آمریکا و ناتو از افغانستان مواد مخدر قاچاق می‌کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۷    ۱۳۹۹/۴/۲۲ کد خبر: 164137 منبع: پرینت

گزارش‌ها درباره قاچاق موادمخدر از افغانستان توسط هواپیماهای آمریکا و ناتو باید بررسی شود.
به گزارش تسنیم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درباره قاچاق موادمخدر در افغانستان گفت: گزارش‌هایی بدست ما می‌رسد که موادمخدر از افغانستان با استفاده از هواپیماهای نظامی ایتلاف ناتو و آمریکا به کشورهای دیگر از جمله اروپا قاچاق می‌شود.

وی افزود: نمی‌توانیم بطور 100 درصد تایید کنیم اما این گزارش‌ها آنقدر بطور مرتب می‌آیند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، اگر از هواپیماهای نظامی برای قاچاق مواد از افغانستان استفاده می‌شود این هواپیماها فقط می‌تواند متعلق به اعضای ناتو باشد و چنین پروازهایی تنها توسط ارتش و یا سرویس‌های ویژه انجام می‌شود.

به گزارش «تاس»، لاوروف در ادامه تصریح کرد که این گزارش‌ها باید بررسی شود و اول از همه تحقیقات در آمریکا صورت گیرد.
وزیر خارجه روسیه با تاکید بر ضرورت بررسی حضور نظامی ناتو در افغانستان نیز اظهارداشت: «با نگاهی به حقایق کاملاً موثق، می‌توان گفت که طی 20 سال حضور آمریکا و حضور سایر نیروهای ائتلاف در افغانستان، قاچاق مواد مخدر از آن کشور چندین برابر شده است؛ نه آمریکا و نه دیگر اعضای ایتلاف هیچ تلاش جدی برای متوقف کردن تولید موادمخدر در افغانستان نکرده‌اند».

اخیراً نیز وزارت خارجه روسیه گفته بود که اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا در قاچاق موادمخدر در افغانستان دست دارند و برای عبور کاروان‌های حامل این مواد به گروه‌های شبه‌نظامی پول می‌دهند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ناتو
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است