اعتراف تلخ دیگری از اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۸    ۱۳۹۹/۴/۱۹ کد خبر: 164117 منبع: پرینت

یکی از صفات غنی در این است که در مواقع اجبار یا عصباینت و یا گدایی نزد کشورهای خارجی واقعیت را بیان میکند. حداقل بخشی از واقعیت و به هر صورت خیلی بیشتر از سایر مقامات دولتی این کار را میکند. علت آن هم در این است که اگر یکی از معاونین او یا یک وزیر یا ادره واقعیت را به مردم بگوید به خشم و غضب این متعصب دچار خواهد شد.

ده ها واقعیت در مورد اوضاع بینهایت دردناک افغانستان که محصول بی کفایتی گروه غنی و قبل از آن کرزی میباشد از زبان غنی شنیده شده. برای اولین بار سال گذشته در ژنو جهان بطور رسمی از زبان "رییس جمهور" افغانستان اطلاع حاصل نمود که سالانه ۱۵ هزار نفر از نیروهای امنیتی کشته میشوند. ولی طبق عقیده کارشناسان این یک رقم حداقلی است و بویژه تعداد زخمی ها را که بمراتب بیشتر است و تعداد آنهایی که از ارتش یا پولیس فرار میکنند، درنظر نمیگیرد.

امروز وی چنین گفت: "به ۹۰ درصد خانواده‌ها در کشور بسته‌های غذایی توزیع خواهد شد". البته وی نگفت که پول آن از کجا می آید. تعداد مردمی که اخبار رسانه ها را نگاه میکنند خیلی کمتر از آنهایی اند که فیلم و سریال و ستاره افغان را نگاه میکنند. این فرهنگ که محصول جنگ و محرومیت و هزاران بدبختی دیگر است حتی در همین فیسبوک پیدا است. یک روز نوشتم که عکس گربه من جینی و یا عکس خودم را ده برابر بیشتر لایک و کمنت میکنند تا یک پست تحلیلی و یا معلوماتی را. چرا؟ چون علاقه وجود ندارد.

به هر صورت امروز باخبر شدیم که سازمان جهانی غذا از صندوق یوساید امریکا ۴۹ میلیون دالر کمک مواد غذایی میکند. در دو ماه گذشته مجموع کمک های بین المللی به افغانستان برای مبارزه علیه کرونا به ۷۰۰ میلیون دالر رسید. بگذریم از اینکه اگر شهردار کابل با آن سابقه ای که دارد، همه این پول را نان خشک نخریده باشد، حکومت پول قابل ملاحظه ای در اختیار دارد تا به خانواده های محتاج رسیدگی کند.

ولی بحث من به این خلاصه نمیشود. سازمانهای بین المللی قبلآ میگفتند که بیش از ۶۰ در صد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی میکنند، یعنی توانایی سه که چه حتی دو وعده غذا را در یک شبانه روز ندارند. ولی آقای غنی با این بیانه امروز خود به جهانیان اطلاع داد که ۹۰ فیصد مردم افغانستان نیازمند بسته غذایی میباشند. بعبارت دیگر فقیر، نادار و محتاج هستند. حالا یک عشاریه اینطرف خط فقر یا آنطرف خط فقر باشند، چندان تغییری در زندگی آنها ندارد.

فکر میکنید این حدود ۳۰ میلیون جمعیت در بیکاری، معاش ناچیز یک سرپرست خانواده ۱۲ نفری، خطر مرگ که هر لحظه آنها را تهدید میکند، خلاصه یک بوجی آرد و چند کیلو برنج و روغن غنی چند روز این خانواده ها را نجات میدهد.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
اعتراف
نظرات بینندگان:

>>>   اظهار عجز پیش ستم پیشه ابلهیست
اشک کباب باعث طغیان اتش است
جناب اقای پاکزاد از کسانی که نماینده های اجانب اند ومزدور دیگران میباشند توقع خدمت به وطن ووطن دوستی وملت پروری عبث وبی فایده خواهد بود اینها اراده واختیار ندارند حیثیت لودیسپیکر ورباطک ها رادارندگرچه اربابها عمدا اینها را در استفاده جوی ودست برد مال ملت ازاد گذاشته اند همانطوری که فرمودید جناب شاروال را که خیانت ها وطیاره ربای واستفاده جوی هایش به همه هویداست به عنوان مشت نمونه ای خروار میتوانیم معیار دیگران قرار دهیم وشما نیک میدانید که از چهار قرن بدینسو خارجی ها اگاهانه ملت عزیز مارا می کشند وبه هجرت های اجباری سوق میدهند ومعتاد میسازند و بلای غربت وبیچارگی را بالایشان مسلط نموده اند وهنوز این فلم وسناریو وبرنامه به پایان نرسیده وادامه دارد ازین رو استغاثه ای خودرا به بارگاه رب العزت نمایم ودر انتظار مهدی موعود عجل الله فرجه الشریف باشیم تا همه ای این ستم پیشگان وبیداد گران در محکمه ای عدل امامت محکوم ومجارات شوند گرچه طلایه ای عذاب الهی بالای ظالم هانمایان گردیده وعذاب خداوند ی عملا دروازه های کشور انهارا دق الباب کرده است صدها هزار ملت بیچاره ای انهااز اثر کرونا وفات نموده وده ها ملیون هم مصاب گردیده وده ها تریلیون پولهای را که چپاول نموده بودند بربادرفت اما ملتهای انها نیز مانند ما مظلوم وبیدفاع اند هرگز روانداریم تا خاری به پای انها بخلد چه حضرت سعدی فرمود
بنی ادم اعضای یکدیگرند
که در افرینیش زیک گوهراند
چوعضوی به درد اورد روزگار
دیگر عضو ها را نماند قرار
توکز محنت دیگرا ن بیغمی
نشاید که نامت نهند ادمی
ایکاش انها هم در مکتب انسانیت درس میخواندند وبوی انسانیت در مشام شان می امد تا بشریت به این اندازه رنج ومحنت را متحمل نمی گردید
تبنگچی

