توهین بیشرمانه وزیر پاکستانی: افغانها را اخراج کنید
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۷    ۱۳۹۹/۴/۱۸ کد خبر: 164087 منبع: پرینت

در حالی که حکومت افغانستان در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد، مقامات پاکستانی در ایالت سند فشارها برای اخراج اجباری پناهندگان افغان را افزایش داده‌اند.
دولت ایالت سند از اسلام‌آباد خواست تا هماهنگی‌های نهایی برای اخراج اجباری پناهندگان افغان از این ایالت را انجام دهد.

به گزارش تسنیم؛ «محمد اسماعلی راهو» وزیر ایالتی کشاورزی در سند که از وزرای «حزب مردم» است از حزب «تحریک انصاف» دولت حاکم پاکستان خواست تا اقدامات فوری را برای اخراج این پناهندگان انجام دهد اما دلیل مشخصی را برای این درخواستش عنوان نکرد.
وی ضمن متهم کردن پناهندگان افغان به عنوان «منبع خشونت و جنایت» با توهین به اتباع افغانستانی گفت که ایالت سند «یتیم خانه نیست».

به گزارش «داون نیوز» دولت فدرال پاکستان تصمیم گرفته تا زمان اقامت پناهندگان افغان ثبت شده در این کشور را تا ژوئن ۲۰۲۰ تمدید کند.
این مقام پاکستانی بدون اعلام دلیلی برای درخواست تازه‌اش با وارد کردن اتهاماتی جدی علیه پناهندگان افغان مدعی شد: اکثریت مهاجرین مشغول فعالیت‌های جنایتکارانه هستند، آن‌ها باید به کشورشان بازگردانده شوند، مهاجرین غیرقانونی دلیل اصلی ناآرامی و بیکاری در کراچی هستند.
وی از اسلام‌آباد نیز خواست تا مدت اقامت پناهندگان افغان را تمدید نکند و آن‌ها را به کشورشان اخراج کند.

مقامات پاکستانی در حالی فشارها برای اخراج اجباری پناهجویان افغان را تشدید کرده که پاکستان پیش از این نیز با همکاری سازمان ملل بطور غیرقانونی و دسته‌جمعی بیش از ۶۰۰ هزار پناهجوی افغان را از این کشور اخراج کرد.
سازمان عفو بین‌الملل نیز می‌گوید که دولت پاکستان اغلب از حضور پناهجویان افغان به عنوان اهرم فشار و ابراز سیاسی برای منازعات با دولت افغانستان استفاده می‌کند.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان دو سال پیش اعلام کرده بود که به پناهجویان افغان قانونی پس از چند دهه زندگی در وضعیت نامشخص در نهایت شهروندی داده می‌شود اما تاکنون اقدامی برای تحقق این وعده عملی نشده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر پاکستانی
افغانها
نظرات بینندگان:

>>>   بله مشکل ما هم در ایران همین غیرقانونی ها هستند نه کسانیکه قانونی هستند قانونی ها بنده های خدا میلغ کارتشون رو هم پرداخت میکنند و اکثرا هم با خانواده شرافتنمدانه زندگی میکنند ولی جرم و جنایت رو غیر قانونی ها انجام میدن
تمام اتفاقات اخراج جرم و جنایت هم از سمت غیرقانونی هاست
از خود هموطنان خودتون هم که قانونی در ایران نظر سنجی کنید همین رو میگن
جانم فدای ایران

>>>   مشکل رفتار زشت آن دسته از بعضی خود ما افغانستانی ها است جای تشکر مانند عقده ای ها رفتار میکنند و ایرانی ها را بد میگویند بناا مردم ایران عصبانی شده و واکنش نشان میدهند مردم ایران حرفشان منطقی است :هر کس در ابتدا میتواند تصمیم گیری کند با توجه به شرایط موجود میتواند مهاجر ایران شود یا خیر اگر نی که هیچ اما اگر رفت حق ندارد به ایران و ایرانی بد بگوید ورنه همان غیرت مردم موجب میشود شما را تیر کنند در هر کشوری روید و به آن توهین کنید با بدترین شکل رد مرز میشوید مثل فرض کنید کسی رفته باشد آلمان و آلمانی ها را بد بگوید با او چی میکنند؟!

>>>   ما افغانها هم در خانه خود ميخواهيم مهمان باشيم و هم در خانه ديگران، از ديگران هميشه كمك بلا عوض ميخواهيم، بايد همه افغانهاي مهاجر و بيجاشده هاي داخلي دوباره بر گردند، و حكومت دزد و وزراي بي اهليت و بي شخصيت وظيفه دارند تا زمينه اسكان مجدد اين مهاجرين را مهيا سازند.
چهل سال مهاجرت وقت زياد است، رنج آور است و لو اگر در هر جاي كه باشد.

