عطامحمد نور بجای یوسف غضنفر؟!
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۸    ۱۳۹۹/۴/۱۵ کد خبر: 164068 منبع: پرینت

عطامحمد نور از اشرف غنی خواسته است تا وی بجای محمد یوسف غضنفر به عنوان نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور توسعه اقتصادی و تجاری گماشته شود.

محمد یوسف غضنفر نماینده فوق العاده اشرف غنی در امور توسعه اقتصادی و تجاری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت و هنوز کسی بجای وی در این مقام معرفی نشده است.

محمد يوسف غضنفر فرزند عبد الغفار از ملیت اوزبیک متولد سال ۱۳۴۴ هـ.ش شهر مزار شريف ود. او تحصیلات خویش را الی صنف دوازدهم در لیسه باختر به پایان رسانید. در سال های ۱۳۶۰ الی ۱۳۷۲ به تجارت با کشور ازبکستان پرداخته ثروتی را اندوخت. او مالک غضنفر بانک بود که در عرصه بانکداری پیشرفت خوبی نموده بود. غضنفر نماینده پیشین مردم ولایت بلخ در دوره پانزدهم مجلس نمایندگان افغانستان بود. او برادر حسن بانو غضنفر وزیر سابق امور زنان بوده است. محمد یوسف غضنفردر انتخابات سال ۱۳۹۸ با گروه دولت ساز متحد گردیده پس از انتخابات نماینده فوق‌العاده غنی در امور توسعه اقتصادی و تجارتی بود. قرار معلوم او در انتخابات غنی مبلغ ۲۷ میلیون دالر را به مصرف رساند.

غنی در مراحل اول میخواست وی را به حیث معاون سوم مقرر نماید. انتخاب معاون سوم در تکت انتخاباتی تلاشی بود برای جذب آرای قوم اوزبیک که چهارمین گروه قومی بزرگ کشور، اما به نسبت نبودن قانون برای معاون سوم به پست جدید مقرر گردید. وی متاهل و داراي شش دختر و يک پسر است. غضنفر یک هفته قبل پس از ابتلا به مرض کرونا، برای معالجه به ترکیه منتقل گردیده بود ودر آنجا تحت مراقبت جدی بود. در ۱۳ سرطان ۱۳۹۹ به عمر ۵۵ سالگی درگذشت.

اینک عطامحمد نور که قبلا خود را ملزم به اطاعت از صلاح الدین ربانی دانسته بود از وی جدا شده و اشرف غنی را برهمه تعهدات قبلی خویش ترجیح داده است از غنی انتظار دارد تا وی را بجای یوسف غضنفر در سمت نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور توسعه اقتصادی و تجاری بگمارد.

اما از اشرف غنی بعید است که این خواسته عطا محمد نور را بپذیرد. هرچند به وی قول داده است امتیازاتی را برای او قایل شود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطامحمد
یوسف غضنفر
نظرات بینندگان:

>>>   عطا خان نور غیر از چوکی طلبی برای دزدی کردن مال و دارائی عامه در فکر چیزی دیگری نیست . بی حیا ترین انسانی که تا حالا تاریخ ندیده است .

>>>   همینکه سرمایه ده ها ملیون دالری دزدی کرده عطامحمد از دارایی عامه را به بیتالمال بر نگشتانده برای عطامحمد نور لافوک پفوک معامله گر کفایت کننده برای وی است بیشتر ازین چیزی دیگر برای عطامحمد داکتر غنی نخواهد داد و داکتر عبدالله همه طرفدار این نیست که بجای غضنفر عطا محمد تعین و مقرر گردد و خود عطا محمد هم نه درایت چنین پست را دارد و لایقت انرا .