>>>   غنی یک احمقی بیش نیست۰ صرف بخاطر تسلط خوب بزبان انگلیسی و عضویت او در سازمان سیاه امریکا این همه امکانات را شغالگران امریکایی برایش میسر میکنند و او را در قدرت می آورند۰ او متعصب ترین و قومگرا ترین زمامداری است که این کشور تا حال دیده۰ غنی کوچی حتی خبیث تر از عبدالرحمن جلاد و نار غدار نوکر های انگلیس است۰

>>>   پاگزاد محترم
کدام بوجی آرد و برنج؟
تمام کابینه و ارگ و شهرداری و جانعه مدنی و نیرو های امنیتی و والی کابل و خلاصه کش و فش و خدم و حشم غنی زور زدند و برای ۴۰ روز به حدود ۲۰۰ هزار فامیل روزانه ۱۰ قرص نان توزیع کردند و از ماه رمضان به بعد نا حالا چندین مستوفی مصروف است هنوز معلوم نشد که چند افغانی از کدام بودجه و چگونه و از کدام طریق به مصرف رسید و حساب قطعیه آن کجا است؟
بگذریم از اینکه آیا فقط ۱۰ قرص نان خشک برای سه وقت غذایی یک فامیل کافی است ؟
و حالا
لاف ۹۰ درصد
معلوم نیست که ۹۰ درصد نفوس کشور یا ۹۰ درصد فامیل های مستحق ؟
تا این پروژه راه بیفتد و تکمیل شود نه غنی زنده خواهد بود و نه ملا برادر.
و ازدواج سهیل شاهین و آقای مرتضوی هم که در جایش.

>>>   ولی نعمت خلیل زاد دونالد ترامپ به طالبان گفت:
"طالبانقاتلان اجاره‌ای و کرایی هستند. هر که برای شان پول بدهد، آنها (طالبان) برایش کار خواهند کرد. اما حقیقت این است که طالبان نتوانسته اند که عساکر ما را بکشند، طالبان فقط افغان ها را کشته ‌اند، پس روسیه باید پول خود را از طالبان پس بگیرد. ما (دولت آمریکا) طالبان را برای یک مدت نامعلوم به اجاره گرفته‌ ایم تا بعد ازین به خواست و به اساس منافع ما به کشتن خود ادامه بدهند. طالبان پول پرست هستند. و حاضر هستند برای پول دست به هرکاری بزنند، حتی حاضر هستند تا خود را بکشند. در حقیقت طالبان در کشتن و خلق ترور و وحشت، بهترین هستند. آنها درین مدت صدها هزار افغانها را کشته‌ اند و هنوز هم به ترور و وحشت ادامه می‌دهند. طالبان از قتل مردم لذت می‌برند. ما آنها را به اجاره گرفتیم تا به عنوان پیشمرگه های ما و برای منافع ما کار کنند." 30ر3 بعداز ظهر 29 جون 2020
متن انگلیسی آن موجود است در تویتر

>>>   بعوض ماهی باید دولت چنگک ماهی رابه دست مردمبرساند وظیفه دولت همین است یعنی زمینه کار را فراهم کند نه اینکه چند تا نان خشک ویا یک ماهه مواد غذایی را به خانواده های غریب بی روزگار مساعدت کند یک ماه کمک دولت را بخورند یازده ماه دیگر چه کنند پول امرار زندگی شانرا از کجا کنند بهترین خدمت دولت بملت زمینه سازی و فراهم سازی کار بمردم بیکار است که هم در حیات زندگی فامیل ها نقش اساسی دارد و هم در کاهش جرم های جنایی در کشور .

>>>   کریم جان از حسن نیت ات که شکم گرسنگان مارا با جمله خود "یعنی توانایی سه که چه حتی دو وعده غذا را در یک شبانه روز ندارند" پوره سیر ساختی چون در واقعیت دو وعده غذا را هم در یک هفته بخواب نمی بینند.
حال آمدیم به خیرات سازمان جهانی غذا که این ۴۹ میلیون دالر برای مفسدالارضان وهابی چتلستان (طالبان) اختصاص داده شده ویک مقدار کافی آن اول به جساب بانکی نوکرزاد (خا نخواسته خلیل ....)، اشرفک و بی بی گل می رسد.
کرونا با تمام زشتی اش‌ شاید درسی باشد برای آنانیکه پول هایی باد آورده شده را با سفر به عربستان به دهن وهابی ها و صیهونیزم می انداختندتا مسلمانان را خاک نشین سازند(مانند یمن، سوریه، غزه و.....). امید امسال حج اکبر نصیب شان شود تا مسلمانان سرسر جهان ضرورت به خیرات کافران نداشته باشند.
آزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است