بردارند و متوجه تضعیف جمعیت اسلامی شده، تا هرطور شده با کمک افرادی از جمعیت داخل حزب را به چند پارچه تقسیم کنند.
با نزدیک شدن عطا محمد نور به تیم اشرف غنی امید شان به چند پارچه کردن جمعیت بیشتر شد و این پلان را که از مدت ها قبل در سر داشتند حالا بدون هیچگونه هزینه ای برای شان ممکن شد و پروژه انشعاب جمعیت در دستور کار قرار گرفت که سر و صدای انرا در چند روز گذشته می شنویم.

اقای عطا محمد نور و شمار دیگری از کلان های جمعیت بدانند که آنها در کنار اشرف غنی و افرادی مانند او نمیتوانند دراز مدت بمانند. آنها برای اشرف غنی و افرادی مانند او بیگانه و قابل اعتماد برای اهداف سیاسی تک قومی شان نیستند و پس از چند پارچه شدن جمعیت و تضعیف آن قبل از انتخابات آینده افرادی مانند عطا محمد نور را از کنار خود دور خواهند ساخت. (حزب وحدت اسلامی که ایدیولوژی شان با هم تفاوتی ندارد با انشعاب خود در چندین سال گذشته جامعه هزاره را دو پارچه و احتمالا به چند پارچه تقسیم نموده و در سیاست ها ۲۰ سال گذشته در مقابل هم قرار گرفته اند که حاکمان وقت از آن استفاده برده و آنها را علیه یکدیگر مورد استفاده قرار می دهند) (جمعیت اسلامی به عنوان یک حزب قوی و مقتدر می تواند برای انسجام و وحدت مردم افغانستان با تمام گروه های سیاسی برای منافع و استقلال افغانستان همکاری نماید و هیچگاه به فکر تک قومی نخواهد بود طوریکه خاستگاه اصلی حزب جمعیت در میان تاجیکان افغانستان، از ابتدای تاسیس شماری از چهره‌های سیاسی فرماندهان اقوام پشتون و ازبک را نیز زیر چتر حزب با خود داشته است)

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت
عطا
نظرات بینندگان:

>>>   عطا چون از قافله باز مانده بود ومورد اعتبار ارگى ها بخصوص حامد غلزوى نبود به اينكار وادار كردند در اصل ميخواستن هم جمعيت و هم قدرتمندان جمعت را ضعيف كنند. ولى مردم كشور بيدار شده عبدالله يونس و عطا را حال فقط يك جاسوس و كاسه ليس بيش نميبينند
ح ع

>>>   جمعیت میماند مگر کودتا چیان بی آزرم روسیاه خواهند شد.

>>>   نوکران آی اس آی با مدیریت عبدالستار مراد و تشویق حامد کرزی پشت این انشعاب قرار دارند.

>>>   جمعيت غير از وند گيري ديگر كاري ندارد.
غلام از چنداول


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است