نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۳    ۱۳۹۹/۴/۱۸ کد خبر: 164086 منبع: پرینت

مقام‌های چین و پاکستان در یک نشست سه جانبه با افغانستان، از طالبان خواستند که خشونت‌ها را کاهش دهند تا زمینۀ برای آغاز گفتگوهای میان افغانان فراهم شود.
در این نشست سه جانبه، اسلام آباد و بیجینگ بر آغاز بی درنگ گفتگوهای میان افغانان تاکید ورزیدند.

حکومت افغانستان امیدوار است که گفتگوهای میان افغانان در همین ماه برگذار شود، اما منابع نزدیک به طالبان می‌گویند تا هنگامی که پنج هزار زندانی طالبان رها نشوند، این گروه حاضر به گفتگوهای میان افغانان نخواهد شد.
گران هیواد سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «هر دو کشور از کاهش خشونت ها، از تامین آتش بس بشردوستانه و از آغاز مذاکرات عاجل بین الافغانی حمایت کردند.»

اما منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که برای آغاز گفتگوهای میان افغانان باید پنج هزار زندانی طالبان از بند حکومت افغانستان رها شوند.
به گزارش طلوع، سید اکبر آغا فرمانده پیشین طالبان در اینباره گفت:«حکومت افغانستان بر بنیاد توافق نامه صلح باید زندانیان طالبان را رها بسازد و پروسه صلح را سپوتاژ نکند.»

در همین حال حکومت افغانستان امیدوار است که گفتگوهای میان افغانان در همین ماه میلادی برگذار شود.
آقای هیواد در این باره گفت:« با در نظر داشت اقداماتی که دولت افغانستان انجام داده است، امیدواری همین است که این مذاکرات در ماه جاری میلادی آغاز شود.»

پیش از این حکومت افغانستان گفته است که چهار هزار و پانزده زندانی طالب را از بند رها کرده است، اما ۵۹۷ زندانی که طالبان خواهان رهایی آنان هستند، از بند رها نخواهند شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
چین
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است