همه را یکباره آزاد کنید، ما تسلیم شدیم
آیا طالبان آزاد شده متهم به جرایم قتل و جنایی و تجاوز نبودند؟ اگر بودند چرا آزاد شدند و اگر نبودند چرا برای دستگیری و بازداشت آنها خون بسیاری از هموطنان ما ریخته شده و هزاران خانواده بی سرپرست شده اند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۹/۴/۱۶ کد خبر: 164074 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)آزادی طالبان و دیگر مخالفان مسلح حکومت که از دسته قبیله هستند توسط فاشیست های قبیله بازداشت نمی شوند و چنانچه توسط دیگر اقوام و یا اشتباهی بازداشت شوند، به بهانه های مختلف از زندانهای آمریکایی ها و دیگر خارجی ها و همچنان زندانهای حکومت افغانستان آزاد می شوند.

چنانچه فردی غیر قبیله مرتکب کوچکترین اشتباهی شود، به بدترین مجازات ها می رسد و طولانی ترین دوران زندانی شدن را باید تحمل کند اما اگر همان اشتباه را حتی در مقیاس های بزرگتر یکی از افراد قبیله انجام دهد، نه تنها که محاکمه و توبیخ نمی شود که به مقام های حکومتی بالاتری می رسد. نمونه بارز این مساله عبدارزاق وحیدی و فاروق وردک است....

از اینها مهمتر آزادسازی حدود پنجهزار طالب در یک مقطع زمانی به بهانه گفتگوهای صلح مبین این واقعیت است که همه افراد قبیله در همه جا در یک خط واحد در حرکت هستند و هیچ تفاوتی ندارد که در کدام جبهه و علیه چه کسانی باشند. مهم این است که در یک خط واحد حرکت کنند.

دلیل آشکار این مطلب، آزادسازی سران آدمکش و فرماندهان بزرگ طالبان در سال گذشته است.
«انس حقانی» برادر «سراج‌الدین حقانی» سرکرده شبکه حقانی و «حافظ رشید» برادر «ملا نبی عمری» از زندان آزاد شدند.
اشرف غنی گفت که رهایی این زندانیان طالبان با مشوره های شرکای جهانی به ویژه آمریکا صورت گرفته است.
به گفته آقای غنی، در برابر رهایی این زندانیهای طالبان، استادان دانشگاه آمریکایی در بند طالبان رها و به خانواده های شان باز خواهند گشت.
اشرف غنی گفته است که رهایی این زندانیان سبب تقویت صفوف دشمن یا ضعف نیروهای امنیتی نخواهد شد.

دولت افغانستان در حالی این زندانیان را آزاد کرده است که پیش از این مقامات افغان همواره تاکید داشتند که دولت هیچ برنامه‌ای برای آزادی این زندانیان ندارد و پرونده آن‌ها به دادگاه بین‌المللی کیفری ارجاع داده شده است.

همچنین زلمی خلیلزاد درباره تبادل دو استاد دانشگاه آمریکایی با شماری از زندانیان طالبان از جمله انس حقانی و حافظ رشید سخنانی را ابراز داشته بود اما سخنگوی ریاست جمهوری تصریح کرد که برای آزادی انس حقانی هیچ توافقی صورت نگرفته است.
گفته می شود که این زندانیان تحت نظارت آمریکایی‌ها به قطر فرستاده می‌شوند.

هنوز چند روزی از اعلامیه ها و بیانیه ها و گفته های اشرف غنی مبنی بر اینکه آزادی سران طالبان "خط سرخ" حکومت است، نمی گذشت که جناب غنی با چرخش کامل اعلام می کند که از "خط سرخ" خود و حکومت گذشته و سران طالبان را رها می کند.
از گفته های اشرف غنی به وضوح برداشت می شود که آمریکایی ها دستور دادند تا سران طالبان آزاد شوند و استادان آمریکایی در بند طالبان، بهانه آزادی فرماندهان ارشد طالبان گردیده اند.

