نظامیان آمریکایی پنج پایگاه تخلیه کرده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۴    ۱۳۹۹/۴/۲۴ کد خبر: 164165 منبع: پرینت

نیروهای امریکایی از پنج پایگاۀ در چهار ولایت افغانستان، بیرون شده‌اند.
یک مقام امریکایی در کابل که خواست نامش گرفته نشود روز (سه‌شنبه ۲۴ سرطان) می‌گوید که افزود که پس از امضای توافق‌نامۀ صلح میان امریکا و طالبان در بیست ونهم ماه فبروری، نیروهای امریکایی از پنج پایگاه در ولایت‌های هلمند، ارزگان، پکتیکا و لغمان بیرون شده‎‌اند.

درهمین حال، سخنگوی نیروهای امریکایی درافغانستان می‌گوید که این نیروها جنگ با گروه‌های هراس افگن چون داعش و القاعده را هم‌زمان با ادامۀ آموزش، تمویل و اکمال نیروهای امنیتی افغانستان، ادامه خواهند داد.
به گزارش طلوع، اکنون شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به ۸۶۰۰ تن و شمار نیروهای ناتو به ۱۲ هزار تن، کاهش یافته‌است.
با آن که بر بنیاد توافق صلح امریاکا با طالبان در مدت یک ۱۳۵روز باید خشونت‌ها کم می‌شدند و گفتگوها میان افغانان آغاز می‌شدند؛ اما این مواد توافقنامه صلح عملی نشده‌اند.

ریاست جمهوری می‌گوید که طالبان تعهدات شان را عملی نساخته‌اند و حرکت‌های این گروه پس از امضای توافق صلح باید زیر ذره بین قرار گیرند.
ده روز پس از امضای این توافق‌نامه، باید پنج هزار زندانی طالبان با یک هزار زندانی دولت افغانستان از زندان طالبان آزاد می‌شدند و سپس گفت‌وگوها میان افغانان آغاز می‌شد، روشن نیست که این گفت‌وگوها چی زمانی آغاز خواهد شد.

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان نیز روز سه‌شنبه تأیید کرد که نیروهای امریکایی بر بنیاد توافق‌نامه صلح، شمار نیروهای خارجی کاهش یافته‌اند و پنچ پایگاه تخلیه شده‌اند.
بر بنیاد این توافق، طالبان مکلف دانسته شده‌اند که رابطه شان را با گروه‌های هراس‌افگن از جمله القاعده قطع نمایند، اما گزارش‌هایی از ادامۀ پیوند طالبان با گروه‌های هراس‌افگن وجود داشته‌اند.

تا کنون دولت افغانستان در حدود ۴هزار و ۲۰۰ زندانی طالبان را رها کرده‌‎است و طالبان نیز بیشتر از ۷۰۰ زندانی نیروهای دولتی را آزاد ساخته‌‎اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان آمریکایی
پایگاه
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکایی ها از افغانستان بیرون نمی روند. تا زمانی که طالبان با کافران صلح کرده اند و با برادران مسلمان خود جنگ می کنند، آمریکا هم برای ماندن در افغانستان بهانه دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است