روزگار هزاره در وزارت مخابرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۹/۴/۱۸ کد خبر: 164101 منبع: پرینت

فهیم هاشمی داماد حواعلم نورستانی شد تا به وزارت رسید. ولی این اداره به مرکز باجگیری قبیله مبدل شده است. تمام ریاست خانه های مستقل در اختیار پشتون ها است و رییس دفتر وزیر، تمام صلاحیت ها را به عهده دارد. وضع به گونه‌ ای است که حکمِ فهیم هاشمی حتی توسط رییس دفترش قید می شود. تنها هزاره ای که تا هنوز دوام آورده بود، داکتر محمد هادی هدایتی بود. او به تازگی مجبور به استعفا شد و تمامِ صلاحیت ها را به پشتون ها و یازنه‌ی پشتون ها واگذار کرد. فهیم هاشمی؛داماد حواعلم نورستانی سرپوش فساد قبیله است. و این آدم‌ تا هنوز با انکارِ هویت خویش چاپلوس و مداح پشتون ها است. در هر صورت گله از وکلا، جامعه‌ی مدنی و مردم است که در مقابل فساد، تبعیض و ستم سکوت می کنند. ما معتقدیم حق با سکوت نیست، بگذارید تشت رسوایی را از بام براندازیم.

یک) غلامحسین، حامد، علی خان راسخ و حفیظه به مدتِ چهار ماه می شود که از طریق رقابت آزاد اصلاحات اداری، در این وزارت کامیاب شده اند. ولی احسان الله احمدزی رییس دفتر فهیم هاشمی، به دلیل تعصب نژادی و هزاره بودنِ این افراد با تمام توان مخالفت می کند. او اسنادِ این چهار هزاره را قید کرده است و اجازه نمی دهد تا به بست های شان معرفی شوند.

دو) داکتر محمد هادی هدایتی معین مالی، اداری، از هزاره های دره ترکمن، به تازگی، پس از ۳ سال مبارزه در مقابل ستم و تبعیض مجبور به استعفا شد. گفته می شود عقبه‌ی استعفای او انتقال ۷۰ ملیون دالر پولِ افغان تلکام به حکم وزیر از عزیزی بانک به AIBبانک و مخالفت رییس پُست با استخدام ۱۱ نفر هزاره در پروژه‌ی ISF بوده است. فهیم هاشمی با جاوید جیحون، وکیل شورای ملی و صاحبِ AIBبانک شریک اقتصادی در شرکت افق شرق است. اما ستیزه علیه هزاره ها و اعمال تبعیض و تعصب در این وزارت چیز تازه ای نیست. رییس پُست صریح اعلام کرده است که اجازه نمی دهد ۱۱ هزاره در این پروژه صاحب کار شود. این ۱۱ نفر پس از کامیابی به وزارت راه نیافته اند، از این میان دو نفر شان با روابط( احتمالا رشوت) و ۱ نفر اش توسط عباس ابراهیم زاده؛ وکیل ولایت بلخ راه یافته اند؛ اما امروز ۸ نفر شان از لیست وزارت مالیه حذف شده اند و هیچ نهاد و فردی نیست تا به حمایت آنها بایستد.

سه) کارِ فهیم هاشمی حمایت از عناصر فاسد مثل عطاء الله کلکانی در وزارت است. او به خاطر فساد از مدیریت ترانسپورت وزارت به پُسته خانه پروان تبدیل شده بود. پس از استعفای داکتر هدایتی، کلکانی به جای مدیر یوسف از هزاره های سنی به وظیفه اش بازگشته است.

چهار) فهیم هاشمی پس از تصدی وزارت فقط چهار گزارش به ریاست جمهوری فرستاده است و تمام فعالیت هایش را در فیسبوک متمرکز کرده است. پس از استعفای داکتر هدایتی، به عنوان آخرین هزاره، فهیم هاشمی در تلاش است تا معینیت را لغو کند و این اداره را به ریاست مستقل تبدیل نماید و آن را به پشتون دیگری واگذار کند. او پس از تصدی وزارت به بهانه های مختلف هزاره ها را برکنار کرده است و به جایش پشتون استخدام نموده است. فعلا این وزارت کامل در اختیار پشتون هاست.
رییس تفتیش پشتون
رییس مالی پشتون
رییس تدارکات پشتون
رییس اداری پشتون
رییس پوست پشتون
رییس افغان تلکام پشتون
معاون افغان تلکام پشتون
رییس حکومتداری الکترونیکی پشتون
رییس امنیت و معلومات پشتون

پایانه:
فهیم هاشمی پیدا و پنهان در مقابلِ هزاره ها بارها ایستاده است؛ اما مردمِ هزاره‌ی غرب کابل با ساده لوحی تمام مامای او احمدی را به شورای ولایتی رساند و بارها فریبِ فهیم هاشمی ها را خورده است. این اطلاعات را افشا کردم تا دیگر قوم به هر ناکسی کمپاین نکنند. بینی پچک و چشمِ تنگ فهیم هاشمی کافی نیست. هزاره بودن با انکار هویت، نوکری پشتون ها، حمایت مالی از نیروهای تروریستی حزب اسلامی و تحقیر جوانان هزاره سازگار نیست. فهیم هاشمی تنها با هزاره های شیعه مشکل ندارد، او پس از تصدی وزارت حتی هزاره های سنی را نیز از کار برکنار نموده است. بارها در حضور کارمندان به هزاره ها اهانت ورزیده است. مردمِ ما به بردگان شوونیست نیاز ندارد. هزاره بودن مایه‌ی افتخار است و محرومیتِ ما همیشگی نیست.

میثم صحرا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فهیم هاشمی
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   اگر فهیم هاشمی داماد خانم نورستانی است پس معنی اش این است که مثل خانم تمنا نورستانی در خدمت قبیله است تا شوهرش ۲۴ ساعته پول سازی کنند.
بیچاره فهمی که نه از زر لذت میبرد و نه از زن.

>>>   این آدم یک آدم بی اصل و نصب است.

>>>   فهیم هاشمی کاره اینی نیست مردم هزاره باید کل جانیان و خبیثان را به مردم معرفی کنند یکی ازانان همین فهیم هاشمی است

>>>   هزاره ها ره خدا انصاف دهد به هر منصب که رسیدند بغیر از خود دیگران را قبول نکردند باز بالعکس خودشان توقع عدالت دارند در کدام منطقه و یا هم ولایت هزاره نشین از قوم های دیگر در راس قدرت قرار دارد در وزارت که هزاره وزیر شده از بست اول الی هشتم تمام هزاره مقرره شده در همین احزاب مربوط به قوم هزار چند نفر غیر از هزار وجود دارد اینطور نمیشود که خار بکارید توقع رویدن گل را داشته باشید انسان وقتی توقع اصلاح را داشته باشد اول باید از خود شروع کند بعد در پی اصلاح جامعه باشد وسلام

>>>   مثلیکه کدام چوکی میخواستی از هاشمی که نشد حالی صحبت های غیر منطیقانه میکنی ....

>>>   فهیم هاشمی داماد هوا علم نوریستانی نیست این واقعیت ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است