>>>   عطا خودش از غنی میخواهد که بعد از غضنفر مرا بکش

>>>   وقتی مسولین به مشکل بر میخورند به پست سازی وکرسی تراشی می پردازند غضنفر ها که از ابتدای دوره ای کرزی تا ایندم خواستند در خدمت مقامات باشند وانواع استفاده جوی وتجارت های نا مشروع را پیشه کردند بخاطر استفاده ای نامشروع از انها مسولیت نماینده ای فوق العاده وپسوند های ریشخند دیگری را برایش مسمی ساختند که هصلا وجود خارجی نداشت ودر هیچ جای دنیاهم ازین قبیل کرسی هاسراغ نداریم اینها سالانه ۵۰ ملیون دالر جاپانی ها بخاطر موازنه ای قیمت نفت را حیف ومیل نموده مانند الکوزی وحبیب گلزار ودیگران معافیت مالیاتی حاصل کردند وانواع تیل های بی کیفیت را تورید ودر بازار عرضه نمودندو... اگر مرگ نمیبود قلب هر انسان با احساس استاد میشد وازین بی عدالتی ها واستفاده جوی ها به سطوح می امد ولی ملک الموت عادلانه به سراغ همه ای ما میرسد وحساب وکتاب اغاز میشودودر محکمه ای عدل الهی وبه پیشگاه پروردگار استاد شده حساب انهمه خیانت هارا خواهیم داد اگر امروزیوسف غضنفر حسابدهی ومحاسبه ای حقیقی را در پیش دارد فردا دیگر غضنفر ها وخاینین چون الکوزی وحبیب گلزار وابراهیم محب وابراهیم غضنفر وسایر کسانی که از خون وریم واز استفاده های نادرست ملی به لب نان رسیده اند به محکمه ای خداوندی برده خواهند شد وان صدها ملیون دالر غضب شده وبه چپاول گرفته شده همه میماند جملگی با یک قد کفن ازین دنیا میرویم چیزی اضافه نمیتوان برد
حاجی ولایت خان صافی از فرانسه

>>>   با در نظرداشت سوابق عطا ممکن است موصوف حتی به مقامی چون معاون معاون سخنگوی رییس جمهور هم قانع باشد؛ منتهی رییس جهمور باز هم شرط خودرا خواهد داشت٬ و آن اینکه؛ استعفا دادن از ریاست اجراییه حزب جعمیت.
البته موصوف نیز با همان رندی همیشگی استعفا نامه ای بدون امضا از قبل آماده شده را از جیب خواهد کشید و به دستان مبارک جلالتمآب خواهد سپرد. اما با یک تفاوت و آن اینکه جلالتمآب مانند دفعه قبل کاغذ را بدون خواندن در جیب نگذاشته بلکه قهقهه سر داده و خواهد گفت که مارا چه فکر کردی؟
این بار نه ما را بازی داده میتوانی و نه هم توان شکستن دندانهای داکتر صاحب عبدالله را داری.
جلالتمآب با یاد آوری همان ضرب المثل عامیانه «« مرغ زیرک نولش در . .»» استعفا نامه را به رویش پرتاب خواهد کرد.

>>>   كاري خوبي است عطا نور بايد سمت مشاورت توسعه اقتصادي و كاهش فقر را بپذيرد. فكر ميشود درايت ان رادارد . ب، م

>>>   جلوی ساخت ساز لانه های تولیدی افراطگرای و تروریستی وهابیهای عربستان زیر نام ساختن مسجید را باید گرفت. وهابیهای تروریست عربستان چهل سال است برای ما افغانها تروریست طالب داعش تولید میکند.

>>>   از کسی پرسیدن که خرس تخم میدهد یا چوچه ؟ به جوابش گفتند ازین بی دم شک نیست که هم تخم بدهد و هم جوچه. حالا قصه عطا محمد نور هم هینطور است.

>>>   حالا عطای لافوک اقتصاد دان هم برآمد وای به حال این ملت که چطور چور وچپاول میشود وکسی آه هم نمیکشد .
عبدالله ریحان

>>>   عطا یک معامله گری پوفوکی بیش نیست۰ در جریان مشکل بلخ او تمام حمایت مردمی را به یکبارگی در پای معامله تسلیمی غنی کوچی ریخت؛ آن در حالیکه خودش برعبدالله بخاطر معامله گری و سستی همیشه شکایت داشت و دارد۰ عطا یک تجار است و یک معامله گر بازاری، نه یک سیاستمدار مصمم و قاطع که بر او حساب شود و از حق مردم با برنامه دفاع بتواند۰ از او بگذرید، او تجارت و سیاست را باهم مخلوط کرده و مصروف معامله گری است۰ عطا نه کدام برنامه دارد نه کدام مرام دیگر جز منافع خودش و حلقه نزدیکش۰