>>>   اوغان ها مرکز ترور و وحشت است
در هر کشوری که بروند جز تخریب ودشمنی و فساد دیگر هیچ کاری بلد نیست
هر کشوری اگر می خواهد از تروریست و وحشیگری در امان باشد باید ازین قوم پذیرش نکند تا اولاد شان ازآنها بدآموز نشوند

>>>   ازین نسل وحشی اوغان در هر نقطه ای از زمین بپاشد فساد برپا و ترور روا و خون جاری می شود
همه مردم دنیا حساب اقوام غیر اوغان را از اوغان جدا بدانند و شرارت های انتحاری ها را بر همه تعمیم ندهند
نه همه مردم اوغانستان اوغان است و نه قبول دارند که اوغان باشند
مردمان فارسی زبان مثل انسان در کنار همدیگر با انسانیت زندگی میکنند
شرم است 40 سال وحشی گری
طفل دیروز اوغان همان انتحاری های 40 ساله امروز است
فرهاد

>>>   مهاجرت بس است همه برگردید به وطن

>>>   چی توهین دارد
اوغان که توهین نمیشود
چون او نمیداند که چی میکند
اگر میدانست که چی میکند انتحار نمیکرد
برای کسی که نادان است گپ چی معنا دارد
در خانه اگر کس است یک حرف بس است
40 سال است مردم و خدا به این قوم گپ گفت اما نشنید که نشنید
بعضی ها میگویند کسی به اینها چیزی نگفته و نصیحت نکرده
اما بعضی ها میگویند
آیا گفتن از ناله و زجه یک طفل معصوم بالاتر می شود؟
آیا از جان دادن مردم بیگناه در انتحار بالاتر شکل گفتن است؟
اینها که نمیداند چی میکند
پس دیگران باید بدانند که چی میکنند
اگر می خواند زدگی کنند باید راه را از کوچه انتحاری ها جدا کنند
تجزیه آخرین راه برای زندگی در این کشور است
مسعود میداند که چی میگوید

>>>   هرکس در هر کشور اگر اوغان را سرکوب و سرزنش کند گناهش نیست به خاطری که وحشی و وحشیگری ، ترور و تروریست باید سرکوب و انسانیت تقویت شود
اصلا اینها باید از ریشه نابود شوند
ایران به ناحق اسراییل را میگوید محو شود اگر ایران راست میگوید که ریشه بدبختی بشر را محو میکند بیاید اوغان را نابود کند چی کار دارد به اسراییل
اسراییل مردمان سخت کوش و متفکر و مفید برای بشر است باید حفظ و تقویت شود یک تعداد عرب های مفت خور به نام فلسطین چی به درد می خورد

>>>   کامنت گذار هشتم -اولا عربا ( سعودی ها) و اسراییل پسر عمو هستند، الانم که می بینی سعودی ها کاملا پیرو منویات اسراییل اند. دوما افغان معرب اپگان که یک واژه سانسکریت هست می باشدو به مردمانی گفته میشده که فرهنگ درستی نداشتند و در جغرافیایی مابین هند و ایران زندگی می کردند. قصدم توهین نیست اما اگر به نگاه به اوضاع افغانستان و افغانستانی بیاندازی، می بینی، پشتونها درست میگن، شما همه افغان هستید.شاهد ادعا اینکه طالبان هزاره هست، طالبان تاجیک، طالبان ازبک و غیره! یا همین کشت و خرید و فروش خشخاش رو نگاه کن، مختص به یک گروه قومی نیست، دیده شده، مهاجرین افغانستان در کشورهای غربی، حتی توو باغچه خونه ها خشخاش کاشته اند. سوما- تو اگر ادم مهربانی بودی، هیچوقت از یک رژیم غاصب که حتی یک دانش اموز اروپایی عمل کودک کشی انان را محکوم میکنه، حمایت نمی کردی! باید گفت، از ادمهایی چنین نادان، افغانستان چنین ویرانه حاصل می شود!

>>>   توهین پاکستان برای اوغان ملهم است
وزیر صاحب پاکستانی توهین نه بلکه نوازش میکند
اینگونه نوازش فقط برای یک قوم می چسبد میدانید دیگه
برای کسانی که دو تذکره در جیب دارد پیش چاشت اوغان و بادچاشت پاکستان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است