مردم را صادقانه در جریان مذاکرات قرار دهید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۳    ۱۳۹۹/۴/۱۸ کد خبر: 164102 منبع: پرینت

طالبان تهدید کردند که بدون آزادی پنج هزار زندانی آن ها مذاکرات بین الافغانی آغاز نمی شود.
این اولین بار در مذاکرات حل منازعه و جنگ میان دو طرف در جهان است که زندانیانِ مرتکب جنایات جنگی و مرتکب انفجار و انتحار پیش از شروع مذاکره و بدون آنکه بخشی از پروسۀ پیشرفت مذاکرات حل منازعه باشد بدون هیچ تضمینی مبنی بر عدم بازگشت شان به جبهۀ جنگ و صف انتحار و انفجار، ازاد می شوند.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله همیشه ادعا کرده اند که آن ها پیوسته در جزییات مذاکرات قطر میان امریکا و طالبان قرار می گرفتند و قبل از امضای توافق قطر متن این توافق را خوانده اند.
اگر آن ها راست گفته باشند چرا به آزادی پنج هزار زندانی طالب قبل از آغاز مذاکرات بین الافغانی مخالفت نکردند؟
اگر مخالفت نکردند یا نتوانستند مخالفت کنند، حالا چرا رئیس جمهورغنی سیاستی را در آزادی این پنج هزار زندانی در پیش گرفته که علی رغم مخالفت، گام به گام به فشار طالبان و امریکایی ها تسلیم می شود و طالبان را گروه گروه آزاد می کند؟

جناب رییس جمهور!
وقتی متن توافق را خواندید و به آزادی پنج هزار زندانی قبل از آغاز مذاکره مخالف نکردید و یا مخالفت نتوانستید و به مردم نیز راست نگفتید که واقعاً متن توافق را دیده بودید یا نه، حالا به این روش تحقیر آمیز که طالبان و امریکایی ها در آزادی زندانیان در برابر خودت و دولت افغانستان انجام می دهند، نقطۀ پایان بگذار و رقم آزادی پنج هزار زندانی طالب را تکمیل کن تا مذاکراتِ گویا بین الافغانی آغاز شود.

آغاز مذاکرات بین الافغانی کم از کم دو خوبی را به خصوص برای خودت و دولت افغانستان دارد:
1 – از این عقب نشینی گام به گام و عبور توقف ناپذیر از خط سرخ با اِعمال فشار تحقیر آمیز از سوی امریکایی ها و طالبان نجات پیدا می کنید.
2 – آغاز مذاکرات نشان می دهد که گروه طالبان چقدر به صلح در افغانستان تعهد و صداقت دارند. البته اشکار شدن صداقت و عدم صداقت طالبان به صلح در مذاکرات به صداقت خودت و دولتِ تحت ریاست خودت بر می گردد که محتوای مذاکرات بین الافغانی را همچون مذاکرات امریکایی ها و طالبان مخفی ندارید و مردم افغانستان را بصورت صادقانه در جریان هر گام این مذاکرات قرار دهید.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردم
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   کدام پردم؟
جناب اندیشمند گرامی
غنی و عبدالله به شهروندان این کشور نه به چشم مردپ بلکه به چشم گسفندانی مینگرند که باید مطیع باشند.
اگر خداوند لطف کند و کرونا را نصیب شان کند تا ملت از شر شان رها شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است