>>>   هوالله
اگر واقعیت های عینی جمیعت را ازبدو تاسیس ان تا به ایندمیکبار مرور نماییم می بینیم که تاسیس جمیعت برمحور تحرکات قومی تاسیس وپایه گذاری گردید دوم روال جمیعت همیش برحفظ منافع شخصی قدرت بوده ومیباشد مثال روشن ان تاسیس شورای نظار در درون جمیعت قومدانهای مستقل که از طریق ای اس اس مستقلانه تمویل وتجهیز میگردیدند به مانند تورن اسماعیل ذبیح الله درمزار قوماندان خالو ومعلم عزت درکابل وامثال انها دراصل جمیعت مسلمانهای میانه رو که برحفظ منافع شخصی قدرت که مربوطه به یک قشر بومی بوده تشکیل گردیده ودربراب منافع ذکر شده اینها پروای هیچ چیز را ندارند به مانند همین انشعابهای که اساس انرا امرصاحب تحت نام شورای نظار گذاشت واینها مخصوصا افارد با نفوذ جمیعت کلا بسته با یکی از شبکه های استخبارتی منطقه وجهان میباشند به مانند سلطان صاحب مزار که بخاطر منافع خود از همه تعهدات که درمقابل جمیعت داشت یکسره طرفه رفت وطوریکه قبلا تذکر دادم اینها برای حفط منافع شخصی خود حاشراند اند از یمان وخاک خود نیز عدول نمایند واصل جمیعت هم همین هست که دران دروغ هست ونه بهتان
بدرو
محمد کبیر

>>>   مالم مد عطا چور بالاخره کم کم نتیجه زحمات و چهاراه درست کردن به محمد گل مهمند مغز متفکر و فاشیستی رژیم خون آشام نادر غدار را می بیند ، شهزاده را در ترکیب تیم گفتگو کننده شامل ساخت و حالا برای خودش یک جایک مناسب بخاطر دندان گرفتن و کندن یک توته گوشت از پیکر زخمی و پارجه پارج شده کشوری بنام اوغانستان ساخته است.
کوه کن

>>>   احتمال استعفاى اسدالله خالد از وزارت دفاع وجود دارد.
وى به شدت از سوى اسكات ميلر فرمانده عمومى نيروهاى خارجى حمايت مى شود؛ ولى اخيرأ روابط اش با رييس جمهور غنى تيره شده است.
قاسانی

>>>   ميگن سلطان زوي ساحه سبزمكرويان رافروخت،براي خدا اين چي حال است؟

>>>   Hasan Ali Adalat
آیا عطا محمد نور تغییر کرده و یا ارگ و ارگی ها ؟
آقای عطا محمد نور در یک مدت زمان نه چندان دور تعریف بسیار زننده از ارگ و ارگی ها داشت و در این مورد ده ها گفتار تصویری و غیر قابل انکار وجود دارد اما امروز عطا محمد نور در خدمت ارگ و ارگی ها قرار دارد و مخالفان ارگ و ارگی ها را سرزنش و نکوهش میکند .
آقای نور در آن زمان اتهام بسیار وزمین و سنگینی را به ارگ و ارگی ها نسبت میداد اما امروز نه تنها که خود بلکه تمام اعضای جمعیت اسلامی را تلاش دارد که در خدمت ارگ و ارگی ها قرار دهد و حتی آنقدر در خدمت به ارگ و ارگی ها افراط می کند که بالای ریس و معاون جمعیت اسلامی صرف به خاطر که با ارگ و ارگی ها موافق نیستند کودتای نرم کرد و جمعیت را دو پارچه نمود .
البته تغییر نظر ، موضیع و چرخش در دنیای سیاست وجود دارد اما نه به این حد و اندازه .
آیا کسی گفته میتواند که دلیل مخالفت آن زمان چه و دلیل در خدمت درآمدن کنونی چه است ؟