در زمان ریاست جمهوری اوباما بر آمریکا، چندین مورد معامله و یا تبادله میان اسیران آمریکایی در بند طالبان با زندانیان طالبان گرفتار شده در دست حکومت افغانستان صورت گرفت، اینگونه که یک سرباز عادی آمریکایی در برابر تعدادی از زندانیان طالبان مبادله شده است.

اینک که اعتراض ها مبنی بر آزاد سازی نزدیک به چهار هزار طالب زندانی از زندانهای افغانستان، تشدید شده است، حکومت افغانستان اعلام کرده است که از میان پنج‌هزار زندانی طالبان که قرار بود بربنیاد توافق صلح امریکا و طالبان رها شوند، حدود ششصد زندانی طالبان را آزاد نخواهد کرد. گفته شده که این افراد در جرایم جنایی و اخلاقی زندانی هستند.

کسی نیست که از اینها سوال کند که دیگر زندانیان طالبان که آزاد شدند هیچ جرمی نداشتند؟
آیا آنها متهم به جرایم قتل و جنایی و تجاوز نبودند؟ اگر بودند چرا آزاد شدند و اگر نبودند چرا برای دستگیری و بازداشت آنها خون بسیاری از هموطنان ما ریخته شده و هزاران خانواده بی سرپرست شده اند؟
آیا در میان افراد آزاد شده طالبان در چند روز گذشته، متهمان به حمله با یک کامیون بمبگذاری شده در نزدیکی سفارت آلمان در سال ۲۰۱۷ در کابل که بیش از ۱۵۰ کشته بجا گذاشت نبودند؟ و....

آیا آزادی پنج هزار طالب با دادن ده هزار افغانی به هر کدام و ده هزار دیگر خرج لباس و تشریفات آزادی شان، برای آوردن صلح است؟ آیا مسایل قومی و تقویت بدنه قبیله ای نقشی در آزادی زندانیان طالبان ندارد؟
اینها بهانه هایی است تا توجیهی باشد که کسی اعتراض نکند چرا پس از آزاد سازی طالبان هیچ مقدمه ای برای صلح متصور نیست. درحالیکه دیگر معترضی نمانده است.
اصلا بیایید همه را یکباره آزاد کنید و هیچ ملاحظه ای هم نداشته باشید، دیگر نه اپوزیسیونی است و نه قدرتی که جلوی شما مقاومت کند! همه تسلیم شده اند راحت باشید....!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
تسلیم
نظرات بینندگان:

>>>   نزد طالبان در مجموع یک هزار منسوبین نظامی اسیر هستند.
طالبان در مقابل سه و نیم هزار طالب آزاد شده از طرف دولت،پنجصد تن منصوبین نظامی را آزاد ساختند.
حالا پنجصد نفر باقیمانده منصوبین نظامی نزد طالبان که اکثر شان هزاره هستند،طالبان نمی خواهند رها کنند و میگویند که ما را از باقیمانده یک و نیم هزار طالب محبوس در محابس دولت تیر،ما این هزاره ها را رها نمی کنیم.
اگر دولت باقیمانده طالب ها را همینطور بدون تبادله آزاد میکند ،خوب،در غیر آنصورت ما هزاره ها را رها نمی کنیم.
زیرا در روز قیامت ما در پیشگاه خداوند جواب ده هستیم و از ما پرسان میشود که چرا کافران را رها کردید،ما چه جواب بدهیم؟
پیش خدا و رسول گردن ما بسته خواهد ماند.
ازین خاطر ما هزاره ها را رها نمی کنیم.

>>>   خاک بر سر غنی بی سیاست.