>>>   عطامحمد لافوک دروغگی عوام فریب عین رفتار امین جلاد کمونیست را پیشگرفت بگفته خودش که بار بار انرا یدک کشیده استاد ربانی را رهبر و پیشوا و پدر معنویش گفته و خود را سرباز قهرمان ملی پیرو راه و رسم ان گفته و گفته که به این خاندان ها سخت احترام دارم اما امروز در مقابل اولاد پدر معنویش تیغ کشیده و بخواست دشمن پدر معنویش از عقب خنجر زده و چند تن دیگر را با پول گرفته شده از مخالف و دشمن پدر معنویش و کسی امروز از نام ان دو شهید صاحب جا و جلال و سرمایه هنگفت از بابت دزدی پول از دارایی عامه کرده نا سپاسانه و خاینانه و ناجوان مردانه قد علم کرده تا ان دو خاندان شهید راه صلح و ازادی را به انزوا کشاند و خودش با حلقه غلامی به دیگران دشمنان افغانستان و مردم فارسی زبانان قدرت کامله حزب جمعیت را در دست بگیرد وازین را دزدی هایش را پنهانکاری کند و حکمروایی کندعطا محمد با کمترین مردم خریدشده اش نمیتواند در برابر اکثریت قاطع مردم الستاده گی کند دعلکو زور دخدای زور عطا و قانونی و مراد و حکیمی و منصور و دیگران شان این بار اول معامله وخیانت شان در برابر مردم شان نبوده قل ازین معامله پنهانیرا با حنیف اتمر هم کرده بودند اما ناکام شدند با خجالت و شرمنده گی از هم پاشیدند و فورا با رهبر همان مععامله گر قبلی بدامن دیگر بخاطر کسب کرسی دولتی خم و چم کردند باز هم روسیاه و شرمنده خواهند گردیدند انشاءالله.

>>>   بیچاره عطا
سوگ فرزند چه سخت است و نبود خالد جان تحمل نا پذیر ، مگر چه میشود کرد که فاشیسم قبیله میکشند و میدرند هرچند فرزند نوکر وفادترشان عطا جان باشد.

>>>   نجیب بارور
-از پنج نهاد کلیدی، هیچ کدام به عبدالله داده نشد
-مدیریت سیاسی به صورت کامل از او گرفته شد
-معرفی چند وزیر صرف برای آن بود که "بینی خمیری" به عبدالله شود، چون با آغاز کار مسیر تمام همراهان از او جدا می شود
-وزرای عبدالله برای ادامه کار مجبور می شوند وضعیت سیاسی خود را روشن سازند، یا با وظیفه می مانند یا با عبدالله
-صلاحیت اجرایی کابینه یکدست مدیریت می شود، به این معنی که عبدالله به جز معرفی کردن چند وزیر دیگر هیچ صلاحیتی در قبال امورشان نخواهد داشت
-سهم حقیقی، واقعی و سچه عبدالله در حکومت فعلی دو نهاد است؛ یکی شورای مصالحه ملی، دیگر وزارت صلح. آن یکی را خودش گرفت و دیگر را برای خواهرزاده خود داد

>>>   گاو پیر کنجاره را در خواب میبند
عطا لجک را ببین جای مرحوم محمد یوسف غضنفر را ببینید ؛
قدیر رحمانی شاراول اندخوی

>>>   عطا معامله گر پوفوک

>>>   Abdul Hamid
چرا امریکا در افغانستان شکست خورد؟

زیرا امریکا بعد از سقوط طالبان بار دیگر مجاهدین را که شهر کابل را بدون هیچ دلیل موجه تباه ساخت بالای گرده های ساکنین افغانستان در یک وضعیتی سوار کرد که خون قربانیان جهادی ها هنوز هم در کوچه و بازار کابل خشک نشده بود.

یک حدیث بی نهایت جالب از پیغمبر اسلام نقل و قول می گردد:

فتنه خوابیده را نباید بیدار ساخت!

حامد کرزی بحیث چوکره امریکا نباید استخوان های بوسیده محمد داود مشهور به داود دیوانه را بحیث یک فتنه خفته از پولیگون پلچرخی کشیده و بالای زخم ناسور ساکنین افغانستان نمک پاشی می کرد. داود یکی از عوامل اساسی تراژیدی افغانستان و عامل پایوازی شوروی ها در افغانستان بود.

غنی غلزی چوکره دیگر امریکا نباید این شعار فتنه انگیز را سر می داد که آماده است رسالت ناتمام امان الله خان را تمام نماید. اگر امان الله خان رسالتی می داشت وی خودش آن را تکمیل می کرد. رسالت ننگین امان الله خان یکی از عوامل دیگر فاجعه افغانستان است.

سر گوه خشک ششتن زور زدن چین های کون را پاره می کند اما یک افغان حیا ندارد که اشتباه گذشته خود را تکرار می کند.

>>>   گوساله پیر کنجاره خواب میبیند
عطاخان خواب دیده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است