>>>   اگر غنی صلح میخواهد اول با آنهائی که زیر چتر نظام هستند چه مخالف و چه موافق باید به یک توافق برسد و بعد به اساس همان توافق با طالب مذاکره کند.
در غیر آن غنی فرزندان خود را در این معامله قربانی خواهد کرد ، بسیار زود.
طارق و مریم نامراد به گور خواهند رفت.
صاف و ساده

>>>   طالبان به خاطری آزاد می شود که در راس حکومت طالب است و طرف مذاکره کننده طالب پرور
طالبان مظلوم اند نه ظالم
بلکه مردم ظالم اند
مردم گناهکار اصلی اند
که رای به طالبان می دهند

>>>   لطیف پدرام در میان افراط گرایان!
====================
افراط گرایی تنها مختص اندیشه های طیف مکتب دینی طالبانیسم و انتحاریها نیست؛ تندروی در سال‌های پسین در میان طیف تحصیل‌کرده های دانشگاه و حتی اساتید منتقد جامعه مان رو به گسترش است، آنهای که درک و تحمل شنیدن حقیقت ها را ندارند در اندیشه دانایی و پذیرش باورهای مکتب های خاص فکری سر تسلیم فرود آورده اند از سر ناچاری اتهامات بی پایه و تهمت های نادرست را در کیسه افکار تعصب خویش می ریزند بسوی آقای پدرام روان می کنند!!
مدت هاست بسیاری که زبان آقای پدرام را در مورد قضایا درک نمی کنند و نمی دانند هدف و منظور آن چیست اتهامات بی اساس بر آن برچسب می زنند؛ اتهاماتی که از طرف مذهب گرایان و منتقدان حاکمیت دینی همراه با دیگر نویسندگان و روشنفکران کج اندیش نسل دیروز امروز به وی می زنند« گاهی اتهام محلی بودن به وی می زنند، گاهی اتهام اسلامی بودن و گاهی وی را متهم به بی دین بودن می کنند!» اما وی شجاعانه در مسیر اندیشه‌ های آزادی طلبانه، عدالت محور و آرزوهای دیرین خویش که ساختن نظامی مبتنی بر عدالت انسانی را جایگزین نظام فاشیستی و قومی کند روان است و در این مسیر هیچ خللی در هدف و حرکت اش ایجاد نشده است. مهم نیست مخالفان امروزش وی را کمونیست بنامند یا آن را مخالفان دیروزش مسلمان خطاب کنند؛ وی هدف و برنامه دارد آن اینکه آزادی و عدالت اجتماعی در کشور برقرار شود و در آن هدف اش هم ثابت قدم است.
نه عضو کنگره ملی هستم و نه طرف دار فدرالیسم و نه در جبهه گیریها میان افراط گرایان اسلامی و منتقدان سیاسی پدرام خود را دخیل میکنم، فقط این را از آن جهت یاد آوری کردم؛ درک کردن خواست پدرام روح و اندیشه بلند می طلبد که متاسفانه مخالفان اش آنرا ندارند.
Gol Amiri

>>>   ايا اين هاى كه فعلا در دولت ريس ، وزير ، معين ، جنرال مانند دوستم قاتل جنايتكار ووطنفروش نيستند ؟ جرا اين ها زندانى نمى شوند ؟ ايا به فكر شما جناب تنها يك كروه خاص در افغانستان جنايت كرده و بايد در زندان باشد ؟

>>>   Eqbal Sadeqi
قاتلان اجاره ای
تنها حرف درست از ترامپ همین عنوان هست که به طالبان داده است
یکی از شخصیت های حاضر در کنفرانس مسکو می گفت طالبان در مسکو به هیچ عنوان توجه به ما نمی کردند اصلا مارا ادم حساب نمی کردن هر حرفی که از سوی ما ها گفته می شد انگار که نه شنیده اند وتعمد داشتند که مارا خرد نمایند بحث صلح امری بیهود است چون اگر از طالبان هنر جنگ گرفته شود درتهی دیک هیچ چیزی نمی ماند پس طالبان هرگز صلح نخواهند کرد وهیچ گاه به صلاح خود نمی دانند که دست از هنر خود بر دارند لذا ملت ودولت باید با زبان جنگ طالبان را مغلوب نمایند والا وقت باطل کردن وهزینه دادن هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است